Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pepie schreef:
IK leg het verband of dat de ware reden is kan ik alleen maar naar gissen.Ik denk wel dat een inbreker net als sommige mensen op straat oversteken hij een huis verder gaat.
Dat doet ie ook als je een teckel hebt. Het gaat er om dat hij niet gestoord wil worden en de aandacht op zich wil vestigen en met een kwaad blaffende hond heb je dat al snel. Het kaliber hond doet er nauwelijks toe.
Ik zou als waakhond alvast ook meer fiducie hebben in een boze gilteckel dan in een pitbull die blij staat te kwispelen.
Er is verleden week in Leiden bij kennissen ingebroken terwijl de border terrier , en baasje ,gewoon thuis was.
Hondje heeft helemaal geen kik gegeven en terwijl baasje boven lag te slapen werd beneden de zooi leeggeroofd
Dat was met een fila vast anders verlopen
Denk dat het voor inbrekers net zo opgaat als voor andere mensen , ze zien een enge hond en maken dat ze wegkomen.
Tenzij je een Picasso aan je muur hebt hangen want dan nemen ze wel maatregelen mee voor de hond
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Ik denk niet dat het type hond echt van belang is voor een inbreker. Ze houden lijstjes bij van wel/geen hond. Ze nemen gewoon geen risico. Of het zijn domme criminelen en die doen niet aan voorbereiding, die lopen gewoon naar binnen en zien dan wel.
Maar in mijn omgeving hoor ik toch ook dat mensen graag zo'n lieve pitbull willen. Omdat hij zo lief is voor kinderen. En het zijn de grootste knuffelkonten onder de rashonden. Dat is het imago dat ik hoor van mensen. Zo lief voor mensen, zit geen kwaad in. De nieuwe Golden Retriever. Een perfecte gezinshond. Stoere hond, maar van binnen een softie. Nou van mij mag dat imago ook wat genuanceerder.
Dartel schreef:Ik denk niet dat het type hond echt van belang is voor een inbreker. Ze houden lijstjes bij van wel/geen hond. Ze nemen gewoon geen risico. Of het zijn domme criminelen en die doen niet aan voorbereiding, die lopen gewoon naar binnen en zien dan wel.
Maar in mijn omgeving hoor ik toch ook dat mensen graag zo'n lieve pitbull willen. Omdat hij zo lief is voor kinderen. En het zijn de grootste knuffelkonten onder de rashonden. Dat is het imago dat ik hoor van mensen. Zo lief voor mensen, zit geen kwaad in. De nieuwe Golden Retriever. Een perfecte gezinshond. Stoere hond, maar van binnen een softie. Nou van mij mag dat imago ook wat genuanceerder.
Wat ze er al niet voor doen he om het imago van de Pitbull op te krikken. "De nieuwe Golden retriever."
Whoeeeeehahahaha
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Als hier iemand aan de voordeur komt schreeuwt de Teckel zich de longen uit haar lijf.
Het is een "lokhond".
Ze vormt geen enkele bedreiging. Lut blaft dan niet maar gaat op de zevende tree van de trap zitten, op ooghoogte van mij en uit het zicht van de bezoeker.
Het is dan zeer onverstandig om zonder toestemming de gang in te lopen want daar hou je een vreemd hoofd aan over.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Dartel schreef:Ik denk niet dat het type hond echt van belang is voor een inbreker. Ze houden lijstjes bij van wel/geen hond. Ze nemen gewoon geen risico. Of het zijn domme criminelen en die doen niet aan voorbereiding, die lopen gewoon naar binnen en zien dan wel.
Heel vaak in meer dan de helft van de gevallen zijn inbrekers bekende van degene waar ze inbreken- heel vaak zal de hond des huizes dan ook niet ingrijpen omdat t geen vreemde is. ras maakt daarin niet zo heel veel uit, maar van een doorsnee golden( of stafje) kun je natuurlijk minder verwachten in dat geval als van een ras dat vaak wordt gefokt voor de bewaking, een herder of ander wel wakend ras, zal waarschijnlijk nog wel voorkomen dat de buit t huis verlaat, een pittje ( of een golden) waarschijnlijk niet
Wolfsblut schreef:Als hier iemand aan de voordeur komt schreeuwt de Teckel zich de longen uit haar lijf.
Het is een "lokhond".
Ze vormt geen enkele bedreiging. Lut blaft dan niet maar gaat op de zevende tree van de trap zitten, op ooghoogte van mij en uit het zicht van de bezoeker.
Het is dan zeer onverstandig om zonder toestemming de gang in te lopen want daar hou je een vreemd hoofd aan over.
Was dat niet jouw hond die zich uit het park liet verjagen door notabene twee labjes om vervolgens krijsend huiswaarts te gaan
Ik zou van dat vreemde hoofd dus maar niet zo zeker zijn, straks hebben de inbrekers twee labjes bij zich
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Heel vaak in meer dan de helft van de gevallen zijn inbrekers bekende van degene waar ze inbreken- heel vaak zal de hond des huizes dan ook niet ingrijpen omdat t geen vreemde is. ras maakt daarin niet zo heel veel uit, maar van een doorsnee golden( of stafje) kun je natuurlijk minder verwachten in dat geval als van een ras dat vaak wordt gefokt voor de bewaking, een herder of ander wel wakend ras, zal waarschijnlijk nog wel voorkomen dat de buit t huis verlaat, een pittje ( of een golden) waarschijnlijk niet
Is dat echt zo Sandra , dat inbraak in meer dan de helft van de gevallen door bekende wordt gedaan?
Hoe kom je aan die cijfers.
In ieder geval als dat zo is hoef ik me geen zorgen te maken , dan kunnen enkel mijn kleinkinderen en kinderen hier inbreken, verder niet
Tineke schreef:
Is dat echt zo Sandra , dat inbraak in meer dan de helft van de gevallen door bekende wordt gedaan?
In ieder geval als dat zo is hoef ik me geen zorgen te maken , dan kunnen enkel mijn kleinkinderen en kinderen hier inbreken, verder niet
Bij de baasjes waar mijn eerste hond naartoe is gegaan ook; dat konden alleen wij of pap en mam zijn.
Zelfs pap kwam de eerste keer niet binnen
Tineke schreef:
Bij de baasjes waar mijn eerste hond naartoe is gegaan ook; dat konden alleen wij of pap en mam zijn.
Zelfs pap kwam de eerste keer niet binnen
Bij Rio en Abra gaat dat nog verder, tijdens onze vakantie laatst in Peelhoven begon Alma op mij te mopperen, uiteraard geheel onterecht en waar Abra eerst nog gezellig bij haar op schoot lag kwam ze toen naast mij liggen en gaf grommend aan dat gemopper op haar baasje niet was toegestaan, geheel terecht overigens
Om vervolgens daarna toen alles weer bij het oude was gewoon bij Alma op schoot te gaan liggen
Nanna schreef:De meeste inbraken worden gepleegd in eigen wijk door de HH inbrekers maar of dat bekenden/familie is, daar ben ik niet zo zeker van..
Wat een rot idee , bij een kennis van mij is verleden week ingebroken terwijl ze boven lag te slapen, zoiets tast echt je gevoel van veiligheid aan en het idee dat dat door buurtgenoten kan zijn gedaan lijkt me helemaal een naar idee.
Hier wordt enorm veel ingebroken. Op alle toegangswegen staan grote lichtborden (die je normaal op de snelweg ziet bij werkzaamheden) met pas op! Inbrekers aktief. Em t ziet letterlijk blauw s avonds van de politiesurveillances.
Van de week rond een uur of half 5 s ochtends zat ik (en de rest van de buurt gok ik) rechtop in bed omdat Xena letterlijk met haar kop tegen t raam aanvloog woest blaffend. Dan moet ze dus met dr leeftijd op de bank en er bijna over... daar heeft iemand staan kijken dat kan niet anders krantenjongens etc worden niet op gereageerd. Zelfs de postbode een klein grommetje maar dit.... heb haar jaren niet meer zo kwaad gezien. Als ze daar nog niet van geschrokken waren waren ze t een paar sec later wel toen ik in mn ondergoed met Xavi naar buiten vloog denk ik
Niet slim bij een huis vol honden gaan kijken.
Oh en bekenden kennen mn honden dan ook en weten dan: ook niet verstandig. Bekende ben je hier nl alleen als ik er naast sta
Tineke schreef:
Praatje gemaakt met de politie ( die kwamen vragen of we iets verdachts hadden gezien), na een inbraak bij de buren, de hond lag daar in de hal en heeft ook niets gedaan en dat was echt niet een watje of zo...
volgens de politie is t zelfs zo rond de 70 procent, maar zeg dat t de helft is, t zijn vaak mensen die weten wat er te halen valt een idee hebben van wat en waar, waarom zou je anders plannen om in te breken,....... hoeft geen familie te zijn een vage kennis die een keer binnen is geweest is ook een bekende volgens de politie.
Wolfsblut schreef:Als hier iemand aan de voordeur komt schreeuwt de Teckel zich de longen uit haar lijf.
Het is een "lokhond".
Was dat niet jouw hond die zich uit het park liet verjagen door notabene twee labjes om vervolgens krijsend huiswaarts te gaan
Ik zou van dat vreemde hoofd dus maar niet zo zeker zijn, straks hebben de inbrekers twee labjes bij zich
Ja, dat klopt. Dat was toen ze als pup een week of 10 oud was en van achteren plotseling besprongen werd door twee loslopende lompe Labradors die haar tot in de huiskamer volgden. In mei wordt ze al weer twee jaar en de tijden veranderen. Of ze bijt weet ik niet, maar om vanuit springstand 30 kilo gewicht op je hoofd te krijgen terwijl ze haar voorpoten om je heen geklemd houd lijkt me geen lolletje. Zeker niet als ze dan in je oor blijft blaffen tot ik haar van die persoon aftrek. De persoon die een aantal maanden geleden ongevraagd in de laadruimte van mijn bus stapte kan er over mee praten. Ze reageert ook alleen maar bij echte onraad. Voor de rest is het een hond die beheerst speelt met andere honden en vriendelijk is tegenover mensen met goede bedoelingen.
Het is een kleinigheid om haar te leren bijten maar daar begin ik niet aan. Ook al heeft ze uit zelfverdediging twee Pitbulls bij hun strot gehad. Voor africhting lijkt ze me uitstekend geschikt maar daar gaat zoveel tijd in zitten en die energie kan ik niet meer opbrengen.
Wolfsblut schreef:[ Ze reageert ook alleen maar bij echte onraad. Voor de rest is het een hond die beheerst speelt met andere honden en vriendelijk is tegenover mensen met goede bedoelingen.
Het is een kleinigheid om haar te leren bijten maar daar begin ik niet aan. Ook al heeft ze uit zelfverdediging twee Pitbulls bij hun strot gehad. Voor africhting lijkt ze me uitstekend geschikt maar daar gaat zoveel tijd in zitten en die energie kan ik niet meer opbrengen.
Dat zijn Rio en Abra ook , de meest vriendelijke honden die je kunt voorstellen , ook naar andere honden, die hier ook al veelvuldig in huis zijn geweest ,zowel reuen als teven.
.
Of ze bijten durf ik ook niet te zeggen , ik denk van niet en hoop dat bij evt. echte dreiging hun uiterlijk al voldoende indruk maak.
Laatst gewijzigd door Tineke op 07 mar 2015 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois schreef:Hier wordt enorm veel ingebroken. Op alle toegangswegen staan grote lichtborden (die je normaal op de snelweg ziet bij werkzaamheden) met pas op! Inbrekers aktief. Em t ziet letterlijk blauw s avonds van de politiesurveillances.
Van de week rond een uur of half 5 s ochtends zat ik (en de rest van de buurt gok ik) rechtop in bed omdat Xena letterlijk met haar kop tegen t raam aanvloog woest blaffend. Dan moet ze dus met dr leeftijd op de bank en er bijna over... daar heeft iemand staan kijken dat kan niet anders krantenjongens etc worden niet op gereageerd. Zelfs de postbode een klein grommetje maar dit.... heb haar jaren niet meer zo kwaad gezien. Als ze daar nog niet van geschrokken waren waren ze t een paar sec later wel toen ik in mn ondergoed met Xavi naar buiten vloog denk ik
Niet slim bij een huis vol honden gaan kijken.
Oh en bekenden kennen mn honden dan ook en weten dan: ook niet verstandig. Bekende ben je hier nl alleen als ik er naast sta
Hier gaat het precies zo, postbode e.d. word niet op gereageerd, bij andere gaan ze uit hun plaat!
Je laatste zin gaat hier ook op, zeker bij Doran kom je er niet in voor ik gezegd heb dat het goed is
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Bedankt voor het vele invullen van de enquete! We zijn blij te zien dat er zo veel mensen al mee willen werken aan het onderzoek. Graag zouden we zien dat de enquete door nog meer eigenaren wordt ingevuld, dus voor degenen die hem nog niet in hebben gevuld: Klik snel op onderstaande link en vul de enquete nog even in!