Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puber kalmeert volwassen hond
Moderator: moderatorteam
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
puber kalmeert volwassen hond
phoenix is nu 10 maanden, en vanaf dat ze ongeveer een half jaar oud was, merk ik dat ze de andere volwassen honden in de roedel kalmeert als dat nodig is. als luna het even had gehad met onze roemeense opvanger en snauwde, kwam phoenix meteen aan haar bek likken en werd luna weer rustig.
vandaag in het bos was phoenix aan het spelen met een stafford-reu. tussen hen ging het goed, maar de reu vond het nodig om elke keer in dinos zijn wangen te hangen, en je kon duidelijk aan dinos zien dat hij zich steeds meer ging irriteren. elke keer sprong phoenix ertussen, en haalde de stafford weer weg bij dinos.
we zijn doorgelopen omdat de stafford niet ophield en ik het niet op een confrontatie aan wilde laten komen.
ik vind het best apart dat zo'n jonge hond op die manier ingrijpt om de rust te herstellen, en ik heb het eigenlijk nog niet vaak gezien sinds ik op lichaamstaal ben gaan letten. doen jullie honden zoiets ook wel eens?
vandaag in het bos was phoenix aan het spelen met een stafford-reu. tussen hen ging het goed, maar de reu vond het nodig om elke keer in dinos zijn wangen te hangen, en je kon duidelijk aan dinos zien dat hij zich steeds meer ging irriteren. elke keer sprong phoenix ertussen, en haalde de stafford weer weg bij dinos.
we zijn doorgelopen omdat de stafford niet ophield en ik het niet op een confrontatie aan wilde laten komen.
ik vind het best apart dat zo'n jonge hond op die manier ingrijpt om de rust te herstellen, en ik heb het eigenlijk nog niet vaak gezien sinds ik op lichaamstaal ben gaan letten. doen jullie honden zoiets ook wel eens?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: puber kalmeert volwassen hond
Rana was een vredestichter.
Noet door beklikken, maar door gewoon tussen twee honden te gaan staan.
Dan even "de blik" en er gebeurde niks meer.
Ita houdt zich er liever gewoon buiten, of, als het "leuk" is, maakt ze nog even wat extra herrie.
Lekker hoor een vredestichter in huis
Noet door beklikken, maar door gewoon tussen twee honden te gaan staan.
Dan even "de blik" en er gebeurde niks meer.
Ita houdt zich er liever gewoon buiten, of, als het "leuk" is, maakt ze nog even wat extra herrie.
Lekker hoor een vredestichter in huis
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb er zelfs twee 
Ik vind het wel prettig.
Ik vind het wel prettig.
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
- Aantal honden: 2
Indy houdt andere honden wel weg bij ons oudje met artrose. Vroeger gebeurde dat leuk door de andere hond met spel af te leiden. Tegenwoordig worden andere honden helaas weggekaffert.
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
In het pension waar mijn honden regelmatig komen heet ze de "sociaal werkster".
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Ik vind dat altijd heel mooi om te zien, die vredestichters die de rust en harmonie in de roedel willen bewaren. Gisteren zag ik er ook weer één aan het werk (Luna van Sullana tijdens de wandeling van Spaanse opvanghondjes).
Als ik een opvanger in huis heb die buiten onzeker is tegenover een andere, vreemde hond, gaat mijn hond ertussen staan om de situatie te kalmeren. Ze komt ook op voor andere teven die lastig worden gevallen door reuen en dat zelf niet adequaat op kunnen lossen, maar dat doet ze niet bepaald op een vreedzame manier.
Verder bemoeit ze zich niet echt met conflicten of spanningen tussen andere honden.
Als ik een opvanger in huis heb die buiten onzeker is tegenover een andere, vreemde hond, gaat mijn hond ertussen staan om de situatie te kalmeren. Ze komt ook op voor andere teven die lastig worden gevallen door reuen en dat zelf niet adequaat op kunnen lossen, maar dat doet ze niet bepaald op een vreedzame manier.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
dinos beschermt de dames ook altijd tegen opdringerige reuen, en hij heeft zelfs weleens een onbekende, onzekere reu beschermt die lastig werd gevallen door een opdringerige, dominante reu. hij doet dat door te blokken en als dat niet werkt ze tegen de grond te werken, maar hij doet het nooit zo zachtzinnig als phoenix. phoenix is sowieso heel gevoelig. als de sfeer in huis gespannen is, rent ze naar boven.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Leuk, ik herken het wel. Mayke is een bliksemafleider. Ik denk niet dat ze het bewust doet, maar sociale spanning maakt haar onrustig en wordt er druk van op een onderdanige manier.
Meestal haalt het de fixatie en spanning er uit.
1 keer kwam het haar duur te staan - de aanstichter richte zijn spanning door dit gedrag op haar waarna ze met een hoop kabaal naar de grond werd gewerkt.
Dat is overigens de enige keer dat ze is 'aangevallen'. Over het algemeen wordt ze heel goed verdragen ook al vind ik haar gedrag als bliksemafleider soms erg irritant overkomen.
Gelukkig laat ze zich hierin heel goed sturen. Sinds het is mis gegaan roep ik haar weg bij sociale spanning.
Meestal haalt het de fixatie en spanning er uit.
1 keer kwam het haar duur te staan - de aanstichter richte zijn spanning door dit gedrag op haar waarna ze met een hoop kabaal naar de grond werd gewerkt.
Dat is overigens de enige keer dat ze is 'aangevallen'. Over het algemeen wordt ze heel goed verdragen ook al vind ik haar gedrag als bliksemafleider soms erg irritant overkomen.
Gelukkig laat ze zich hierin heel goed sturen. Sinds het is mis gegaan roep ik haar weg bij sociale spanning.