Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Achi
Actief
Aantal honden: 3

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Achi »

remarelo schreef:Even een vraagje (ik probeer te begrijpen, niet te veroordelen)

Waarom halen we honden uit Spanje (en andere landen) als er hier al duizenden en duizenden hondje in het asiel zitten?
Begrijpen begint met de juiste feiten.
Als je zegt hier, bedoel je dan in Nederland? Hoe kom je aan het aantal van duizenden en duizenden?
Als ik kijk op Stichting Dierenasiel & Internet staan daar zo'n 600 honden in Nederlandse en Belgische asiels (685 minus diegene die 'geplaatst' voor hun naam hebben staan).
Begrijp me goed, dat zijn er 600 teveel maar geen duizenden en duizenden. bron.

Deze honden hebben wat mij betreft net zo veel recht op- en behoefte aan een nieuwe baas als zwerf/asielhonden over de Nederlandse grens.
Net zo veel, dus niet minder maar zeker ook niet meer.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik had de foto gisteren al in de FB-groep geplaatst maar ik zal 'm hier ook nog even laten zien.

Als ik thuis kom van werk is het eerst knuffelen. Ik ga dan bij de honden op het vloerkleed zitten en dan komen ze allebei bij me liggen.
Manu was alleen wat druk dus die wilde spelen en dat gaat hier zo (ik krijg het niet goed op de foto):
HAP
Afbeelding
Uma gaat dan woest liggen knorren en draaien
Afbeelding
Maar er is toch wel tijd voor een knuffel. Grote schoothond :I:
Afbeelding
En Uma wordt van beide kanten vertroetelt
Afbeelding
Knorren, benen wijd die ongecontroleerd alle kanten op gingen :LOL: De snól!
Afbeelding
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Sowieso, waarom zou dierenliefde en -hulp niet grenzeloos (letterlijk en figuurlijk) zijn? Elk dier dat geholpen is, is er eentje. Elk dier in een asiel is er eentje te veel, maar het zou toch niet hoeven uitmaken uit welk asiel mensen vervolgens dat hondje halen?

Edit, Manu tussendoor. :mrgreen: Ze zijn geweldig samen. :love:
Achi
Actief

Wat jammer voor de beoogde baasjes van Robin, zal een hele teleurstelling zijn :(: .
Wel fijn dat ze op grond van eerlijke informatie een goede afweging hebben kunnen maken.
DeDiana schreef:
Manu schreef:Hoe gaat het nu met Amy, Diana?
Met haar huid gaat het stúkken beter. Die is grotendeels genezen nu - ik heb nu wel een naakthond. :mrgreen:
Ze is ook iets aangekomen, eet nog steeds goed en laat wat meer van haar karakter zien. Ze kan af en toe heerlijk eigenwijs zijn, maar is ook altijd zo vrolijk als ik thuiskom of haar roep :I: Ik wandel nog niet met haar, maar ze scharrelt steeds langer in de tuin rond en geeft dan vaak ook aan dat ze nog niet naar binnen wil. Dus ik denk dat we binnenkort kunnen beginnen met korte wandelingetjes, zodat ze ook buiten aan alles kan gaan wennen en wat meer beweging krijgt.
Ze drinkt wel vrij veel de laatste tijd en daar maak ik me wel wat zorgen over (aangezien Leishmania vaak samengaat met nierproblemen). Morgen dus even wat urine naar de dierenarts brengen.
Mooi die goede berichten over Amy :cheer: Duimen dat er niets verontrustend uit het urine onderzoek komt.
Afbeelding
Achi
Actief

Manu schreef: Afbeelding
Wat is het toch een heerlijk klef stel :love: . En dat truitje :I:
Afbeelding
Manu

Haha ja haar paarse truitje :I: Ze heeft het zo koud met die vorst.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Het zou toch hier zomaar een(sub) topic titel hier kunnen krijgen als Rasta's verslaving.
Ben nog steeds superblij met Ziggy dat wel hoor maar arme Rassie is verworden tot een sielug slaafje van een zeker spaans monstertje :jank:
Heb vanmiddag twee runderbotjes gehaald voor de doggies en Ziggy vond dat ie ze allebeide wel mocht hebben. :mep:
:neenee: Dat doen we dus niet hé, Rasta mag er ook een dus ik pakte er eentje en gaf deze aan Rasta apart en Zigmunster lag op het kussen te knagen.
Wat doet de grote sufferd, pakt het bot op, legt het bij het drakie neer en loopt weer weg. :piew:
Oren sabbelen, ook zo iets.
Hij sabbelt vooral in de avond constant op de oren van Ziggy totdat ze kletsnatte lapjes zijn geworden en Ziggy knijpt gelukzalig zijn oogjes dicht en geniet.
Hij heeft waarschijnlijk nu de schoonste oren van Nederland.
Ik voorzie hier jaren van intensieve therapie :80:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Wat leuk dat Rasta zo gek is op Ziggy. :D

Hier hebben we een halve kat... Niarla ligt sinds gisteren het liefst op de vensterbank; lekker boven de verwarming en met goed uitzicht:

(Ik heb de planten maar weggehaald, geknakt en geplet zagen ze er toch niet zo mooi meer uit en zo heeft zij meer ruimte :lol1: )

Afbeelding

Afbeelding
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Wat een leuke updates allemaal weer :D

Die foto's van Niarla in de vensterbank, haha :D
Leuke foto's :D

Welke opvanghondjes van het forum blijven nu definitief bij hun opvangbaasje wonen?
Of welke zijn bij aankomst meteen al naar hun definitieve baasje gegaan?
Ben daar wel nieuwsgierig naar :D

Onderstaande klopt geloof ik wel, toch?

Wie vult aan?

Sorry als ik iemand vergeten ben.

Zelf het lijstje bewerken mag uiteraard ook, maar dan moet je hem even quoten en aanvullen.
Ik kan namelijk niet beloven dat ik alles bij kan houden, omdat ik niet altijd even actief ben op het forum en daardoor wel eens wat mis of ik vergeet dan bij te lezen.

Irmimi - Sepp

Manu - Uma

Kipo - Aura

Ptje - Ziggy

Frolic - Pippi
Laatst gewijzigd door Aniway op 25 mar 2015 17:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Frolic schreef::cheer: Pippi blijft bij Vriend en mij :cheer:
Wat leuk!! Gefeliciteerd dan maar :F: :F:
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

:cheer: :cheer: :cheer:

Gefeliciteerd

:cheer: :cheer: :cheer:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Manu schreef:Wat jammer voor Robin. Dan is het maar fijn dat hij eerst even bij jou kan zijn :ok:
En goed dat je het eerlijk verteld hebt.

Mijn vriend zit al weken te azen op Robin :LOL:
En ik heb verzamelwoede, ik wil een Nila :boos:
:LOL: :LOL: :LOL:
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Thomas »

Noh!
Afbeelding
Ptje
Zeer actief

Wat een verrassing :cheer:.
Die spanjaarden hebben toch iets onweerstaanbaars over zich en pakken je helemaal in.:I:
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Jeejjj :cheer: :cheer:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Ptje
Zeer actief

:cheer: een blijde dag vandaag.
vandaag is Ziggy dan nu helemaal echt officieel lid geworden van ons kleine gezin.
Dina was zo lief om me een pupfoto te sturen.van Ziggy waar ik heel blij mee ben.
Dank je wel Diana :lief: .
En natuurlijk vergeet ik ook Tineke en Alma niet want die b
hebben zich ook ingezet voor ons nieuwe gezinslid. :flower:
Ik zal proberen of ik de foto kan plaatsen want ik ken nog niet alle mogelijk heden van de foon.
hmm lukt niet echt dus nog even geduld.
ga even de doggies uitlaten en dan kijken of mijn pc nog ff wat doet
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Nog eens een Aura-update.
Mijn vakantie is voorbij, dus meneer kipo moet het al 3 dagen alleen zien te rooien met 2 kinders en 2 honden en dat gaat wonderwel. Aura is tijdens het wandelen behoorlijk ontspannen, loopt netjes mee en blijft met lichte sturing ook fijn aan 1 kant lopen (wat bijzonder handig is als je ook nog een kinderwagen mee hebt :lol1: )
Hij heeft haar en Pol ook al een paar keer meegenomen in de auto, lekker wandelen in de uiterwaarden en dat beviel haar wel. De auto gaat redelijk, je moet haar wel helpen met instappen en niet de ruitenwissers willen gebruiken :tongue: .
Ook thuis vindt ze haar rust wat meer en ze begint ook wat te spelen. Liggen doet ze op de bank, strak tegen je aan, gezellig. Dan hoef je ook niet perfect stil te zitten, jongste wil nog wel eens op je schoot staan, zitten, kruipen, klieren en waar Pol meteen weg is als je niet stil zit naast hem, interesseert het Aura geen biet, al ligt het kind half bovenop haar, allemaal prima.

Andere honden komen we hier zelden tegen, maar ofwel ze vindt ze leuk, ofwel ze reageert totaal niet, zoals bij het boerenfukteefje dat zichzelf uit mag laten en dan alle honden die ze tegenkomt uitscheldt.

Oh en eindelijk lijkt haar eetlust normaal op gang te komen. :cheer:
Sulluna
Zeer actief

@Ptje: Gefeliciteerd!
@Kipo; fijn van haar eetlust! Aura klinkt als een hele fijne hond, leuk die updates!

Vraagje, misschien heb ik het wel gemist hoor.. Maar is er al een update van de gedragsdeskundige? En hoe is het met Blanche? :engel:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Blanche zoekt nog een huis. Er zijn wat extra foto's en een erg leuk filmpje toegevoegd :engel:

http://animalaidfoundationuk.weebly.com/blanche.html
Sulluna
Zeer actief

Valerie schreef:Blanche zoekt nog een huis. Er zijn wat extra foto's en een erg leuk filmpje toegevoegd :engel:

Oh, ja dat filmpje met Uma :I:
:schrik: :schrik:
Manu

Sulluna schreef:
Valerie schreef:Blanche zoekt nog een huis. Er zijn wat extra foto's en een erg leuk filmpje toegevoegd :engel:

Oh, ja dat filmpje met Uma :I:
:schrik: :schrik:
:engel: :engel: :engel:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ptje schreef::cheer: een blijde dag vandaag.
vandaag is Ziggy dan nu helemaal echt officieel lid geworden van ons kleine gezin.
Dina was zo lief om me een pupfoto te sturen.van Ziggy waar ik heel blij mee ben.
Dank je wel Diana :lief: .
En natuurlijk vergeet ik ook Tineke en Alma niet want die b
hebben zich ook ingezet voor ons nieuwe gezinslid. :flower:
Ik zal proberen of ik de foto kan plaatsen want ik ken nog niet alle mogelijk heden van de foon.
hmm lukt niet echt dus nog even geduld.
ga even de doggies uitlaten en dan kijken of mijn pc nog ff wat doet
Gefeliciteerd :cheer: veel plezier met elkaar :D
kipo schreef:Nog eens een Aura-update.
Mijn vakantie is voorbij, dus meneer kipo moet het al 3 dagen alleen zien te rooien met 2 kinders en 2 honden en dat gaat wonderwel. Aura is tijdens het wandelen behoorlijk ontspannen, loopt netjes mee en blijft met lichte sturing ook fijn aan 1 kant lopen (wat bijzonder handig is als je ook nog een kinderwagen mee hebt :lol1: )
Hij heeft haar en Pol ook al een paar keer meegenomen in de auto, lekker wandelen in de uiterwaarden en dat beviel haar wel. De auto gaat redelijk, je moet haar wel helpen met instappen en niet de ruitenwissers willen gebruiken :tongue: .
Ook thuis vindt ze haar rust wat meer en ze begint ook wat te spelen. Liggen doet ze op de bank, strak tegen je aan, gezellig. Dan hoef je ook niet perfect stil te zitten, jongste wil nog wel eens op je schoot staan, zitten, kruipen, klieren en waar Pol meteen weg is als je niet stil zit naast hem, interesseert het Aura geen biet, al ligt het kind half bovenop haar, allemaal prima.

Andere honden komen we hier zelden tegen, maar ofwel ze vindt ze leuk, ofwel ze reageert totaal niet, zoals bij het boerenfukteefje dat zichzelf uit mag laten en dan alle honden die ze tegenkomt uitscheldt.

Oh en eindelijk lijkt haar eetlust normaal op gang te komen. :cheer:
Fijn dat het steeds beter gaat :ok: het is natuurlijk ook even wennen maar zo te lezen komen jullie er wel :flower:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat fijn kipo dat Aura ook steeds beter gewend raakt en nu ook wat begint te spelen en beter gaat eten. :ok:
Soms zou je bijna vergeten hoe kort ze hier eigenlijk pas zijn.

Ptje, je kunt de url van de afbeelding die ik je stuurde van Ziggy als pup gewoon kopiëren en die dan tussen [img] tags zetten. ;-) Als het niet lukt, wil ik het ook wel voor je doen.
Ptje
Zeer actief

Ja weet ik maar hij meldde dat ie de afmeting niet herkende en het was een heel lange url..
ff kijken of ik het op een andere manier kan.Afbeelding
yesssss. :cheer: Lekbakje bij de hand.
Echt schattig die kleine puppendraak.
Over de hond in de pot vinden gesproken haha :I:
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

Bedankt voor de reacties. Ik kan me inderdaad voorstellen dat de 'leuke' hondjes snel weer herplaatst worden en dat een gewenste hond dus niet gauw te vinden is in het binnenland. Toch vind ik het schrijnend dat zoveel honden in asiels verblijven zonder redelijke kans op een nieuw tehuis. Niet dat wij als individu daar wat aan kunnen doen op grote schaal. Ik vraag me wel eens af of het echt zo erg is met die asielhonden (qua geschiktheid). Ik ben ondertussen een behoorlijke 'honden-man' en heb diverse mensen geholpen om een asielhond uit te zoeken. Mijn ervaring is dat met wat geduld en een duidelijke opvoeding bijna elke hond 'normaal' kan worden.

Iemand vroeg mij wat voor honden ik dan heb en hoe ik eraan kom. Mijn eerste hond was een asielhond. Ook die stond bekend als onopvoedbaar, a-sociaal en niet goed voor gezinnen. Gelukkig had ik wat mensen die me hielpen bij het her-opvoeden (ik wist toen nog niets van honden) en het was een leuke hond. Daarna heb ik 3 pups gehaald bij normale fokkers in Nederland, waarvan er nu nog steeds één leeft (de andere twee zijn ondertussen overleden). Mijn andere huidige hond is eigen fok.

Ik heb mechelaars overigens :-)
Manu

Oké duidelijk, maar jij schuift ons zo'n opmerking in de schoenen terwijl je dus zelf een nest hebt gefokt? Met al die arme asielhonden die op een baas wachten..
Vind ik niet erg hoor maar wel wat krom van jouw kant.

Ik heb trouwens dat geduld niet. En ik ben niet zo ervaren op hondengebied.
Dus ik had echt geen zin in een lange training om van hond-/mensagressie af te komen of mee om te leren gaan, en al helemaal geen tijd om een hond het alleen zijn te leren als al gebleken is dat hij/zij daar moeite mee heeft. Ik werk fulltime en met mijn baan kan ik geen weken vakantie opnemen ;)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ptje gefeliciteerd, :balon: ik had er helemaal overheen gelezen. Ik vond Ren en Stimpy op de eerste foto's van Diana al zo leuk. Het is dat ik bij Pol liever geen reutje zet, anders had ik het wel geweten.

Aura is idd een heerlijke hond, het is ongelooflijk hoe snel ze zich aanpast en hoe lief ze is. Af en toe moet ik mezelf eraan herinneren dat ze er nog geen 14 dagen is. Ik ben alleen benieuwd of er nog apenstreken gaan komen. :hmmm: :F: .

@remarelo: ik ben met je eens dat de meeste honden zich met een duidelijke structuur prima kunnen leren gedragen. Alleen heb ik nu geen zin in, geen tijd voor en de omstandigheden niet om een ontspoorde hond terug op pad te brengen.
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

Manu schreef:Oké duidelijk, maar jij schuift ons zo'n opmerking in de schoenen terwijl je dus zelf een nest hebt gefokt? Met al die arme asielhonden die op een baas wachten..
Vind ik niet erg hoor maar wel wat krom van jouw kant.

Ik heb trouwens dat geduld niet. En ik ben niet zo ervaren op hondengebied.
Dus ik had echt geen zin in een lange training om van hond-/mensagressie af te komen of mee om te leren gaan, en al helemaal geen tijd om een hond het alleen zijn te leren als al gebleken is dat hij/zij daar moeite mee heeft. Ik werk fulltime en met mijn baan kan ik geen weken vakantie opnemen ;)
Zoals ik al zei heb ik ook een asielhond gehad. En ik had duidelijk aangegeven dat ik niet veroordeelde, maar gewoon nieuwsgierig was waarom mensen hondjes uit het buitenland halen. Ik vind de antwoorden hier best logisch. Maar tegelijkertijd vind ik het in het algemeen jammer dat niet meer honden uit de asiels hun weg vinden naar nieuwe baasjes.

Ik fok trouwens af en toe een nest voor werkhonden. Helaas is het zo dat asielhonden vaak (niet altijd, ik weet het, er zijn uitzonderingen) niet (meer) voldoende geschikt zijn voor werkhondentraining, om diverse redenen. Maar als ik ooit weer een gewone huishond neem, ga ik ZEKER eerst kijken of er een asiel is dat mijn nieuwe hond huisvest :-). En dan luister ik niet teveel naar de asielmedewerkers die zoals ik ervaren heb, vaak overmatig voorzichtig zijn, terwijl de honden met een juiste opvoeding heel goed sociaal gemaakt kunnen worden.
Achi
Actief

remarelo schreef:Toch vind ik het schrijnend dat zoveel honden in asiels verblijven zonder redelijke kans op een nieuw tehuis.
Ik ook en volgens mij gaat dit topic juist over mensen die heel druk bezig zijn om asielhonden (een redelijke kans op) een nieuw tehuis te bieden. Of telt dat niet als die honden van over de grens komen? Mensen hebben die grenzen bedacht, niet de honden.
Geduld heb ik wel om een asiel-/zwerfhond, waarvan ik denk dat die bij mij past, op te voeden. Mijn eerste hond bleek toch een hoop meer problemen te hebben dan ik had gedacht maar al doende en met deskundige hulp valt er een hoop te leren.

Ik merk echter wel dat ik steeds minder geduld heb met mensen die op grond van oneigenlijke argumenten commentaar hebben op het adopteren van buitenlandse honden.
Afbeelding
Irmimi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Irmimi »

Morgen ga ik na een weekje in Roemenië eindelijk weer naar huis en zie ik Seppie weer :I:

Hopelijk herkent hij me nog :hmmm:

Ondertussen ben ik blij met de foto's en updates van Diana over Sep. Ook bij haar doet hij het supergoed en hopelijk heeft hij een aantal dingetjes van Mila af kunnen kijken zoals hoe leuk beloningssnoepjes zijn (óók als je buiten bent) en hoe je kan spelen met speeltjes die speciaal voor jou zijn aangeschaft :cheer:

Het is leuk om hier in de updates te lezen dat eigenlijk alle honden het zo goed doen en zich zo makkelijk aanpassen. Er komt ook wel veel herkenbaars terug, zoals dat het bij de meeste honden even duurt voordat ze goed eten, dat had Sep ook in het begin. Terwijl hij nu echt zijn bak leeg schrokt.

En die verliefde koppels.... pfff... nu wil ik ook bijna een tweede hond erbij :love:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”