Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hij kan niet tegen herders want

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hij kan niet tegen herders want

Ongelezen bericht door sbientje »

RedPassion schreef:
Marjoleine schreef:Overigens houd ik wel rekening met bepaalde rassen, geef ik toe.
Hier hetzelfde. In mijn geval zijn het geen herders, dat gaat vaak wel goed. Ik houd Labradors juist in de smiezen, die willen nog wel eens overenthousiast de persoonlijke ruimte van Pim binnen denderen en dan is het misse boel.
Dit omschrijft het wel mooi:
sbientje schreef:de meeste herders zijn nogal serieus en Pom niet zo :D Plus dat ze vaak ook nogal vocaal zijn en dan wordt Pom helemaal opgefokt.
Pim is ook serieus. Het matcht gewoon niet met de meeste labradors. Prima, gewoon rekening mee houden en niet moeilijk om doen.
precies, is geen probleem. Pom is idd ook erg lomp.. en dan is ze nog beledigd ook als een andere hond dat maar stom vind, en gaat ze snauwen. Dat vind ik niet nodig, dus dan maar geen contact met herders :D ze mist er weinig aan geloof ik..
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Hylos schreef: Dat alle herders dan jagen of alle klapkaken verboden moeten worden, blijft je echt wel raken.
Nou nee, mij niet.
Herders zijn nou eenmaal over het algemeen niet de gezelligste types op het speelveld :U:
Dat is een FEIT.

Waarom zou de feitelijke waarheid mij raken? Ska is een takketeef die echt heel vervelend uit de hoek kan komen.
Dat mág ze niet, ze heeft zich maar te gedragen, maar ik ga dat echt niet ontkennen.
Ik denk dat ik een redelijk verantwoordelijke baas ben, maar het is en blijft een feit dat herders niet al te sociaal zijn over het algemeen. Ik snap wel dat mensen daar niet op zitten te wachten.

Dus ik begrijp die slachtofferhouding van 'ze vinde me hontje nie liehief :jank: ' niet.
Me hondtje IS ook nie liehief als ik haar d'r gang laat gaan.
Boeit ook niks, voor mij is ze wel lief. En dát is wat er toe doet. Want andere mensen denken of vinden van mijn hond zal me aan mijn bevallige derriere oxideren. Voor mij is het de mooiste, liefste en geweldigste hond ter wereld.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Miranda schreef:
Hylos schreef: Dat alle herders dan jagen of alle klapkaken verboden moeten worden, blijft je echt wel raken.
Nou nee, mij niet.
Herders zijn nou eenmaal over het algemeen niet de gezelligste types op het speelveld :U:
Dat is een FEIT.

Waarom zou de feitelijke waarheid mij raken? Ska is een takketeef die echt heel vervelend uit de hoek kan komen.
Dat mág ze niet, ze heeft zich maar te gedragen, maar ik ga dat echt niet ontkennen.
Ik denk dat ik een redelijk verantwoordelijke baas ben, maar het is en blijft een feit dat herders niet al te sociaal zijn over het algemeen. Ik snap wel dat mensen daar niet op zitten te wachten.

Dus ik begrijp die slachtofferhouding van 'ze vinde me hontje nie liehief :jank: ' niet.
Boeit ook niks, voor mij is ze wel lief. En dát is wat er toe doet. Want andere mensen denken of vinden van mijn hond zal me aan mijn bevallige derriere oxideren. Voor mij is het de mooiste, liefste en geweldigste hond ter wereld.
Dit dus, ik heb kleine hondjes en die worden altijd betiteld als k*tkeffers. Dat zal mij ook een worst schelen, ik probeer wel bepaalde rassen te ontwijken, ook als die honden aan de lijn zitten. Want 9 van de 10 keer laten de eigenaren de lijn schieten als je net wil passeren. Tja en dan word er gezegd dat het door mijn k*tkeffers komt, soms word ik daar wel kriegel van, ik denk dan, je kan denken wat de oorzaak is van dat gekef. Grote honden denderen op mijn kleine honden af en ja die schieten dan in de stress omdat ze al zo vaak vervelend zijn benaderd, maar ik heb dan k*utkeffers :U:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Het kan me ook maar weinig boeien.
Ik heb trouwens ook niet zoveel met andere herders, het is niet omdat ik mechels heb, dat ik daarom bij elke mechel dat ik tegenkom ga hoge gilletjes slaan en koetchiewoetchie ga doen :schrik:

Verder zijn mijn honden ook niet zo lief, moest ik in een drukbevolkt hondengebied wonen, kan ik me helemaal voorstellen dat mensen me zouden zien als het dametje met de enge heddurs :wink: (Ds toch, de rest boeit het ook niet zo :F: )
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Marjoleine schreef:Nou, het is vaak algemener volgens mij. Chaconne heeft het gewoon niet op prikoren. Ook een ervaring.
Ik vind dat ze niet moet zeuren maar ik zorg wel dar ze alleen bij leuke prikoren in de buurt komt.
Hier wonen wat gezellige mechels en JJ is er weg van, Dinthe ook. Dus Chaconne staat een minuutje wat zinloos te schelden en ik doe net of ik niks hoor.
Zo kan je er ook mee omgaan en dat werkt best goed ;)

Overigens houd ik wel rekening met bepaalde rassen, geef ik toe.
De gemiddelde amstaff kan zomaar van leuk naar niet leuk gaan als hij ouder wordt, en rotties zijn ook niet altijd gezellig.
Anticiperen heet dat, daar doe ik verder niet raar over. Ik vind uitleg altijd wat zinloos in die dingen.
Ja, JJ en Dinthe hebben dan ook een hoop herderbloed :I: :cheer:
Overigens vind ik de meeste herders ook niet altijd even leuk met andere honden.
Mijn allerallerste Suske voorop :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Die van mij is wel een keer aangevlogen door een Duitse Herder, en daar is hij enorm van geschrokken. Sindsdien is hij gewoon op zijn hoede als we een herder tegenkomen en begint ook vaak te blaffen. Als hij dan heeft gesnuffeld en merkt dat de hond niets doet is het ook prima voor hem en wilt hij ook gewoon spelen. Op die ene hond na, zijn de andere herders die we wel eens tegenkomen over het algemeen hartstikke sociale honden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heavy schreef:Ik ben er ondertussen wel aan gewend hoor maar het is als je er goed over nadenkt wel belachelijk.
Dat alle Herders over 1 kam gescheerd worden. Ik heb nu een super lieve zachtaardige sociale Herder die niet opjaagt en die niet op andere honden afstormt maar ze wordt behandeld als een vreselijke hond :19:

Net alsof je met je Marokkaanse vriendin gaat shoppen en iedereen om zich heen houd ineens angstvallig zijn tas vast :19:
Misschien wel om jouw uiterlijk en niet om je marokaanse vriendin. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Miranda schreef:
Nou nee, mij niet.
Dat is een FEIT.

Dit dus, alleen doet Noah niks met andere honden. Als een kleine hond keffend achter haar aan gaat (geloof me dat gebeurd eigenlijk best vaak), negeert ze het volledig. Zal ik die zelfde hond nou 10x tegen komen, dan zou ik wel denken van hmm hij moet nu toch wel weten dat dit niet werkt bij deze hond :tongue: . Daarbij zou ik het nooit toestaan want het zal je maar gebeuren dat ze wel de verkeerde treffen :O:

Toch heb ik laatst stiekem heel hard moeten lachen om een cocker spaniel. Die ging keffend om Noah heen rennen, Noah liep rustig verder. De dag erna kwam ik hem weer tegen, zodra ik gepasseerd was kwam cocker weer keffend achter Noah aan, maar probeerde ook in haar achterpoten te happen :hmmm: Noah draaide zich om, rende 2 passen op hem af en kwam braaf op mijn hier commando. Cocker ging minstens dood vond hij en ging er gillend vandoor :LOL: Dan denk ik wel, als de baas nou even hond bij zich houd was er niks aan het handje :mrgreen:
Al zou die baas waarschijnlijk denken: Zie je nou wel, heb je weer zo een herder die mijn lieve hond op wil eten.
Perry en Noah

Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Dat valt toch wel mee met de Duitse Herder.
Heb verschillende campingbazen gekend waarvan de DH overdag wat rondscharrelde en 's-nacht een paar rondjes met de baas meeging, waar geen lijn aan te pas kwam.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Nee, dan die kleine k*tkeffers. Jet is in het afgelopen half jaar drie keer naar de strot gevlogen, letterlijk, door achtereenvolgens een maltezer, een jack russel en een kleine boerenfox. Die heeft liever een herder, zeg maar, al telt het natuurlijk hoe een (vreemde) hond naar ons toe komt.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

MirjamV schreef:Die van mij is wel een keer aangevlogen door een Duitse Herder, en daar is hij enorm van geschrokken. Sindsdien is hij gewoon op zijn hoede als we een herder tegenkomen en begint ook vaak te blaffen. Als hij dan heeft gesnuffeld en merkt dat de hond niets doet is het ook prima voor hem en wilt hij ook gewoon spelen. Op die ene hond na, zijn de andere herders die we wel eens tegenkomen over het algemeen hartstikke sociale honden.

:J:
Afbeelding
Neeltje
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik heb er 1 die herders haat en 1 die zich aan de voeten werpt van iedere herder die ze tegen komt, de slet!
En vooralsnog gaat dat allemaal zonder vechten ofzo. Geen geouwehoer aan de riem en los is het snuffen en doorlopen.
En de dame in kwestie mag even spelen als het zover komt maar meestal hebben die herders die ik tegenkom hele andere plannen met mijn dame......haha

en nee daar maak ik geen woord over vuil op straat, behalve als ze loops is en er zo'n hitsige reu op ons afkomt.
Verder niet hoor, wat heeft dat nou voor nut, al die mensen de gebruiksaanwijzing van mijn hond te gaan geven op straat :U:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Doet me denken aan het (inmiddels overleden) hondje van mijn moeder: die was gegrepen door een herder, lelijk gegrepen ook (buik lag helemaal open) en sindsdien was het hondje bang van herders... volgens mijn moeder dan.

Totdat het hondje hier was op een dag en mijn man erop paste en ermee ging wandelen, niets wetende van dat hele verhaal. Eenmaal thuis vertelde hij hoe haar hond toch zo leuk gespeeld had met een herder.
Mijn moeder raakte al bijna in paniek 'herder?! vreselijk, hij houdt helemaal niet van herders!'... ehhh de conclusie
mogen we toch nu wel trekken dat jíj bang voor herders bent hè mam? :wink:
Wat ik overigens ook best wel begrijp als je hondje uit je armen gescheurd is door zo'n hond hoor, maar het was wel
een duidelijk verhaal dat het hondje er beter van hersteld was dan zij.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja vooroordelen of discrimineren is heel gewoon en zelf basis van bijvoorbeeld overleven. Elk levend wezens heeft dat in zich. Eenmaal slechte ervaring betekend dat men toch liever dat vermijd.

Wij van de week ook. Oudere vrouw met kooiker. Beestje heb ik wel vaker gezien en keft altijd en doet lelijk. Loopt altijd aan de flex. Afijn ik loop met mijn zus en kleine neefjes het bos in. Wij klikken onze honden los. Mijn zus speelt wat met haar herder en mijn border collie (norah was niet mee). Ik heb mijn neefje door het zand te fietsen, maar dat ging niet zo goed.

Komt er achter ons een vrouw of ze ons in mocht halen. Maar ging toen panisch lopen doen over onze honden. Kay had ik een down gegeven. Mijn zus was haar duitse herder bij zich aan het roepen, want die is niet zo gezellig met andere honden. Afijn vrouw mag ons passeren (al vind ik het wat onhandig, maar afijn wie ben ik om te oordelen, ze had makkelijk links of rechts ook het bos in kunnen lopen). Vraagt nog even of die ene hond wel blijft liggen. Maar die vind ze dus geen probleem. Schijnbaar wel de aangelijnd Duitse Herder van mijn zus. Begint dus ook heel verhaal dat haar hondje al eens vreselijk in aangevallen door een herder en geopereerd moest worden, dat ze dat niet weer wilde. Ging beetje ene oor in en andere oor uit, want jonge neefje werd beetje boos dat hij niet door zand heen kwam, dus prioriteit ergens anders, maar later denk je. Waarom wil je ons dan passeren en loop je niet linksaf het bos in?

Maar keerzijde: ik wilde wel dat mijn hond qua uiterlijk eens beoordeeld zouden worden. Norah ziet er uberschattig uit, maar is dat niet. Had ze een uiterlijk van een herder of een stafford gehad, was het denk ik een stuk makkelijker geweest. Mensen denken nu hun honden maar op ons af te kunnen laten stormen... En geloven het vaak niet eens als ik zeg dat ze niet lief is (nu zeggen we maar dat ze vals is en doodbijt. Dat komt schijnbaar wel aan....)
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik merk ook echt een verschil nu ik vier keer in de week de Duitse herder van een kennis meeneem voor een lange wandeling. Omdat ik deze hond nog niet zo heel lang ken en zij nog niet zo goed luistert (is ook pas een maand of drie in Nederland), zit ze ook nog vaak aan de riem.
Nu zie ik dan ook ineens mensen omdraaien, een ander pad in slaan of hun hond snel bij zich roepen als wij aankomen (want o jee, een herder aan de riem, dat kan nooit veel goeds betekenen).
Als ik alleen met Mila loop, gebeurt dat letterlijk nooit. Terwijl Flora, de Duitse herder, vriendelijker is tegen andere honden dan Mila. :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Was een weekend weg in Zeeland. We lopen weg bij het huisje, honden aan de lijn en wat verder achter ons komt een dame aanlopen met een wat grotere hond. Niets aan de hand. Tot ik alweer een hele conversatie hoorde ontstaan. "Nee, hij doet je niets, kom maar" "Nee echt niet, hij doet niets hoor!". En dat ging zo een tijdje door achter ons, tot Aki stopte voor de sanitaire stop.
En de mevrouw loopt in een bocht om me heen. Prima, Aki zijn flex stond voor de zekerheid op de stop. Maar die was te druk aan het drukken :tongue: om zich druk te maken om die hond. En ik heb er patent op geloof ik. De dame blijft vlak voor mij staan om me te vertellen hoe bang haar hond wel niet is, omdat hij was aangevallen door een Duitse herder :U:
Zeggen dat baasjes er misschien wel meer last van hebben was niet het geval, zij was helemaal niet bang. Tsja, vervelend hoor, zei ik maar en nog een fijne dag.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Miranda schreef:
Nou nee, mij niet.
Dat is een FEIT.

Amen.
Wat ben ik blij dat je dit schrijft. Want Cena is net zo. Ze is een geweldig beest maar kan soms zo een takketeef zijn. En de ervaring is: veel lawaai, weinig actie, want ze bitcht wel maar er vallen geen gaatjes. Maar toch... Ik heb daar gewoon geen zin. Dus als ik zeg "doorlopen" dan moet ze doorlopen. Niet leuk, maar wel nodig. T blijft een herder...
RIP Cena :roos:
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Trouwens, om die reden mijd ik 'klapkaken' en andere herders. Niet omdat ik er iets tegen heb, maar omdat ik weet dat die soms ook niet altijd even sociaal zijn. En als mijn takketeef gaat bitchen tegen zo'n schatje, wordt het wel vechten en legt ze het af. Dat wil ik niet, en het andere baasje ook niet (meestal dan, ik trof eens een man die zei: laat ze maar knokken dan, de mijne wint toch :eek: )
    RIP Cena :roos:
      Fotogravinnetje
      Technisch beheer
      Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco is vorige week nagejaagd door een herder. Tsja, eigen schuld. Moet je maar naar de baas luisteren in plaats van op die herder af stuiven. Ging dat gekke beest nog een tweede keer op die herder af. Herder reageerde meteen en Elco stopte. Sindsdien is hij een stuk kalmer in het benaderen van vreemde honden. Die herder krijgt in twee minuten voor elkaar waar ik al weken aan werk met Elco... Nee, bang is hij niet voor herders en aangevallen ook niet. Maar kan me voorstellen dat baasjes van kleine honden dat idee kunnen krijgen, zelf in paniek raken en daardoor angst voor herders aan hun hond leren
      dagmar88
      Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fotogravinnetje schreef:Maar kan me voorstellen dat baasjes van kleine honden dat idee kunnen krijgen, zelf in paniek raken en daardoor angst voor herders aan hun hond leren

Dat is het volgens mij grotendeels ook hoor, je ziet (met beide honden aangelijnd) mensen al compleet in de paniekmodus schieten terwijl hun hond nog ontspannen is.
      :tongue: Pjotr is niet eng want die heeft een flapoor, dan hebben de honden opeens ook geen last van het herder uiterlijk.
      blondie
      Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

dagmar88 schreef:
      Fotogravinnetje schreef:Maar kan me voorstellen dat baasjes van kleine honden dat idee kunnen krijgen, zelf in paniek raken en daardoor angst voor herders aan hun hond leren

Dat is het volgens mij grotendeels ook hoor, je ziet (met beide honden aangelijnd) mensen al compleet in de paniekmodus schieten terwijl hun hond nog ontspannen is.
      :tongue: Pjotr is niet eng want die heeft een flapoor, dan hebben de honden opeens ook geen last van het herder uiterlijk.
      Niet alleen kleine honden tegenwoordig.
      Ik kan me het ook prima voorstellen hoor, dat veel mensen met argwaan een herder en zijn eigenaar bekijken en uitkijken met benaderen. Dat doe ik zelf ook :wink: en bepaalde kleinere rassen hou ik ook in het vizier ook als ze aan de lijn zitten, negen van de tien keer vallen die uit.

Maar dat gezever de hele tijd om met een zo ze zeggen bange hond voor mijn neus komen staan om te gaan verklaren waarom de hond zo doet (terwijl zowel nu in Zeeland als in de buurt de honden geen overdreven angst toonden) blijf dan gewoon ook niet onnodig staan en passeer gewoon denk ik dan :19:
      Ik bevestig dan wel weer het riedeltje "controlefreak", want het eerste wat ik doe is mijn hond in de zitpositie brengen en vertellen dat hij niet naar die andere hond mag. Terwijl een Jol vrolijk op de andere hond af hobbelt (Jol is vaak in handen van mijn vriend die dat toestaat).

En ja, ik weet dat ik een ras heb waar veel mensen wat huiverig voor zijn. En ik houd daar ook zoveel mogelijk rekening mee. Maar écht je wordt het gewoon een keer zat dat geëmmer van mensen. Blijf dan gewoon niet staan, in gevallen van los zijn, laat je hond dan ook niet op een herder afvliegen, want ja, ze kunnen nogal lullig van leer trekken of wat overweldigend overkomen :idea:

Het is hetzelfde principe als ik voor gillende chi's of jack russels blijf staan, en ga zeggen "zo dat zijn felle dondertjes, ja altijd als ik met mijn herder loop wordt hij door dit soort type honden afgeblaft of willen ze hem wat doen, tegenwoordig vindt hij kleine honden daarom helemaal niet meer leuk!""Ik hou hem nog amper!" en dan continue de herder terug gaan trekken om te leren dat soort type honden te negeren.

Dan kun je toch beter passeren zonder al te veel aandacht eraan te schenken, en bij rustig doorlopen dat belonen :mann:
      Cash
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Grappig. Ik hoor dat ook echt altijd.
      "hij is bang van herders hoor, ja want toen hij pup was is hij een keer gegrepen door een herder". :roll:
      Je kunt er idd ook gewoon niks mee.

Andersom kan ik ook vaak tegen mensen met kleine hondjes zeggen "sorry, mijn herder is wat bang van uw kleine hondje, ze is als pup gebeten door een klein hondje. ".
      AfbeeldingAfbeelding
      Cash v Heiligental en Flow.
      teleurgesteld
      geregistreerd lid
      Mijn ras(sen): zwarte Russische terrier

Ongelezen bericht door teleurgesteld »

Hoe herkenbaar....

Onze Binky (naam bedacht door twee meiden) is Groot, en Zwart....
      En loopt/rent naar mensen toe (als hij ze ziet door zijn pony), tot op een meter of twee afstand. Waar hij stopt en gaat zitten afwachten of ze naar hem toe komen.

In het bos waar ik eerst liep, wandelde iedereen met de hond vast (losloopgebied!!) dus daar was geen aardigheid aan. Gillende mannen en vrouwen in het bos dat de hond gevaarlijk was! Hij bleef gewoon zitten wachten, kwispelend, en kwam niet dichterbij!
      Maar goed.
      Daarna dus maar een ander wandelgebied gezocht.
      Hier gaat het goed. Maar hier werd ik gewaarschuwd voor de mevrouw met twee herders......
      Nou we zijn ze tegengekomen. Binky rende er naar toe. Wachtte op een metertje of twee rustig kwispelend af, en daarna kon ik niet doorlopen omdat de honden hadden besloten dat het tijd was om te spelen.
      Zegt die mevrouw; u bent een van de weinigen die uw hond niet aan de lijn neemt als we aan komen lopen, jammer eigenlijk.....

Ook dit is trouwens in een losloopgebied :D
      teleurgesteld
      geregistreerd lid
      Mijn ras(sen): zwarte Russische terrier

Ongelezen bericht door teleurgesteld »

waar mijn hond trouwens niet tegen kan?!??

mensen die hun hond optillen en als dat hondje begint te blaffen.....
      om de een of andere reden overschrijdt hij de twee meter grens dan en gaat met zijn neus (ja, hij is groot) tegen de bips van dat hondje duwen.
      zo van; kom nu speeeeeeleeeeeeeen.....

dan roep ik hem maar ;)
      dagmar88
      Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

teleurgesteld schreef:Hoe herkenbaar....

En loopt/rent naar mensen toe (als hij ze ziet door zijn pony), tot op een meter of twee afstand. Waar hij stopt en gaat zitten afwachten of ze naar hem toe komen.

In het bos waar ik eerst liep, wandelde iedereen met de hond vast (losloopgebied!!) dus daar was geen aardigheid aan. Gillende mannen en vrouwen in het bos dat de hond gevaarlijk was! Hij bleef gewoon zitten wachten, kwispelend, en kwam niet dichterbij!
      Maar goed.
      Hier gaat het goed. Maar hier werd ik gewaarschuwd voor de mevrouw met twee herders......
      Nou we zijn ze tegengekomen. Binky rende er naar toe. Wachtte op een metertje of twee rustig kwispelend af, en daarna kon ik niet doorlopen omdat de honden hadden besloten dat het tijd was om te spelen.
      Zegt die mevrouw; u bent een van de weinigen die uw hond niet aan de lijn neemt als we aan komen lopen, jammer eigenlijk.....

Je kunt natuurlijk ook aan de slag met dat gedrag. Op mensen en honden af rennen zijn er veel niet van gediend en je kunt niet ruiken dat hij gaat stoppen.
      Losloopgebied is geen laatmaargaan gebied.
      teleurgesteld schreef:waar mijn hond trouwens niet tegen kan?!??

om de een of andere reden overschrijdt hij de twee meter grens dan en gaat met zijn neus (ja, hij is groot) tegen de bips van dat hondje duwen.

dan roep ik hem maar ;)

Waarom roep je niet voor dat gebeurt?
      Manu

Ongelezen bericht door Manu »

teleurgesteld schreef:Hoe herkenbaar....

Maar goed.

Ik zou ook echt niet blij zijn als een grote Terriër op mijn aangelijnde honden af zou denderen. Losloopgebied, oké, het kan dat de hond even dichtbij komt en dat is geen probleem want ze zijn beide sociaal. Maar heel blij word ik er niet van. Helemaal niet als de eigenaar stom staat te lachen zonder even de hond bij zich te roepen.

En wat hondjes optillen betreft, ik snap dat wel.
      Ik zorg dat mijn reu niet op kleine hondjes afdendert, de meeste gaat hij heel leuk mee om, maar ze schrikken nog wel eens. Als hij rustig is mag hij contact gaan maken.
      Kleine hondjes worden voor hun eigen veiligheid wel eens opgetild. Ik roep mijn honden dan weg.
      RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Hondjes optillen is niet altijd handig, maar ik begrijp het wel. Laatst was ik er zelfs blij om, wij kwamen net het losloopgebied uit met de honden. We waren al buiten het hek, dus ze waren alle drie al aangelijnd. Pim gaat niet lekker met andere honden wanneer hij is aangelijnd en er kwamen mensen met een Franse Bulldog aan die het beestje op de arm hadden. Prima, kunnen we elkaar mooi passeren dacht ik. En net op dat moment zetten ze het hondje los op de grond en laten ze hem op onze aangelijnde honden afstormen. :schrik: Pim ging natuurlijk uit zijn plaat en ik heb geroepen dat hij bijt, toen konden ze hem wel weer heel snel oppakken. Maar ik vraag me dan echt af wat zulke mensen bezielt hoor, door zo'n klein hondje buiten het hek op drie aangelijnde honden af te laten lopen? :scratch:

En inderdaad, een losloopgebied is geen vrijbrief om honden maar te laten doen en laten wat ze willen. Hier gaat het ook heus niet altijd perfect, zeker niet met Saar, maar het zou toch wel een streven moeten zijn om andere mensen en honden geen last van jouw dieren te laten hebben. En ook in losloopgebied lijn in mijn honden aan als er een andere hond aangelijnd aankomt. Er zal wel een reden voor zijn denk ik dan maar.
      Lizzie.
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

teleurgesteld schreef:waar mijn hond trouwens niet tegen kan?!??

dan roep ik hem maar ;)
      waar mijn honden niet tegen kunnen is, dat er een grote hond komt aan gedenderd en dan op een afstand gaat zitten fixeren. Wie geeft mij de garantie dat deze voor mij onbekende hond niks doet. En ja als ik denk dat het beter is om mijn hond in bepaalde situaties op te tillen dan doe ik dat. Mocht jou hond dan toch zich opdringen naar mij toe dan zou ik daar ''subtiel'' iets van zeggen. Je laat gewoon niet je hond op een andere honden af denderen ook al wandel je in een losloop gebied. Je heb je gewoon aan de etiketten te houden :pffff:
      Afbeelding
      Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Lizzie. schreef: waar mijn honden niet tegen kunnen is, dat er een grote hond komt aan gedenderd en dan op een afstand gaat zitten fixeren. Wie geeft mij de garantie dat deze voor mij onbekende hond niks doet. En ja als ik denk dat het beter is om mijn hond in bepaalde situaties op te tillen dan doe ik dat. Mocht jou hond dan toch zich opdringen naar mij toe dan zou ik daar ''subtiel'' iets van zeggen. Je laat gewoon niet je hond op een andere honden af denderen ook al wandel je in een losloop gebied. Je heb je gewoon aan de etiketten te houden :pffff:
      Ja. Eens.
      Ik heb soms nog wel eens een ongelukje met mijn liefste Manu :mann: Maar daar ren ik dan ook gelijk achteraan.

Als ik aangelijnd met de honden loop word ik ook helemaal niet blij van een hond die ons op een afstandje op gaat zitten wachten. Ook los niet trouwens want Manu pikt dat echt niet :neenee: Die zou ik bij zijn kladden moeten grijpen want die gaat direct lopen patsen. Van die irritante reuen die midden op het pad stil gaan staan terwijl je er dadelijk langs moet. Als dat eens gebeurt, prima, ik weet als geen ander dat je bepaalde dingen moet oefenen. Maar een baas die mij uitlacht omdat ik het irritant vind kan van mij toch een dikke middelvinger krijgen. Figuurlijk natuurlijk, ik kan heel vuil kijken :engel:
      Marie-Josée
      Erelid
      Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik hoorde dat in het verleden ook vaak; ze is bang voor jachthonden want in het verleden...etc. Nu komen we gelukkig weinig hondenbezitters meer tegen.
      Overigens moeten onze honden niets van herders hebben ( racisten zijn het :mrgreen: ) en neem ik ze dus kort of buig af. Gewoon omdat die van mij dan onhebbelijk worden :wink: Misschien dat de eigenaar van de herder dat dan ook op zichzelf betrekt maar dat kan ik niet helpen.Je komt dan niet dicht genoeg bij om uitleg te geven.
      Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”