Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slipketting of niet.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Slipketting of niet.
Wel ja, die dikke nek maakt het net makkelijk om een mooi aansluitende ketting te hebben. Als de kop groter is, Moet je namelijk een grote ketting hebben om over de kop te kunnen, dus dan flubbert die maar wat om de nek.
Ruun is ideaal met smalle(re) kop, gaat ketting makkelijk over de kop en sluit mooi aan op zijn hals.
Zit helemaal niet hoog om de nek.
Ruun is ideaal met smalle(re) kop, gaat ketting makkelijk over de kop en sluit mooi aan op zijn hals.
Zit helemaal niet hoog om de nek.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar ik wil niet rukken en trekken om een ketting over de oren te krijgen... dat irriteerd mij en de hond mateloos... 
En dat zit ie dus te hoog...

En dat zit ie dus te hoog...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Ik hoef mijn halsbanden en tuigen alleen te verstellen als er een dek onder moet, tussentijds echt nooit. En nu heb ik voor de winter een extra halsband voor over het dek en een tuig dat iedere keer gesteld moet worden (http://www.discushospers.nl/WebRoot/Pin ... g139-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;). Voor de rest veranderen mijn tugien nooit qua maat, dan zou ik er ook snel klaar mee zijn (en overstappen op een gesp).
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat bijzonder om goed gebruik van het een te vergelijken met slecht gebruik van het anderremarelo schreef:Waarom ben je er niet dol op trouwens? Ik heb liever iemand die de slipketting gebruikt op een correcte wijze dan iemand die een leren/stoffen/tuig hulpmiddel onjuist gebruikt.

Iemand die een slipketting op correcte wijze kan gebruiken kan een stoffen/leren band ook correct gebruiken.
In ieder geval is de kans daarop groot.
Iemand die een stoffen/leren band onjuist gebruikt, zou wel eens niet in staat kunnen zijn om een slipketting correct te grbruiken.
Eerlijk gezegd zie ik in zo'n geval liever een stoffen/leren band.
Als bij Ipo de ketting (vaak wat grotere rechthoekige schakels dacht ik? anders word ik wel verbeterd) niet op de slip staat heb ik er niet zo'n probleem mee.
Al geven die grotere schakels wel een onprettig gevoel bij de hond als hij zou trekken.
Lijkt mij.
-
- Zeer actief
Als je de slipketting op correcte wijze weet te gebruiken, heb je ook het vermogen om op de juiste tijd te clickeren. 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dan moet je wel iets hebben met clickeren.. ik alvast niet.korthaar schreef:Als je de slipketting op correcte wijze weet te gebruiken, heb je ook het vermogen om op de juiste tijd te clickeren.

Oh en ook geen slipketting op de slip

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Ik gebruik geen slipketting. Voor Oscar laat ik banden op maat maken en die zitten super. Het nylon rekt niet uit, deze banden gaan niet pluizen en de gespen roesten niet. Op de training krijgt hij wel eens een prikkertje om, thuis loopt hij los of aan die nylon banden.

Beide banden zijn op de kleur na hetzelfde.

Beide banden zijn op de kleur na hetzelfde.
-
- Zeer actief
Heb ook even met m'n voerbeloninkjes aan dressuur training meegedaan, waar ook met slip en TT wordt gewerkt.
En de opmerking die ik kreeg was: het ziet er allemaal wel leuk uit, maar de hond moet het voor de baas doen en niet voor een snoepje. Begreep dat niet, dat de hond het met een slipketting, TT of dwangapport het dan in ene wel voor de baas doet.
En de opmerking die ik kreeg was: het ziet er allemaal wel leuk uit, maar de hond moet het voor de baas doen en niet voor een snoepje. Begreep dat niet, dat de hond het met een slipketting, TT of dwangapport het dan in ene wel voor de baas doet.
-
- Zeer actief
daar zit wel een kern van waarheid in natuurlijk.
Vb'n genoeg van honden die prima volgen zolang het snoepje in de hand zit of het balletje onder de arm zit. Maar eenmaal weg is de aandacht ook weg.
Heeft uiteraard niets met TT of ander correctiemiddel te maken, zat honden ook die prima weten wanneer de tt er om is en wanneer niet.
Vb'n genoeg van honden die prima volgen zolang het snoepje in de hand zit of het balletje onder de arm zit. Maar eenmaal weg is de aandacht ook weg.
Heeft uiteraard niets met TT of ander correctiemiddel te maken, zat honden ook die prima weten wanneer de tt er om is en wanneer niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Vaak is dit het gevolg van te lang met het voer/ bal blijven doorlopen. Dit soort lokmiddelen moeten gauw worden afgebouwd en dan worden ingezet als beloning, die niet zichtbaar verborgen is.maart schreef:daar zit wel een kern van waarheid in natuurlijk.
Jan

-
- Zeer actief
dat weet ik, ik heb dat probleem nietjaninca2002 schreef:Vaak is dit het gevolg van te lang met het voer/ bal blijven doorlopen. Dit soort lokmiddelen moeten gauw worden afgebouwd en dan worden ingezet als beloning, die niet zichtbaar verborgen is.maart schreef:daar zit wel een kern van waarheid in natuurlijk.

ik antwoord enkel op hetgeen korthaar zegt. Dat 'ze' zeggen dat het allemaal mooi is en etc maar dat de hond de baas moet volgen en niet het snoep. En dat is zo, want vele volgen niet de baas.
Je ziet het in de obedience ook. Handje in de zij en trippelen maar... Dat is geen aandachtig volgwerk in mijn ogen
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Mee eens, Maart. Zonder hand heb ik veel meer aandacht, met hand is het beeld mooier. Maar dat is een trainingsfoutje van mij. (Hij wil zonder hand oogcontact en gaat wat scheef, met hand volgt hij recht, maar is de aandacht niet op mij, maar op de beloning in de hand)
-
- Zeer actief
Daarom heb ik daar voor gekozen, want als je een slipketting of TT in je zak steekt is het effect verloren.janinca2002 schreef:Vaak is dit het gevolg van te lang met het voer/ bal blijven doorlopen. Dit soort lokmiddelen moeten gauw worden afgebouwd en dan worden ingezet als beloning, die niet zichtbaar verborgen is.maart schreef:daar zit wel een kern van waarheid in natuurlijk.
-
- Zeer actief
Bij correct aangeleerd en gebruik is dat effect uiteraard niet verlorenkorthaar schreef:Daarom heb ik daar voor gekozen, want als je een slipketting of TT in je zak steekt is het effect verloren.janinca2002 schreef:Vaak is dit het gevolg van te lang met het voer/ bal blijven doorlopen. Dit soort lokmiddelen moeten gauw worden afgebouwd en dan worden ingezet als beloning, die niet zichtbaar verborgen is.maart schreef:daar zit wel een kern van waarheid in natuurlijk.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Gewoon niet lokken met snoep (in de aanleerfase) en dat probleem is al verdwenen.
Ik heb liever dat een hond met mij werkt omdat hij dat geweldig vindt en zijn beloning krijgt. Niet uit angst om een correctie te krijgen, dat vind ik sneu. Ik werk ook voor mijn salaris en niet voor of uit angst voor mijn baas.
Ik heb liever dat een hond met mij werkt omdat hij dat geweldig vindt en zijn beloning krijgt. Niet uit angst om een correctie te krijgen, dat vind ik sneu. Ik werk ook voor mijn salaris en niet voor of uit angst voor mijn baas.

-
- Zeer actief
de honden gaan uiteraard niet vanzelf met hun kop perfect omhoog op schouderhoogte naast je lopen in het IPO, dus je moet ze wel met iets kunnen aanmoedigen dat te doen uiteraard