Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zenuwen, update: 2-4-15

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

Re: zenuwen, update: hartecho gehad

Ongelezen bericht door Pakdebal »

gonnie schreef:Er staat dat ze niet boven bij hen kan slapen omdat ze de trap niet af durft, en TS is hoogzwanger dus die kan ook geen hond de trap aftillen.

En dan nog TS is geen verantwoording schuldig aan ons, ze zal heus alles wel doen wat in haar macht ligt om haar hond te helpen.

maar ze heeft een manlief , die voor haar de hond naar beneden en boven kan brengen, hij slaap toch ook in die kamer ?
of misschien niet
het leven kan simpel zijn, maar soms ook niet .
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:Er staat dat ze niet boven bij hen kan slapen omdat ze de trap niet af durft, en TS is hoogzwanger dus die kan ook geen hond de trap aftillen.

En dan nog TS is geen verantwoording schuldig aan ons, ze zal heus alles wel doen wat in haar macht ligt om haar hond te helpen.

maar ze heeft een manlief , die voor haar de hond naar beneden en boven kan brengen, hij slaap toch ook in die kamer ?
of misschien niet
het leven kan simpel zijn, maar soms ook niet .
Misschien werkt die man wel al erg vroeg. Hoe simpel kan het zijn om je eens in een ander te verplaatsen, inplaats anderen te veroordelen.

En de hond durft wel naar boven, zoals je gelezen hebt, dus als manlief weg is kan die hond weer naar boven lopen en dan moet TS die hond naar beneden sjouwen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Dank je Gonnie. Een hond van bijna 30 kilo de trap af tillen terwijl ze hartstikke bang is, is voor niemand en optie, vooral voor de hond zelf niet. En inderdaad, als ze overdag naar boven gaat kan ik haar moeilijk laten zitten tot m'n man thuis komt. Dat vind ik nog zieliger dan hoe het nu gaat.
We zijn bezig met een slaapplek voor haar in de gang.
RIP Cena :roos:
    ZaZa
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Hoe vindt ze een bench?
    gonnie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

SannePP schreef:Dank je Gonnie. Een hond van bijna 30 kilo de trap af tillen terwijl ze hartstikke bang is, is voor niemand en optie, vooral voor de hond zelf niet. En inderdaad, als ze overdag naar boven gaat kan ik haar moeilijk laten zitten tot m'n man thuis komt. Dat vind ik nog zieliger dan hoe het nu gaat.
    We zijn bezig met een slaapplek voor haar in de gang.

Nou, ik zou mijn honden van rond de 15 kg ook niet graag de trap afdragen als ze in paniek zijn, denk dat ik dan gelijk een stuk uit mijn gezicht kwijt ben.

Tama had zich een keer verwond in het bos en had heel erge pijn, dus ze wilde niet lopen heb haar een muilkorf omgedaan en opgetild, nou ze was zo in paniek dat ik haar al niet kon houden en dan liep ik geeneens op een trap en weegt ze de helft minder dan jou hond.
    Achteraf was het nog geeneens haar poot waar ze zo erge pijn aan had was tenminste niet veel aan te zien, maar had ze een houtsplinter in haar keel, dat hadden we helemaal niet door en de dierenarts ook niet, bleek een maand later toen ze ineens een dikke keel kreeg.
    Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
    Groetjes Gonnie.
    Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
    renee-uk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou ik ben het best een beetje eens met pakdebal.
    cena is al maanden aan het stressen en dat is duidelijk verbonden aan de plaats waar ze moet slapen.
    het lijkt mij toch echt dat je in die tijd wel een andere plek voor dat hondje gecreëerd had kunnen hebben :U:
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Dat is zeker waar Renee. We wisten alleen heel lang niet waar het aan lag. En het is ook niet iedere nacht prijs... Dus hebben we het maar aangekeken. Achteraf gezien te lang, dat ben ik met je eens hoor.
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

Nou... Daar zijn we weer...
      Cena slaapt al tijden (oktober 2013) in de gang omdat dat een veilige plek voor haar leek. Maar de deur is inmiddels zo kaal gekrabt dat die onherstelbaar beschadigd is... Op het moment is ze weer onmogelijk onrustig. Het komt door het weer.
      Het is begonnen in november, met het vuurwerk. Dat duurde tot half januari. Was het buiten rustig, dan was Cena dat ook. Maar werd er geknalt, dan brak de paniek uit. Dat heeft zich langzaam uitgebreid...
      Ze kreeg valium van de dierenarts half december en dat maakte haar rustig. Maar dat was een tijdelijke oplossing.
      We kregen daarna iets homeopathisch. 52 euro voor 30 tabletten en het hielp.... Niets! Ook ben ik DAP gaan spuiten. Eerder hadden we al bach bloesem geprobeerd. Niks lijkt te helpen.
      Zodra het waait, onweert, hard regent of zodra er een deur of stoel of kastje piept schiet Cena in de stress. Ze slaapt nu de hele week al boven langs mijn bed en dat gaat op zich goed, alleen het naar beneden tillen gaat me opbreken. Die storm zorgt voor zoveel onrust Bij haar.
      We overwegen een bench. Maar.... Is dat niet Juist heel zielig? Dan kan ze niet vluchten...
      Ik ga overdag nu eerst nog uitproberen of het haar helpt als Henk bij haar in de gang zit als ik er niet ben. Dit leek vanavond namelijk wat rust te brengen. Henk vindt het niet zo leuk, die ligt liever op z'n eigen stek, maar als het Cena helpt...

Ik zou het zo graag oplossen. Die angst wegnemen. Maar het wordt alleen maar erger. Duizend keer de deur open en dicht doen en belonen als ze rustig blijf, geprobeerd. Knuffelen en tijd doorbrengen samen in de gang en bijkeuken, geprobeerd. Lekkere dingen, afleiden, spelen. Maar op die momenten is er niks aan de hand. De paniek ontstaat als ze het niet verwacht. En als ze alleen is. Dan is elk geluidje ineens eng...

Ik heb enorm het gevoel dat ik faal als baas omdat ik niet weet hoe ik haar kan helpen... :(
        Yara
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: zenuwen, update: 2-4-15

Ongelezen bericht door Yara »

Jeetje dat is wel een groot probleem. Ik heb altijd al mechelaars en kruising mechelaars gehad maar herken dit gedrag totaal niet. Die van mij zijn eigenlijk nergens bang voor.
        Blijkbaar is je hond erg nerveus als jullie niet in de buurt zijn. Is er geen mogelijkheid om je hond te leren dat de trap niet eng is? Gewoon overdag wat oefenen met lekkers? Mijn reu vond het eerst ook wel eng maar na wat aanmoedigingen en prijzen op het juiste moment liep hij zo de trap op en af. Dan zou je kunnen overwegen om de hond in een bench of mand naast je bed te laten slapen. Of op de gang kan ook dat de hond wel in de buurt is maar niet in jullie ruimte maar wel dicht in de buurt.
        Misschien heb je dit allemaal al geprobeerd maar dat weet ik verder niet.
        Afbeelding
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

Re: zenuwen, update: 2-4-15

Cleva schreef:Breng maar hierheen als je haar zat bent. :mrgreen:
        Strikje erom?
          Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”