Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bang na stroomschok
Moderator: moderatorteam
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
- Aantal honden: 1
Bang na stroomschok
Kaylee is afgelopen zaterdag bij een paardenwei tegen de stroomdraad gekomen met d'r neus. Meteen piepen en wegrennen natuurlijk. Ik heb er niet te veel aandacht aan besteed, heb haar aangelijnd en ben nog eens heen en weer langs de wei gelopen.
Sindsdien iedere dag erlangs gelopen, maar ze begint nog steeds honderd meter voor we überhaupt bij die wei zijn achter te blijven, en ze loopt er uit zichzelf echt niet langs. Lijn ik haar aan, loopt ze wel goed mee, maar is ze heel erg gespannen. Continu om zich heen kijken, gapen, als we er voorbij zijn schudden. Iets lekkers neemt ze niet aan van de stress. Wat kan ik doen om haar hier overheen te helpen?
Sindsdien iedere dag erlangs gelopen, maar ze begint nog steeds honderd meter voor we überhaupt bij die wei zijn achter te blijven, en ze loopt er uit zichzelf echt niet langs. Lijn ik haar aan, loopt ze wel goed mee, maar is ze heel erg gespannen. Continu om zich heen kijken, gapen, als we er voorbij zijn schudden. Iets lekkers neemt ze niet aan van de stress. Wat kan ik doen om haar hier overheen te helpen?
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
-
JBK
Re: Bang na stroomschok
Ik zou er voorbij gaan lopen zonder snoepjes, zonder extra aandacht en al ruim van te voren aangelijnd zodat ze niet de kans krijgt in de ankers te gaan.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Ik heb het jaren geleden ook gehad met Tibbe en het gedaan zoals JBK zegt. Het heeft toch wel een half jaar geduurd voordat hij weer op een ontspannen manier langs die wei liep.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- pinguin20
- Zeer actief
Dat doe ik nu ook. Heb het een keer geprobeerd met snoepjes, maar toen ze dat niet wilde, dan niet. Maar ik hoopte eigenlijk dat het minder dan een half jaar zou durenJBK schreef:Ik zou er voorbij gaan lopen zonder snoepjes, zonder extra aandacht en al ruim van te voren aangelijnd zodat ze niet de kans krijgt in de ankers te gaan.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nikkie van mij is jaren geleden in zo net met stroomdraad gelopen en er van de schrik nog eens in gesprongen, daarna liep ze er altijd met een grote boog omheen, als ik er langs moet loop ik gewoon door en ik laat haar gewoon los lopen, ze zoekt haar eigen weg wel om er langs te gaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
JBK
Dat hoop ik ook voor je, (en voor haar) maar ik denk dat het een dingetje blijft tot het echt weggesleten is.pinguin20 schreef:Dat doe ik nu ook. Heb het een keer geprobeerd met snoepjes, maar toen ze dat niet wilde, dan niet. Maar ik hoopte eigenlijk dat het minder dan een half jaar zou durenJBK schreef:Ik zou er voorbij gaan lopen zonder snoepjes, zonder extra aandacht en al ruim van te voren aangelijnd zodat ze niet de kans krijgt in de ankers te gaan.
-
nomo
- Zeer actief
Morris kwam vorig jaar tegen het stroomdraad aan. Compleet in paniek (stroomdraad was niet te zien en hij was zelf lekker nat dus het kwam hard aan
). Daarna vond hij dat hele pad vreselijk. Het heeft echt maanden geduurd voor hij daar weer lekker liep.
Heb er niet teveel aandacht aan besteed. Ben er juist wat vaker gaan lopen om hem zo snel mogelijk duidelijk te maken dat er niks aan de hand was.
Aan het begin van het pad gewoon aangelijnd en doorgelopen. De eerste maanden bleef hij stijf tegen mijn been aangeplakt lopen. Na een paar maanden durfde hij weer een meter of zo bij me weg te lopen of even te snuffelen en nu is het weer zoals vanouds.
Had een lange adem nodig, maar uiteindelijk is het wel weer gelukt.
Heb er niet teveel aandacht aan besteed. Ben er juist wat vaker gaan lopen om hem zo snel mogelijk duidelijk te maken dat er niks aan de hand was.
Aan het begin van het pad gewoon aangelijnd en doorgelopen. De eerste maanden bleef hij stijf tegen mijn been aangeplakt lopen. Na een paar maanden durfde hij weer een meter of zo bij me weg te lopen of even te snuffelen en nu is het weer zoals vanouds.
Had een lange adem nodig, maar uiteindelijk is het wel weer gelukt.
- pinguin20
- Zeer actief
Haha, ik ben dus gewoon te ongeduldig. Bedankt voor de reacties, en wie weet komt het ooit weer goed 
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om mijn honden het commando: 'pas op' te leren. Alle honden van mij kennen het dondergoed. Zodra ze een keer het schrikken van schrikdraad, komt er als reflex: 'pas op' uit mijn mond. Dat is daarna een gouden commando, die ik gelukkig maar zelden gebruik.
Verder zijn alle honden daarna even uit hun doen. Ze doen maar. Ik loop er niet speciaal langs om het weer te trainen. Ik loop er langs als het zo uitkomt. Als het echt moet lijn ik ze tijdelijk wel even aan als ik er later een keer langskom en ze gaan echt lopen kloten, maar feitelijk gezien zoeken ze het maar uit. En eigenlijk allemaal na een paar maanden herstellen ze zich wel weer.
Verder zijn alle honden daarna even uit hun doen. Ze doen maar. Ik loop er niet speciaal langs om het weer te trainen. Ik loop er langs als het zo uitkomt. Als het echt moet lijn ik ze tijdelijk wel even aan als ik er later een keer langskom en ze gaan echt lopen kloten, maar feitelijk gezien zoeken ze het maar uit. En eigenlijk allemaal na een paar maanden herstellen ze zich wel weer.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, Nikkie blijft bang voor dat schapennet waar stroom op staat.
Ze loopt er echt voor om.
Ze is toch vasthoudend in dingen die haar overkomen.
Ze is twee jaar terug in Oostenrijk geprikt door een wesp of bij en daar stonden koeien vlakbij met zo koeienbel om hun nek, als ze nu in Oostenrijk koeien of geiten met zo bel om hoort dan wilt ze er niet langs.
Ze loopt er echt voor om.
Ze is toch vasthoudend in dingen die haar overkomen.
Ze is twee jaar terug in Oostenrijk geprikt door een wesp of bij en daar stonden koeien vlakbij met zo koeienbel om hun nek, als ze nu in Oostenrijk koeien of geiten met zo bel om hoort dan wilt ze er niet langs.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
he...vervelend hoor voor Kaylee... maar zo te horen komt t wel goed...met een heleboel geduld 
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Napoleon is een paar keer tegen het draad aangelopen van de paddock als hij daar met zijn voetbal in de weer is, het spelletje was wel gelijk afgelopen en het duurde wel een week of wat eer hij weer onbevangen de paddock in rende met de bal.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...