Ik vind dit soort topics erg irritant omdat er mensen in komen praten die geen hond uit het buitenland zouden nemen maar die ondertussen wel heel veel vinden van mensen die dat wel doen. Ze zouden dit, ze moeten dat, ik vind zus en ik vind zo...
Waarom is dat?
En wat is in vredesnaam de buitenlandse hond precies? Is dat niet gewoon een hond maar dan een hond van over de grens? Bas is op geen enkele manier te vergelijken met een Roemeense kettinghond of straathond. Bas is geen podenco net zo min als die podenco een straathond is. Je kan ook een rashond nemen uit het buitenlandse asiel. Is het dan een buitenlandse hond?
Verder komen de Middelandse zee ziektes niet overal voor dus dat is ook een keuze die je kan maken. Wel of niet dat risico.
Ik vind de opmerking, ik heb liever een rashond met HD dan een buitenlandse hond met een middelandse zee ziekte ook nogal wat. Ken nl genoeg HD honden die na een kort pijnlijk leven een spuit kregen. Of dat nu te prefereren is boven een slapende Leichmania is nogal discutabel.
Dan moet je ineens omdat je een buitenlandse hond koopt iets doen aan de mentaliteit aldaar? En de problematiek aldaar? Waarom is dat?

Waarom moet de rashondkoper dan niks doen aan de problematiek binnen de rassen? En waarom moet een koper van een buitenlandse hond ineens van alles uberhaubt?
Ik vond Bas gewoon een heel apart hondje waar er maar 1 van rondloopt. Ze is uber-innemend en windt iedereen om haar vinger. Ik hoef dat niet in wit met krullen omdat ik dit veel leuker vind dan een maltezer. En ik hoef ook geen poedel, yorkypoo of andere gemaakte designerdog omdat ik nu eenmaal een kleine straatboomer wilde hebben.
Bas is getest op al die ziektes en ik heb niet het idee dat ze die ziektes heeft. Ze is er ook negatief op getest itt heel veel honden die die ziektes wel hebben en die dan dus ook getest naar NL komen met bijbehorende info. En als ze ze wel heeft dan hebben we een hele leuke tijd gehad.
Duitse herder, heb jij ervaring met die ziektes bij honden, je praat er nl nogal stellig over...
De meeste buitenlandse honden hebben die ziektes nl niet bij zich. Er zijn zelfs landen waar die ziektes helemaal niet voorkomen.
En nogmaals, waarom maken mensen die geen buitenlandse hond hebben zich druk over stichtingen, buitenlandse honden die angstig zijn en ziektes die ze bij zich dragen die hier niet overdraagbaar zijn. Kan iemand mij dat uitleggen.