Leuk die filmpjes Kipo!
Gisteren niet zulk fijn nieuws gehad, dus even met de honden gaan lopen om af te koelen.

Ongeveer een uur gelopen, Dos vond het heerlijk! Was een kilometer of 4 schat ik.
Mark kwam ook even, ik had even iemand nodig om tegen aan te zeuren.

Dos ging hem, net als Jade en Bleza, gezellig en enthousiast begroeten. Ze ging wel vrij snel weer op haar rug liggen om geaaid te worden.

Jade stond eromheen te dansen, en dat vond ze ook allemaal prima.
Op een gegeven moment waren Bleza en Jade aan het spelen, Dos lag op de grond, en ze liepen bijna over haar heen, dat vond ze (terecht) niet zo'n succes en toen heeft ze ook even gegromd. Verder is er nog geen onvertogen woord gevallen.
Naar mijn idee heeft ze veel steun aan Jade, maar andersom ook.
Ik heb het idee dat ze wat last van haar gebit heeft en daarom haar brokken niet graag eet. Zal maandag samen met Diana eens even goed kijken, want ze vindt het niet zo leuk. Met melk en yoghurt erover is het zachter en eet ze makkelijker natuurlijk. Harde snacks wil ze ook niet, alleen de kleinere en zachtere dingen. Ze begint wel dingen uit te testen, heel voorzichtig, maar is ook makkelijker te corrigeren indien nodig. Voornamelijk als ze op de bank wil en dat even niet kan of mag op dat moment. De bench gaat ze niet in, behalve als ik haar (uiteraard volle

) voerbak erin zet, dan wandelt ze er zo in. Dom is ze niet.
Zo af en toe is ze toch wel wat onzeker merk ik. En dat mag ook. Sterker nog, ik vond het vreemd dat ze zo heerlijk stabiel was. Gisteravond tijdens de lange wandeling kwam er ineens een grom heel diep uit haar keel, en ik heb haar voor het eerst horen blaffen. Wat bleek nou, die ene vuilnisbak was toch wel heel vreemd. De ander vuilnisbakken waar wel langs waren gelopen niet. Waar het aan lag? Geen idee. Ik heb de vuilnisbak even geaaid, haha,

en toen was het goed en stond ze weer te kwispelen en snuffelde ze gewoon rustig.
Het bruggetje over de sluis vond ze ook niet eng, daar zijn we zondag ook overheen gelopen en ook toen keer ze niet op of om.
Daarstraks ben ik even met de honden langs een kennisje gelopen, haar zoontje van 6 is gek op honden en hij had een foto van Dos gezien. Hij wilde haar graag een keertje komen aaien. Met wandelen kwam ik langs hun huis, dus heb maar even aangebeld. Jochie is autistisch, dus was benieuwd of Dos anders zou reageren dan op andere kinderen, maar dat was totaal niet het geval. Ze heeft staan knuffelen met zowel de man, de vrouw en beide kinderen. Uiteraard werden er ook weer kusjes uitgedeeld.
De jeuk is inmiddels een stuk minder.
Voor de mensen die ervaring hebben met LM, is het vanwege alle veranderingen, eventuele verminderde weerstand etc. slim om de AP een weekje langer te geven?