Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond gromt naar kind

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Re: Hond gromt naar kind

Ongelezen bericht door Selene »

Het onderwerp is inmiddels verschoven naar herplaatsen maar toch wil ik nog heel even terug komen op het straffen voor grommen. Naar mijn mening is het zeer onverstandig om dat rigoureus af te leren, de hond geeft door middel van grommen in feite netjes aan dat ze iets niet willen of zich niet zeker voelen in een situatie.
Grommen afleren kán uiteindelijk betekenen dat een hond de hele de hele cyclus aan waarschuwingen gaat overslaan en dus direct overgaat tot ingrijpen. Zo eentje heb ik hier (herplaatser) en het kost allemachtig veel moeite om daar nog iets mee te doen.
Scheiden of overplaatsen is een veel betere optie mi
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Cleva schreef:
RedPassion schreef:Ja, ik weet het... Ik denk dat we hetzelfde bedoelen. Ik heb het met de ratten,
Een rat is in meerdere opzichten nogal wat anders dan een hond. Een rat kun je met tegenzin goed verzorgen. Een hond niet.
Daar verschillen we dan over van mening. Maar dan nog komt het principe op hetzelfde neer: De gemakzucht en het maatschappelijk acceptabel zijn van dieren nemen en weer wegdoen.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Tiny schreef:
Daisy@ schreef:Ik vond het zelf een eye-opener toen ik ze voor het eerst in een pension bracht. Ik had er echt moeite mee. Tranen soms in mijn ogen.
Maar madam had het prima gehad. Was blij dat ze me weer zag hoor, dat zeker wel. Maar geen teken van ellende ofzo. Ze had haar eten, drinken, mocht op een grasveld voor haarzelf.
Akira mocht een keer oefenen bij een dagopvang, is bij oefenen gebleven want ze heeft de hele tent bij elkaar gegild :oeps: en mocht niet meer komen.
Oei, dat is minder.
Maar zou dat ook betekenen dat als hij herplaatst zou worden dit gedrag blijft doen denk je? Waarschijnlijk niet toch?
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Manu schreef: Maar die bekende moet dan toch ook eerst bekend worden?

Mijn nieuwe hond was ook wat van slag en is nog steeds niet haar ware zelf omdat ze niet op haar gemak is.
Maar zo gaat dat toch gewoon? Misschien denk ik te simpel hoor :19:
Een hond zal best wat van slag zijn. Uma vindt vreemde mensen ook eng maar ik zet haar er gewoon tussen en ze heeft het maar even te doorstaan. Op haar eigen tempo, dat wel. Maar het zal nou nooit in me opkomen om te zeggen dat ze dan beter dood had kunnen zijn.
3 jaar terug ging ik een soort van scheiden. Ik en mijn ex gingen uit elkaar. Ik heb gezien wat dat met haar deed. Vreselijk. Ze was echt in de rouw! Had ik mijn verdriet en dat van haar er ook nog bij.
Hier in staat ook beschreven dat honden rouwen, maar alleen bij een andere hond. Niet om hun baasje.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... leden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een tijd geleden stond nog een wetenschappelijk onderzoek vermeld hier op het forum dat honden kunnen rouwen, waarop een aantal reageerden zoals `ja hehe..... vertel me nu eens iets nieuws`. :roll:

Maar zoals mensen in dit topic reageren, zo luchtig als ze er over doen, lijken ze dat weer te ontkennen. Ze bagatelliseren het.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

alm@ schreef:
RedPassion schreef:
Mijn bezwaar tegen herplaatsen is vooral de mentaliteit van mensen. Is het (even) niet meer leuk of komt het allemaal toch niet meer zo goed uit? Hup, dier de deur uit! Herplaatsen zou een laatste optie moeten zijn waarvan alle partijen beter worden (vooral het dier), maar geen makkelijke oplossing. Het gaat er voor mij niet om of het dier het wel of niet trekt om herplaatst te worden (meestal wel dus), het gaat mij om de gemakzucht en het gebrek aan inzet en toewijding. Die kinderen worden toch ook niet herplaatst? Die zijn ook niet altijd leuk en makkelijk, daar moet je ook energie in steken en soms offers voor brengen. Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom dat met dieren zo anders werkt.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Elke reden om een hond te herplaatsen is een goede reden. Als mensen aan gemakzucht lijden of gebrek hebben aan inzet en toewijding is de hond beter af bij een baas die er wel vol voor gaat. Ik herplaats met Tineke al jaren honden en vaak zitten we tandenknarsend de lullige reden te lezen waarom een hond het veld moet ruimen maar we doen dan toch ons best een goede baas te vinden want wat de reden ook is: de hond zit niet meer op zijn/of haar plek en is dan elders beter af.
Dit is dus bullshit. Dan hadden ze er in de eerste plaats als niet aan moeten beginnen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

iones schreef:

Mijn nieuwe hond was ook wat van slag en is nog steeds niet haar ware zelf omdat ze niet op haar gemak is.
Een hond zal best wat van slag zijn. Uma vindt vreemde mensen ook eng maar ik zet haar er gewoon tussen en ze heeft het maar even te doorstaan. Op haar eigen tempo, dat wel. Maar het zal nou nooit in me opkomen om te zeggen dat ze dan beter dood had kunnen zijn.
3 jaar terug ging ik een soort van scheiden. Ik en mijn ex gingen uit elkaar. Ik heb gezien wat dat met haar deed. Vreselijk. Ze was echt in de rouw! Had ik mijn verdriet en dat van haar er ook nog bij.
Hier in staat ook beschreven dat honden rouwen, maar alleen bij een andere hond. Niet om hun baasje.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... leden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een tijd geleden stond nog een wetenschappelijk onderzoek vermeld hier op het forum dat honden kunnen rouwen, waarop een aantal reageerden zoals `ja hehe..... vertel me nu eens iets nieuws`. :roll:

Maar zoals mensen in dit topic reageren, zo luchtig als ze er over doen, lijken ze dat weer te ontkennen. Ze bagatelliseren het.
Ik snap niet waarom je mij quote want ik ontken niets van je bovenstaande post.
Dat een hond een periode van slag is lijkt me logisch, dat zeg ik ook: zo gaat dat toch gewoon?
Maar het zou nooit in me opkomen dat een hond dan maar beter dood kan zijn.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

iones schreef:
alm@ schreef:
RedPassion schreef:
Mijn bezwaar tegen herplaatsen is vooral de mentaliteit van mensen. Is het (even) niet meer leuk of komt het allemaal toch niet meer zo goed uit? Hup, dier de deur uit! Herplaatsen zou een laatste optie moeten zijn waarvan alle partijen beter worden (vooral het dier), maar geen makkelijke oplossing. Het gaat er voor mij niet om of het dier het wel of niet trekt om herplaatst te worden (meestal wel dus), het gaat mij om de gemakzucht en het gebrek aan inzet en toewijding. Die kinderen worden toch ook niet herplaatst? Die zijn ook niet altijd leuk en makkelijk, daar moet je ook energie in steken en soms offers voor brengen. Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom dat met dieren zo anders werkt.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Elke reden om een hond te herplaatsen is een goede reden. Als mensen aan gemakzucht lijden of gebrek hebben aan inzet en toewijding is de hond beter af bij een baas die er wel vol voor gaat. Ik herplaats met Tineke al jaren honden en vaak zitten we tandenknarsend de lullige reden te lezen waarom een hond het veld moet ruimen maar we doen dan toch ons best een goede baas te vinden want wat de reden ook is: de hond zit niet meer op zijn/of haar plek en is dan elders beter af.
Dit is dus bullshit. Dan hadden ze er in de eerste plaats als niet aan moeten beginnen.
Waarom is mijn stukje bullshit? Dat veel mensen beter niet een hond hadden kunnen nemen ben ik met je eens maar dat is een koe in de kont kijken. Een hond die om wat voor reden dan ook niet meer gewenst is, is elders beter af.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Manu schreef:
iones schreef:

Ik snap niet waarom je mij quote want ik ontken niets van je bovenstaande post.
Dat een hond een periode van slag is lijkt me logisch, dat zeg ik ook: zo gaat dat toch gewoon?
Maar het zou nooit in me opkomen dat een hond dan maar beter dood kan zijn.
Van slag zijn gaat toch nog niet zo ver als rouwen. Dat probeerde ik te vertellen.

en zoals eerder iemand vertelde, niet iedere hond kan de verandering aan. Soms is het te ingrijpend.

weet je, als jij iemand verliest waar je van houdt, en mensen halen luchtig hun schouders op en zeggen `ach je bent van slag maar het went wel weer´, hoe zou je dat vinden?
Dat is eigenlijk hoe er over honden gesproken wordt.
Iemand zei `elke reden om te herplaatsen is een goede reden`. Alsof een hond mentaal niet kan lijden maar alleen fysiek. Ik vind dat mentaal lijden ook erg is en dat dat voorkomen moet worden. Ik haat het als mensen lukraak een hond nemen, er niet goed voor zijn en hem weg doen als een wegwerpding.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

iones schreef: Iemand zei `elke reden om te herplaatsen is een goede reden`.
Die iemand was ik dus. Volgens mij ruk je mijn woorden uit zijn verband.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Mensen moeten geen hond nemen om te herplaatsen. Ik ruk geen dingen uit z´n verband. En ik vind ook echt niet elke reden een goede reden.
Als een hond meer tijd kost dan je er in wilde steken, zou dat pech voor jóu moeten zijn. En hoe dan ook er dan maar meer tijd in steken. En niet de hond weg doen omdat het tegenvalt. Je moet er voor gáan.

Ik ruk dus geen dingen uit het verband.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:Mensen moeten geen hond nemen om te herplaatsen. Ik ruk geen dingen uit z´n verband. En ik vind ook echt niet elke reden een goede reden.
Als een hond meer tijd kost dan je er in wilde steken, zou dat pech voor jóu moeten zijn. En hoe dan ook er dan maar meer tijd in steken. En niet de hond weg doen omdat het tegenvalt. Je moet er voor gáan.

Ik ruk dus geen dingen uit het verband.
Waarbij je er van uit gaat dat mensen zo redeneren?
Ik denk dat heel veel mensen absoluut geen hond nemen "om te herplaatsen".
In de praktijk bijkt het echter zeer tegen te vallen en ze willen niet meer
Dan is inderdaad elke reden om te herplaatsen goed genoeg.
Een hond kan beter niet blijven op een plek waar hij niet gewenst is, ook al is de argumantatie om hem over te plaatsen nog zo tenenkrommend.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Cleva schreef:Wat zit je te drammen. Je snapt precies wat er gezegd wordt.
Hoorde ik nou een lama scheiten????

Ik geloof dat jij hier zit te drammen! Word je aangesproken of zo?
iones
Zeer actief

ranetje schreef:Waarbij je er van uit gaat dat mensen zo redeneren?
Een hond kan beter niet blijven op een plek waar hij niet gewenst is, ook al is de argumantatie om hem over te plaatsen nog zo tenenkrommend.
Ik ga er niet vanuit dat mensen altijd dingen doen om de juiste redenen. Maar ze zouden dingen wel moeten doen om de juiste redenen. In omgang met elkaar, in omgang met dieren.
Of niet soms?

Heeft iets te maken met normen en waarden. Is het erg om een beetje daarnaar te streven?
Pino2012
Actief

Ongelezen bericht door Pino2012 »

GigiLana schreef:Iedereen heel erg bedankt voor de antwoorden en meningen. Mijn man en ik hebben een goed gesprek gehad en zijn het beide eens dat de honden hele dagen in de tuin geen optie is. Toevallig hebben wij een goede oplossing gevonden binnen onze vriendenkring dat de honden samen kunnen blijven en in een gezin zouden wonen zonder (drukke) kinderen. Wij gaan dit serieus overwegen als voelt herplaatsen wel als een compleet falen naar de honden en ons dochter :cry:
Op den duur is het ook niet meer leuk om de hele dag op de tippen van je tenen te moeten lopen omdat de kleine bij een misstap het risico loopt om gebeten te worden en wetende dat de hondjes ongelukkig zijn door de drukte :(:
Ik kan mij voorstellen dat het als falen voelt, het is niet het plaatje dat je voor ogen had. Ik denk echter wel dat het een wijs besluit is, op de tenen lopen en steeds argus ogen moeten hebben, komt de sfeer in huis doorgaans ook niet ten goede.

Kunnen jullie ze wel nog blijven zien?
iones
Zeer actief

Pino2012 schreef:
GigiLana schreef:Iedereen heel erg bedankt voor de antwoorden en meningen. Mijn man en ik hebben een goed gesprek gehad en zijn het beide eens dat de honden hele dagen in de tuin geen optie is. Toevallig hebben wij een goede oplossing gevonden binnen onze vriendenkring dat de honden samen kunnen blijven en in een gezin zouden wonen zonder (drukke) kinderen. Wij gaan dit serieus overwegen als voelt herplaatsen wel als een compleet falen naar de honden en ons dochter :cry:
Op den duur is het ook niet meer leuk om de hele dag op de tippen van je tenen te moeten lopen omdat de kleine bij een misstap het risico loopt om gebeten te worden en wetende dat de hondjes ongelukkig zijn door de drukte :(:
Ik kan mij voorstellen dat het als falen voelt, het is niet het plaatje dat je voor ogen had. Ik denk echter wel dat het een wijs besluit is, op de tenen lopen en steeds argus ogen moeten hebben, komt de sfeer in huis doorgaans ook niet ten goede.

Kunnen jullie ze wel nog blijven zien?
Als de honden samen kunnen blijven en geplaatst binnen de vriendenkring, klinkt dat wel optimaal. Beter kun je het niet krijgen. En ik vrees wel dat het er op uit gaat draaien dat je ze weg moet doen.

De meeste honden in die leeftijd komen in het asiel terecht en komen daar ook weer moeilijk weg. Herplaatsen is niet zo gemakkelijk.
Manu

Dieren zijn niet zo emotioneel als mensen.

Geef het dier een dagelijkse routine en dan is het al gauw goed.

Roedels verbannen ook wel eens een lid, als die zou zitten wenen in een hoekje sterft het sowieso.
Ze pakken de draad op want ze moeten wel. En hoe beter jij als baas de dagelijkse routine en grenzen volhoudt hoe eerder die hond zich wel oké zal voelen.
Wat versta jij onder rouwen dan?
Onder "van slag zijn" versta ik dat een hond een aantal dagen of weken niet goed eet, onzeker of zelfs angstig is, een enge kalmte over zich heen heeft of juist heel veel onrust.

En over dat dikgedrukte zijn we het allemaal wel eens denk ik zo.
Stel dat ik mijn rug breek en niet meer kan sporten of wandelen met de honden zal ik ze weg doen. En Uma die dat heel eng zal vinden zal ik dat ook aan doen, want na een paar weken zal ze ook heus wel blij zijn met díegene. Ik heb niet de illusie dat ik de enige baas voor haar kan zijn en ze maar dood moet als ze niet meer bij mij kan blijven. Want ach gos, het arme beest zal dan weer moeten wennen.
De jaren die ze gelukkig zal zijn overheersen echt die paar weekjes wel.
Laatst gewijzigd door Manu op 03 apr 2015 10:04, 3 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

Manu schreef: Dieren zijn niet zo emotioneel als mensen.

Geef het dier een dagelijkse routine en dan is het al gauw goed.

Roedels verbannen ook wel eens een lid, als die zou zitten wenen in een hoekje sterft het sowieso.
Ze pakken de draad op want ze moeten wel. En hoe beter jij als baas de dagelijkse routine en grenzen volhoudt hoe eerder die hond zich wel oké zal voelen.
Wat versta jij onder rouwen dan?
Onder "van slag zijn" versta ik dat een hond een aantal dagen of weken niet goed eet, onzeker of zelfs angstig is, een enge kalmte over zich heen heeft of juist heel veel onrust.

En over dat dikgedrukte zijn we het allemaal wel eens denk ik zo.
Stel dat ik mijn rug breek en niet meer kan sporten of wandelen met de honden zal ik ze weg doen. En Uma die dat heel eng zal vinden zal ik dat ook aan doen, want na een paar weken zal ze ook heus wel blij zijn met díegene. Ik heb niet de illusie dat ik de enige baas voor haar kan zijn en ze maar dood moet als ze niet meer bij mij kan blijven. Want ach gos, het arme beest zal dan weer moeten wennen.
De jaren die ze gelukkig zal zijn overheersen echt die paar weekjes wel.
Wat is emotioneel?
Dieren hebben emoties. Vaak dezelfde emoties met dezelfde primaire bron. Want emoties zijn eigenlijk maar heel primair uiteindelijk.

En meestal pakken we de draad wel op na een heftige gebeurtenis, of we mensen of dieren zijn. Want we moeten wel, het leven gaat door. Maar dat houdt niet in dat het gemakkelijk is, en dat we het niet liever over hadden geslagen.
3 jaar geleden maakte ik diepe rouw door. Had ik graag overgeslagen! Ik ben er nog, maar dat wil niet zeggen dat het gemakkelijk was of dat ik `effe van slag was´.

Ik doe mijn geliefden niet graag verdriet. Want daarmee doe ik mijzelf verdriet.

Ik doe trouwens niemand graag verdriet.
Manu

Ik sla zoveel graag over.
Maar liever dood dan het meemaken? Nee.
En zo'n hond wil dat ook helemaal niet.

Ja misschien als hij na 3 dagen kapotgeslagen in een container heeft gelegen en al weet ik wat voor verschrikkelijke bazen heeft gehad. Dan misschien wel.
Maar een hond die gewoon huishond is geweest komt vaak heus wel weer die stress te boven hoor. Ik heb ook wel eens stress, krijg je een extra rimpel of grijze haar van. Maar daarna heb je het toch maar mooi gedaan.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:
ranetje schreef:Waarbij je er van uit gaat dat mensen zo redeneren?
Ik ga er niet vanuit dat mensen altijd dingen doen om de juiste redenen. Maar ze zouden dingen wel moeten doen om de juiste redenen. In omgang met elkaar, in omgang met dieren.
Of niet soms?

Heeft iets te maken met normen en waarden. Is het erg om een beetje daarnaar te streven?
Het ging dus om de opmerking van jou dat mensen geen hond moeten nemen "om die te herplaatsen" :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Manu schreef:Ik sla zoveel graag over.
Maar liever dood dan het meemaken? Nee.
En zo'n hond wil dat ook helemaal niet.

Ja misschien als hij na 3 dagen kapotgeslagen in een container heeft gelegen en al weet ik wat voor verschrikkelijke bazen heeft gehad. Dan misschien wel.
Maar een hond die gewoon huishond is geweest komt vaak heus wel weer die stress te boven hoor. Ik heb ook wel eens stress, krijg je een extra rimpel of grijze haar van. Maar daarna heb je het toch maar mooi gedaan.
Praat voor jezelf.
Jij hebt een bepaalde mate aan incasseringsvermogen. Niet iedereen heeft dat.
Ik ben in de regel ook niet liever dood dan wanneer ik iets meemaak. Hoewel in sommige gevallen ik liever misschien wel dood zou willen zijn. Sommige mensen plegen zelfmoord, dus het verschilt.

Zoals ik al zei, ik heb 4 honden. 3 ervan zouden het herplaatsen te boven komen. De 4e heb ik ernstige twijfels bij. Ik denk dat die dood beter af zou zijn.
Manu

iones schreef: Praat voor jezelf.
Jij hebt een bepaalde mate aan incasseringsvermogen. Niet iedereen heeft dat.
Ik ben in de regel ook niet liever dood dan wanneer ik iets meemaak. Hoewel in sommige gevallen ik liever misschien wel dood zou willen zijn. Sommige mensen plegen zelfmoord, dus het verschilt.

Zoals ik al zei, ik heb 4 honden. 3 ervan zouden het herplaatsen te boven komen. De 4e heb ik ernstige twijfels bij. Ik denk dat die dood beter af zou zijn.
Let's agree to disagree.

Ik vind het heel egoïstisch om te denken dat je hond alleen bij jou gelukkig zal zijn.
Gelukkig kan je wel op vakantie.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Daisy@ schreef:
Tiny schreef:
Daisy@ schreef:Ik vond het zelf een eye-opener toen ik ze voor het eerst in een pension bracht. Ik had er echt moeite mee. Tranen soms in mijn ogen.
Maar madam had het prima gehad. Was blij dat ze me weer zag hoor, dat zeker wel. Maar geen teken van ellende ofzo. Ze had haar eten, drinken, mocht op een grasveld voor haarzelf.
Akira mocht een keer oefenen bij een dagopvang, is bij oefenen gebleven want ze heeft de hele tent bij elkaar gegild :oeps: en mocht niet meer komen.
Oei, dat is minder.
Maar zou dat ook betekenen dat als hij herplaatst zou worden dit gedrag blijft doen denk je? Waarschijnlijk niet toch?
Ik heb echt geen idee, ze gilt ook al zo als ik maar even uit de buurt ben. Zelfs als ze mij kan zien dan blèrt ze en ik heb het idee dat ze een beetje boel verwent is en daarom zo dramt. Ik heb besloten haar maar te houden, dit wil je niemand aandoen :tongue:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
iones
Zeer actief

Manu schreef: Ik vind het heel egoïstisch om te denken dat je hond alleen bij jou gelukkig zal zijn.
Aha, jij kent mij en mijn hond persoonlijk zie ik. :wink:
Manu

iones schreef:
Manu schreef: Ik vind het heel egoïstisch om te denken dat je hond alleen bij jou gelukkig zal zijn.
Nou dit was eigenlijk niet alleen richting jou bedoeld. Het ging wel om jouw standpunt, dat wel.

Verder vind ik het in deze kwestie ook niet heel boeiend om jou of jouw hond wel of niet persoonlijk te kennen.
: wink :
Ja da's expres.

Zeg eens hardop: mijn hond kan alleen bij mij gelukkig zijn.
Hoe voel je je nu?

:Q:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Tiny schreef:Ik heb besloten haar maar te houden, dit wil je niemand aandoen :tongue:
Groot gelijk :E:
iones
Zeer actief

Manu schreef:
iones schreef:
Nou dit was eigenlijk niet alleen richting jou bedoeld. Het ging wel om jouw standpunt, dat wel.

Verder vind ik het in deze kwestie ook niet heel boeiend om jou of jouw hond wel of niet persoonlijk te kennen.
: wink :
Ja da's expres.

Zeg eens hardop: mijn hond kan alleen bij mij gelukkig zijn.
Hoe voel je je nu?

:Q:
Die laatste vraag.... was de eerdere opmerking nu wel of niet alleen in mijn richting bedoeld?

Maar goed, je kunt niet veralgemeniseren. Dat is alles wat ik wil zeggen.
Manu

Die eerdere opmerking is naar niemand bedoeld, dat is wat ik vind.
iones
Zeer actief

Manu schreef:Die eerdere opmerking is naar niemand bedoeld, dat is wat ik vind.
Dan had je die laatste vraag ook niet aan mij moeten stellen.
Manu

iones schreef:
Manu schreef:Die eerdere opmerking is naar niemand bedoeld, dat is wat ik vind.
Dan had je die laatste vraag ook niet aan mij moeten stellen.
Oh jawel, ik vind het antwoord interessant :D
iones
Zeer actief

Manu schreef: Oh jawel, ik vind het antwoord interessant :D
Oke. Mijn antwoord is dat ik er eigenlijk geen gevoel bij heb. Het maakt me denk ik niet uit.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”