Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond speelt te hard met soortgenootjes.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Hond speelt te hard met soortgenootjes.

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Machie schreef:Met kleine herdertje en m'n oudste reu spelen ook heel wild samen. Ze trekt hem aan z'n poten onderuit en hij beukt haar omver. Ze gaan hun gang maar. Alleen met Luca speelt ze zo, want hij vind dat het leukste en zo wil hij met d'r spelen ;) met andere honden speelt ze liever tikkertje ;)
Dat poten trekken doen wetters ook. Ik heb er een hekel aan, ik voorzie altijd allemaal blessures, maar ja, ze doen het nou eenmaal. Ga maar eens twee rollebollende honden van rond de 30 kilo per stuk zeggen dat je dat niet wilt.

Fien en Polly spelen ook heel wild, die sleuren elkaar aan hun haren rond :80: Dat klinkt dan als een stel gremlins maar ze rollen net zo vlot over de kop, soms zelfs meermalen en ze rennen direct weer door ook.
Het ziet er heel woest uit maar ik geloof niet dat het verder problemen geeft. Soms sleurt Jettejans Polly ook rond aan heus haar, maar dat verdraagt Polly dan weer niet, ik vermoed vanwege het verschil in formaat? Polly is bijna 4 kilo, Jettejans inmiddels ruim 12 kilo, dat scheelt dus best veel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Hihi verhelderend he af en toe dat hondenforum.

Als mijn Norah zo zou spelen zou ik er voor tekenen. Bij haar is haar lompe spel uiteindelijk wel omgeslagen. Ze raakt te heet in spel, waardoor het uiteindelijk toch altijd op ruzie uitloopt. Ze mag nog maar alleen met onze eigen hond spelen, maar die vind haar soms ook te lomp (dus moet er eigenlijk een lompe speler bijhebben :LOL: )

Kijk eens in het spel naar de staart. Die blijft op zelfde hoogte in het spel als Luna een koprol maakt. Overigens in filmpje denk ik ook dat ze zich zelf omgooit. Dit is de tactiek die 'jagers' kunnen gebreuken als ze met beukers spelers. Als die twee verschillende vormen met elkaar spelen, geeft dat inderdaad soms eng beeld, omdat het beuken meer impact krijgt doordat de jager snelheid in het spel weet te krijgen.

Nou ja omdat het zo leuk en leerzaam is:

De 1 jaar oude Kay met de bejaarde Duitse Herder van mijn zus. Vind je dat ook te hard? De oude opa in zijn laatste tijd. Mano de Duitse Herders is 1 van de honden die belangrijk is geweest in Kay's puptijd. Evenals de 16 jaar oude Schotse Collie van mijn ouder toen. Maar goed je kan zien dat ze dit wel duidelijk leuk vinden... (mijn inzien, ben benieuwd wat jij ziet)
https://www.youtube.com/watch?v=xXXQ_766GAw

En dit is mijn huidige koppel. Kay is Norah wel eens zat, omdat ze te hard speelt, maar hier kunnen ze ook de boel behoorlijk op stelten zetten hoor. De laatste avonden is het hier ook wel raak. Kan je je beter maar bergen..... En zo hoop ik nog best veel fimpjes van Kay met Norah of met andere honden hoor... Maar die staan niet openbaar

https://www.youtube.com/watch?v=vQt9WpnwZZI

Een ander laat echt wel blijken als het niet leuk is. Die zal niet zelf de ander opzoeken om door te gaan. Rollebollen kan pijnlijk zijn, maar weegt niet op tegen hoe leuk het kan zijn... en hoe gezond het ook kan zijn...
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Mijn weimen maken elkaar bij af als ze spelen! En ze spelen het liefst met andere weimen of ridgebacks.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

nathalie schreef:Mijn weimen maken elkaar bij af als ze spelen! En ze spelen het liefst met andere weimen of ridgebacks.
Ja, mijn hava's spelen ook het liefst samen en de wetters ook en die zoeken ook altijd wetters op elders.
Zelfde dialect, dat communiceert makkelijker ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Marjoleine schreef:
nathalie schreef:Mijn weimen maken elkaar bij af als ze spelen! En ze spelen het liefst met andere weimen of ridgebacks.
Ja, mijn hava's spelen ook het liefst samen en de wetters ook en die zoeken ook altijd wetters op elders.
Zelfde dialect, dat communiceert makkelijker ;)
Ja, grappig, het is eigenlijk ook wat ik pupeigenaren meteen vertel en laat zien als pups met elkaar spelen. Ik vertel ze altijd dat spel leuk moet zijn en zo niet dat je het gewoon zonder al te veel gemor moet onderbreken en weggaan. Dat je verschillende types hebt. Beukers en racers zijn niet altijd de beste combi. Mijn border collies lijken groot, maar qua gewicht is het niet zo veel en vallen ze meer onder de kleine honden. Men heeft dan soms niet door dat het lompe spel dan ook niet zo handig is en dat mijn lichte hondjes half gesloopt worden, want ze zien een grote hond. Ik weet in algemeen met wat voor rassen die van mij leuk kunnen spelen en met wat voor rassen niet en zo selecteer ik vooraf of ik het laat gebeuren of niet. En vind ik het halverwege niet leuk, dan stoppen we er zonder al te veel woorden aan vuil te maken. Volgende hond is wel weer leuk. Ik hang ook niet elke buurman/vrouw om de nek.... En zou ook niet met elke buur een hapje willen eten of avond uit willen :schrik: Die ontloop ik gewoon! Hondjes niet anders.

En heey het is niet erg als een andere hond een grens aangeeft. Dat mag een keer of 2. Reageert je hond er prima op, dan kan de hond wat leren. Moet de andere hond blijven zeggen dat hij het zo niet hebben wil (bij de 3e keer ofzo) dan is het gewoon einde oefening. Maar van 1 snauw wordt ik ook niet meteen zenuwachtig. Kan gebeuren, het is wel de manier om een grens aan te geven voor honden immers. Gebeurt het nog 2 keer dan is het gewoon geen geslaagde combi in dat geval en loop je zonder morren door. Niks aan het handje.... Kies speelmaatjes gewoon zorgvuldig uit.

(kay vind spelen met ridgebacks overigens vaak ook wel grappig!
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

gyanty schreef:
Nou ja omdat het zo leuk en leerzaam is:

De 1 jaar oude Kay met de bejaarde Duitse Herder van mijn zus. Vind je dat ook te hard? De oude opa in zijn laatste tijd. Mano de Duitse Herders is 1 van de honden die belangrijk is geweest in Kay's puptijd. Evenals de 16 jaar oude Schotse Collie van mijn ouder toen. Maar goed je kan zien dat ze dit wel duidelijk leuk vinden... (mijn inzien, ben benieuwd wat jij ziet)
https://www.youtube.com/watch?v=xXXQ_766GAw
Nou, zo speelt Sultan dus ook.. Ik dacht altijd dat het dus wel wat te hard was, omdat sommige honden er door op hem gaan snauwen. Maar nu weet ik dus dat er meer honden zijn die zo spelen. Ook omdat Sultan na een snauw, de andere hond met rust laat.. Ontstaat er nooit een conflict. Dus eigenlijk is het wel prima zo :)

Mooi filmpje!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”