Ik merk dat ik er best geïrriteerd van raak om dat keer op keer te moeten aanhoren. Ik kan er zo weinig mee
Tegelijkertijd merk ik op dat het toch vaak ook de eigenaren zijn die er meer een drama van maken dan sommige honden. Ik schrijf het toch maar even neer omdat ik gok dat er hier ook wel honden zijn gegrepen door herders, ik ga niet ontkennen dat het allemaal lieverdjes zijn
Vaak zie ik mensen al lijnen strakker nemen, honden waren al wat opgefokt maar gaan vervolgens nog meer uit hun plaat. Vanmorgen een oudere dame met een setter. Ze liep een eindje achter me op straat. Aki snuffelde wat en had die hond nog niet eens gezien, en ik had de flex overigens al wel op de stop gezet, want ik wil sowieso niet dat er aan de lijn naar iedereen moet worden toegegaan.
De mevrouw trekt vervolgens de Setter het fietspad op en begint luid te praten dat hij niet van duitse herders houdt en dat het zeker niet goed zal gaan. Tsja, ik keek op, mijn honden keken op en ineens was de setter heel interessant geworden
Het dier deed overigens niets, was eigenlijk gewoon aan het kwispelen en wilde volgens mij kennis maken met Jollie en Aki boeide hem niet zo. Maar die stond net zo hard te kwispelen.
Vervolgens blijft de mevrouw nog wat staan om te gaan verklaren waarom de hond niet van Duitse herders houdt. Ik was ondertussen Aki aan het melden dat hij vooral zijn flesje moest pakken en dat er niet naar de hond zou worden toegegaan
Het was wel een ok mevrouw hoor, maar ik snap dat gewoon niet. Loop gewoon door, desnoods met een boogje om iemand heen en er is verder niets aan de hand, denk ik zelf dan.
Het gebeurd(e) me ook vaak dat mensen met een gillende grommende uitvallende hond voor me gingen staan om te melden dat hun hond niet van herders hield. Stond ik daar met 2 duitsers toen nog, die dat gegrom en gekef behoorlijk zat aan het worden waren. Ik liep dan meestal zelf maar een andere kant uit, want op een of andere manier drong het niet door tot mensen dat die twee van mij het ook helemaal niet zo leuk vonden om continue uitgescholden te worden