Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Luie Pup?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Luie Pup?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn pup heeft ook groeipijn (gehad).
Heb je medicatie en een aangepast dieet?
Groeipijn is echt enorm pijnlijk, stel je voor dat iemand tegen je scheen schopt, en dat dus constant. Niet leuk.

Jettejans gaat nu weer lekker, medicatie is klaar en ze is weer net zo vervelend ( :mrgreen: ) als anders gelukkig!
Zij is nu 17 weken trouwens. Vanmorgen probleemloos drie kwartier gelopen, dat kan dagelijks en gelukkig maar.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

Marjoleine Fijn dat jouw pup weer oke is!! IK zit nog altijd vol met twijfels over onze scheet. Medicatie heeft hij niet maar hoef maar te bellen en ze leggen klaar. wel een aangepast dieet waar ik niks mee doe. dieet bestond uit 120 gram brok, 10 gram vlees en 150tot350 gram past brood of rijst. zelf geef ik: ochtend kvv middag 120 gram brok en avond weer kvv. ben een paar dagen geleden begonnen met teunisbloem olie en ik weet niet of het toeval is maar pup word iets minder slaperig. verder lopen we 2x daags zo 15 minuten komt hij 2x achter thuis met de andere 2 hondjes en spelen we geregeld met hem in de kamer: sjorren, lapje verstoppen en heel veel knuffelen. dit alles doet hij liefst liggend.

gisteren weer naar puppy cursus geweest, na 10minten ging meneer er al bij liggen, heb de les wel vol gemaakt en thuis was meneer kapot ( reis van 2 x 3kwatier met kotsen) dus is erg vermoeiend maar ik had gedacht dat hij zeker tot maandag kapot zal zijn maar het valt mee.

ik merk verder niks van de groeipijn behalve dat hij dus heel veel slaapt, hij is niet kreupel of zo. vervelend is hij eigenlijk nooit, soms best iets ondeugend maar goed te corrigeren. volgens de fokker was hij de dromer uit het nest, kon naar zijn familie kijken als of hijwilde zeggen: doe maar normaal dan doe je gek genoeg. als ik tijdens het wandelen zelf begin te springen, huppelen, dansen of zo dan komt hij aardig los, kan dan zelfs helemaal door draaien en zie ik iets van pup gedrag, verder heb ik het gevoel dat ik een volwassen nadenkende hond in huis heb.

ik kan wel weer naar de arts gaan (over 6 week moet ik zo wie zo weer) maar diertje eet, drinkt goed, slaap dus eruggg goed is redelijk speels, poept plast genoeg en poep ziet er ook heel goed uit. tandvlees ziet er goed uit, neus is nat en hart slag is goed volgens de arts.
wegen doe ik wekelijks omdat ik hem onder de maat vind maar met bovenstaande eet programma was hij toch een pond gegroeit.

dus ja, of ik heb een hele lieve zeer rustige pup of later zal blijken dat er meer aan de hand is/was
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Als een pup groeipijn heeft op alle 4 de poten (heb ik bij een pup gehad) dan mankt hij niet. Dus het zou kunnen dat dit aan de orde is bij jouw pup.
Het zo rustig zijn zou mij ook verontrusten hoor, 10 minuten aktief zijn in een puppyles vind ik echt heel vreemd.
Maar hopelijk heeft dit alles met de groeipijn te maken en speelt er verder niets.
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

Overal waar de arts kneep gilde het diertje het uit, was de verdere hele dag stijf en nog veel lomer als er voor. op de foto's was het ook heel duidelijk te zien volgens de arts, lijntje was bijna helemaal dicht waar het bloed door heen moet?? en wat vage "wolkjes" wat nog veel erger kon volgens de arts.

ik hoop dat zoals het nu gaat in de lijn naar boven dat het zo blijft gaan en we straks een leuke iets meer actieve pup hebben
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”