Nou... Daar zijn we weer...
Cena slaapt al tijden (oktober 2013) in de gang omdat dat een veilige plek voor haar leek. Maar de deur is inmiddels zo kaal gekrabt dat die onherstelbaar beschadigd is... Op het moment is ze weer onmogelijk onrustig. Het komt door het weer.
Het is begonnen in november, met het vuurwerk. Dat duurde tot half januari. Was het buiten rustig, dan was Cena dat ook. Maar werd er geknalt, dan brak de paniek uit. Dat heeft zich langzaam uitgebreid...
Ze kreeg valium van de dierenarts half december en dat maakte haar rustig. Maar dat was een tijdelijke oplossing.
We kregen daarna iets homeopathisch. 52 euro voor 30 tabletten en het hielp.... Niets! Ook ben ik DAP gaan spuiten. Eerder hadden we al bach bloesem geprobeerd. Niks lijkt te helpen.
Zodra het waait, onweert, hard regent of zodra er een deur of stoel of kastje piept schiet Cena in de stress. Ze slaapt nu de hele week al boven langs mijn bed en dat gaat op zich goed, alleen het naar beneden tillen gaat me opbreken. Die storm zorgt voor zoveel onrust Bij haar.
We overwegen een bench. Maar.... Is dat niet Juist heel zielig? Dan kan ze niet vluchten...
Ik ga overdag nu eerst nog uitproberen of het haar helpt als Henk bij haar in de gang zit als ik er niet ben. Dit leek vanavond namelijk wat rust te brengen. Henk vindt het niet zo leuk, die ligt liever op z'n eigen stek, maar als het Cena helpt...
Ik zou het zo graag oplossen. Die angst wegnemen. Maar het wordt alleen maar erger. Duizend keer de deur open en dicht doen en belonen als ze rustig blijf, geprobeerd. Knuffelen en tijd doorbrengen samen in de gang en bijkeuken, geprobeerd. Lekkere dingen, afleiden, spelen. Maar op die momenten is er niks aan de hand. De paniek ontstaat als ze het niet verwacht. En als ze alleen is. Dan is elk geluidje ineens eng...
Ik heb enorm het gevoel dat ik faal als baas omdat ik niet weet hoe ik haar kan helpen...