GrethavW schreef:Als ik je zo hoor lijken onze honden qua gedrag erg op elkaar.
Wij hebben hem ook nog als herplaatser in huis gekregen, dat maakt het ook niet makkelijker.
Ik moet er ook regelmatig op hameren dat de rest van het gezin even consequent is als ik, dat vinden ze best lastig.
hier hebben we Gimmick in huis gekregen toen ze 7 maand jong was.
Ze was door de vorige baas terug gebracht naar de fokker met de mededeling "ze is zo druk we kunnen er niks mee"
ze heeft 80% van de tijd in de bench doorgebracht omdat ze slecht luisterde. De fokker is 5 weken heel intensief met haar aan de slag gegaan en haar geleerd aan de lijn te lopen, dat ze kan zitten op commando en enige regels in huis kende.
Ze was moddervet, ruim 10kg overgewicht.
We hebben in de afgelopen 2 jaar zoveel vooruitgang geboekt maar moet ook nog veel gebeuren.
ze heeft dus in de puberteit de puppendingen moeten leren als niet in benen en handen happen.
Als je haar de rug.toekeerde beet ze met haar voortanden in je bovenbeen.
Ze deed heel veel aan "neus porren" dus continu die neus ergens hard in duwen om reactie te krijgen etc etc etc.
Ze viel uit tegen andere hondenm vreemde mannen in het donker waren een mega bedreiging Etc. Dat hebben we er allemaal bijna uit.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.