Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rare dingen eten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

rare dingen eten

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wilma eet regelmatig dingen die ze niet hoort te eten. Thuis eet ze dagelijks uit de kattenbak en als ze iets kan stelen wat ook maar enigszins eetbaar is dan doet ze dat. Als wij eten zit ze altijd te schooien. We sturen haar naar haar mand, maar ze komt steeds terug. Als ze de kans krijgt, jat ze eten van je bord. Ze heeft ook al een keer een vitaminepil gestolen en opgegeten. Als ze iets eetbaars in haar bek heeft is het onmogelijk om dat eruit te krijgen. 'los' kent ze niet. :roll: Met haar eigen voer gaat het juist heel goed. In het begin werd ze helemaal wild als we voer gingen geven. We hebben haar geleerd om te gaan zitten als ze eten krijgt. Zodra we haar voerbak pakken, gaat ze netjes zitten. Daarna zetten we haar eten op de grond en ze gaat pas eten als we 'toe maar' zeggen. Soms wacht ik best lang met 'toe maar' zeggen om haar te testen en dan kijkt ze me heel afwachtend aan :wachten:. Zodra ik 'toe maar' zeg valt ze aan op het eten.

Buiten eet ze ook rare dingen. Soms zit ze ineens te kauwen en heb ik geen idee wat ze in haar bek heeft. Ze eet poep van honden, paarden, konijnen etc. Laatst liep ze los en ging onder een hek door een weiland in. Daar lag paardenpoep en daar heeft ze heel veel van gegeten. Wij konden niet bij haar komen. Als we haar riepen deed ze alsof ze bananen in haar oren had. Daarna zag haar poep eruit als paardenpoep met stukjes hooi erin :mrgreen: Gras eet ze ook dagelijks. In het bos werkt ze bekken vol met zand/aarde naar binnen en ze eet stukjes hout. Laatst nam ze een hap grind uit een tuin :scratch: Aan de manier waarop ze eet kun je zien dat ze het niet lekker vindt, maar ze blijft dooreten.

Vandaag ben ik weer met haar naar het bos geweest en heb haar een tijdje los gehad. Op de terugweg heeft ze de hele tijd lopen kokhalzen en steeds kleine beetjes overgegeven. Ze heeft toen heel veel gras gegeten. Meestal trek ik haar mee als ze gras eet, maar nu liet ik haar. Volgens mij helpt gras om braken op te wekken? Ze braakte steeds kleine beetjes geel slijm met gras en gele harde stukjes :hmmm:. Thuis gekomen gelijk naar de dierenarts gegaan en daar was er niks meer met haar aan de hand :roll: . De dierenarts heeft aan haar keel gevoeld en in haar bek gekeken maar zag niks geks. Ze dacht dat er iets in haar keel heeft gezeten.

Hoe voorkom ik dat Wilma straks iets eet waar ze ziek van wordt? Aan de riem kan ik haar vaak nog wel mee trekken als er iets ligt, maar soms is ze gewoon aan het snuffelen en zit ze ineens iets te eten. Als ze los loopt is het helemaal moeilijk om in de gaten te houden wat ze eet. Ik wil haar ook niet altijd aan de riem houden, want ze houdt heel erg van rennen.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: rare dingen eten

Ongelezen bericht door Miranda »

Nieuwsflash: Uit de kattenbak snackt ELKE hond. Kattenpoep vinden ze onweerstaanbaar ;)
Je kunt het alleen maar voorkomen. Dus de kattenbak onbereikbaar maken, of zorgen dat jij de bak eerst uitschept.
Met andere dingen binnen is het net zo. Voorkomen. Opruimen dus.

Buiten is zorgwekkender. Je hond kan gif binnenkrijgen. Of gebakken sponzen, daar gaan ze erg naar aan dood. Dat wil je dus beslist niet. Ik zou haar buiten een korf omdoen. Dat moet je wel eerst (vriendelijk) aanleren, maar daarna is het geen enkel probleem. Dat aanleren doe je met hondensnoepjes. Je houdt de korf voor, en houdt een snoepje zo dat de hond de bek in de muilkorf moet steken om dat aan te pakken. Zal met jouw op voedsel gerichte hond geen enkel probleem zijn ;)
Volgende stap is de korf bevestigen. Dat doe je ook met veel belonen en prijzen. Positief aanleren, dan vindt je hond het geen enkel probleem. En je houdt haar in leven, dat is vast ook fijn ;)

Laat me raden. Het is een buitenlands straatzwervertje geweest?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik lees niks geks eigenlijk, behalve de vitaminepil misschien. Maar het kan wel gevaarlijk worden, dus commando los aanleren kan geen kwaad lijkt me.

Mijn hond eet ook allerlei gore dingen, maar ze heeft wel begrepen dat mijn eten van mij is. Wij houden Lola vrij kort omdat dat beter voor haar angstige aard is. Een buurvrouw hier die weleens oppast laat Lola heel erg vrij en daar doet Lola hele andere dingen. Onder andere koekjes uit handen jatten en over de eettafel lopen op zoek naar snacks.

Naar mijn idee is het dus een kwestie van enerzijds een goede band en anderzijds gewoon een consequente opvoeding.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Miranda ben ik niet met je eens. Snoopy en Yindi kunnen gewoon bij de kattenbak maar eten er allebei niet uit. We probeerde Yindi eerst heel angstvallig erbij weg te houden omdat ik wist dat sommige honden inderdaad eruit eten. Maar hier niet hoor.

En ik denk inderdaad dat je het beste een muilkorf kan gebruiken. Als paarden net ontwormt zijn is dit ook hartstikke giftig voor honden. En inderdaad de gebakken sponzen..
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

O nee, ze weten wat lekker is #kattendrolletjes
Dus staan de kattenbakken hier in een driedubbel gebarricadeerde kamer.

Wat Miranda zegt, korf is een goed idee. En aan de lijn tuk zijn op mogelijk etenswaar. Otto is ook gek op paardenpoep, maar ik wil niet dat hij dat eet. Hier volstaat een Ottonee.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Het kattenpoep eten doen ze hier ook. Als ze heftig gaan staan graven buiten weet ik het al.. Schijnt een delicatesse te zijn voor honden :eek: :kotz:
Maar ook ganzenpoep, paardenpoep en alle poep die er buiten te vinden is willen ze graag naar binnen werken.
Hier weten ze het woord BAH!! en dan laten ze direct los. Bij alletwee schreeuwde ik zo hard Bah! toen ze voor de eerste keer iets ( in mijn ogen ) smerigs te pakken kregen dat ze zowat een hartverlamming kregen :LOL:
Ze zijn het nooit meer vergeten :mrgreen:

Ik zou inderdaad een muilkorf omdoen om ongelukken te voorkomen en gaan oefenen op het lossen van dingen.
Succes ermee..
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Miranda schreef:Nieuwsflash: Uit de kattenbak snackt ELKE hond. Kattenpoep vinden ze onweerstaanbaar ;)
Je kunt het alleen maar voorkomen. Dus de kattenbak onbereikbaar maken, of zorgen dat jij de bak eerst uitschept.
Met andere dingen binnen is het net zo. Voorkomen. Opruimen dus.

Buiten is zorgwekkender. Je hond kan gif binnenkrijgen. Of gebakken sponzen, daar gaan ze erg naar aan dood. Dat wil je dus beslist niet. Ik zou haar buiten een korf omdoen. Dat moet je wel eerst (vriendelijk) aanleren, maar daarna is het geen enkel probleem. Dat aanleren doe je met hondensnoepjes. Je houdt de korf voor, en houdt een snoepje zo dat de hond de bek in de muilkorf moet steken om dat aan te pakken. Zal met jouw op voedsel gerichte hond geen enkel probleem zijn ;)
Volgende stap is de korf bevestigen. Dat doe je ook met veel belonen en prijzen. Positief aanleren, dan vindt je hond het geen enkel probleem. En je houdt haar in leven, dat is vast ook fijn ;)

Laat me raden. Het is een buitenlands straatzwervertje geweest?
Met je eens wat betreft de kattenbak. Als je niet thuis bent kan je dat niet voorkomen. Hier staan de bakken dan ook boven. Het gaat mij nog niet eens om die drollen, maar daar kleeft wel klontvormend kattenbakgrit aan, en dat is niet goed voor honden.

En ik heb ook een hond die buiten alles vreet. Besjes van planten, zaadjes van planten, alle poepvariaties, vermolmd hout, gras, krokussen :80: nou ja, alles dus. Die hond heeft denk ik zo ontzettend honger gehad in het verleden op straat dat hij alles wat kauwbaar was ook maar doorslikte omdat het vulling was voor die lege maag.

En ik verplof het om er een korf aan te hangen, want daar leert hij niks van en het is symptoombestrijding. Hij moet leren dat ik altijd iets lekkerders bij me heb dan wat hij van straat kan schooien, en het mot in die kop doordringen dat er voortaan altijd voldoende goed vreten is. En dat heb ik niet van vandaag of morgen voor elkaar, maar als ik hem een korf omdoe leert hij niks en kan hij ook geen konijnenkeutels meer eten, en dat mag hij best. Ik wil een hond die even nadenkt of hij iets wel of niet gaat vreten, en die ik dan kan afleiden met een stuk rodiworst ofzo. En dat gaat me lukken, anders eet ik mijn hoed op.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Hanneke2 schreef:
Met je eens wat betreft de kattenbak. Als je niet thuis bent kan je dat niet voorkomen. Hier staan de bakken dan ook boven. Het gaat mij nog niet eens om die drollen, maar daar kleeft wel klontvormend kattenbakgrit aan, en dat is niet goed voor honden.

En ik heb ook een hond die buiten alles vreet. Besjes van planten, zaadjes van planten, alle poepvariaties, vermolmd hout, gras, krokussen :80: nou ja, alles dus. Die hond heeft denk ik zo ontzettend honger gehad in het verleden op straat dat hij alles wat kauwbaar was ook maar doorslikte omdat het vulling was voor die lege maag.

En ik verplof het om er een korf aan te hangen, want daar leert hij niks van en het is symptoombestrijding. Hij moet leren dat ik altijd iets lekkerders bij me heb dan wat hij van straat kan schooien, en het mot in die kop doordringen dat er voortaan altijd voldoende goed vreten is. En dat heb ik niet van vandaag of morgen voor elkaar, maar als ik hem een korf omdoe leert hij niks en kan hij ook geen konijnenkeutels meer eten, en dat mag hij best. Ik wil een hond die even nadenkt of hij iets wel of niet gaat vreten, en die ik dan kan afleiden met een stuk rodiworst ofzo. En dat gaat me lukken, anders eet ik mijn hoed op.
Ik ben het met je eens dat een hond het met een korf niet leert, maar het hoeft toch ook niet voorgoed te zijn.
Een hond die grind eet en stukken hout naar binnen werkt zonder dat je ze kan stoppen vind ik gevaarlijk. De poepsoorten ( op de paardenmest na ) vind ik geen probleem, wel goor maar geen probleem.
Wat erin gaat moet er ook weer uit en dat kan met dat soort oneetbare troep wel eens een probleem worden. En dan ben ik nog niet eens zo bang voor vergif.
Ik zou de korf buiten omdoen en gaan oefenen met lossen op commando. Met behulp van heel veel hele lekkere dingen.
Ik zou het risico niet nemen dat hij onverwachts iets wegwerkt met operaties en andere ellende tot gevolg. Dan liever tijdelijk een muilkorf :19:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Hanneke2
Zeer actief

Anja schreef:
Hanneke2 schreef:

Ik ben het met je eens dat een hond het met een korf niet leert, maar het hoeft toch ook niet voorgoed te zijn.
Een hond die grind eet en stukken hout naar binnen werkt zonder dat je ze kan stoppen vind ik gevaarlijk. De poepsoorten ( op de paardenmest na ) vind ik geen probleem, wel goor maar geen probleem.
Wat erin gaat moet er ook weer uit en dat kan met dat soort oneetbare troep wel eens een probleem worden. En dan ben ik nog niet eens zo bang voor vergif.
Ik zou de korf buiten omdoen en gaan oefenen met lossen op commando. Met behulp van heel veel hele lekkere dingen.
Ik zou het risico niet nemen dat hij onverwachts iets wegwerkt met operaties en andere ellende tot gevolg. Dan liever tijdelijk een muilkorf :19:
Die van mij eet geen grind, dat is Wilma van TS. Mijn Toto heeft nog wel enige notie van wat eetbaar is en wat niet.

Lossen op commando is een leuke theorie, maar zelfs Lilo, die helemaal niet zo gefocust is op vreten, slikt een lekkere kattendrol toch echt eerst door en gaat dan blij wachten op dat beloofde koekie. :roll:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hoe oud is de hond en wat voor ras. Als ik je beschrijving zo lees, komt het beeld van een jonge labrador bij mij boven. Correct me if i'm wrong. :schrik:

Maar goed Norah was toen ze bij mij kwam ook zo veelvraat. Echter was ze altijd goed verzorgd geweest. Ze was dikker dan ik haar zou houden. Ik los dit trainingsmatig op. Norah at allerlei niet kwalijke dingen (besjes, bladeren etc etc), totdat ze wel heel veel paddenstoelen ging snacken. Met poep was ik al bezig, want woon vlak bij manege en mijn honden gaan ook mee naar paardenstallen.

Hoe los ik het trainingsmatig op. Mijn belangrijkste commando/kunstje is aandacht. Naam + commando en hond kijk mij rechtstreeks aan. Kan ik voor allerlei zaken gebruiken. Zo ook ongewenst vreetgedrag. Het commando heb ik dus veel geoefend buiten de moeilijke situaties om. Daarna ook gaan gebruiken bij verleidingen. En bij grote verleiding op tijd bij zijn en je beloning is heel belangrijk. Voor Norah is dat zowel lekkers, maar voor mij makkelijker: de bal. Overigens heb ik dit ook zo met Kay opgelost. Belonen blijf ik dit commando (niet altijd, maar wel heel veel) om het heel effectief en gretig te houden. Kay kijkt beduidend minder naar allerlei lekkers om, maar dat is ook niet zo'n vreter (hij heeft nog nooit bedacht om uit kattenbak drollen te halen, heb ik niks voor hoeven leren, hij vind kattendrollen echt wel lekker hoor). Norah heeft nu zo'n prachtige reactie, ik moet er altijd om lachen. Ziet ze in de verte een paardendrol: rent ze erheen en snuffelt eraan en kijkt mij aan. Ze gaat het dus aanwijzen, maar niet meer opeten en wacht tot ik met beloning kom. Fantastisch. Heb natuurlijk wel even grenzen moeten stellen, want ze rende in hoogseizoen van snackje naar snackje haha. Paddenstoelen eet ze gelukkig niet meer. En de kattenbakken heb ik voor haar wel een slag omgedraaid, maar is ook beduidend minder interesse voor.

Mijn ervaring is dat mijn manier in ieder geval zorgt dat de honden op jou richten. Met corrigeren krijg je toch meer een hond die het stiekem gaat doen en die net buiten je bereik blijft. Iets wat het alleen maar moeilijker werkbaar maakt.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik loop hier "Vies!""Vies" te roepen, als hij weer eens ergens aan snuffelt waarvan ik het vermoeden heeft dat hij het wil vreten of meenemen. En Los als hij wel al iets heeft opgepakt.
Dat "Vies" komt voort van mijn eerste hond, die was daar zeer gevoelig voor. Denk ik best pittig aangeleerd dat "Vies", niet leuk betekende :19: . Maar het werkte wel.
De jonge hond van mij ging bij vlagen ineens gekke dingen opeten. Vulling van een kussen, een tweetal keren meegemaakt dat dat dus in zijn luchtpijp zat. Niet leuk, dus ben ik er wel erg alert op geworden als hij weer eens verdacht stil is :roll: en bepaalde kauwstaven kunnen ineens ook niet meer.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

gyanty schreef:Hoe oud is de hond en wat voor ras. Als ik je beschrijving zo lees, komt het beeld van een jonge labrador bij mij boven. Correct me if i'm wrong. :schrik:

Maar goed Norah was toen ze bij mij kwam ook zo veelvraat. Echter was ze altijd goed verzorgd geweest. Ze was dikker dan ik haar zou houden. Ik los dit trainingsmatig op. Norah at allerlei niet kwalijke dingen (besjes, bladeren etc etc), totdat ze wel heel veel paddenstoelen ging snacken. Met poep was ik al bezig, want woon vlak bij manege en mijn honden gaan ook mee naar paardenstallen.

Hoe los ik het trainingsmatig op. Mijn belangrijkste commando/kunstje is aandacht. Naam + commando en hond kijk mij rechtstreeks aan. Kan ik voor allerlei zaken gebruiken. Zo ook ongewenst vreetgedrag. Het commando heb ik dus veel geoefend buiten de moeilijke situaties om. Daarna ook gaan gebruiken bij verleidingen. En bij grote verleiding op tijd bij zijn en je beloning is heel belangrijk. Voor Norah is dat zowel lekkers, maar voor mij makkelijker: de bal. Overigens heb ik dit ook zo met Kay opgelost. Belonen blijf ik dit commando (niet altijd, maar wel heel veel) om het heel effectief en gretig te houden. Kay kijkt beduidend minder naar allerlei lekkers om, maar dat is ook niet zo'n vreter (hij heeft nog nooit bedacht om uit kattenbak drollen te halen, heb ik niks voor hoeven leren, hij vind kattendrollen echt wel lekker hoor). Norah heeft nu zo'n prachtige reactie, ik moet er altijd om lachen. Ziet ze in de verte een paardendrol: rent ze erheen en snuffelt eraan en kijkt mij aan. Ze gaat het dus aanwijzen, maar niet meer opeten en wacht tot ik met beloning kom. Fantastisch. Heb natuurlijk wel even grenzen moeten stellen, want ze rende in hoogseizoen van snackje naar snackje haha. Paddenstoelen eet ze gelukkig niet meer. En de kattenbakken heb ik voor haar wel een slag omgedraaid, maar is ook beduidend minder interesse voor.

Mijn ervaring is dat mijn manier in ieder geval zorgt dat de honden op jou richten. Met corrigeren krijg je toch meer een hond die het stiekem gaat doen en die net buiten je bereik blijft. Iets wat het alleen maar moeilijker werkbaar maakt.
Ik moest ook gelijk aan mijn labradorpup denken :LOL:
Sokken, tube oormijtzalf, onderbroeken, bril, telefoon, gras, allerlei soorten poep en toen ik eens een batterij kwijt was zat ik ook maar bij de dierenarts om voor de zekerheid een buikecho te laten maken. Gelukkig had ze die dan weer net niet opgegeten.
Ze heeft een hele tijd aan de lange lijn gelopen zodat ik haar voor kon zijn. En ik heb haar opdrachtjes gegeven om dingen te dragen tijdens de wandeling zodat er al wat in die bek zat. Nu snackt ze af en toe nog een vogelenpoepje maar dat vind ik niet zo erg.
Hanneke2
Zeer actief

gyanty schreef:Hoe oud is de hond en wat voor ras. Als ik je beschrijving zo lees, komt het beeld van een jonge labrador bij mij boven. Correct me if i'm wrong. :schrik:

Zoals jij beschrijft wil ik Toto ook ongeveer van dat vreten op straat af krijgen, maar ik wil wel effe een goed plan en bijbehorend commando hebben voor ik ga lopen klooien. KIJK ES! is niet sterk genoeg om hem direct af te leiden als er heerlijke kattendrollen in het spel zijn.

Ik zat een beetje te denken over iets van kiezen, dat ik hem twee superspannende dingen biedt, zoals een nieuw speeltje of een stuk biefstuk. Het hele concept kiezen op zich is al retespannend, omdat de uitkomst onbekend is en je als hond die uitkomst bepaalt. Ik denk dat ik dat thuis maar eens ga oefenen met drumgeroffel en heel veel opjutten. Ik wil iets waarmee ik buiten in 1 klap 100% aandacht heb, en wellicht dat die combi van hersenwerk en iets leuks of lekkers in het verschiet wel gaat werken.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Ik vind het altijd wel grappig om te zien wat ze eten. Het zijn nogal kieskeurige eters, maar ze houden van afwisseling.

Dus tijdens de wandeling gaan er hele maaltijden doorheen. Hangt een beetje van het seizoen af, maar vers zacht gras is erg lekker. En krabbetjes, mossels, paardenpoep, schapenpoep, konijnenkeutels en verse dode visjes. Verder kadavers van konijnen, hazen en vogels. Die mogen ze van mij niet helemaal opeten. Eigenlijk stom, want ik voer ze 's avonds Alaska fazant of eend :19: Of kippenpootjes of hazenoren ...

En in de zomer zijn het de bessen en bramen. Ik weet zelf wel wat giftig is, en dat pakken ze nooit. Als het nodig is dan laten ze het wel los, behalve als ze het heel lekker is en ze het heel snel door kunnen slikken.

Ze eten niet alles, paardenvijgen moeten wel heel vers zijn, net als de krabbetjes of mossels. Ik laat ze, ze hebben er veel plezier in. Samen iets opsnorren en eten. In het park mogen ze dan weer niet de restjes McDonalds opeten, of de weggegooide lunchpakketjes. Je weet maar nooit wat daar in zit :roll:
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Bedankt voor de reacties en het meedenken. Wilma is dus niet de enige die rare dingen eet.

Wilma is een onherleidbare kruising uit Spanje van 8 1/2 jaar oud. Geen jonge labrador dus :mrgreen: . Je zou denken dat ze inmiddels oud en wijs genoeg is om te weten wat ze wel en niet kan eten. Ze is geen zwerfhond geweest. Ze is als puppie uit het asiel in Spanje geadopteerd en 7 jaar later naar hetzelfde asiel teruggebracht vanwege de komst van een kindje. Ze heeft een jaar in het asiel gezeten in een groep met een stuk of 20 honden. Toen ze naar Nederland kwam was ze wat te mager. Zou ze te weinig te eten gehad hebben in het asiel? :scratch: Ze heeft in Nederland eerst 2 maanden bij een oudere man gewoond. Toen ze daarna bij ons kwam was ze juist te dik, dus ze moet in die 2 maanden behoorlijk aangekomen zijn. Ze woont nu bijna 2 maanden bij ons en is al weer wat afgevallen.

Ik merk aan veel dingen dat ze intelligent is en snel leert. Maar als het om eten gaat lijkt ze ineens heel dom.

Ik had haar een hondenknuffel gegeven en daar was ze heel blij mee. Ze liep er steeds mee in haar bek rond en ze lag ermee te slapen. Toen ik een keer thuis kwam lag haar knuffel op de kast. Ik begreep niet waarom mijn man dat gedaan had en gaf hem terug :oohja: . Ze nam hem gekijk weer mee naar haar mand. Daarna begon ze te hoesten en kokhalzen. Er zat een gaatje in de knuffel waardoor ze de vulling eruit kon trekken en opeten. En het was nog wel een knuffel speciaal voor honden. ' s middags had ze ook al lopen hoesten, maar daar had ze blijkbaar niks van geleerd. De knuffel heb ik uiteraard weggegooid.

Ik hoop echt dat ik Wilma kan trainen om geen rare dingen te eten. Een muilkorf lijkt me helemaal niet fijn en zou ik alleen gebruiken als niks anders helpt denk ik. Ik heb nu een riem van 3 meter en ik wil er een van 8 meter kopen. Dan kan ik haar wat meer vrijheid geven en haar toch onder controle houden. Volgend weekend begin ik met haar aan een gehoorzaamheidstraining. Dat helpt misschien ook om haar beter te laten luisteren.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hanneke2 schreef:

Zoals jij beschrijft wil ik Toto ook ongeveer van dat vreten op straat af krijgen, maar ik wil wel effe een goed plan en bijbehorend commando hebben voor ik ga lopen klooien. KIJK ES! is niet sterk genoeg om hem direct af te leiden als er heerlijke kattendrollen in het spel zijn.

Ik zat een beetje te denken over iets van kiezen, dat ik hem twee superspannende dingen biedt, zoals een nieuw speeltje of een stuk biefstuk. Het hele concept kiezen op zich is al retespannend, omdat de uitkomst onbekend is en je als hond die uitkomst bepaalt. Ik denk dat ik dat thuis maar eens ga oefenen met drumgeroffel en heel veel opjutten. Ik wil iets waarmee ik buiten in 1 klap 100% aandacht heb, en wellicht dat die combi van hersenwerk en iets leuks of lekkers in het verschiet wel gaat werken.
Leg de lat niet te hoog. Mij doel was beperken van de hoeveelheid die ze eet en wonderlijk wel eet ze bijna niks meer. Ik heb het met als basis countercondiotionering gedaan. En mijn uitspraak met vergelijking tot corrigeren is daarin ook heel belangrijk. Zowel Kay als Norah gaan niet harder eten als ik in de buurt kom en spurten dan weg en zodra ik 1 stap wegzet meteen weer een hap nemen. Nee ze weten dat ik ook iets leuks en of lekkers heb. Dus ik heb soms enkele kunnen beperken dat er hele kattendrollen en of paardendrollen ingingen. Toen kwam er bij dat ze zo snel hun beloning wilde, dat ze ook nog gingen uitspugen wat ze in hun bek hadden, want uitspugen was sneller dan opeten. Iets wat ik nou niet verwacht had eigenlijk....Het geeft je dus vooral handvaten om mee te werken. Als je het compleet wil laten slagen zoals jij beschrijft, zal je terugvallen in corrigeren op momenten dat je ze niet kan laten stoppen en kom je alsnog in die vicieuze cirkel. Heb ik ervaren, dus dan mezelf weer tot orde geroepen haha. Maar je aanvullingen zullen zeker helpen. Dat is zeker waar en dat heeft er hier ook zeker aan bijgedragen
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Hier een stafford die vanalles vreet...
sokken, speelgoed van de kinderen, (nieuwe) luiers, billendoekjes, plastic vorken etc etc.
Wij zijn er achter gekomen dat zij dit doet als ze last van haar maag heeft. Nu ze op een heel.strikt dieet staat is het heel.veel minder geworden. Alleen billendoekjes zijn onweerstaanbaar als een van de kinderen er weer eentje laat slingeren.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”