Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe zit dat?
Moderator: moderatorteam
- nachtvlinder
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mengelmoes, kwart stabij
- Aantal honden: 1
hoe zit dat?
Een vraag:
Vanmiddag tijdens het wandelen vond Lytse een dode eend, achteraf was deze nog maar net dood want hij was nog warm en het bloed helder rood en droop er lekker uit.
Is het normaal dat Lytse gelijk de eend in haar bek pakt wegloopt en hem probeert op te eten?
Ze wilde in eerste instantie natuurlijk niet komen, met behulp van iemand die ook daar liep is het uiteindelijk gelukt Lytse aan te lijnen.
Iemand zei dat ik haar nu ook gelijk moet ontwormen, is dat echt nodig?
Vanmiddag tijdens het wandelen vond Lytse een dode eend, achteraf was deze nog maar net dood want hij was nog warm en het bloed helder rood en droop er lekker uit.
Is het normaal dat Lytse gelijk de eend in haar bek pakt wegloopt en hem probeert op te eten?
Ze wilde in eerste instantie natuurlijk niet komen, met behulp van iemand die ook daar liep is het uiteindelijk gelukt Lytse aan te lijnen.
Iemand zei dat ik haar nu ook gelijk moet ontwormen, is dat echt nodig?
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- nachtvlinder
- Vaste gebruiker
Re: hoe zit dat?
Ok ik snap hem al: Ik had haar gewoon de eend moeten laten opeten!!
Dierenbeul die ik ben
Maar goed ontwormen is dus niet gelijk nodig.
Dierenbeul die ik ben
Maar goed ontwormen is dus niet gelijk nodig.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Kan geen kwaad die verse eend.
Mijn teckel kwam afgelopen zomer met een dode haas aanzeulen die minstens drie weken dood was. Die kun je beter afpakken.
Mijn teckel kwam afgelopen zomer met een dode haas aanzeulen die minstens drie weken dood was. Die kun je beter afpakken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Mijn labrador heeft wel eens een lang vergaan vogeltje opgegeten waar de maden uitkropen. Ze had niet eens diarreeWolfsblut schreef:Kan geen kwaad die verse eend.
-
korthaar
- Zeer actief
Duck, welke hond is er niet groot mee geworden.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Alleen omdat je anders zelf over je nek gaat.Wolfsblut schreef:Kan geen kwaad die verse eend.
Die teckel zal er niet veel van krijgen denk ik.
Heeft Lytse die eend dood gevonden of gepakt en gedood?
- nachtvlinder
- Vaste gebruiker
Lytse heeft hem dood gevonden, maar op de heenweg lag hij/zij er nog niet.ranetje schreef:Alleen omdat je anders zelf over je nek gaat.Wolfsblut schreef:Kan geen kwaad die verse eend.
Mijn teckel kwam afgelopen zomer met een dode haas aanzeulen die minstens drie weken dood was. Die kun je beter afpakken.![]()
Die teckel zal er niet veel van krijgen denk ik.
Heeft Lytse die eend dood gevonden of gepakt en gedood?
Ik vond het wat vreemd dat ze er niet eens even mee speelde of zo.
Gelijk oppakken, weglopen en liggen vreten..
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Het is geen katnachtvlinder schreef:Ik vond het wat vreemd dat ze er niet eens even mee speelde of zo.
Dat ze maar gelijk heeftGelijk oppakken, weglopen en liggen vreten..
Bij Lotgering kun je eendenkarkassen krijgen. 1,60 en dat weegt 800 gram ongeveer.
Die van mij is er gék op. Eendje naar binnen werken en dan lekker uitbuiken. Of een lekkere lamspens, vindt ze ook niet te versmaden. Maar mijn honden eten sowieso rauw vlees (kvv en daarnaast karkassen e.d.).
Ik zou zeggen, pak de hint van je hond op en ga rauw voeren. Hartstikke goed, de hond vindt het heerlijk, en het is niks duurder dan brok
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Even zijweggetje; als je met je hond wegloopt uit het gemeente parkje met een dode eend (niet zelf gevangen) kun je dan naast misschien een hoop "oooohs" en "aaaahs" ook een boete krijgen ???? Enfin, in regelsland kan ik me voorstellen dat daar ook regels over zijn ????
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, dan mogen ze eerst aantonen dat jouw hond hem heeft doodgemaakt.
De gemiddelde hond krijgt geen eend te pakken tenzij het beest terminaal is.
Mijn honden hebben wel eens met een gedumpte haan of laatst nog een gedumpt dood konijn gelopen.
Staat wat lullig maar elke idioot weet dat die niet in het bos wonen. Dus nee, behalve "oh wat zielig" krijg je geen boete.
Mijn honden hebben wel eens met een gedumpte haan of laatst nog een gedumpt dood konijn gelopen.
Staat wat lullig maar elke idioot weet dat die niet in het bos wonen. Dus nee, behalve "oh wat zielig" krijg je geen boete.
- ranetje
- Zeer actief
Dat durf ik niet zo stellig te bewerenMarjoleine schreef:Nou, dan mogen ze eerst aantonen dat jouw hond hem heeft doodgemaakt.
Die eend woonde daar misschien wel.
In de broedperiode kan een beetje slimme hond best een eend te pakken krijgen.
En aangezien die eend nog warm was en het bloed er uit stroomde zou je (je hond) wel degelijk verdacht kunnen worden van stropen.
Het is geen direct bewijs, omdat het stropen zelf niet gezien is, maar wel indirect bewijs.
Als een BOA wil kan je daar zeker problemen mee krijgen.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Even los gezien van de stroop kwestie. Zou een gemeente kunnen zeggen "dat is onze eend, dus inleveren die handel".
(stel dat hij b.v. net is aangereden en iedereen heeft dat gezien)
- ranetje
- Zeer actief
Dan is het valwild (zo wordt aangereden wild genoemd).cornelia schreef:Even los gezien van de stroop kwestie. Zou een gemeente kunnen zeggen "dat is onze eend, dus inleveren die handel".
En valwild mag je officiëel niet meenemen.
Dus dat zou dan een boete worden denk ik?
Dat recht is er.
Of ze het ook zouden doen hangt denk ik ook een beetje af van degene die je tegenkomt.
- Abbey en Ozzie
- Actief
Of het is je eigen huis tuin keuken eend die meeliep met uitlaten en toevallig tijdens het apporteren die scherpe tak over het hoofd zag. En helaas was het een slagaderlijke bloeding, dus je eend kwam ten einde. Nu wil je graag Daffie Duck begraven in je tuin bij de rest van de beesten maar je kan niet en de eend en de hond vasthouden. Dus je hond kwam tot je redding en besloot de eend voor je mee te nemen terug naar huis. Dan had jij je hand nog vrij om met je zakdoek je tranen te bedaren.
Best geloofwaardig al zeg ik het.
-
korthaar
- Zeer actief
Toen ik voor de militaire dienst gekeurd moest worden, kwam daar iemand met een kip aan een touwtje.Abbey en Ozzie schreef:Of het is je eigen huis tuin keuken eend die meeliep met uitlaten en toevallig tijdens het apporteren die scherpe tak over het hoofd zag. En helaas was het een slagaderlijke bloeding, dus je eend kwam ten einde. Nu wil je graag Daffie Duck begraven in je tuin bij de rest van de beesten maar je kan niet en de eend en de hond vasthouden. Dus je hond kwam tot je redding en besloot de eend voor je mee te nemen terug naar huis. Dan had jij je hand nog vrij om met je zakdoek je tranen te bedaren.
Met de mededeling, dat hij niet zonder die kip kon.
Kwam er ook mee weg: werd afgekeurd.