Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje overleden op show Goes

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Hondje overleden op show Goes

Ongelezen bericht door crutz »

https://www.facebook.com/khoeks2/posts/1009612425738834

Dom ongeluk door de drukte en weinig ruimte :(
Rust zacht mijn allerliefste mannetje!!!!! Ik ga je zo ongelofelijk missen!

Doordat vandaag op Dogshow Goes een of andere troela in een rolstoel over je staart heen reed omdat ze vond dat je in de weg stond voordat we de ring in moesten om te laten zien wat voor een ongelofelijke knapperd jij was hebben we vandaag afscheid moeten nemen van je. Het is zo onbegrijpelijk, onwerkelijk en Ik ben zo ongelofelijk boos en verbijsterd. Waarschijnlijk is het zo dat door over de staart heen te rijden de zenuwen een klap hebben gehad. Dat hierdoor de nieren en de blaas in een spasme aanval zijn gekomen, omdat de blaas de urine terug in de nieren stuwde en daardoor de nieren nog harder begonnen te stuwen om die urine terug af te voeren zijn ze gaan bloeden en die bloeding kon helaas niet gestopt worden.

Lieverd ik ga je ontzettend missen! Vooral je wijze levenslessen en je enorme knuffel en kus gehalte. Je bent en blijft mijn hartje!!

Dus aub handlers en rashondenfokkers die shows lopen en bezoeken, kijk eens niet alleen naar je eigen hond maar houd ook eens de rest in de gaten. Deze dame wist dat mijn hond er zat omdat ik haar gewaarschuwd had, maar reed toch door!! Als ik haar ooit nog tegenkom dan is ze nog niet jarig! Ongelukken kunnen gebeuren, maar niet zo. Ik ging naar show om een leuke dag te hebben en om hem dan in zo'n drama te zien eindigen kan ik nog steeds niet bevatten!!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Hondje overleden op show Goes

Ongelezen bericht door kooi »

Dat is wel heel verdrietig.
Hondje overleden door lompe onverschilligheid, zo lijkt het. :cry:
Vind dat die mevrouw nog vrij rustig reageert.
margriet5
Actief
Mijn ras(sen): Irish softcoated wheaten terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door margriet5 »

crutz schreef:https://www.facebook.com/khoeks2/posts/1009612425738834

Deze dame wist dat mijn hond er zat omdat ik haar gewaarschuwd had, maar reed toch door!!
Dom ongeluk??
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

margriet5 schreef:
crutz schreef:https://www.facebook.com/khoeks2/posts/1009612425738834

Deze dame wist dat mijn hond er zat omdat ik haar gewaarschuwd had, maar reed toch door!!
Dom ongeluk??
Ja, zou eerder hooguit een gebroken staart verwachten als er overheen gereden wordt & als eigenaar die enkele keren dat ik op show was liet ik m'n hond ten alle tijden staan zodat ze minder makkelijk op hem gingen staan in de drukte.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind het ook een bizar ongeluk.
Ik geloof nou niet dat er vaak honden overlijden doordat er over hun staart gereden wordt.

Wel erg lullig natuurlijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Tjee, hoe moeilijk kan het zijn om gewoon op te letten. Je bent op een hondenshow waar nu eenmaal honden zijn die staarten hebben. de honden gaan voor, mensen staan op de tweede plaats. En hoe moeilijk is het dan om te wachten, in je rolstoel, en te vragen aan de betreffende baas of je er even langs mag? Het valt me toch op, de laatste tijd dat mensen in rolstoelen nu eenmaal denken overal voorrang en doorgang te moeten hebben.
Arm dier, arm baasje.......
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Is ze er nou expres overheen gereden of per ongeluk?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het is me wel duidelijk dat een hoop mensen die een hond hebben, niets om honden geven! Ik zou dat mens villen als ik haar ooit weer tegen kwam!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

iones schreef:Het is me wel duidelijk dat een hoop mensen die een hond hebben, niets om honden geven! Ik zou dat mens villen als ik haar ooit weer tegen kwam!
Je heb mensen met een hond en je heb hondenmensen :wink:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

JYBD schreef:Tjee, hoe moeilijk kan het zijn om gewoon op te letten. Je bent op een hondenshow waar nu eenmaal honden zijn die staarten hebben. de honden gaan voor, mensen staan op de tweede plaats. En hoe moeilijk is het dan om te wachten, in je rolstoel, en te vragen aan de betreffende baas of je er even langs mag? Het valt me toch op, de laatste tijd dat mensen in rolstoelen nu eenmaal denken overal voorrang en doorgang te moeten hebben.
Met name dat laatste, waar je ook komt, of het nu evenementen zijn, rommelmarkten of in de supermarkt. Overal kom je ze tegen. Vooral die met die scootertjes. Ze claimen overal hun rechten om vooraan te kunnen zitten. Krijgen ze niet gelijk hun zin dan rijden ze vol op je in. Erg vervelend want het zijn geen incidenten meer. Het lijkt wel alsof half Nederland invalide is.

Dat ongeluk met die invalidenkar op die hondenshow is erg bizar. Rollend materieel gewoon verbieden of via een achterdeur bij elkaar in een apart vak zetten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pepie schreef:
iones schreef:Het is me wel duidelijk dat een hoop mensen die een hond hebben, niets om honden geven! Ik zou dat mens villen als ik haar ooit weer tegen kwam!
Je heb mensen met een hond en je heb hondenmensen :wink:
ja, dat zeggen ze in de paardenwereld ook zo. Mensen met paarden en paardenmensen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wolfsblut schreef:
JYBD schreef:Tjee, hoe moeilijk kan het zijn om gewoon op te letten. Je bent op een hondenshow waar nu eenmaal honden zijn die staarten hebben. de honden gaan voor, mensen staan op de tweede plaats. En hoe moeilijk is het dan om te wachten, in je rolstoel, en te vragen aan de betreffende baas of je er even langs mag? Het valt me toch op, de laatste tijd dat mensen in rolstoelen nu eenmaal denken overal voorrang en doorgang te moeten hebben.
Met name dat laatste, waar je ook komt, of het nu evenementen zijn, rommelmarkten of in de supermarkt. Overal kom je ze tegen. Vooral die met die scootertjes. Ze claimen overal hun rechten om vooraan te kunnen zitten. Krijgen ze niet gelijk hun zin dan rijden ze vol op je in. Erg vervelend want het zijn geen incidenten meer. Het lijkt wel alsof half Nederland invalide is.

Dat ongeluk met die invalidenkar op die hondenshow is erg bizar. Rollend materieel gewoon verbieden of via een achterdeur bij elkaar in een apart vak zetten.
Ik hoop dat je dit toch echt sarcastisch bedoelt, want dit is klinklare discriminatie wat je hierboven schrijft. Grote kans dat de vrouw in de rolstoel het helemaal niet heeft gezien. Ik wil tenminst hier thuis niet tellen hoe vaak ik bij mijn dieren per ongeluk op de staart heb gestaan. En zoals de eigenaresse in het bericht van Nanna schrijft, meestal loopt het goed af, is er niets aan de hand, jammer genoeg deze keer wel.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Neeltje schreef:
Wolfsblut schreef:

Ik hoop dat je dit toch echt sarcastisch bedoelt, want dit is klinklare discriminatie wat je hierboven schrijft. Grote kans dat de vrouw in de rolstoel het helemaal niet heeft gezien. Ik wil tenminst hier thuis niet tellen hoe vaak ik bij mijn dieren per ongeluk op de staart heb gestaan. En zoals de eigenaresse in het bericht van Nanna schrijft, meestal loopt het goed af, is er niets aan de hand, jammer genoeg deze keer wel.
Deels met een knipoog en voor een deel is het toch wel realiteit Neeltje. Met name als het gaat om genoemde hondenshow. Ik las dat het er overvol was en men hutje aan mudje stond. En daar tussen in nog eens al die honden. Dat is natuurlijk vragen om problemen. Bij calamiteiten zouden die invalidenkarren de uitgangen versperren wat tot drama's zou kunnen leiden. Als organisatie dien je ook je verantwoording te nemen voor de veiligheid van de bezoekers. Een apart ingericht hoekje voor die karren zou daarbij geen overbodige luxe zijn. Heeft verder dan ook niets met discriminatie te maken maar wel met de veiligheid van de vele bezoekers en hun honden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Wat ik begreep op show is dat mevrouw expres eroverheen is gereden, omdat ze even moest wachten omdat honden de ring in moesten. Maar iedereen heeft zijn eigen verhaal natuurlijk, dat gaat snel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

http://m.ad.nl/ad/m/nl/1012/Nederland/a ... toel.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik riep nog 'kijk uit, daar zit een hond', maar ze reed gewoon door."
Ik ga er eigenlijk van uit dat die vrouw het helemaal niet gehoord heeft. Als het ergens druk is en er wordt geroezemoesd dan hoor je 75% niet. Gewoon omdat je zoveel lager zit.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tara schreef:
Miranda schreef:
Ik riep nog 'kijk uit, daar zit een hond', maar ze reed gewoon door."
Ik ga er eigenlijk van uit dat die vrouw het helemaal niet gehoord heeft. Als het ergens druk is en er wordt geroezemoesd dan hoor je 75% niet. Gewoon omdat je zoveel lager zit.
Zoiets, ik vind het idee dat iemand expres zoiets doet eigenlijk ook echt te gek voor woorden.
Daarbij kan ik me heel goed voorstellen dat je het in die drukte een keer helemaal zat bent om continu over het hoofd te worden gezien.
Dat kan ik me ook totaal niet voorstellen en wordt volgens mij door de eigenaar ook niet geopperd. Je hoort inderdaad totaal niets in die hallen door al het geluid om je heen, je kunt verdorie de omroeper niet eens verstaan. Ik vind, sinds de georganiseerde benches van de shows zijn verdwenen, het een beetje een zooitje is geworden. Ik probeer met mijn bench altijd een beetje aan de kant te staan, gebruik de bench ook om Lotje op te borstelen, dus niet nog eens een tafel neer zetten. Maar er wordt amper rekening gehouden in de breedte van de gangen tussen de ringen om nog een bench neer te zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Show”