bouvierpoedel schreef:Waarom zou je een hond niet mogen afbekken als hij gromt.?
Hij heeft zich gewoon te gedragen , hij hoeft niet naar mij te grommen en ook niet naar mijn kind . Opzouten en bek houden.
Je gaat toch ook niet je kind toestaan om een grote bek te hebben.?
Of ben je bang dat ze dan de volgende keer haar mond houd en gelijk met een bijl aan komt zetten.?
Dit dus
Nell is heel simpel gezegd gewoon geen kindervriend. Heeft nooit wat met kleine kinderen gehad. Kinderen altijd van begin af aan geleerd Nell met rust te laten.
Maar ja, kinderen zijn nu eenmaal kinderen en soms wilde ze Nell wel eens aaien. Vooral als ze rustig naast me op de bank lag. Als ze er dan alleen al aankwamen, of gewoon te dicht bij haar in de buurt kwamen ging die lip al omhoog of hoorde je al een heel zacht gegrom. Kreeg ze van mij wel gelijk een "eh" en "hok". Wegwezen!!

Er wordt hier gewoon niet gegromd, geen lippen opgetrokken niks.
Lag ze bijv. naast me en kwam de kleine meid er aan (toen nog maar 9-10 mnd en net kwakkelend lopend) ging die lip ook al omhoog. Als ik dan mijn vinger naast haar deed (zo van eh) ging die lip naar beneden en was er niks aan de hand. Haalde ik mijn hand (vinger) weg, ging gelijk die lip weer omhoog.
Wat had ik dan moeten doen? Niets tegen Nell zeggen? Niet mijn vinger van "eh"? Juist het niets doen, niets zeggen zou het mijn inziens versterken. Juist door het niets doen, niets zeggen zou Nell zich naar mijn mening alleen maar "gesterkt" hebben gevoeld. Dus hoe dan ook, en of het nu een kleine stroeprandhond is of niet, er wordt hier gewoon niet gegromd en de lippen blijven ook "gewoon" gewoon!!
Wij hebben daar gewoon dusdanig rekening mee gehouden en ja helaas voor Nell, ging Nell zeker toen de jongste nog heel klein was vaker dan me lief was haar bench in of naar het balkon. Pas vanaf het moment dat ik er genoeg vertrouwen in had (lees ze groot genoeg was) en Nell écht negeerde was dat over en gingen we weer over tot de "orde van de dag". Bezoek met kleine kinderen gaat ze nu nog steeds haar bench in of balkon op. Zekerheid voor alles.
In geval van TS zit er denk ik niks anders op dan óf de honden inderdaad op de dag buiten te hebben. Krijgen ze echt niks van. Of ze in het uiterste geval toch te herplaatsen. Zijn misschien maar kleine hondjes, maar die kunnen desondanks écht wel lelijke schade maken. Zat in de klas van mijn jongste (7) een jongetje die 2,5 jaar geleden door de JR in het gezicht was gebeten. Jochie was aan het eten. Er viel iets van zijn bord, hij wilde het oprapen maar de hond zat (zo bleek) ook onder de stoel, en terwijl hij bukte om het op te pakken, had hij wel een hond in zijn wang hangen met als gevolg een zeer lelijk litteken in zijn gezicht