Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

4 en 5 april dogshow Goes

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: 4 en 5 april dogshow Goes

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik lees net dit bericht in het Eindhovens Dagblad:
GOES - Een vier jaar oude hond is zaterdag in de Zeelandhallen in Goes overleden nadat een vrouw in een rolstoel over zijn staart reed.

Eigenaresse Kim van Gompel-Hoeks uit Bladel is verdrietig, maar ook boos en verbijsterd. Van Gompel was zaterdag met James, een Irish Softcoated Wheaten Terrier, als deelnemer aanwezig op de Dogshow Goes in de Zeelandhallen.

"Vlak voordat ik de ring werd ingeroepen, reed een vrouw met een rolstoel over de staart van James. Ik riep nog 'kijk uit, daar zit een hond', maar ze reed gewoon door."

Interne bloeding

Waarschijnlijk kregen de zenuwen in de staart een klap waardoor de nieren en de blaas in een spasme raakten met een interne bloeding als gevolg. Deze bloeding kon niet worden gestopt en bleek fataal voor de hond. Het baasje van James heeft geen idee wie de vrouw is die over de staart van haar hond reed. "Ik denk dat ze niet eens door had dat ze over zijn staart reed."

Drukte

Op Facebook, waar het bericht over de gebeurtenis honderden keren is gedeeld, zijn reacties te lezen dat het erg 'druk' en 'vol' was op de hondenshow.De organisatie van Dogshow Goes heeft contact opgenomen met Van Gompel en haar aangeboden te helpen. "Ik ben verder nog in gesprek met ze", zegt ze.

"Ik krijg James er niet mee terug, maar als hij nu op een of andere manier nog kan bijdragen aan het veranderen van de mentaliteit en omstandigheden op show dan is het in ieder geval niet compleet zinloos geweest. Hieruit blijkt maar weer dat er echt verandering moet komen."
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

ChantalTY schreef:Oh wauw, dit word net gedeeld via een FB fokker. Wat een klasse. Voor de duidelijkheid, dit is dus een foto van Yara.

Afbeelding
Het word steeds erger en erger met de mensen...
Neeltje

ChantalTY schreef:Oh wauw, dit word net gedeeld via een FB fokker. Wat een klasse. Voor de duidelijkheid, dit is dus een foto van Yara.

Afbeelding
Ik word dan altijd heel erg benieuwd welke fokker dit was. Je mag me ook pb-en als je het liever niet hier neerzet.
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Weet iemand misschien of de foto's van de erering ergens op komen te staan? Van de 3 beste veteranen op podium?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Linsey schreef:Weet iemand misschien of de foto's van de erering ergens op komen te staan? Van de 3 beste veteranen op podium?
Ik vraag wel ofwij ze hebben. Was dat zaterdag?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Célie schreef:
Neeltje schreef:

Afbeelding
Ik word dan altijd heel erg benieuwd welke fokker dit was. Je mag me ook pb-en als je het liever niet hier neerzet.
Wat is daar nou boeiend aan dan wie dat gezegd heeft :roll:

tis gewoon lullig dat het zo moet gaan, zeg t dan gewoon in iemand dr gezicht klaar.
Maar gaat over en weer natuurlijk, op Chantal dr FB worden de andere bullen hijgende gedrochten genoemd dus dan gaan ze terugschoppen dat kun je verwachten.

Ik zou gewoon niet meer naar zo'n show gaan, je weet nu wel dat ze d'r neus te lang vinden en om daar dan elke keer 40/50 euro voor neer te gooien das toch zonde geld! En je hoeft echt niet te verwachten dat je de FB wereld in één generatie kan veranderen.

Ho ho, wacht eens even. Dat heb ik niet gezegd he. Ik houd me bewust afwezig in die discussies.

Ik vraag geen mening over alleen haar neus, ik vind het leuk om rapportjes te hebben als ze opgroeit. Dat is meer als alleen haar neus! Ik hoef de FB wereld ook niet in 1 generatie te veranderen, waar lees je dat?
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
Linsey schreef:Weet iemand misschien of de foto's van de erering ergens op komen te staan? Van de 3 beste veteranen op podium?
Ik vraag wel ofwij ze hebben. Was dat zaterdag?
Ja van zaterdag.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Iedereen mag vinden van een hond wat hij of zij wilt, maar om dat nou zo op facebook te gaan zetten vind ik echt niet kunnen..

Ik vind het een mooi bulletje. In Groningen voeig jaar wonnen volgens mij juist de hondjes met wat meer neus.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Linsey schreef:
Marjoleine schreef:
Ik vraag wel of wij ze hebben. Was dat zaterdag?
Ja van zaterdag.
Ik weet niet zeker of hij ze heeft maar zo ja, dan krijg je ze.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Neeltje

Célie schreef:
Neeltje schreef:

Afbeelding
Wat daar boeiend aan is, of de oude garde toe is aan verandering van de Franse Bulldog. En nee, Chantall kan de Franse Bulldog niet in één generatie veranderen, maar iemand moet er mee beginnen en gewoon naar shows gaan. Tig jaar geleden werden ook de nieuwe fawns constant uit de ring gezet, omdat men ze niet mooi vond of een fawn bonte. Als je het van de fokkers moet hebben die er nu zijn, gaat er geen ene jota veranderen.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

ChantalTY schreef:
Célie schreef:
Neeltje schreef:

Afbeelding

tis gewoon lullig dat het zo moet gaan, zeg t dan gewoon in iemand dr gezicht klaar.
Maar gaat over en weer natuurlijk, op Chantal dr FB worden de andere bullen hijgende gedrochten genoemd dus dan gaan ze terugschoppen dat kun je verwachten.

Ik zou gewoon niet meer naar zo'n show gaan, je weet nu wel dat ze d'r neus te lang vinden en om daar dan elke keer 40/50 euro voor neer te gooien das toch zonde geld! En je hoeft echt niet te verwachten dat je de FB wereld in één generatie kan veranderen.

Ho ho, wacht eens even. Dat heb ik niet gezegd he. Ik houd me bewust afwezig in die discussies.

Ik vraag geen mening over alleen haar neus, ik vind het leuk om rapportjes te hebben als ze opgroeit. Dat is meer als alleen haar neus! Ik hoef de FB wereld ook niet in 1 generatie te veranderen, waar lees je dat?
Gewoon blijven gaan (als je het geld er voor over hebt). Juist belangrijk (maar niet jouw taak, dus als je niet leuk meer vindt ook weer lekker mee stoppen). En FB veranderen, nee dat is een hopeloze zaak. Ik wil deze foto wel delen hoor, met een kleine aanpassing. This is EXACTLY what we need for the breed!!

Ik ben er van overtuigd dat er meer mensen zijn die franse bullen enig vinden maar niet meer willen dat ze zo kort in neus zijn. Jij bent ongetwijfeld niet de enige. Het is jammer dat er niet een km het lef heeft (nu weet ik niet hoe de rest van haar bouw is hoor, geen verstand van franse bullen) die haar gewoon met een groots gebaar op 1 zet en zegt: Neem er een voorbeeld aan. Lovely dog that shows us that a longer, healthy nose does not alter the overall breed type.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Afbeelding
Ongelooflijk toch???? Zo'n mooie hond en die willen ze dan niet zien. Om te huilen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Chef gisteren

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Célie schreef:
Madelief schreef:
Gewoon blijven gaan (als je het geld er voor over hebt). Juist belangrijk (maar niet jouw taak, dus als je niet leuk meer vindt ook weer lekker mee stoppen). En FB veranderen, nee dat is een hopeloze zaak. Ik wil deze foto wel delen hoor, met een kleine aanpassing. This is EXACTLY what we need for the breed!!

Ik ben er van overtuigd dat er meer mensen zijn die franse bullen enig vinden maar niet meer willen dat ze zo kort in neus zijn. Jij bent ongetwijfeld niet de enige. Het is jammer dat er niet een km het lef heeft (nu weet ik niet hoe de rest van haar bouw is hoor, geen verstand van franse bullen) die haar gewoon met een groots gebaar op 1 zet en zegt: Neem er een voorbeeld aan. Lovely dog that shows us that a longer, healthy nose does not alter the overall breed type.

Afbeelding

Die langere neus en dat iele lijf zeggen totaal niks over de gezondheid en het ademhalingapparaat bij een franse bulldog, dit was mijn Luna echt precies hetzelfde type als Yara (hier is ze al ruim 1 jaar dus uitgegroeid) en die had de ergste gradatie B.O.S. die er bestond. Zolang Yara nog geen gezondheidstesten heeft gehad weet niemand of ze echt zo gezond is als er wordt geopperd.

Tyke de reu van Chantal heeft een korte snuit en die heeft perfecte luchtwegen en conditie enz is het wat meer atletische type dus ook met een kortere snuit en een bulldog lijf kan het blijkbaar dus wel. Het is echt niet zo van we fokken er een lange neus op en dan zijn ze in ene wel helemaal gezond!
Nee natuurlijk niet, maar dat zegt toch ook niemand? Maar je moet érgens beginnen en ik juig het persoonlijk toe dat er meer neus op de bul komt. Ook al zijn er platneuzen die wél goede ademhalingswegen hebben, of langere neuzen met serieuze problemen. Jij weet net zo goed als ik dat het wel degelijk een serieus gezondheidsprobleem is en veroorzaakt door het fokken op te korte neuzen. Ik val jou niet aan noch welke andere fb fokker of liefhebber dan ook. (aaah fb....franse buldog... :idea: ) Maar er moet wat veranderen. Ook in de ruggengraat....ook in... Maar iedere poging tot inzicht /verbetering meteen neersabelen en afdoen met dit soort argumenten of dat het zonde is van tijd en geld....dat getuigt minder van welwillendheid nog wat van het ras te gaan maken.
Sorry.
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Célie schreef:
Madelief schreef:
Célie schreef:
Madelief schreef:

Afbeelding

Die langere neus en dat iele lijf zeggen totaal niks over de gezondheid en het ademhalingapparaat bij een franse bulldog, dit was mijn Luna echt precies hetzelfde type als Yara (hier is ze al ruim 1 jaar dus uitgegroeid) en die had de ergste gradatie B.O.S. die er bestond. Zolang Yara nog geen gezondheidstesten heeft gehad weet niemand of ze echt zo gezond is als er wordt geopperd.

Tyke de reu van Chantal heeft een korte snuit en die heeft perfecte luchtwegen en conditie enz is het wat meer atletische type dus ook met een kortere snuit en een bulldog lijf kan het blijkbaar dus wel. Het is echt niet zo van we fokken er een lange neus op en dan zijn ze in ene wel helemaal gezond!
Nee natuurlijk niet, maar dat zegt toch ook niemand? Maar je moet érgens beginnen en ik juig het persoonlijk toe dat er meer neus op de bul komt. Ook al zijn er platneuzen die wél goede ademhalingswegen hebben, of langere neuzen met serieuze problemen. Jij weet net zo goed als ik dat het wel degelijk een serieus gezondheidsprobleem is en veroorzaakt door het fokken op te korte neuzen. Ik val jou niet aan noch welke andere fb fokker of liefhebber dan ook. (aaah fb....franse buldog... :idea: ) Maar er moet wat veranderen. Ook in de ruggengraat....ook in... Maar iedere poging tot inzicht /verbetering meteen neersabelen en afdoen met dit soort argumenten of dat het zonde is van tijd en geld....dat getuigt minder van welwillendheid nog wat van het ras te gaan maken.
Sorry.
Tuurlijk moet er wat veranderen, maar het heeft imo weinig nut om shows af te lopen waar je alleen maar hetzelfde geleuter te horen krijgt. Chantal moet gewoon straks als Yara de gezondheidstest heeft gedaan hele mooie gezonde goed ademende pupjes gaan fokken en dan zien mensen vanzelf dat er ook FB's zijn die niet lijken op pruttelende koffiepotjes. Ik denk dat je daar veel meer mee bereikt dan er mee naar show te gaan waar gewoon 95% van het publiek bestaat uit mensen die de korte gedrongen bullen willen zien, met de goed ademende goed gebouwde FB moet je denk ik toch een ander publiek hebben dan de showlopers.

Maar nu zie je echt dat het de andere kant opgaat dat mensen gaan vragen om lange neuzen en dat ze straks daar op gaan selecteren en ook weer niet verder kijken dan de neus lang is, ademhaling is zoveel meer dan die neus Luna had een luchtpijp van 2/3 mm doorsnee dan kun je een neus zolang als Pinokkio hebben maar het lijf kan dr dan zo weinig mee.
Ook zie je dat ze de bullen al korter fokken zelfs zo dat als ik foto's bekijk ik weleens denk, huh de rug stopt een stuk eerder dan waar het lijf stopt (kan het niet goed uitleggen en wil ook geen foto's erbij zetten omdat ik dan hetzelfde doe als de fokker die de foto van Yara op Facebook had geplaatst) en vind het dan vreemd dat niemand daar wat van vindt.
We zijn het dus toch wel met elkaar eens :ok:
Ik vind wel dat het één het ander niet hoeft uit te sluiten. Van mening verschillen over het nut dat geeft niet natuurlijk. Natuurlijk, het zal niet makkelijk zijn op shows. Maar er staan ook altijd mensen langs de kant die wel interesse hebben in gezondere FBullen. En die bereik je zo misschien wel. En nogmaals. Als er eens een km opstaat die de gezondere hondjes (en nee, die heeft geen röntgenogen, maar dat heeft de km in mijn ras ook niet voor HD) dan bereik je wél echt wat. Want de kms kunnen met hun plaatsingen (meestal "helaas") heel goed sturen.

Die ruggen ja, dat vind ik ook zorgelijk. Ik weet wel wat je bedoelt en heb helaas geen foto er voor nodig...Heb er genoeg (röntgen)foto's van gezien :ugh: . Er moet gewoon veel veranderen.
Maar je hebt gelijk. Hopelijk is Yara gezond en zet zij straks een nieuwe generatie fijne en een stap gezondere FB op de wereld.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Heb je geen showuitslagen nodig om te fokken via de rasvereniging?
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

JustJoyce maakt deze foto van mij en Joep :D
Afbeelding
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een leuke foto Eefsel, ziet er goed uit zo samen in de ring! :ok:
Moira1986
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door Moira1986 »

Leuk Eefsel! Hoe heeft Joep het gedaan en wat vond je van de ervaring?
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
Linsey schreef:
Marjoleine schreef:
Ik vraag wel of wij ze hebben. Was dat zaterdag?
Ja van zaterdag.
Ik weet niet zeker of hij ze heeft maar zo ja, dan krijg je ze.
Ok, alvast bedankt.
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Eefsel schreef:JustJoyce maakt deze foto van mij en Joep :D
Afbeelding
Heel toevallig dat ik daar stond om een pupje te fotograferen en dacht die lijkt verdacht veel op Joep, ik maak voor de zekerheid even foto's ervan :P
Eefsel
Zeer actief

Moira1986 schreef:Leuk Eefsel! Hoe heeft Joep het gedaan en wat vond je van de ervaring?
Joep heeft het super goed gedaan! Bij de duitse doggen is hij beste pup geworden en mocht daarom door naar de erekeuring. Daar niet verder gekomen, maar wel weer een leuke ervaring rijker! In de gewone ring deed hij het ook super, normaal kan hij nogal gaan stuiteren op ringtraining omdat hij dan eigenlijk het liefst met de andere hondjes die zo leuk zijn wilt keten, maar op show heeft hij volgens mij echt door dat het voor het ecchie is zeg maar ;) Vind het alleen zelf nog lastig hoe ik hem neer moet zetten, maar dat is kwestie van ervaring erin krijgen wat we gaan er zeker mee door :) Eerste show staat alweer in de agenda ;)

Zelf vond ik het ook heel leuk! Wel een hele lange dag en veel wachten, maar was echt leuk ^^
Evelien en Joep
Afbeelding
Eefsel
Zeer actief

JustJoyce schreef:
Eefsel schreef:JustJoyce maakt deze foto van mij en Joep :D
Afbeelding
Heel toevallig dat ik daar stond om een pupje te fotograferen en dacht die lijkt verdacht veel op Joep, ik maak voor de zekerheid even foto's ervan :P
Ben er heel blij! Mijn vader heeft wel wat foto's gemaakt, maar hij is niet zo heel goed in foto's maken zullen we maar zeggen :mrgreen:
Evelien en Joep
Afbeelding
Eefsel
Zeer actief

LongFields schreef:Wat een leuke foto Eefsel, ziet er goed uit zo samen in de ring! :ok:
Dankjewel! Vind het zelf soms nog wel wat lastig hoe ik t het beste doe aangezien ik niet hem half op wil hangen, daarom ook mijn hand zo laag mogelijk zodat het lijntje niet super strak staat, vind ik toch het fijnst!
Evelien en Joep
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Iedereen gefeliciteerd met de uitslagen

heeft er toevallig iemand een foto (of foto's) van de eindkeuring van rasgroep 2 op zaterdag (de laatste 3) en eventueel die van zondag (de laatste 10)?
Daar zou een DC reu tussen gestaan hebben, maar ik kan er niet zo snel foto's van terug vinden
Afbeelding
Eefsel
Zeer actief

Hier nog Joep z'n keurrapport :)
Afbeelding
6,5 months, very nice puppy male. Excelent body for age. Head with ? ? & expression.
Correct chest, very deep for age. Excelent ? & bones. Moves very well.

Wat ik als ?? heb neergezet weet ik zelf niet zo goed wat er staat :mrgreen:
Evelien en Joep
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Eefsel schreef:Hier nog Joep z'n keurrapport :)
Afbeelding
6,5 months, very nice puppy male. Excelent body for age. Head with ? ? & expression.
Correct chest, very deep for age. Excelent ? & bones. Moves very well.

Wat ik als ?? heb neergezet weet ik zelf niet zo goed wat er staat :mrgreen:
head with correct proportion & expression
excellent angulation & bones :)
Eefsel
Zeer actief

Ah dankje voor het ontcijferen van het doktershandschrift :mrgreen:
Evelien en Joep
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Iemand misschien nog nieuws over foto's van de beste veteranen op zaterdag? Ik heb al overal gehoord, maar krijg geen antwoord op mails. Er waren 3 mensen aan het fotograferen, ook foto's van Kai, misschien meer, maar 3 herinner ik mij. Ik hoop zo op een foto, is iets wat waarschijnlijk nooit meer gebeurd :wink:
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Was kynoweb er niet?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”