Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zou jij doen dan als...
Moderator: moderatorteam
- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
- Aantal honden: 2
Wat zou jij doen dan als...
Stel..je loopt in het bos met je 1,2 of 3 honden,er komt er ECHT geen meer bij roep je altijd en dan zie je opeens: dat hele lelijke lelijke hondje ,net dat soort waar jij altijd al een hekel aan had ,vastgeknupt aan een boom.
Wat zou jij dan doen? Behalve losmaken en naar een DA brengen ,duuh.
- je neemt hem op in je gezin, hoewel je zit al vol en je vind zulke hondjes 3 x niks.
- je laat hem achter bij de DA/asiel, hij komt heus wel goed terecht en je zet hem op facebook.
Tja..
Wat zou jij dan doen? Behalve losmaken en naar een DA brengen ,duuh.
- je neemt hem op in je gezin, hoewel je zit al vol en je vind zulke hondjes 3 x niks.
- je laat hem achter bij de DA/asiel, hij komt heus wel goed terecht en je zet hem op facebook.
Tja..
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Re: Wat zou jij doen dan als...
Als die vast geknupt zit dan heeft iemand hem bewust achter gelaten.
Als ik het 3 keer niks vind en ook echt geen hond er meer bij kan dan zou ik of iemand anders zoeken zelf voor hem of haar
Of idd dit laten doen hoe sneu ook door het asiel. Iig zou dat beter zijn dan aan die boom.
Als ik het 3 keer niks vind en ook echt geen hond er meer bij kan dan zou ik of iemand anders zoeken zelf voor hem of haar
Of idd dit laten doen hoe sneu ook door het asiel. Iig zou dat beter zijn dan aan die boom.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Actief
Als het geen hond voor mij was (honden met sterke jachtdrift bijvoorbeeld) zou ik voor optie 2 gaan. Die hond kan dan waarschijnlijk een veel beter thuis krijgen dan bij mij. Als ik er niet voor 100 punten achter sta, doe ik het niet. Daar wordt niemand gelukiger van.
Dat is bij mij gebeurd. Ik vond een lelijk loslopend mormel in het park
overgedragen aan de Dierenambulance en het bleek een echte Lhasa Apso
Het gebeurde vrij laat op de dag en de volgende dag heb ik het asiel gebeld om hem te reserveren als zijn baas niet zou reageren. Dat mocht niet van het asiel, ik moest 14 dagen later maar komen kijken of hij er nog zat
Weer contact opgenomen met de dierenambu en die vertelden mij dat inmiddels het mormel met zijn baas herenigd was.
Drie weken later vond ik hem weer zonder baas

Weer contact opgenomen met de dierenambu en die vertelden mij dat inmiddels het mormel met zijn baas herenigd was.

Drie weken later vond ik hem weer zonder baas

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Naar het asiel/DA brengen. Maar dat zou ik ook doen als ik het wel een leuke hond zou vinden denk ik
Voor ik een hond in m'n roedel opneem heb ik al honderd keer nagedacht over de voor en nadelen. Dus zo impulsief zal dat niet gebeuren, tenzij hond in kwestie mijn hart weet te stelen onderweg naar de DA/het asiel 

-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Dat ligt eraan: Als hij ondanks dat het het hondje is dat echt niet bij me past mijn hart steelt. Dan pas ik me vast aan aan het hondje.
Als hij echt echt niet bij mij past: Dan gaat hij via een goed asiel of tijdelijke oppas naar een nieuwe baas.
Als hij er buiten dat ook nog slecht aan toe is, (blijkt bij de da) Dan overweg ik een spuitje.
Als hij niet bij me past en ik inschat binnen afzienbare tijd een baasje te vinden dan mag hij bij me logeren tot dat baasje er is.
O... En we hebben hier toch een forum vol hondenliefhebbers? Misschien heb ik wel heel vlug een nieuw baasje.
Als hij echt echt niet bij mij past: Dan gaat hij via een goed asiel of tijdelijke oppas naar een nieuwe baas.
Als hij er buiten dat ook nog slecht aan toe is, (blijkt bij de da) Dan overweg ik een spuitje.
Als hij niet bij me past en ik inschat binnen afzienbare tijd een baasje te vinden dan mag hij bij me logeren tot dat baasje er is.
O... En we hebben hier toch een forum vol hondenliefhebbers? Misschien heb ik wel heel vlug een nieuw baasje.
-
- Zeer actief
Zo'n lelijk mormel zou ik gelijk overdragen.
Indien het echter een leuk teckeltje of ander handzaam formaat is, dan is deze voor mij.
Indien het echter een leuk teckeltje of ander handzaam formaat is, dan is deze voor mij.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- dagmar88
- Zeer actief
Goldylocks schreef:Stel..je loopt in het bos met je 1,2 of 3 honden,er komt er ECHT geen meer bij roep je altijd en dan zie je opeens: dat hele lelijke lelijke hondje ,net dat soort waar jij altijd al een hekel aan had ,vastgeknupt aan een boom.
Ligt er aan waarom. Als die x aantal honden je maximum zijn niet. Hier is geen ruimte, energie en geld voor nog een hond.
Als het minder handig is, maar eigenlijk toch wel kan, misschien wel.
Zo is hier mormel nummer vier gebleven.
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Als een hond hier zou blijven, zou dat nooit een hele lastige hond zijn.
En niet hele lastige honden, vinden over het algemeen wel een baasje binnen redelijke tijd.
Dus als de hond hier niet kan blijven (als het niet kan, dan kan het niet, en als het wel kan, dan kan het wel...), zou ik er geen problemen mee hebben om de hond over te dragen aan het asiel.
De meeste honden (behalve een enkeling die het asiel echt niet trekt) hebben het best prima in het asiel.
Sowieso zou ik altijd contact leggen met het asiel. Dat hoort ook zo, want je weet het verhaal niet. Zelfs vastgebonden wil het asiel er wel graag van op de hoogte zijn.
Toen we alleen nog plannen hadden om later een hond te nemen, werd ik eens om 3 uur s' nachts gebeld door mijn vriend.
Enthousiast vertelde hij me dat hij een hondje had gevonden buiten de kroeg. Liep rond zonder baas. Vriend was erachteraan gelopen, maar zag dat er echt niemand in de buurt was. Bij zich geroepen en meegenomen naar de kroeg.
Dierenambulance gebeld, die hem vroegen hem een nachtje te houden en dat ze hem morgen zouden ophalen.
Dus vriend heeft de hond mee naar huis, toen nog studentenkamer, genomen.
Hond sprong meteen op bed, vertelde hij.
Ik was al lang blij dat er niets ergs was, want om dat uur gebeld worden........
Ik moest (de volgende dag...) wel lachen om het enthousiasme van mijn vriend.
De volgende dag is het hondje opgehaald en baasje zocht hem al. De kinderen hadden het tuinhek open gelaten.
Vriend is later uitgenodigd voor avondeten als bedankje.
En niet hele lastige honden, vinden over het algemeen wel een baasje binnen redelijke tijd.
Dus als de hond hier niet kan blijven (als het niet kan, dan kan het niet, en als het wel kan, dan kan het wel...), zou ik er geen problemen mee hebben om de hond over te dragen aan het asiel.
De meeste honden (behalve een enkeling die het asiel echt niet trekt) hebben het best prima in het asiel.
Sowieso zou ik altijd contact leggen met het asiel. Dat hoort ook zo, want je weet het verhaal niet. Zelfs vastgebonden wil het asiel er wel graag van op de hoogte zijn.
Toen we alleen nog plannen hadden om later een hond te nemen, werd ik eens om 3 uur s' nachts gebeld door mijn vriend.
Enthousiast vertelde hij me dat hij een hondje had gevonden buiten de kroeg. Liep rond zonder baas. Vriend was erachteraan gelopen, maar zag dat er echt niemand in de buurt was. Bij zich geroepen en meegenomen naar de kroeg.
Dierenambulance gebeld, die hem vroegen hem een nachtje te houden en dat ze hem morgen zouden ophalen.
Dus vriend heeft de hond mee naar huis, toen nog studentenkamer, genomen.
Hond sprong meteen op bed, vertelde hij.

Ik was al lang blij dat er niets ergs was, want om dat uur gebeld worden........

Ik moest (de volgende dag...) wel lachen om het enthousiasme van mijn vriend.
De volgende dag is het hondje opgehaald en baasje zocht hem al. De kinderen hadden het tuinhek open gelaten.
Vriend is later uitgenodigd voor avondeten als bedankje.

Ik ga geen hond tegen m'n zin nemen dus die breng ik naar het asiel.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
toevallig heb ik vanmiddag nog een leo labrador gevonden. Netjes de dierenambu gebeld. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zo'n dier uiteindelijk te adopteren. Geen behoefte eraan.
Hond is trouwens netjes terug bij zijn baasjes die het eigenlijk geen bal kon schelen, arm dier
Hond is trouwens netjes terug bij zijn baasjes die het eigenlijk geen bal kon schelen, arm dier
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
hahaha daar geloof ik niks van BP!bouvierpoedel schreef:Op MP verpatsen.
ikzelf zou het lelijke mormeltje waarschijnlijk niet uit mn hoofd kunnen krijgen en hem houden als er geen eigenaar zich zou melden.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
-
- Zeer actief
Op laten halen door dierenambulance of naar het asiel brengen.
Vol=vol en als een hond niet past dan kan die beter een ander huisje krijgen.
Jaren geleden toen ik na lang wikken wegen eindelijk had besloten dat er een hond zou komen vond ik pardoes een prachtige Duitse herderreu.
Maar ik heb toch de dierenambulance gebeld.
Een Duitse herder op een appartementje 2 hoog met een onervaren baas leek me toch niet heel handig.
(Later kwam er een bull terrier op mijn pad die achteraf gezien ook best een project was, maar daar had ik een gigantische klik mee. En (niet onbelangrijk) die kon ik de trap op en af dragen).
Vol=vol en als een hond niet past dan kan die beter een ander huisje krijgen.
Jaren geleden toen ik na lang wikken wegen eindelijk had besloten dat er een hond zou komen vond ik pardoes een prachtige Duitse herderreu.
Maar ik heb toch de dierenambulance gebeld.
Een Duitse herder op een appartementje 2 hoog met een onervaren baas leek me toch niet heel handig.
(Later kwam er een bull terrier op mijn pad die achteraf gezien ook best een project was, maar daar had ik een gigantische klik mee. En (niet onbelangrijk) die kon ik de trap op en af dragen).
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Die zou ik zelf naar het asiel brengen of ik zou het de dierenambu laten doen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik neem geen hond waar ik een hekel aan heb. Uiteraard breng ik het wel naar een asiel oid.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Als ik 'vol' zit, en dat is bij ons bij drie zou hij toch naar het asiel gaan. Of we moeten er nu gelijk zo'n mega klik mee hebben, dan zou ik er nog voorzichtig over nadenken.
Maar hoogst waarschijnlijk zal het toch asiel worden.
Maar hoogst waarschijnlijk zal het toch asiel worden.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik laat hem ophalen door de dierenambulance en naar het asiel brengen.
Dan ga ik er 14 dagen of langer heel goed voor zorgen totdat we een nieuw baasje voor hem vinden.
Dan ga ik er 14 dagen of langer heel goed voor zorgen totdat we een nieuw baasje voor hem vinden.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
- Actief
- Mijn ras(sen): keeshond
Ik zou sowieso altijd de dierenambulance bellen. Het hoeft niet altijd een eigenaar te zijn die een hond aan de boom bind.... er zijn ook mensen die een hond vinden en die dan maar aan een boom vast maken. Een daarbij ben je wettelijk verplicht publiekelijk te maken dat je een dier gevonden hebt (dat doe je dus door een dier naar het asiel te brengen).
Waarom moet er nou weer een dierenambulance aan te pas komen ? Dat snap ik echt niet.Annika schreef:Ik zou sowieso altijd de dierenambulance bellen. Het hoeft niet altijd een eigenaar te zijn die een hond aan de boom bind.... er zijn ook mensen die een hond vinden en die dan maar aan een boom vast maken. Een daarbij ben je wettelijk verplicht publiekelijk te maken dat je een dier gevonden hebt (dat doe je dus door een dier naar het asiel te brengen).
Stichting Dier en Lot loopt er nogal mee te leuren telefonisch.. Ik had een zwerfkat in huis genomen, niet met de intentie om haar te houden, maar om haar op te lappen en naar het asiel te brengen.
Beestje opgelapt, asiel gebeld. Ja, ze hadden plaats. Mooi, dan kom ik haar zo brengen.
Dat mocht niet. Er moest een dierenambulance komen. Grote dure nieuwe auto's, twee mensen in tenue. Om de makke poes op te halen.
Nou ja zeg, waar slaat dat op.
Geldverspilling.
-
- Actief
Nou zeg, dat draait op vrijwilligers en donaties...ik heb het zelf jaren gedaan. Ik snap het prima dat dat via 1 kanaal binnenkomt, anders komt Jan en Alleman te pas en te onpas een hond brengen. Via de dierenambulance is het nog enigszins gereguleerd. Maar ook als mensen geen eigen vervoer hebben is het een prima oplossing. Vervolgens wordt er vanuit de ambu gebeld dat er een hond aankomt en wordt er gelijk een hok klaargezet.*Ellen* schreef: Waarom moet er nou weer een dierenambulance aan te pas komen ? Dat snap ik echt niet.
Stichting Dier en Lot loopt er nogal mee te leuren telefonisch.. Ik had een zwerfkat in huis genomen, niet met de intentie om haar te houden, maar om haar op te lappen en naar het asiel te brengen.
Beestje opgelapt, asiel gebeld. Ja, ze hadden plaats. Mooi, dan kom ik haar zo brengen.
Dat mocht niet. Er moest een dierenambulance komen. Grote dure nieuwe auto's, twee mensen in tenue. Om de makke poes op te halen.
Geldverspilling.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wat is daar dan mis mee?Ria8653 schreef:Nou zeg, dat draait op vrijwilligers en donaties...ik heb het zelf jaren gedaan. Ik snap het prima dat dat via 1 kanaal binnenkomt, anders komt Jan en Alleman te pas en te onpas een hond brengen. Via de dierenambulance is het nog enigszins gereguleerd. Maar ook als mensen geen eigen vervoer hebben is het een prima oplossing. Vervolgens wordt er vanuit de ambu gebeld dat er een hond aankomt en wordt er gelijk een hok klaargezet.*Ellen* schreef: Waarom moet er nou weer een dierenambulance aan te pas komen ? Dat snap ik echt niet.
Geldverspilling.
In de tijd dat ik bij de dierenambulance werkte liepen mensen de deur echt niet plat met gevonden of gewonde dieren maar er werd weleens wat binnengebracht en ik denk dat dat op dit moment ook niet veel anders zal zijn.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik heb eens een hondje gevonden. Echt een snoezig beestje en omdat hij bijna plat gereden werd heb ik hem maar in mijn auto gezet. Ging gelijk met de pootjes over elkaar op de stoel liggen alsof dat al jaren de gewoonte was. Zo schattig! Ik had hem wel willen houden maar het was maar een klein hondje en mijn drie honden gaan dat nooit accepteren. Dus ik heb hem maar bij de dierenarts gebracht. Die kenden hem want hij werd daar geregeld binnen gebracht omdat de eigenaren vaak op vakantie waren en de oppas er niet op lette
Hij was ook best mager en had een vieze vacht vol vlooien. Als ik geen hond had gehad dan had ik hem wel willen houden. Maar als ik er nu een vind dan bel ik de dierenambulance en laat ik hem ophalen. Hier kan er echt geen een bij.

-
- Zeer actief
Ik zou eerst het hondje meenemen, dan op zoek gaan naar eigenaren. Amivedi bellen. Gaat het goed met de andere honden/dieren in huis dan zal het zo zijn en zou ik zo'n diertje niet direct naar de opvang brengen.
Afhankelijk van of er een baas zich meldt zou ik bekijken of ik de hond hou of niet. Ze komen niet voor niets ineens op je pad denk ik vaak.
En als het klikt en de hond of wat voor dier dan ook kan er bij, dan hou ik het als de eigenaar niet op komt dagen.
Dankzij mijn pa kwam ik met een muis te zitten, die had hij gevonden en meegenomen. Beest heeft het goed gehad verder, ik heb zelf vaak honden gevonden, maar die hadden eigenaren dus dan is het simpel.
Kat vond mij eens, maar de katten in huis vonden de andere kater niet zo geslaagd, die heb ik dus wel naar het asiel gebracht en gaan kijken toen hij daar zat, als hij met een maand geen andere eigenaar zou hebben dan had ik hem weer meegenomen. Maar hij was gewild
Een gevonden hond gaat mee naar huis, en dan zien we wel verder nadat ik de instanties heb benaderd of er een hond vermist is.
Afhankelijk van of er een baas zich meldt zou ik bekijken of ik de hond hou of niet. Ze komen niet voor niets ineens op je pad denk ik vaak.
En als het klikt en de hond of wat voor dier dan ook kan er bij, dan hou ik het als de eigenaar niet op komt dagen.
Dankzij mijn pa kwam ik met een muis te zitten, die had hij gevonden en meegenomen. Beest heeft het goed gehad verder, ik heb zelf vaak honden gevonden, maar die hadden eigenaren dus dan is het simpel.
Kat vond mij eens, maar de katten in huis vonden de andere kater niet zo geslaagd, die heb ik dus wel naar het asiel gebracht en gaan kijken toen hij daar zat, als hij met een maand geen andere eigenaar zou hebben dan had ik hem weer meegenomen. Maar hij was gewild

Een gevonden hond gaat mee naar huis, en dan zien we wel verder nadat ik de instanties heb benaderd of er een hond vermist is.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Op het platteland laat ik loslopende honden gewoon lopen. Hier bij mij dan tenminste. De laatste nieuwe bezoeker blijkt net als de rest een naam en een baas te hebben. Waar ik woon is het nog normaal dat sommige honden zichzelf uitlaten. Bas haar Jr minnaar blijkt Boema te heten. Woont een km verder en baas is dementerende en mist hem niet eens...
Gevonden en lief wil ik best proberen. Vol? Wat is vol? Ik heb nu 1 kleine hond en noem dat vol. Had er 3 grote en ook daar had een vierde bij gepast. Zelf ben ik dol op vinders omdat je dan begint aan een verassing en geen verwachtingen hebt. Een leuke tekkel of een blije boerenfox. Zou ik nooit nemen maar misschien heb ik er wel veel schik mee.
Gevonden en lief wil ik best proberen. Vol? Wat is vol? Ik heb nu 1 kleine hond en noem dat vol. Had er 3 grote en ook daar had een vierde bij gepast. Zelf ben ik dol op vinders omdat je dan begint aan een verassing en geen verwachtingen hebt. Een leuke tekkel of een blije boerenfox. Zou ik nooit nemen maar misschien heb ik er wel veel schik mee.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik zou hem zonder aarzelen naar het asiel brengen. Geen probleem mee
RIP Cena

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Als ik hem echt drie keer niets zou vinden zal ik hem naar het asiel brengen.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
- Zeer actief
Ik krijg geen hekel aan een hond door het uiterlijk, ik hou niet van krullen o.k daar kom ik wel overheen, - ik krijg hooguit een hekel aan een hond door karakter en dat is iets waar ik niet zo gemakkelijk doorheen kijk, dan gaat ie naar t asiel 

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Bij mij zou het dan gaan om een platsnuit en die is in principe even welkom, en wordt dan vanaf mijn huis herplaatst. Tot dan kan hij wel mee in de buggy van de pups, op momenten dat hij geen grote stukken kan lopen en anders loopt hij gewoon het rondje mee.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een aan een boom geknoopte hond neem ik mee.
Maar hij gaat wel door naar het asiel.
Doorgaans ben ik niet zo heel impulsief wat het in huis opnemen van een hond betreft

Maar hij gaat wel door naar het asiel.
Doorgaans ben ik niet zo heel impulsief wat het in huis opnemen van een hond betreft