Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oppashond plast tegen de antieke kast!?!?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Oppashond plast tegen de antieke kast!?!?

Ongelezen bericht door nicolioo »

Heeft iemand tips. Hier vandaag tot vanavond laat een jonge volle korthals griffonreu op bezoek. Rangorde gaat goed behalve met de jongste van ons, daar probeert hij spelenderwijs van alles mee maar gaat oke.
Nu was ik net de kinderen ophalen en kwam thuis en zag dat er een klein plasje tegen onze zeer oude antieke kast lag. Nu 2 uur later zag ik hem gewoon zijn poot optillen tegen de andere kant van de kast :(: :evil:

Wat kan ik hier aan doen of is dit gewoon gebrek aan opvoeding van de eigenaars (hond luisterd zeer slecht is wel heel erg lief. Is ook helemaal plukrijp dus hele huis ligt onder een gigantische berg haren, oppassen is vaak leuk maar dit is echt werken. Heb er net ee hele tas haar afgehaald scheelt al weer.
Annika
Actief
Mijn ras(sen): keeshond

Re: Oppashond plast tegen de antieke kast!?!?

Ongelezen bericht door Annika »

Heel hard op zn flikker geven! Er word bij mij niet gemarkeerd!
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

In de gaten houden en zodra hij weer aanstalten maakt op z'n flikker geven. Zo dat zijn vacht na een kwartier nóg wappert.
En ik bedoel niet slaan, maar een héél stevige donderpreek, eventueel met de wangen vastgepakt. Z'n oren mogen best even natuiten.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
nicolioo
Zeer actief

Heb ik gedaan toen ik het de 2e keer zag. Ik denk een totaal gebrek aan grenzen thuis. Hond is ver over plukrijp en is al weken niet flink uitgelaten, beiden baasjes hebben last van hun knie... Vanochtend dus eerst een uur met ze lekker los de bossen in geweest
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jonge hond toch? Geen idee of je zomaar kunt zeggen dat de baasjes dit thuis toelaten hoor. :wink:
Mijn jonge hond heeft nu met 9 maanden oud het markeren ontdekt, buiten.. maar ik ben er wel alert op dat als we ergens op visite gaan dat hij niet ook ineens bedenkt daar te gaan markeren. Tot nu toe niet gedaan, maar je weet maar nooit toch :engel:
Buurhond sprong hier ook de tuin in en wilde markeren bijvoorbeeld tegen de tuinmeubels. Ik zag het gebeuren en greep hem beet, daar schrok hij van en ik zei NEE! Geen gemarkeer op plaatsen of bij mensen in huis graag.
Dus wat anderen ook al zeiden, ingrijpen als je het ziet gebeuren. Het is niet plassen omdat hij zo nodig moet in ieder geval.

En ik lees dat je zelf ook een hond in huis hebt toch, dat kan zijn motivatie om te markeren versterken, maar is niet acceptabel.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Welnee, elke (en ik bedoel ook echt elke) reu die hier komt markeert minimaal 1x in huis. :U: ze zullen het wel nodig vinden. Ik maak het schoon zonder te morren en de 2e keer als ik ze betrap begin ik tegen ze te foeteren, daarna is het nooit meer nodig. Heeft niets met gebrek aan grenzen te maken.
nicolioo
Zeer actief

Ik weet het niet met die grenzen, hij heeft een behoorlijke plaat voor zijn kop. Ik heb nu 5 honden in huis. 3 van mezelf en 2 oppas. Onze oude reu en teef zijn superduidelijk naar hem en dat accepteerd hij goed maar metbde jongste gecastreerde blijft hij het proberen. Due zet hem wel op zijn plaats maar veels te speels waardoor ze aan de gang blijven. Ze zijn overigens wel lief voor elkaar het is geen naar gedrag met wel gespekt met rangordebepalingen.

Ik denk dat het vragen om problemen is als je een jonge hond al weken alleen maar korte stukjes aangelijnd aan een halti achtig tuig uitlaat. Misschien moet ik de baas de tip van een hondenuitlaatservice geven.
Mijn ervaring is dat een jonge hond zijn energie kwijt moet en zo niet dan zet hij dat om in meestal ongewenst gedrag.

Ik vind het wel een erg lieve leuke hond dus ge het nog een kans. Maar heb gewoon geen zin in gedonder in huis hier.
Wat wel super is pm te zien hoe fijn mijn eigen honden zijn :E: die leer je zo des te meer waarderen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dat markeren doen ze vaak een paar keer in een nieuw huis. Ik donder er altijd over en meestal blijft het dan bij twee keer.
Dat zal dan wel genoeg zijn ;)

Ik zou die bazen even vragen of de hond geplukt kan worden en hem als de sodemieter naar een trimmer brengen, is dat ook weer geregeld. Wel een die plukt uiteraard.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Safari schreef:Welnee, elke (en ik bedoel ook echt elke) reu die hier komt markeert minimaal 1x in huis. :U: ze zullen het wel nodig vinden. Ik maak het schoon zonder te morren en de 2e keer als ik ze betrap begin ik tegen ze te foeteren, daarna is het nooit meer nodig. Heeft niets met gebrek aan grenzen te maken.
:ok:

Als 'ie het alleen bij de kast doet zorg je gewoon dat 'ie niet meer bij de kast kan komen.
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik zou dus niet mijn huis gaan verbouwen voor een oppashond zodat hij er niet bij kan.
Die zou bij mij een donderpreek krijgen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

JBK schreef:Ik zou dus niet mijn huis gaan verbouwen voor een oppashond zodat hij er niet bij kan.
Ook niet bij een eigen hond. :schrik:

Kijk bij een pup zet ik wel het een en ander af ivm eventueel slopen, maar zodra ze ouder zijn mogen ze van mij best weten dat iets not done is. Grenzen aangeven is juist duidelijk voor een hond. Maar ik zou idd niet zomaar aannemen dat die 2 keer markeren bij de oppas in huis een gebrek aan grenzen aangeven van de eigenaren is.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Nou inderdaad. En een kast staat toch vaak midden in je kamer.
Die hond zou van mij toch wel een heel snelle reactie krijgen met heel veel kabaal. We gaan snotverdikkie niet markeren in mijn huis.
Hilde
Zeer actief

JBK schreef:Ik zou dus niet mijn huis gaan verbouwen voor een oppashond zodat hij er niet bij kan.
Ja, als dat kán bij een hond zal het best werken. Ik ben alleen zelf niet zo goed in donderpreken en mijn hond zal in zo'n situatie (door een wildvreemde in een wildvreemd huis een donderpreek krijgen) ook niet zo vriendelijk reageren.
Afbeelding
Manu

Hilde schreef:
Ja, als dat kán bij een hond zal het best werken. Ik ben alleen zelf niet zo goed in donderpreken en mijn hond zal in zo'n situatie (door een wildvreemde in een wildvreemd huis een donderpreek krijgen) ook niet zo vriendelijk reageren.
Hoe zou jij het dan aanpakken?

Als een oppashond tegen mijn kast aan zou piesen, ik hem een brul geef en hij reageert daar lelijk op zou hij nog een paar brullen krijgen waarschijnlijk.
Waarschijnlijk hoor, zou van de situatie afhangen. Ik ben geen bullebak maar als ik iets meen, meen ik het en dat zullen ze weten ook.
Zet jij dan hekjes om de kast heen of iets? Hoe moet ik dat zien?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

En wat als je die kast dan afzet en hij begint dan tegen de bank? Of ergens anders tegenaan? Als jouw hond niet tegen een donderpreek of een keer flinke stemverheffing kan, dan moet je hem niet bij een oppas achter laten, vind ik. Ik breng Tay ook niet naar onze oppas, terwijl hij die enorm vaak ziet.
Manu

Maarre.. misschien zeg ik nu iets doms hoor.
Als een reu jouw kast onderpiest, jij maakt duidelijk dat je het niet wil en die reu reageert vervolgens onvriendelijk tegen jou.
Dan is er toch iets mis met de verhoudingen?
nicolioo
Zeer actief

Hij reageert lief is behoorlijk gehoorzaam naar me. Is in basis een superleuke reu. Ik vind het ook een erg leuk ras maar nog een keer piesen in huis is echt een nieuwe oppas zoeken. ik heb er net een hele berg los haar vanaf geplukt dat scheelt al veel in huis, hij vond het gelukkig fijn. Bedankt voor het meedenken
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat het een hele oude antieke kast is zal hem worst wezen. :tongue:
Bij een gloednieuwe kast of eentje van de puinhoop kan het net zo goed.

Het is een logeerhond die in een roedel terecht komt en daar een plekje in moet zien te krijgen.
Dat is onafhankelijk van ras. :mrgreen:
Als het de bedoeling is dat hij langer bij je blijft logeren heb je kans dat het ook weer over gaat.

Als je hem betrapt kan je daar uiteraard best wat van zeggen. :ok:
En stevig ook :wink:
nicolioo schreef:Ik denk dat het vragen om problemen is als je een jonge hond al weken alleen maar korte stukjes aangelijnd aan een halti achtig tuig uitlaat. Misschien moet ik de baas de tip van een hondenuitlaatservice geven.
Mijn ervaring is dat een jonge hond zijn energie kwijt moet en zo niet dan zet hij dat om in meestal ongewenst gedrag.
Ik denk niet dat dat iets met het markeren in een nieuwe omgeving te maken heeft.
Maar wat je beschrijft is voor een voorstaande jachthond - naar alle waarschijnlijkheid ook jachtgefokt - uiteraard ruimschoots onvoldoende.
Helemaal geen goede manier om met zulke honden bezig te zijn.

Stuur die baas in vredesnaam naar een goede (jacht)trainer :?
Laatst gewijzigd door ranetje op 27 mar 2015 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Misschien houdt het de mieter in zo'n oude kast wel tegen.
Hilde
Zeer actief

Manu schreef:Maarre.. misschien zeg ik nu iets doms hoor.
Als een reu jouw kast onderpiest, jij maakt duidelijk dat je het niet wil en die reu reageert vervolgens onvriendelijk tegen jou.
Dan is er toch iets mis met de verhoudingen?
Mijn reu heeft geen enkele verhouding met een volslagen vreemde voor hem? Tegen mij moopert hij niet hoor. En ik ook niet tegen hem. Alles valt of staat imo met voorkomen. Vooral omdat ik gewoon niet kán corrigeren op het juiste moment, haha.
Afbeelding
nicolioo
Zeer actief

korthaar schreef:Misschien houdt het de mieter in zo'n oude kast wel tegen.
Hahahaa,

Tja gelukkig heeft hij got nu toe het wel uit zijn kop gelaten om het nogmaals te proberen.

Ik weet niet of ik dit voor herhaling vatbaar vind aangezien de hond echt af en toe komt (dat is tot nu toe de vraag) elke keer dat gedonder en hij houd gewoon niet op met de jongste, die moet ik echt in een aparte ruimte doen, dan ligt de oppashond bij mij in zicht maar dan gaat meneer piepen.

Allemaal helemaal niet erg als hij 2 keer per week kwam, dan zou dat wel goedkomen maar misscien komt hij over een paar weken pas weer een dagje.

Het moet wel leuk blijven met onze eigen honden
nicolioo
Zeer actief

ranetje schreef:Dat het een hele oude antieke kast is zal hem worst wezen. :tongue:
Bij een gloednieuwe kast of eentje van de puinhoop kan het net zo goed.

Het is een logeerhond die in een roedel terecht komt en daar een plekje in moet zien te krijgen.
Dat is onafhankelijk van ras. :mrgreen:
Als het de bedoeling is dat hij langer bij je blijft logeren heb je kans dat het ook weer over gaat.

Als je hem betrapt kan je daar uiteraard best wat van zeggen. :ok:
En stevig ook :wink:
nicolioo schreef:Ik denk dat het vragen om problemen is als je een jonge hond al weken alleen maar korte stukjes aangelijnd aan een halti achtig tuig uitlaat. Misschien moet ik de baas de tip van een hondenuitlaatservice geven.
Ik denk niet dat dat iets met het markeren in een nieuwe omgeving te maken heeft.
Maar wat je beschrijft is voor een voorstaande jachthond - naar alle waarschijnlijkheid ook jachtgefokt - uiteraard ruimschoots onvoldoende.
Helemaal geen goede manier om met zulke honden bezig te zijn.

Stuur die baas in vredesnaam naar een goede (jacht)trainer :?
Tja ik vraag me ook wel een beetje wat een ouder niet zo heel actief echtpaar met een jonge griffon moet maar ja.
nicolioo
Zeer actief

En nu ben ik het echt zat, hij piept en blaft de hele boel bij elkaar als ik mijn kinderen probeer in bed te leggen, ben maar gestopt met het verhaaltje omdat de buren er echt gek van moeten worden.

Dit kan echt niet zo, ik ga geen honden heropvoeden, dit is blijkbaar te lastig voor hem, jammer leuke hond maar oppassen zoals ik het doe moet wel leuk blijven.
nicolioo
Zeer actief

Tara schreef:Jammer joh. Maar vooral sneu voor de hond.
Je moet het alleen niet voor je verdriet gaan doen natuurlijk. Het klinkt als een hond die helemaal niet op zijn plaats is bij zijn eigenaars.

Ja ik baal er wel echt van.

De enige manier waarop ik de hond wel ou nemen als hij hier 2 of 3 dagen in de week zou zijn, dan kan ik er ook wat in investeren want hij leert erg snel.
Maar ik heb ook kleine kinderen en kan dus niet altijd aandacht voor de honden hebben.
Hij is echt leuk, ben benieuwd wat het stel er van vindt als ik zeg dat het hier niet meer kan.
Ze hebbe hem vorige zomer 5 weken in een kennel gehad met vakantie. Ze wilden nu meer oppas in huis zodat ze ook echt zouden weten hoe het met hem gaat.

Heb vanavond wat jachtoefeningetjes met hem gedaan en er is of al best wat mee gedaan of hij wil heeeeel erg graag wat doen, ik denk het laatste. Hij is echt helemaal doodop nu, arm ventje. Een echt korthals , zo ontzettend knuffelig en vol met werklust. Wat een leuk ras is het toch.
ranetje
Zeer actief

nicolioo schreef:
Tara schreef:Jammer joh. Maar vooral sneu voor de hond.
Je moet het alleen niet voor je verdriet gaan doen natuurlijk. Het klinkt als een hond die helemaal niet op zijn plaats is bij zijn eigenaars.

Ja ik baal er wel echt van.

De enige manier waarop ik de hond wel ou nemen als hij hier 2 of 3 dagen in de week zou zijn, dan kan ik er ook wat in investeren want hij leert erg snel.
Maar ik heb ook kleine kinderen en kan dus niet altijd aandacht voor de honden hebben.
Hij is echt leuk, ben benieuwd wat het stel er van vindt als ik zeg dat het hier niet meer kan.
Ze hebbe hem vorige zomer 5 weken in een kennel gehad met vakantie. Ze wilden nu meer oppas in huis zodat ze ook echt zouden weten hoe het met hem gaat.

Heb vanavond wat jachtoefeningetjes met hem gedaan en er is of al best wat mee gedaan of hij wil heeeeel erg graag wat doen, ik denk het laatste. Hij is echt helemaal doodop nu, arm ventje. Een echt korthals , zo ontzettend knuffelig en vol met werklust. Wat een leuk ras is het toch.
Ik denk ook het laatste zeker als hij nu doodop is.

Erg jammer dat hij op dit moment niet op zijn plek zit.
Misschien de baas toch maar een schopje onder de k*** geven zodat ze aan de slag gaan met hem?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

ranetje schreef:[Erg jammer dat hij op dit moment niet op zijn plek zit.
Misschien de baas toch maar een schopje onder de k*** geven zodat ze aan de slag gaan met hem?
Er zijn tenslotte activiteiten te over, die je met een Staande Hond kunt ondernemen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Safari schreef:Welnee, elke (en ik bedoel ook echt elke) reu die hier komt markeert minimaal 1x in huis. :U: ze zullen het wel nodig vinden. Ik maak het schoon zonder te morren en de 2e keer als ik ze betrap begin ik tegen ze te foeteren, daarna is het nooit meer nodig. Heeft niets met gebrek aan grenzen te maken.
Mijne niet hoor :wink:

Misschien wat hersenwerk aanraden?
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Valerie schreef:
Mijne niet hoor :wink:

Misschien wat hersenwerk aanraden?
:LOL: je hebt gelijk Kyoshi en Baxter hebben dat niet gedaan. De rest wel :pffff:
nicolioo
Zeer actief

Nou met de baasjes besproken. Ze zeggen er wel wat apporteertrIning mee te doen en ze gaan kijken of de hondenuitlaat wat voor ze kan betekenen.
Hij mag nog een keer op herkansing als hij dan gewoon dagelijks normale beweging krijgt en er bij ons de hele dag iemand thuis kan zijn zodat hij niet alleen hoeft te zitten, hij is namelijk wel ontzettend leuk!
ranetje
Zeer actief

nicolioo schreef:Nou met de baasjes besproken. Ze zeggen er wel wat apporteertrIning mee te doen en ze gaan kijken of de hondenuitlaat wat voor ze kan betekenen.
Hij mag nog een keer op herkansing als hij dan gewoon dagelijks normale beweging krijgt en er bij ons de hele dag iemand thuis kan zijn zodat hij niet alleen hoeft te zitten, hij is namelijk wel ontzettend leuk!
:lol1:
Leuk dat hij nog een herkansing krijgt :ok:

Ik bedacht dat de eerste keer dat ik hier voor een halve dag een reu in de oppas had (van tevoren doorde baas goed uitgelaten en dus goed moe gemaakt) voortdurend om mijn aandacht werd gevraagd door die hond.
De keren daarna liep het steeds soepeler.
Soms is het ook even doorbijten :tongue:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”