Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dos, kruising teef 3 jaar

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Dos, kruising teef 3 jaar

Ongelezen bericht door cloris »

Dos is een leuke teef van ongeveer 3 jaar oud.
Ze is sociaal naar mens en dier, leeft nu in huis met 2 andere teven. Ze reageert vriendelijk op bezoek, en houdt van aandacht.
Katten binnenshuis gaat goed, kinderen zijn ook totaal geen probleem. Met kleine kinderen moet je wel in de gaten houden dat ze niet te opdringerig wordt. Ze laat zich makkelijk wegsturen.
Dos kan een paar uurtjes alleen blijven, zowel los in huis als in een bench. Ze ligt het liefst bij iemand, als het enigszins kan met haar kop op schoot, en een van haar poten op je benen.
Ze loopt netjes aan de riem. Loslopen kan ze ook, maar ze heeft wat jachtinstinct. Met name hazen vind ze erg interessant. Ze is baasgericht en gek op koekjes, dus met wat training kan ze op veilige plekken waarschijnlijk prima loslopen.
Ze is niet snel onder de indruk van dingen. De overgang van een Spaans asiel naar het leven een Nederlands huis in een vinexwijk in de stad verloopt dan ook vlekkeloos. Verkeer interesseert haar niet, ze schrikt niet gauw ergens van, en is heel nieuwsgierig.

Eigenlijk is ze zo ongeveer de ideale hond! Er is alleen een kleine maar...

Dos is getest op Leishmania en is helaas positief. Ze is totaal niet ziek, en krijgt een onderhoudsdosis medicijnen om dit onder controle te houden. Hier reageert ze heel goed op, maar ze kan natuurlijk altijd een terugslag krijgen als haar weerstand verlaagd is. Ze krijgt nu 1 week per maand pilletjes, en dat werkt voldoende om de Leishmania onder controle te houden. De kosten van deze medicijnen zijn niet hoog, dat is voor een potentiële nieuwe baas misschien prettig om te weten.
Vanwege de Leishmania is ze niet ingeënt (heeft wel een rabiësenting gehad), omdat dit een flinke aanslag op haar weerstand is. Dit geldt ook voor een narcose, en om die reden is ze niet geholpen.
Dos heeft een makkelijke vacht en verhaart nauwelijks. Wel moet ze af en toe naar de trimmer voor een plukbeurt, weer even een kort en fris kapsel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hondenherplaatsing@hotmail.com
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Dos, kruising teef 3 jaar

Ongelezen bericht door moosje »

Een fotootje van vanmorgen:
Afbeelding
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ohhhh wat een schatje ik hoop dat ze snel een gouden mandje vind
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Een ongelooflijk mooie leuke hond . :I: :I: :I:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Wat een leukerd!
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Ze is prachtig :I: :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Coraline
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Coraline »

Echt, wat een schat!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik vind het een hele gave hond om te zien
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

O als ik op zoek was wist ik het wel!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

:I: Wat een leuk beest. Als ik nu zoekende was.... :I:
Afbeelding
Groetjes Marja
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Dos heeft net 10 minuten naast de fiets gelopen, en ze deed het weer super! Ze past haar tempo volledig aan aan degene die fietst, handig! Tempowisselingen zijn ook geen probleem. Haar uithoudingsvermogen is nog erg slecht natuurlijk, dus 10 minuten was meer dan genoeg, maar er zit zeker potentie in om lekker actief bezig te gaan. Ze vond het hartstikke leuk!
Afbeelding

Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Oh oh ik ben verliefd :I: .
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Zou dit werken? :engel:

Hoi allemaal!

Ik ben Dos en logeer bij Jade en Bleza (en Monique natuurlijk) totdat ik een mooie eigen mand gevonden heb. Maar ik neem ook wel genoegen met een bank hoor, dus je hoeft voor mij niet speciaal een mand aan te schaffen.
Nu moet ik mezelf hier natuurlijk proberen te 'verkopen', dus daar gaan we dan.

Ik ben dus Dos, een leuke, spontane meid van ongeveer 3 jaar oud. Ik weet niet precies wanneer ik geboren ben, maar volgens mij ongeveer 3 jaar geleden.

Andere honden vind ik heel leuk, maar ik wil wel graag zelf de regie in handen houden. Als de baas dat voor mij oplost is het ook goed, wel zo makkelijk natuurlijk.
Bleza vindt het heel leuk om met mij te spelen, maar ze is soms een beetje gemeen, net als mensenmeiden als ze samen spelen. Soms grom ik dan een beetje, maar als Monique het door heeft zegt ze dat Bleza zachtjes moet doen, en dan is het ook goed.

Ik speel graag, met een speeltje, maar ook met andere honden. Mensen zijn lief, allemaal! Die 2 mutsen hier probeer ik duidelijk te maken dat mensen heel leuk zijn, maar ze snappen het nog niet zo goed. Ik blijf mijn best doen! Knuffelen is mijn favorieten bezigheid, naast slapen. Daar kan ik ook zo van genieten. Het liefst met mijn kop op schoot bij iemand, genieten! Kleine mensen vind ik ook heel leuk, want die kan ik kusjes geven en ze aaien me. Daar hou ik wel van. Soms vind ik het zo leuk dat ik bijna niet kan stoppen met al die aandacht incasseren, dus misschien moet je me daar af en toe een beetje bij helpen.

Met katten heb ik ook al kennisgemaakt. Dat zijn wel vreemde beesten hoor... Binnen blijven ze zitten, en mag je even snuffelen en zo, maar buiten rennen ze weg. Dan wil ik wel even weten wat ze gaan doen, dus soms probeer ik erachteraan te rennen. Maar dan zit er natuurlijk weer zo'n stomme riem aan me vast. En Monique is sterker dan ik, dus ik weet nog steeds niet wat de katten nu iedere keer gaan doen als ze me gezien hebben. Misschien kom ik daar nog wel een keer achter. Met tamme ratjes heb ik ook kennisgemaakt, die zijn ook leuk! Ik me maar uitsloven, want ik wilde met ze spelen, maar ik kon er niet zo goed bij. Er zaten tralies tussen de ratjes en mij. Toen ben ik er maar op de grond bij gaan liggen, en probeerde toen te spelen. Ze zijn wel heel klein, dus ik dacht dat het misschien makkelijker zou gaan als ik me iets kleiner zou maken. Niet dus, die stomme tralies ook altijd! Hier in huis heb ik ook zo'n ding met tralies. Daar krijg ik mijn eten in, en soms slaap ik daar ook. Best een fijn plekje! Maar het liefst lig ik natuurlijk op de bank.

Uiteraard loop ik heel netjes aan de riem, en ik ben heel nieuwsgierig dus wil wel alles in de gaten houden. Om die reden heeft Monique mij nog niet los laten lopen, ze zegt dat ik nog niet goed genoeg luister. Nou, echt wel hoor! Maar alleen als ik niks anders interessants zie. Dat is toch logisch? Zeg nou zelf, dat zou jij toch ook doen? Soms vind ik buiten dingen wel spannend. Er stond ineens een hele enge prullenbak, daar moest ik wel even tegen grommen en blaffen. Toen Monique bij de prullenbak ging staan durfde ik wel te snuffelen, en toen was het goed.

Een paar uurtjes alleen thuisblijven kan ik ook, maar zonder Jade en Bleza is dat wel raar. Ik ga dan maar gewoon liggen slapen, des te eerder is iedereen weer thuis. Als Bleza en Jade thuis zijn dan slaap ik trouwens ook. Een baasje dat veel voor zijn/haar werk weg is vind ik niet zo leuk, want ik heb wel veel behoefte aan aandacht en beweging.

Met de auto mee vind ik geen probleem, maar je moet niet te hard door de bochten gaan, dat vind ik niet zo prettig. Meestal ga ik gewoon lekker rustig liggen. Je hoeft me niet vast te binden of op te sluiten, ik blijf netjes op mijn plek.

Van de week mocht ik samen met Monique op pad, zonder Jade en Bleza. Dat is leuk! Nou ja, dat dacht ik. We gingen even ergens wachten, maar gelukkig was er genoeg te zien en duurde het niet te lang. Toen kwam er een hele grote auto aan, met deuren die een raar geluid maakten. En er zaten heel veel mensen in. Dat snapte ik allemaal niet zo goed, en ik wilde eerst weg, maar dat kon natuurlijk niet. Die mensen zijn veel te slim! Toen probeerde ik maar op schoot te klimmen, maar dat mocht niet. Het is ook nooit goed! Uiteindelijk mocht ik eruit, toen gingen we een stukje lopen, en toen weer even wachten. En toen moest ik weer in zo'n ding. Ik heb niet heel goed opgelet, maar volgens mij noemde ze het een bus. Toen kon Monique geen plekje vinden om te zitten dus bleef ze staan. Ik ben er wel bij gaan zitten, is toch wel prettiger. We hoefden nu maar een heel klein stukje.

Naast de fiets lopen is ook leuk trouwens. Ik heb nog niet echt uithoudingsvermogen, maar ik vind het wel heel leuk! Ik kan dan iets harder lopen en mag soms zelfs stukje rennen. Leuk joh!

Qua eten lust ik trouwens wel veel, maar ik hou niet zo van harde dingen.

Volgens Monique heb ik maar 1 nadeel, en dat is dat ze zegt dat ik ziek ben. Nu ben ik dat natuurlijk niet echt, kijk maar naar de foto's, ik blaak van gezondheid!
Er zit alleen iets in mijn bloed, dat noemen ze Leishmania. Heeft iets te maken met mijn weerstand volgens mij. Maar die is goed, dus heb ik nergens last van. Nu krijg ik 1 week in de maand een paar pilletjes door mijn eten, en dat schijnt te werken. Dat denk ik ook wel, want ik voel me prima! Degene bij wie ik ga wonen moet dat wel in de gaten houden, want als ik wel ooit ziek zou worden dan is dat niet altijd makkelijk te herkennen als je er niet op bedacht bent. Maar dat komt vast wel goed!

Ik heb het hier heel erg naar mijn zin hoor, maar ik weet dat dit maar tijdelijk is, dus bij wie mag ik komen wonen? Als je kennis met me wil komen maken dan mag dat, maar dan wil ik wel heel veel knuffelen! Maak maar een afspraak met Monique.
Ze zei trouwens dat ik mee mag naar de Shilohwandeling. Ik heb geen idee wat dat is, maar volgens Jade en Bleza is dat heel leuk. We zullen zien!
Afbeelding

Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

moosje schreef:Zou dit werken? :engel:
Ik ben niet op zoek, maar bij mij wekt dit verhaal zeer kromme tenen op. Om de ik-vorm, maar vooral om de (niet-kloppende) menselijke gedachtengangen. Tenenkrommend dus.

Maar goed, als ik op zoek was naar een Dos dan zou ik er waarschijnlijk wel doorheen kunnen kijken.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Het gaat om de kern en dat is dat Dos niet veel kent/heeft geleerd maar een relatief makkelijke hond is met LM.

Moet lukken dan toch? :ok:
Snap niet dat ze nog geen baasje heeft.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Geen idee of mijn mening dezelfde is als die van veel of weinig mensen.
Ik zie het liefst wat zakelijker.
Waar komt de hond vandaan
Wat is bekend over de voorgeschiedenis.
Is het een hond die gemakkelijk omgaat met andere mensen/honden/eigen huisdieren.
Mee kan gaan in een auto en alleen thuis kan blijven of niet.
En uiteraard de leish noemen.
:wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
moosje
Zeer actief
Contacteer:

JBK schreef:Het gaat om de kern en dat is dat Dos niet veel kent/heeft geleerd maar een relatief makkelijke hond is met LM.

Snap het ook niet...
Afbeelding

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Heavy schreef:Ik ben niet op zoek , nee echt niet :cry:
Maar dit is wel een hond die alleen al door haar uiterlijk heel veel punten zou scoren bij mij en dan ga ik pas de rest lezen :engel:
De beste honden komen op je pad
als je niet op zoek bent;)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

moosje schreef:
JBK schreef:Het gaat om de kern en dat is dat Dos niet veel kent/heeft geleerd maar een relatief makkelijke hond is met LM.

Snap het ook niet...
Joh, ze is er nog maar nét ;-)
Die heeft zo een baasje, en ondertussen kan ze bijkomen van alle grote veranderingen en rustig wennen aan het huiselijk leven.
Als iemand geïnteresseerd is en naar haar komt kijken, kun je er in ieder geval zeker van zijn dat zij zichzelf wel 'verkoopt'. :tongue:
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik zou haar zo willen adopteren alleen krijgen wij pas in juni de sleutel van ons huisje :( mocht ze om wat voor reden dan ook tegen die tijd nog beschikbaar zijn houd ik me aanbevolen.
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Lieke87 schreef:Ik zou haar zo willen adopteren alleen krijgen wij pas in juni de sleutel van ons huisje :( mocht ze om wat voor reden dan ook tegen die tijd nog beschikbaar zijn houd ik me aanbevolen.
Kom maar een keertje kennismaken dan. :E:
Afbeelding

Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Zamunda schreef:
moosje schreef:Zou dit werken? :engel:
Ik ben niet op zoek, maar bij mij wekt dit verhaal zeer kromme tenen op. Om de ik-vorm, maar vooral om de (niet-kloppende) menselijke gedachtengangen. Tenenkrommend dus.
:ok:

Verder zou ik persoonlijk helaas over het leishmania verhaal struikelen. Voor mij een reden om ook wanneer ik wel een plek heb, haar niet te nemen.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Dat is denk ik ook waarom veel mensen het niet aan zouden durven. Ik snap het wel, het is een onvoorspelbare ziekte natuurlijk.
Afbeelding

moosje
Zeer actief
Contacteer:

De 'kindertest' heeft ze ook glansrijk doorstaan. :ok: Niet dat ik een probleem verwachtte, gezien haar reactie op mensen en kinderen buiten.

Mijn zusje kwam vorig weekend logeren.
Afbeelding

Uitlaten gaat ook prima :E:
https://youtu.be/zJ2mVmsFLtk

Als je even opstaat om iets te drinken te pakken en terugkomt zie je dit... Gebeurt inmiddels bijna dagelijks, haha. Er staan ook maar 3 manden, een bench met lekker dik kussen en een kennel waar ze in kunnen gaan liggen. :engel:
Afbeelding

Stofzuigen doen ze hier tezamen :LOL:
https://youtu.be/WbWjg4vKYXA
Afbeelding

Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

moosje schreef:Als je even opstaat om iets te drinken te pakken en terugkomt zie je dit... Gebeurt inmiddels bijna dagelijks, haha. Er staan ook maar 3 manden, een bench met lekker dik kussen en een kennel waar ze in kunnen gaan liggen. :engel:
Zo te zien mag je daar zelf in gaan liggen :LOL: . Net als wij trouwens :tongue: .
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Voor mij is de Leish ook een struikelblok inderdaad. Ik durf het niet aan om bewust een 'zieke' hond te nemen.

Eigenlijk wel heel jammer, want denk dat het een geweldige hond is!
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Zucht, het lijkt me een geweldige hond, echt mijn type maar 2 honden is echt genoeg, pas zelf al amper op de bank als die 2 ondeugden er ook op liggen.
Er zal vast wel een liefhebbend baasje komen die door het leishverhaal heen kijken.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat een mooie hond! :I:
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Even een update. Dos is meegeweest naar de boerderij waar we ruim anderhalve week hebben kunnen kijken hoe ze op andere diersoorten reageerde. Ze liep daar tussen 6, en later tussen 4 andere teven. Ook nog 4 reuen op bezoek gehad, en ze vindt het allemaal wel best. Ze is ontzettend goed in de hondentaal, en gaat conflicten uit de weg. Toen de hond van mijn zusje te opdringerig werd kreeg hij een heel beschaafde, doch duidelijke snauw. En daarna gingen ze weer verder met spelen, maar wel binnen haar grenzen.

Dos vind katten spannend maar doet ze niets. Binnenshuis in iexer geval. Buiten wil ze er graag achteraan, maar blijft wel achter een hekje van zo'n 60 cm.
Paarden boeien haar niks, maar een Shetlander die ineens achter je aankomt is toch wel spannend. :engel: Dat was de eerste dag toen ze dacht dat ze wel even achter me aan kon lopen. Onder het stroomdraad door. Ze liep wel snel weer terug, haha, en maakte toen ook meteen even kennis met het stroomdraad, had ze op de heenweg niet gevoeld. De rest van de tijd bleef ze er netjes achter.
De kippen en konijnen vond ze erg interessant, en soms leek ze aardig in haar eigen wereldje als ze naar ze stond te kijken, maar zodra ik haar riep kwam ze meteen naar me toe. Bij de katten vond ze dat lastiger.
Als ik bij de paarden in de wei bezig was lag ze ergens verderop, of was ze met een van de honden aan het spelen. Ze bleef goed bij me in de buurt, en hield me in de gaten. Terrein is volledig omheind, scheelt ook natuurlijk. Maar wel groot genoeg om lekker haar eigen gang te gaan als ze zou willen.

Ze is vorige week ook geplukt, vond ze heerlijk! Het is alleen niet zo handig dat ze dan op haar rug gaat liggen slapen. :F:

Eten doet ze goed, ze krijgt voornamelijk kvv, en ze heeft ook al wat barfdingetjes gehad. Runderstrot snapte ze meteen, de zalmkop vond ze maar een raar ding. Kippen/eendennekken gaat goed, runderrib ook. Eendagskuikens laat ze liggen. Die krijgt Bleza soms als snack, dus gaf er Dos ook eentje gisteravond. Vanochtend lag ie er nog. Bleza had dus mazzel, haha. Groente eet ze liever niet, is te gezond denk ik. :P

Ze heeft inmiddels een behoorlijk aantal kinderen ontmoet en ze vindt ze allemaal even leuk. Ze wil wel heel graag kusjes geven, maar dat is redelijk makkelijk af te leren. Ze zal daar wat sturing in nodig hebben, maar ik voorzie geen problemen. Volwassenen worden ook allemaal vriendelijk begroet.

Met de dames onderling gaat het ook nog steeds goed. Ze kent haar plek en doet tot nu toe geen pogingen om iets te veranderen. Haar conditie en uithoudingsvermogen gaat nu de goede kant op, dus deze dame komt er wel! Nu alleen nog een leuke baas zien te vinden!
Er is wel iemand komen kennismaken, maar ze durfden het niet aan vanwege de leishmania. Snap ik, maar het is wel jammer.
Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”