Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppycursus voor volwassen hond?
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Puppycursus voor volwassen hond?
Op onze hondenschool had je puppy-cursus (tot 20 weken) en beginners (voor honden van 20 weken of ouder bij het starten). In beide groepen leerde je ongeveer hetzelfde en begon je gewoon van begin af aan. De oudere groep ging wel sneller, werd meer concentratie gevraagd van de honden en je leerde er een paar commando's extra bij. Er zat dus veel overlap in die groepen, maar aan de jonge pups werden minder hoge eisen gesteld bij het examen.
Ik zag bij kc Rotterdam op de site ook een dergelijke opbouw.
Ik zag bij kc Rotterdam op de site ook een dergelijke opbouw.
-
Sterre
Ik heb ook eens met een volwassen hond die niks geleerd had een beginnerscursus gedaan. Dat ging best goed. Ik heb verder geen examen gedaan het ging mij er toen om om een tijdje iets samen te doen met de hond. Een echte puppy cursus zou ik raar vinden met een volwassen hond. Dat is zo speciaal iets voor pups.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Buitenlandertjes gaan bij mij in de Basiscursus.
Toch gaan er weleens volwassen honden in de pupcursus maar dat is alleen als ze ontzettend angstig zijn voor andere honden.
Ik zou zelf op zoek gaan naar een basistraining voor haar als je denkt dat ze ook al makkelijk in een groep iets kan leren. Als je denkt dat ze niet zo maar op haar gemak zal zijn is een pupcursus (mits aangelijnd allemaal) natuurlijk een hele veilige leeromgeving. Dan moet je je maar over je tegenzin heenzetten.
Veel plezier!
Toch gaan er weleens volwassen honden in de pupcursus maar dat is alleen als ze ontzettend angstig zijn voor andere honden.
Ik zou zelf op zoek gaan naar een basistraining voor haar als je denkt dat ze ook al makkelijk in een groep iets kan leren. Als je denkt dat ze niet zo maar op haar gemak zal zijn is een pupcursus (mits aangelijnd allemaal) natuurlijk een hele veilige leeromgeving. Dan moet je je maar over je tegenzin heenzetten.
Veel plezier!
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
waarom denk je dat pups niet snel leren dan? die leren toch juist ook razendvlot?
-
familie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Engelse Staffordshire Bull Terrier
Goedemiddag,Frolic schreef:Binnenkort wil ik met Pippi een cursus gaan doen.
Ze kent op dit moment alleen het commando zit.
Mijn uiteindelijke doel is behendigheid, volgens mij gaat ze dat helemaal geweldig vinden.
Nu heb ik één hondenschool benaderd, ik dacht ons op te kunnen geven voor een beginnerscursus. Zij wil echter graag dat wij met de puppycursus mee gaan doen. Daar worden namelijk al 13 oefeningen aangeleerd.
Ook het feit dat Pippi wat onzeker is buiten speelt mee.
Ergens begrijp ik dat wel, want ze weet nog niks. Maar ze is wel heel gemakkelijk, ze leert veel sneller dan een pup volgens mij.
Ik vind het helemaal niet leuk om met een hond van 6 jaar tussen de pups te gaan zitten.
Is dat raar van mij? Moet ik me daar maar gewoon overheen zetten?
Hoe gaat dat normaal met buitenlandse hondjes?
Ik snap wel dat je dat raar vind en ik moet bekennen dat een hond van 6 jaar niet echt tussen de pups hoort, maar als je daar graag naartoe wilt dan zou ik het gewoon proberen. De meeste beginnersoefeningen worden wel als pup aangeleerd en als het werkt mooi toch? Onze pup luistert beter dan onze andere hond van ruim 6 suc6 met het maken van jou keuze
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik zou met een volwassen hond niet graag in een puppygroep trainen. 
De hondenscholen waar ik ben geweest hadden voor latere instromers een "jonge honden groep" waar jong volwassen honden en herplaatsers in zaten die nog niet met hun baas op de training waren geweest.
Ik ben een beetje "uit" die schoolorganisatie, dus of dat nog zo is weet ik niet.
Pups leren absoluut minstens net zo vlot als (jong) volwassen honden.
Maar ik vind een volwassen hond voor de rest niet in een puppygroep passen.
De hondenscholen waar ik ben geweest hadden voor latere instromers een "jonge honden groep" waar jong volwassen honden en herplaatsers in zaten die nog niet met hun baas op de training waren geweest.
Ik ben een beetje "uit" die schoolorganisatie, dus of dat nog zo is weet ik niet.
Pups leren absoluut minstens net zo vlot als (jong) volwassen honden.
Maar ik vind een volwassen hond voor de rest niet in een puppygroep passen.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Hier op school is dat nog steeds .een "jonge honden groep" waar jong volwassen honden en herplaatsers in zaten die nog niet met hun baas op de training waren geweest.
-
remarelo
- Vaste gebruiker
Puppen leren veel sneller dan volwassen honden, maar op een hele andere manier. Lijkt me nogal onzinnig om een volwassen hond tussen krioelende pups te zetten
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
het ligt eraan hoe bang de volwassen hond is, maar normaal gesproken draaien ze bij ons mee vanaf de basis 1. Dat is een groep voor jonge honden, herplaatsers en buitenlandertjes
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Ik vind het niet logisch om met een volwassen hond aan een puppycursus mee te doen.Wilma is ook een volwassen Spanjaard en ik wil met haar ook graag een cursus doen. Ik heb wat rondgemaild naar hondenscholen in de buurt. Ik kreeg nergens de mogelijkheid om aan een puppycursus mee te doen.
Uiteindelijk heb voor deze cursus gekozen van hondenschool Teamspirit:
BEGINNERSGROEP
Deze groep is bedoeld voor volwassen honden waarbij nog weinig of geen contact is opgebouwd tussen baas en hond en de basiscommando’s niet of nauwelijks beheerst worden. Meestal zijn dit honden die op volwassen leeftijd herplaatst zijn en bij een nieuwe baas terecht zijn gekomen. Tevens kunnen honden met een gedragsprobleem, zoals agressie, angst, uitvalgedrag, in een
beginnersgroep terecht. Dit soort problemen zijn doorgaans niet in een korte periode op te lossen. Tijdens een introductieles wordt een analyse gemaakt en vandaar uit volgt een inschatting hoe er het beste te werk kan worden gegaan. Hoewel er in een groep wordt getraind, is er veel ruimte voor individuele aandacht. Er is veel aandacht voor het contact baas/hond en het sociaal
wenselijk gedrag naar mens en hond. U leert hoe u de houding en daarmee het gedrag van uw hond kunt ‘lezen’. Op die manier kunt u snel en effectief op ongewenst gedrag van uw hond inspelen en vooral ook hoe u ongewenst gedrag kunt voorkomen.
Ik ga komende zondag voor een proefles.
Zo'n soort cursus heb je misschien ook bij jou in de buurt? Lijkt me geschikter dan een puppycursus.
Uiteindelijk heb voor deze cursus gekozen van hondenschool Teamspirit:
BEGINNERSGROEP
Deze groep is bedoeld voor volwassen honden waarbij nog weinig of geen contact is opgebouwd tussen baas en hond en de basiscommando’s niet of nauwelijks beheerst worden. Meestal zijn dit honden die op volwassen leeftijd herplaatst zijn en bij een nieuwe baas terecht zijn gekomen. Tevens kunnen honden met een gedragsprobleem, zoals agressie, angst, uitvalgedrag, in een
beginnersgroep terecht. Dit soort problemen zijn doorgaans niet in een korte periode op te lossen. Tijdens een introductieles wordt een analyse gemaakt en vandaar uit volgt een inschatting hoe er het beste te werk kan worden gegaan. Hoewel er in een groep wordt getraind, is er veel ruimte voor individuele aandacht. Er is veel aandacht voor het contact baas/hond en het sociaal
wenselijk gedrag naar mens en hond. U leert hoe u de houding en daarmee het gedrag van uw hond kunt ‘lezen’. Op die manier kunt u snel en effectief op ongewenst gedrag van uw hond inspelen en vooral ook hoe u ongewenst gedrag kunt voorkomen.
Ik ga komende zondag voor een proefles.
Zo'n soort cursus heb je misschien ook bij jou in de buurt? Lijkt me geschikter dan een puppycursus.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Met Nanni, destijds 5,5 jaar, ben ik beland in de jonge honden groep. Puppy is wel heel basis, dat gaat vooral nog over zindelijkheid en hoe leer je ze alleen te laten. Veel meer zit er vaak niet in, logisch ook ze moeten lekker pup kunnen zijn.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Dit heb ik met Evert ook gedaan. Hij was 5 en kende geen 1 commando. Was een leuke gemixte groep die er allemaal om andere redenen zaten.cornelia schreef:Hier op school is dat nog steeds .een "jonge honden groep" waar jong volwassen honden en herplaatsers in zaten die nog niet met hun baas op de training waren geweest.
Met Freek de jonge hondencursus gedaan, maar die was ook nog geen jaar toen ik hem kreeg.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Precies. Ik zou het zelf niet willen.Tara schreef:Pups hebben de concentratiespanne van een amoebe, daar wil je met een volwassen hond toch echt niet tussen zitten hoor.
Van een volwassen hond kun je gewoon al iets meer vragen dan van pups, en alleen al om die reden ga ik met *esther mee: een basiscursus lijkt mij zelf geschikter.
Overigens doe ik het zelf anders met herplaatsers. Die leer ik op m'n dooie gemakkie eerst zelf wat basisdingen aan. Goed voor de onderlinge band. En geen gezeur met trainers die vinden dat het anders moet omdat ze volgens een bepaalde methode werken. Maar dat is heel persoonlijk.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zo heb ik het met Laissah ook gedaan. Ik wilde haar eerst zelf meer leren kennen en in alle rust met haar wat basisdingen leren.Miranda schreef:Overigens doe ik het zelf anders met herplaatsers. Die leer ik op m'n dooie gemakkie eerst zelf wat basisdingen aan. Goed voor de onderlinge band. En geen gezeur met trainers die vinden dat het anders moet omdat ze volgens een bepaalde methode werken. Maar dat is heel persoonlijk.
In mijn geval ook omdat ik graag wil kunnen inschatten of datgene wat de trainer zegt wel bij mijn hond past. Ik vind het dan wel fijn dat 'je kent zelf je hond het beste' dan ook echt zo is. Na een paar weken ben ik nog wel flink aan het aftasten en verandert de hond nog behoorlijk, dus ik neem daar graag de tijd voor.
Overigens heb ik met Laissah in een gemengde groep gezeten, puppy-/basiscursus. Maar de meeste waren pups. Ik heb er met Laissah geen last van gehad, de trainer biedt alles op aangepast niveau aan. Bovendien is het een doorlopende cursus daar, dus continue instroom en dus wisselende leeftijden van pups.
Maar ik moet zeggen dat het bij mij valt of staat met de trainer. Met Mister ben ik ook twee keer geweest, maar helaas werd het toen door een andere gegeven en toen vond ik er niet veel aan en ben ik er niet mee verder gegaan (helaas).
Dus Frolic, ik zou zeggen ga eens een proefles draaien met Pippi en kijk gewoon wat het beste bij jullie past
- ranetje
- Zeer actief
Dat lijkt me een van de beste manieren.Miranda schreef:Precies. Ik zou het zelf niet willen.Tara schreef:Pups hebben de concentratiespanne van een amoebe, daar wil je met een volwassen hond toch echt niet tussen zitten hoor.
Van een volwassen hond kun je gewoon al iets meer vragen dan van pups, en alleen al om die reden ga ik met *esther mee: een basiscursus lijkt mij zelf geschikter.
Overigens doe ik het zelf anders met herplaatsers. Die leer ik op m'n dooie gemakkie eerst zelf wat basisdingen aan. Goed voor de onderlinge band. En geen gezeur met trainers die vinden dat het anders moet omdat ze volgens een bepaalde methode werken. Maar dat is heel persoonlijk.
Op voorwaarde dat je weet hoe je iets moet aanpakken.
Jij kan dat, maar niet iedereen kan dat.
Er zijn ook kerverse hondenmensen met een herplaaster.
- ranetje
- Zeer actief
Nou, leren komen?Cleva schreef:Als je zelf wel een pup hebt is het ook niet erg prettig.ranetje schreef:Ik zou met een volwassen hond niet graag in een puppygroep trainen.
Eva werd de tweede keer (10 weken) al plat gebeukt door een duitse dog van 6 maanden.
Ik zie het nut trouwens ook niet. Een puppencursus gaat meer om het iets met je pup doen dan om het leren van commando's.
Iedereen kan zijn hond zelf wel leren komen en laten zitten.
Misschien als bazen het echt heel erg nodig vinden.
En dan nog vragen ze zich (vaak/soms) af waarom die hond niet doet wat ze zeggen.
De kersverse hondenbezitters dan.
In puppygroepen waar de pups ook nog losgegooid worden kan een formaat verschil, maar ook een maand of twee verschil in leeftijd al rampzalig zijn ja.
Wat dat betreft zou een sociale volwassen hond het beter doen.
Op een paar na die het min of meer gewend zijn, zijn die volwassen honden daar ook niet zo blij mee.
Mijn pups gingen in een puppygroep nooit los om elkaar omver te beuken.
En toen bij de puppyjachttraining Ita na de oefeningen "gezellig" mocht spelen met de andere puppy's in een ren had ik na een keer meestal veel haast om naar huis te gaan.
Een pup leert niks goeds van onder het gras geschoffeld te worden.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wij moesten ook met Toots naar de puppy cursus of we konden workshops gaan doen dat deed de hondenschool hier.
En dat laatste ben ik gaan doen. Daar kwamen ook vooral pups die gingen dan eerste een workshop doen en daarna stroomden ze door naar puppie cursus. wij zijn toen de workshops blijven doen daar kregen we de ene week sport en spel, de andere week gehoorzaamheid en soms kon je er 2 achter elkaar. En Toots vond dat erg leuk. Maar als die workshops er niet zouden zijn had ik wel gewoon die puppy cursus gevolgd.
En dat laatste ben ik gaan doen. Daar kwamen ook vooral pups die gingen dan eerste een workshop doen en daarna stroomden ze door naar puppie cursus. wij zijn toen de workshops blijven doen daar kregen we de ene week sport en spel, de andere week gehoorzaamheid en soms kon je er 2 achter elkaar. En Toots vond dat erg leuk. Maar als die workshops er niet zouden zijn had ik wel gewoon die puppy cursus gevolgd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik zou op zoek gaan naar een hondenschool waar ze wel een basiscursus aanbieden voor volwassen honden die nog niet eerder training hebben gehad. De meeste hondenscholen hier in de buurt geven wel een dergelijke cursus, en zo hoeven ongetrainde volwassen honden ook niet bij de pups te trainen.
Het aanleren van commando's is één ding, maar zo leert de hond ook werken in een groepje honden, wennen aan de omgeving van de hondenschool en dat dat een plek is waar jullie samen iets leuks gaan doen.
Het aanleren van commando's is één ding, maar zo leert de hond ook werken in een groepje honden, wennen aan de omgeving van de hondenschool en dat dat een plek is waar jullie samen iets leuks gaan doen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat denk ik ook. Volgens mij is het best een leergierig hondjeFrolic schreef:Ja en daarom wil ik dus naar een hondenschool met haar. En denk ik dat wanneer ik haar de basiscommando's zelf aanleer, ik best in de beginnersgroep zou kunnen.DeDiana schreef:Ik zou op zoek gaan naar een hondenschool waar ze wel een basiscursus aanbieden voor volwassen honden die nog niet eerder training hebben gehad. De meeste hondenscholen hier in de buurt geven wel een dergelijke cursus, en zo hoeven ongetrainde volwassen honden ook niet bij de pups te trainen.
Zo niet, dan een andere school.
- Miranda
- Erelid
Zit, af, blijf, volg, vast, los, let op en hier. Dat is de absolute basis.Frolic schreef:Ik wil wel eens weten wat voor commando's de hond moet kennen voor een beginnerscursus. Die kan ik haar zelf ook wel aanleren. Zit en hier kan ze al, net als blijf.
En dat ze het bij jou kan, wil niet zeggen dat ze het op een trainingsveld ook kan
Daarnaast kun je uitbreiden natuurlijk. Apport, vooruit, dat soort dingen.
Ik leer ook het verschil aan tussen blijf en wacht. Nou ja, het kan zo uitgebreid als je wil
And few will ever climb
- ranetje
- Zeer actief
Dat zijn de commando's, behalve volg, want dat verschilt per hondenschool.Miranda schreef:Zit, af, blijf, volg, vast, los, let op en hier. Dat is de absolute basis.Frolic schreef:Ik wil wel eens weten wat voor commando's de hond moet kennen voor een beginnerscursus. Die kan ik haar zelf ook wel aanleren. Zit en hier kan ze al, net als blijf.
En dat ze het bij jou kan, wil niet zeggen dat ze het op een trainingsveld ook kan![]()
Ik leer ook het verschil aan tussen blijf en wacht. Nou ja, het kan zo uitgebreid als je wil
Bij de ene school leren de puppy's al een (klein) stukje volgen, bij de andere school is het alleen nog lopen aan de lijn zonder trekken.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Met Rasta heb ik toen hij 18 maanden was ook gewoon een basiscursus gevolgd. Er werd ook wel individueel aandacht gegeven als er iets niet duidelijk was.
Met Ziggy heb ik me nu ook aangemeldt voor de A groep want een volwassen hond neerzetten tussen de pups lijkt me ook niet wat voor beide parijen.
Met Ziggy heb ik me nu ook aangemeldt voor de A groep want een volwassen hond neerzetten tussen de pups lijkt me ook niet wat voor beide parijen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- *Esther
- Zeer actief
Ja, oké...Miranda schreef:Zit, af, blijf, volg, vast, los, let op en hier. Dat is de absolute basis.Frolic schreef:Ik wil wel eens weten wat voor commando's de hond moet kennen voor een beginnerscursus. Die kan ik haar zelf ook wel aanleren. Zit en hier kan ze al, net als blijf.
En dat ze het bij jou kan, wil niet zeggen dat ze het op een trainingsveld ook kan![]()
En dat leer je dus in de basiscursus, grijns...
Een hondje kan naar de basiscursus als hij zich op zijn gemak voelt bij zijn baasje en wanneer ze samen al iets hebben. Meer dan alleen de riem die hen samen verbind.
En verder ga je dus beginnen bij het begin, de basis.
Pas was er een hondje uit Spanje. Zijn vrouwtje belde op om informatie in te winnen over de basiscursus. Ik vroeg hoe hij het bij hen thuis deed. Hij ligt nu lekker te slapen vertelde ze, op zijn rug...
Bleek een uiterst relaxed hondje te zijn die buiten ook al op zijn vrouwtje lette als ze samen buiten liepen.
Eigenlijk vind ik het te snel om dat al op les te gaan samen maar nu ik dit zo hoorde heb ik ze ingedeeld en we zijn begonnen. Hondje had geen idee wat er van hem verwacht werd maar doordat hij zo op zijn gemak was was hij wel ontzettend leerbaar. Deze combinatie ging dat ook echt met een sneltreinvaart door de lessen heen. Mét veel plezier van beide!
Voorbeeldje van hoe het ook kan.
- Miranda
- Erelid
Ja. Maar ik zeg precies hetzelfde als wat jij zegt. Ik doe het liever zelf, eerst een beetje aan de band werken. Elkaar leren kennen.*Esther schreef:Ja, oké...Miranda schreef:Zit, af, blijf, volg, vast, los, let op en hier. Dat is de absolute basis.Frolic schreef:Ik wil wel eens weten wat voor commando's de hond moet kennen voor een beginnerscursus. Die kan ik haar zelf ook wel aanleren. Zit en hier kan ze al, net als blijf.
En dat leer je dus in de basiscursus, grijns...
Een hondje kan naar de basiscursus als hij zich op zijn gemak voelt bij zijn baasje en wanneer ze samen al iets hebben. Meer dan alleen de riem die hen samen verbind.
En dan leer je het aan op de basiscursus. Want die commando's zitten er heus nog niet in op het veld hoor, met duizend mogelijke afleidingen.
And few will ever climb
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Zo'n cursus kan ook gebruikt worden om die band te versterken
Hoeft niet, maar kan wel en zeker als je zelf twijfelt over hoe je bepaalde dingen wil aanleren zou ik dat gewoon doen. Het niveau kan enorm verschillen per hondenschool en ook per trainer. Ik heb wel eens trainingen gehad waarbij ik het gevoel had dat we weken lang uit onze neus stonden te vreten, en datzelfde niveau kan op een andere KC nog best aanpoten zijn. Als je hond zich een beetje thuis voelt en jou ziet als zijn vertrouwenspunt zou ik gewoon beginnen met zo'n basis. De rest leer je daar, en na een paar lessen kun je inschatten op welk tempo het geleerd gaat worden 
- *Esther
- Zeer actief
Jij bedoelt dat je het eerst zélf aan wilt leren en Frolic vraagt wat ze moeten kunnen voor een basiscursus.
Ik zeg dat deze commando's in de cursus geleerd gaan worden en dat de hond dus nog niets hoeft te kunnen. Behalve de dingen die ik noemde zoals willen samenwerken met zijn nieuwe baasje.
Dat is wat ik bedoelde
En aan al die afleidingen gaan we ook werken natuurlijk.
Ik zeg dat deze commando's in de cursus geleerd gaan worden en dat de hond dus nog niets hoeft te kunnen. Behalve de dingen die ik noemde zoals willen samenwerken met zijn nieuwe baasje.
Dat is wat ik bedoelde
- *Esther
- Zeer actief
Ja, dat snap ik. En de herplaatsers/buitenlandertjes komen in diezelfde basiscursus als waar die pupjes ook in komen en die hoeven dus nog niets te kennen.
Duidelijker kan ik het niet zeggen.
Duidelijker kan ik het niet zeggen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Die pups zijn dan inmiddels pubers die plots alle commando's weer vergeten zijnFrolic schreef:Nou, hier gaat bij de meeste hondenscholen in de buurt de puppycursus over in de basiscursus. En dan kennen de pups dus echt al een paar commando's.*Esther schreef:Jij bedoelt dat je het eerst zélf aan wilt leren en Frolic vraagt wat ze moeten kunnen voor een basiscursus.
Dat is wat ik bedoelde![]()
- Miranda
- Erelid
Nee, Frolic vroeg wat je een hond zelf aan kunt leren. Daar gaf ik antwoord op. En over dat IK het een hond persoonlijk aan wil leren zei ik dat zoiets heel persoonlijk is. Een keuze.*Esther schreef:Jij bedoelt dat je het eerst zélf aan wilt leren en Frolic vraagt wat ze moeten kunnen voor een basiscursus.
And few will ever climb
- *Esther
- Zeer actief
Precies, en daar hebben de meeste mensen een cursus voor nodig.Maeve schreef:Die pups zijn dan inmiddels pubers die plots alle commando's weer vergeten zijnFrolic schreef:Nou, hier gaat bij de meeste hondenscholen in de buurt de puppycursus over in de basiscursus. En dan kennen de pups dus echt al een paar commando's.*Esther schreef:Jij bedoelt dat je het eerst zélf aan wilt leren en Frolic vraagt wat ze moeten kunnen voor een basiscursus.
Dat is wat ik bedoelde![]()
En aan al die afleidingen gaan we ook werken natuurlijk.Als je hond bereid is met je samen te werken en een beetje leergierig is, en jij thuis aandacht besteed aan wat je op de cursus leert, kan je echt zo instromen