Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slecht gedrag...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

remarelo
Vaste gebruiker

Re: Slecht gedrag...

Ongelezen bericht door remarelo »

laeken schreef:Kun je wel heel boos gaan lopen doen over die muilkorf en vervolgens een heel pleidooi op gaan schrijven over die benches maar waarom stop je je honden er in hemelsnaam in? Ik heb niet eens meer een bench en ik wil er liever ook geen meer. Behalve als ik weer een onbetrouwbare hond heb. Maar dan neig ik deze keer naar een kennel voor als we bezoek hebben. Scheelt een hoop met die twee vierkante meter voor je hond waar jij blijkbaar van vindt dat dat zo lang mogelijk moet kunnen. Heb je daar een reden voor? Waarom laat je je honden niet gewoon los in huis lopen. Dat lijkt mij 10 keer prettiger dan in een konijnenkooi zetten....

Een kanarie kun je ook leren dat zijn kooi fijn is en hij er elke dag weer in gaat. Denk je dan echt dat die kanarie ook daadwerkelijk een blij dier wordt van die kooi? Als je een kooi in een voliere zet gaat er echt geen kanarie in wonen en als jij de bench niet aanleert dan gaat er geen enkele hond vanzelf lekker de bench in om daar ook nog in opgesloten te worden.

Dus als jij denkt dat het hondje van de TS dat nu al jaren lekker vrij is gelukkiger wordt van een bench dan vind ik je gewoon raar. Ik vind het ook raar dat je denkt dat je eigen honden het fijn vinden om opgesloten te worden. Iets aanleren en stimuleren is niet hetzelfde als iets prettig vinden. Een hond kan je ook leren de hele dag geleidehond te zijn. Denk je nu echt dat die honden dat leuker vinden dan een middagje zwemmen en rauzen met andere honden? Ik denk nl niet dat mijn hondje gelukkig wordt van een bench. Ze kan het prima, ik doe het ook op de camping snachts omdat ze anders uit de voortent kruipt en gaat rondzwerven of muizen zoeken. En ik doe het wel eens als we een feestje geven en er zijn 30 mensen die drank op hebben. Dan wil ik mijn hondje er niet tussen hebben lopen. Maar zelfs dan voel ik me schuldig en zie ik dat dat hondje denkt, laat me er nou eindelijk een keer uit....
Ik ben niet boos over die muilkorf, ik probeer je duidelijk te maken dat als jij mij veroordeelt, ik jou ook kan veroordelen om min of meer dezelfde redenen.
Ik heb mijn honden erin als dat nodig is. En dat is niet vaak. Mijn honden zijn netjes opgevoed en heb tot nu toe (gelukkig) geen hardnekkige slopers gehad. Wanneer ik ze erin doe? Voornamelijk als er bezoek komt dat niet gecharmeerd is van honden (bang zijn). Of bijvoorbeeld als ik ga stofzuigen en ze de neiging hebben de stofzuiger te vermoorden of er mee te spelen. Als de kapper komt gaat mijn oude hond lekker de gang in met de hondenmand en de jonge hond gaat een uurtje de bench in. De kapper is een hele aardige mevrouw die bang is voor grote honden (is een keer gebeten toen ze jong was).

Voor wat betreft de kennel. Er zijn genoeg mensen die DAT weer ongepast vinden, want 'je hond is een gezinslid en je stopt je kind ook niet buiten in een hok'. Niet mijn mening overigens, maar het is maar hoe je het bekijkt.

Blindegeleidehonden heb ik toevallig ervaring mee, en de hond die ik ken vindt het geweldig om al die spelletjes te doen. Uiteraard is zwemmen en rauzen ook hardstikke leuk, maar dat neemt niet weg dat de meeste honden het gewoon verschrikkelijk fijn vinden om iets te 'doen' met/voor de baas. Dat dat toevallig voor de baas ook erg handig is en deze helpt, zal de hond echt een worst zijn. Ik heb ook gewerkt en getraind met speurhonden. Die doen een moord voor de beloning van het vinden van drugs/geld/whatever. Het interesseert ze echt niet of wij daarmee geholpen zijn.

Ik denk niet dat een hondje gelukkiger wordt van een bench. Dat heb ik nooit beweerd. Ik heb alleen verteld hoe ik ze train zodat ze geen probleem met de bench hebben voor die keren dat ik ze erin doe. En heb je aangegeven dat ze blijkbaar zo zich op het gemak voelen in de bench, dat ze er uit zichzelf, zonder dat dat hoeft, urenlang lekker in kunnen pitten in de bench.

Overigens ben je nogal inconsequent. Je vraagt waarom ik ze in 'hemelsnaam' erin doe. Je doet het zelf ook! In hemelsnaam gebruik je als je dat zelf NOOIT zou doen. Maar je doet het wel. Je geeft zelfs een reden: op de camping omdat ze anders ongewenst verdrag vertoont. Hoe is dat anders dan de originele poster die ik aanraad om een bench te overwegen omdat de hond ongewenst gedrag vertoont?

Hoe 'zie' jij eigenlijk wat een hondje denkt? Is het niet meer dat OMDAT jij je schuldig voelt jij dat probeert te vertalen naar hoe jij als mens zou denken? Als je een hond benchtraining geeft en de bench niet misbruikt om de hond te pas en te onpas te 'parkeren', dan zou de hond normaal gesproken niet zielig moeten zijn.

Waarom verdient een 'onbetrouwbare' hond het wel om in de bench te zitten en een andere hond niet, trouwens? Onbetrouwbare honden bestaan niet, alleen onbetrouwbare baasjes.

Dus, als je een serieuze reactie wil geven op mijn relaas, prima, maar ga niet de moraalridder uithangen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”