Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stofzuiger & deurbel
Moderator: moderatorteam
- hvanrensen
- geregistreerd lid
stofzuiger & deurbel
onze terrier Boyke heeft om het zacht uit te drukken een hekel aan de stofzuiger en aan bezoek.
Als de duerbel gaat, gaat hij helemaal door het lint en hij hapt naar bezoek. Hij bijt niet door, maar ze hebben vaak wel een rode plek op het been. Sommige mensen zijn bang om bij ons binnen te komen. Als je even de kans hebt moet ik hem eerst 5 minuten op zijn mand wijzen voordat hij erin gaat en dan nog blijft hij niet altijd zitten.
Daarnaast sloopt hij graag de stofzuiger. Als je alleen al de poetslap in je hand hebt begint hij al met zachtjes blaffen en soms ook zijn been optillen tegen de bank of ergens anders. Als de stofzuiger dan aan staat valt hij hem aan als een dwaze. Na een paar minuten gaat hij eindelijk zijn mand in, maar hij moet gewoon luisteren.. Ik heb vandaag hem met een krant op zijn kont gemept omdat ik het ook niet meer wist. Hij jankte even kort keek me aan en ging vrolijk door. dat werkte dus niet.
Een puppycursus heeft hij gehad (hij is inmiddels 7 en doet dit al zijn hele leven, maar de laatste tijd is het bijten erger geworden), maar verder kunnen we ook geen cursus met hem olgen omdat hij bang is voor andere honden en ook buiten niet alleen gelaten kan worden. Hij trekt dan net zo lang totdat hij zijn nek open heeft liggen. Hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen om de kurketrekker uit de grond te krijgen. Verder luisterd hij eigenlijk goed, maar dit begint echt een probleem te worden.
Hellup??
Groetjes Hanneke
Als de duerbel gaat, gaat hij helemaal door het lint en hij hapt naar bezoek. Hij bijt niet door, maar ze hebben vaak wel een rode plek op het been. Sommige mensen zijn bang om bij ons binnen te komen. Als je even de kans hebt moet ik hem eerst 5 minuten op zijn mand wijzen voordat hij erin gaat en dan nog blijft hij niet altijd zitten.
Daarnaast sloopt hij graag de stofzuiger. Als je alleen al de poetslap in je hand hebt begint hij al met zachtjes blaffen en soms ook zijn been optillen tegen de bank of ergens anders. Als de stofzuiger dan aan staat valt hij hem aan als een dwaze. Na een paar minuten gaat hij eindelijk zijn mand in, maar hij moet gewoon luisteren.. Ik heb vandaag hem met een krant op zijn kont gemept omdat ik het ook niet meer wist. Hij jankte even kort keek me aan en ging vrolijk door. dat werkte dus niet.
Een puppycursus heeft hij gehad (hij is inmiddels 7 en doet dit al zijn hele leven, maar de laatste tijd is het bijten erger geworden), maar verder kunnen we ook geen cursus met hem olgen omdat hij bang is voor andere honden en ook buiten niet alleen gelaten kan worden. Hij trekt dan net zo lang totdat hij zijn nek open heeft liggen. Hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen om de kurketrekker uit de grond te krijgen. Verder luisterd hij eigenlijk goed, maar dit begint echt een probleem te worden.
Hellup??
Groetjes Hanneke
-
- Actief
Als je aan het stofzuigen bent een goeie knal verkopen met de stang.... maar dan wel in een keertje goed....
Voor de deurbel weet ik zo gauw geen oplossing, of er zou iemand anders open moeten doen en jij bij de hond blijven en proberen door corrigeren hem stil te krijgen en als tie stil is gelijk belonen met iets lekkers....
Alleen kun je dit niet (spreek uitervaring, want hier gaat het hetzelfde hahahaha)..
Voor de deurbel weet ik zo gauw geen oplossing, of er zou iemand anders open moeten doen en jij bij de hond blijven en proberen door corrigeren hem stil te krijgen en als tie stil is gelijk belonen met iets lekkers....
Alleen kun je dit niet (spreek uitervaring, want hier gaat het hetzelfde hahahaha)..
- ingrid_me
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie en Border Terrier
- Aantal honden: 2
Uit je verhaal te lezen is jou hond waarschijnlijk een nogal angstig hondje.
Voor wat betreft de stofzuiger: ik zou em geen mep geven met de slang maar ik zou hem even appart zetten als je gaat stofzuigen, waarschijnlijk is hij alleen maar bang en wil hij dat enge ding verjagen. Als je hem er dan een mep geeft, wordt hij alleen nog maar banger dus niet echt een oplossing.
Voor wat betreft het bezoek zou ik het volgende proberen: ga de hond leren dat als de bel gaat hij naar jou moet komen voor een koekje en dat jij de hond dan even ergens zet, zodat de hond niet bij het bezoek kan. Als iedereen dan binnen is, laat je em weer los en negeer hem dan maar even, laat hem het zelf maar even uitzoeken. Zo wordt het leuk als de deurbel gaat want dan krijgt hij een koekje, als je het van tevoren een paar keer in scene zet leert hij die truc snel aan.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, laat even weten of het werkt, succes
Voor wat betreft de stofzuiger: ik zou em geen mep geven met de slang maar ik zou hem even appart zetten als je gaat stofzuigen, waarschijnlijk is hij alleen maar bang en wil hij dat enge ding verjagen. Als je hem er dan een mep geeft, wordt hij alleen nog maar banger dus niet echt een oplossing.

Voor wat betreft het bezoek zou ik het volgende proberen: ga de hond leren dat als de bel gaat hij naar jou moet komen voor een koekje en dat jij de hond dan even ergens zet, zodat de hond niet bij het bezoek kan. Als iedereen dan binnen is, laat je em weer los en negeer hem dan maar even, laat hem het zelf maar even uitzoeken. Zo wordt het leuk als de deurbel gaat want dan krijgt hij een koekje, als je het van tevoren een paar keer in scene zet leert hij die truc snel aan.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, laat even weten of het werkt, succes

Groetjes Ingrid, Kian en Joey.
-
- Zeer actief
8O Dit ga je niet menen....geef die hond nog een reden erbij om de stofzuiger niet te accepterenhenny schreef:Als je aan het stofzuigen bent een goeie knal verkopen met de stang.... maar dan wel in een keertje goed....

Wat doet je hond als de stofzuiger in de kamer staat en niet aan staat? Gaat het dan wel goed? Ik zou proberen om er een leuke ervaring van te maken, stukje bij beetje rustig aan. Speeltje erbij / koekie erbij als hij zich gedraagt zoals jij het wil.
Visite bijten klinkt mij een beetje als "indringers" verjagen. Ik zou in eerste instantie proberen te voorkomen dat de hond nog uberhaupt kan bijten als je visite verwacht. Eventueel een korfje of zorgen dat hij er niet bij kan. Verder kan je thuis proberen om de deurbel tot en leuk evenement te maken waarbij er iets voor hem te verdienen valt. Dit uiteraard zonder dat er daadwerkelijk visite komt. Houd het rustig en relaxed. Doet hij ook zo als er visite komt en de deurbel gaat niet?
Waarom zou je niet naar cursus kunnen met een hond die bang is voor andere honden? Veel hondenscholen hebben ook klasjes waar je met je bange hond of zeer hoog in de bol hebbende hond terecht kan. Gewoon een kwestie van tijd voor uit trekken en een paar telefoontjes plegen. Zoek en gij zult vinden. Succes ermee

Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
- Actief
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als je je hond wil gaan trainen op ander gedrag als de bel gaat, zou je kunnen beginnen met een nieuwe bel kopen, met een heel ander geluid. En dan met hulp van iemand de hond leren dat als de bel gaat hij in z'n mand moet en dan natuurlijk belonen. Wel langzaam opbouwen, dus voorlopig niemand binnen laten komen als de bel gaat (met bezoek maar even iets anders afspreken, bv. even opbellen als ze voor de deur staan), anders vervalt hij zo weer in z'n oude gedrag.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Re: stofzuiger & deurbel
lijkt me niet echt een teken van bangigheid. 'hier komt het monster uit de stofzuiger!!! ik laat het monster maar snel zien hoe vreselijk groot en stoer ik ben!!! kijk maar, de bank is ook helemaal van mij!!! pies!!!'hvanrensen schreef: soms ook zijn been optillen tegen de bank of ergens anders.
hier ook twee terriers die hevig opgewonden raken van zowel de stofzuiger als de deurbel.
voor de stofzuiger heb ik het als volgt opgelost: als ik uitgebreid wil stofzuigen, gaan de mormels elders achter gesloten deur. met een botje.
ben ik klaar, dan mogen ze naar binnen en heb ik een speciaal, reeds helemaal kapotgebeten mondje op de stofzuigerstang gezet. mogen ze even het monster in de stofzuiger kapotbijten. na een minuutje is het klaar, houd ik ermee op en houden de mormels ermee op.
voor wat de deurbel betreft: als ik bezoek krijg dat uit meerdere mensen bestaat die niet tegelijkertijd komen, regel ik iets dat de bel niet vijf keer achter elkaar gaat. dan worden ze gestoord.
voor een enkel belletje: hondjes achter de woonkamerdeur. deur opendoen. aanbeller een frolicje in de hand proppen. als de eerste woede wat afgezakt is, de woonkamerdeur openen. aanbeller loopt rustig naar binnen en geeft mormel frolicje. moet je zien hoe snel mormel begrijpt dat-ie niet hoeft te happen. ja, in de frolic, maar niet in kuiten.
dus. stofzuigen=dikke pret, deurbel=dikke pret en geen reden tot uitvallen.
succes ermee!
Laatst gewijzigd door linlin op 15 jan 2004 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
een kurketrekker uit de grond 8O dat snap ik niet helemaal. en bedoel je met 'trekken totdat hij zijn nek open heeft liggen' dat hij ontzettend aan de riem sleurt??hvanrensen schreef: Hij trekt dan net zo lang totdat hij zijn nek open heeft liggen. Hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen om de kurketrekker uit de grond te krijgen. Verder luisterd hij eigenlijk goed, maar dit begint echt een probleem te worden.
-
- Zeer actief
goed voor jouhenny schreef:Ik meen het wel... en het hielp bij mijn Sam gewoon perfekt....

Hoe kom je erbij dat die hond onzeker is? Misschien pikt hij dat ding gewoon niet en is hij zo zeker van zijn zaak om dat ding aan te vallen...ik noem maar wat..henny schreef:maar waarom is een hond onzeker als hij de stofzuiger aanvalt????
Tjee dan had ik hier vijf hele onzekere honden in huis!!! :p:
Lin, kurketrekker is een geitenpin denk ik

**Ella**

**Ella**
-
- Zeer actief
Zodat je een veilige aflegplaats hebt voor je hond als je even je handen vrij moet hebben bijvoorbeeld. Wordt ook wel gebruikt om het "achterlaten van de hond" bij een cursus aan te leren.linlin schreef:8O waarom zit een hond aan een geitenpin?????????Maaike schreef: Lin, kurketrekker is een geitenpin denk ik

**Ella**

**Ella**
-
- Actief
- ingrid_me
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie en Border Terrier
Een onzekere hond wil die plek waar hij zich zeker voelt met hand en tand verdedigen en dat maakt em niet ineens tot een zekere hondMaaike schreef:goed voor jouhenny schreef:Ik meen het wel... en het hielp bij mijn Sam gewoon perfekt...., maar voor velen zal dit dit absoluut niet opgaan.
Hoe kom je erbij dat die hond onzeker is? Misschien pikt hij dat ding gewoon niet en is hij zo zeker van zijn zaak om dat ding aan te vallen...ik noem maar wat..henny schreef:maar waarom is een hond onzeker als hij de stofzuiger aanvalt????
Tjee dan had ik hier vijf hele onzekere honden in huis!!! :p:
Lin, kurketrekker is een geitenpin denk ik

Groetjes Ingrid, Kian en Joey.
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Een hond, die aanvalt heeft geen angst hoor. Anders nadert hij niet het object waar hij bang voor is, mits hij geen kant op kan.Senna1 schreef:Ben je wel helemaal lekker? Prima advieshenny schreef:Als je aan het stofzuigen bent een goeie knal verkopen met de stang.... maar dan wel in een keertje goed....Hebben ze jou ook zo over je angsten heen geholpen dat zou namelijk een hoop verklaren!
Om nou te knallen met een stofzuigerslang...ach, kan heel verhelderend zijn voor een omhooggevallen terriertje, maar het zou ook niet mijn manier zijn.
Daarbij denk ik dat dat bij deze mensen geen zoden aan de dijk zal zetten, omdat ze de hond ook toestaan het bezoek te bijten.
Zoek maar een hondenschool op met je hond. Ik denk dat je daar het meeste kan leren. En laat je bezoek niet bijten door je hond..nogal onaardig en ik kwam ook niet meer bij je op visite!

Leg je hond desnoods gewoon vast bij zijn mand aan de riem en geef hem daar een lekkere kluif. Op die manier neem je een stukje leiding over van je hond en je beschermt je bezoek. Verder maak je zijn mandje leuk, doordat je hem beloont voor het feit dat hij daar blijft liggen.
Het geeft ook een stuk rust. Veelal doen wij als baas hard mee met blaffen door te pogen de hond met enig verbaal geweld naar zijn mand te krijgen , wat de totale opwinding alleen maar vergroot.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Desensibiliseren heeft zin bij angst, niet bij leuke spelletjes als moord de stofzuiger uit!Helen G schreef:Heb je er al aan gedacht om hem proberen te desensibiliseren voor de stofzuiger? Waar ik aan dacht is om de stofzuiger een middagje of langer in de woonkamer aan te laten. In ieder geval net zo lang totdat hij er geen aandacht aan besteed. En dan mag die uit.
groetjes Helen

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Actief
- Contacteer:
wat voor positieve reactie heb je de hond gegeven op de stofzuiger of op visite??hvanrensen schreef:onze terrier Boyke heeft om het zacht uit te drukken een hekel aan de stofzuiger en aan bezoek.
Groetjes Hanneke
heb je de hond beloont in welk opzicht dan ook,keek je hem aan of gaf je hem een signaal dat het goed was??
visite is leuk en moet niet iets zijn om bang van te worden of van te bijten,je moet het een positief iets maken,komt er visite,wauw!!!!ik krijg wat lekkers!!Als de duerbel gaat, gaat hij helemaal door het lint en hij hapt naar bezoek. Hij bijt niet door, maar ze hebben vaak wel een rode plek op het been. Sommige mensen zijn bang om bij ons binnen te komen. Als je even de kans hebt moet ik hem eerst 5 minuten op zijn mand wijzen voordat hij erin gaat en dan nog blijft hij niet altijd zitten.
tuurlijk werkt dat niet je mept hem voor iets wat erin gebakken zit,hij is de baas en jij niet,hij pist om zijn gebied aan te geven dat hij de baas is in jouw huis!!de stofzuiger heeft naar hem te luistere doet ie dat niet dan valt ie aan,vind ik niet zo raar hoor!!
puppycurcus maar ondertussen 7 en met dit gedrag??ben je er lekker op tijd bij,waar blijft de tijdEen puppycursus heeft hij gehad (hij is inmiddels 7 en doet dit al zijn hele leven, maar de laatste tijd is het bijten erger geworden), maar verder kunnen we ook geen cursus met hem olgen omdat hij bang is voor andere honden en ook buiten niet alleen gelaten kan worden. Hij trekt dan net zo lang totdat hij zijn nek open heeft liggen. Hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen om de kurketrekker uit de grond te krijgen. Verder luisterd hij eigenlijk goed, maar dit begint echt een probleem te worden.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Hoi,
Ik heb Luka gewoon gemaakt dat hij in de veranda moet als ik ga stofzuigen en kuisen.
Nu gaat hij al vanzelf in zijn mand als ik begin te stofzuigen.
Opvegen is een ander paar mouwen, dan loopt hij rond me, maar ik stuur hem weg.
Sanneke
Ik heb Luka gewoon gemaakt dat hij in de veranda moet als ik ga stofzuigen en kuisen.
Nu gaat hij al vanzelf in zijn mand als ik begin te stofzuigen.
Opvegen is een ander paar mouwen, dan loopt hij rond me, maar ik stuur hem weg.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Actief
-
- Actief
Ja daar heb je gelijk in, maar misschien helpt het wel om de stofzuiger aan te laten en hem het ding maar aan te laten vallen, totdat die doorheeft dat de stofzuiger wint. Want het ding gaat maar niet uit. Waarschijnlijk heeft de stofzuiger een langere adem dan de betreffende terrier.Eline* schreef:Desensibiliseren heeft zin bij angst, niet bij leuke spelletjes als moord de stofzuiger uit!Helen G schreef:Heb je er al aan gedacht om hem proberen te desensibiliseren voor de stofzuiger? Waar ik aan dacht is om de stofzuiger een middagje of langer in de woonkamer aan te laten. In ieder geval net zo lang totdat hij er geen aandacht aan besteed. En dan mag die uit.
groetjes Helen

Pff als ik dit soort verhalen hoor ben ik toch blij dat mij terrier vrij zachtaardig is.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
whooper is ook heel fel op de stofzuiger. hij probeert hem echt aan te vallen hahahahha. ach ik negeer hem gewoon en dan houd hij vanzelf op!!! af en toe hapt hij in mijn been als hij mishapt hahahahaha maar ja hij bijt niet, hij doet het volgens mij gewoon om te spelen 

groetjes
caroline, whooper en orbis
- hvanrensen
- geregistreerd lid
allemaal bedankt voor jullie reacties.. ik ga in ieder geval het een en ander proberen. even wat antwoorden op wat vraagjes.
waarom wij niet met hem verder op cursus zijn gegaan staat ook in mijn verhaal. hij is erg bang voor honden en kan buiten absoluut niet alleen gelaten worden. terwijl hij in ons huis zelf erg dominant is. verder is dit nooit echt een probleem geweest waarvan wij dachten van EN NU moet hij op cursus. het was allemaal wel in de hand te houde..
andere bellen werken niet.. een tring, dong dong of weet ik het wat hij reageerd er allemaal op.. jaja zo stom is ie niet
proberen te belonen ook al gedaan. als je hem niet op harde toon aanspreekt luistert hij gewoon niet. en dat koekje intereseerd hem dan al helemaal niet. hij is helemaal gefixeerd op het bezoek of de stofzuiger (ook als hij uitstaat of als de visite achterom binnenkomt)
maar voor de rest ga ik eens het een en ander proberen wat jullie hebben opgenoemd ook al zie ik dat slaan met de stang niet zo zitten. want wilt het werken moet hij er iets van voelen en als ik straks iets breek bij hem, want zo groot is ie niet, dan denk ik niet dat ik me dat zelf snel vergeef
allemaal bedankt
waarom wij niet met hem verder op cursus zijn gegaan staat ook in mijn verhaal. hij is erg bang voor honden en kan buiten absoluut niet alleen gelaten worden. terwijl hij in ons huis zelf erg dominant is. verder is dit nooit echt een probleem geweest waarvan wij dachten van EN NU moet hij op cursus. het was allemaal wel in de hand te houde..
andere bellen werken niet.. een tring, dong dong of weet ik het wat hij reageerd er allemaal op.. jaja zo stom is ie niet

proberen te belonen ook al gedaan. als je hem niet op harde toon aanspreekt luistert hij gewoon niet. en dat koekje intereseerd hem dan al helemaal niet. hij is helemaal gefixeerd op het bezoek of de stofzuiger (ook als hij uitstaat of als de visite achterom binnenkomt)
maar voor de rest ga ik eens het een en ander proberen wat jullie hebben opgenoemd ook al zie ik dat slaan met de stang niet zo zitten. want wilt het werken moet hij er iets van voelen en als ik straks iets breek bij hem, want zo groot is ie niet, dan denk ik niet dat ik me dat zelf snel vergeef
allemaal bedankt
-
- Actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik denk ook dat het met de opvoeding te maken heeft, dat je hem (of haar) eens een tijdje flink moet aanpaken, consequent (hoe schrijf je dat woord nou, ben het ff vergeten :p: ) zijn.
En ik dacht juist dat socilisatie een van de dingen was waarom je een puppycursus kan volgen.
Juist als je hond niet goed gesociliseerd is, zou ik naar een goede, bij jou en je hond passende, cursus gaan, juist om hem te sociliseren.
Socilisatie is omgaan met andere honden, mensen en andere dingen.
Doe je dit niet goed, dan krijg je dus dit soort hondjes.
Vooral in bezoek bijten vind ik een kwalijke zaak, dit is er waarschijnlijk ingegroeid, zal vast niet van de ene op de andere dag gebeurd zijn.
Of er moet wat naars voorgevallen zijn, en dat moet je het negatieve vervangen door het positieve.
Ik neem aan dat dit niet het geval is, want dan zou je het er wel bijgezegd hebben.
Ik zou hem eens een keer flink straffen, op wat voor manier dan ook, dat hij weet dat dit absoluut niet mag.
En 10 keer roepen dattie naar zn mand moet heeft geen zin, zeg het 1 keer duidelijk (wat is er mis met een harde toon als je hond niet wilt luisteren?), herhaal het eventueel nog een keer en maak dan korte metten, bijvoorbeeld door hem in zn nekvel te pakken en naar de mand of hoek of wat dan ook toebrengen en laat hem daar dan maar even tot jij zegt dat hij daar weg mag.
Komt hij uit zich zelf, stuur hem terug.
Laat weten dat jij de baas bent en niet hij, hij mag dan wel dominant zijn, jij hoort dominanter te zijn.
Zorg dat hij de rangorde in huis en waar dan ook weet.
En ik dacht juist dat socilisatie een van de dingen was waarom je een puppycursus kan volgen.
Juist als je hond niet goed gesociliseerd is, zou ik naar een goede, bij jou en je hond passende, cursus gaan, juist om hem te sociliseren.
Socilisatie is omgaan met andere honden, mensen en andere dingen.
Doe je dit niet goed, dan krijg je dus dit soort hondjes.
Vooral in bezoek bijten vind ik een kwalijke zaak, dit is er waarschijnlijk ingegroeid, zal vast niet van de ene op de andere dag gebeurd zijn.
Of er moet wat naars voorgevallen zijn, en dat moet je het negatieve vervangen door het positieve.
Ik neem aan dat dit niet het geval is, want dan zou je het er wel bijgezegd hebben.
Ik zou hem eens een keer flink straffen, op wat voor manier dan ook, dat hij weet dat dit absoluut niet mag.
En 10 keer roepen dattie naar zn mand moet heeft geen zin, zeg het 1 keer duidelijk (wat is er mis met een harde toon als je hond niet wilt luisteren?), herhaal het eventueel nog een keer en maak dan korte metten, bijvoorbeeld door hem in zn nekvel te pakken en naar de mand of hoek of wat dan ook toebrengen en laat hem daar dan maar even tot jij zegt dat hij daar weg mag.
Komt hij uit zich zelf, stuur hem terug.
Laat weten dat jij de baas bent en niet hij, hij mag dan wel dominant zijn, jij hoort dominanter te zijn.
Zorg dat hij de rangorde in huis en waar dan ook weet.
- Hanneke2
- Zeer actief
Even nog mijn 2 eurocent...
In een ander topic leerde ik dat de term 'flooding' is,
en ook in dit geval zou ik het toch zo proberen aan te pakken. Ouwe stofzuiger op de kop tikken, midden in de huiskamer zetten, aanzetten, en zelf lekker met de koptelefoon op leuke muziek gaan luisteren. En dat urenlang. Stofzuiger uitzetten zodra de hond uitgeput gaat liggen. Morgen herhalen, overmorgen weer.
Deurbel precies hetzelfde. Buurkindjes aannnemen die voor een paar euro elke vijf minuten aanbellen. Zelf niet reageren, en pas als het goed gaat gaan oefenen met wel op je gemakje naar de deur lopen, deur even open en deur weer dicht. En zo verder.
Toen Eline het elders zei realiseerde ik het me ook, je kan achterlijk gedrag niet constant volhouden. Het is een soort uitputtingsslag, maar ik denk wel dat het werkt.
Hanneke
In een ander topic leerde ik dat de term 'flooding' is,

Deurbel precies hetzelfde. Buurkindjes aannnemen die voor een paar euro elke vijf minuten aanbellen. Zelf niet reageren, en pas als het goed gaat gaan oefenen met wel op je gemakje naar de deur lopen, deur even open en deur weer dicht. En zo verder.
Toen Eline het elders zei realiseerde ik het me ook, je kan achterlijk gedrag niet constant volhouden. Het is een soort uitputtingsslag, maar ik denk wel dat het werkt.
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- hvanrensen
- geregistreerd lid
ik geef je idd groot gelijk.. mijn moeder vind het zielig om boyke te straffen en aangezien zij diegene is die het vaakste thuis is en de huishouding doet... tja.. hij heeft op deze manier snel zijn plek in de rangorde kunnen veroveren.. en het is erg moeilijk om dit er weer uit te halen.. vaak straffen en eerst waarschuwen werkt niet.. hij is daarvoor te dominant geworden. als je hem in het nekvel grijpt of hem met een krant op zijn kont mept jankt hij een keer en als je hem in zijn nekvel pakt gromt hij naar je en gaat daarna gewoon weer door.. dit is idd goed fout geweest.. als het mijn hond was geweest had ik het toch totaal anders gedaan. maar aangezien ik 13 was toen we hem kregen had ik daar weinig over te vertellen en wist ik daar ook weinig van.. ik zal in ieder geval proberen het er zo snel mogelijk uit te krijgen.. ik heb al tegen bekende gezegd dat als ze op de deurbel drukken en hij ligt in zijn mand en komt er dan toch uit en probeert te happen of te bijten dat ze hem in zijn nekvel moeten pakken of hem goed opzij moeten schoppen (natuurlijk niet zodat hij de hele kamer doorvliegt) en in ieder geval niet bang voor hem moeten zijn.. misschien dat dit ook een beetje meewerkt
- hvanrensen
- geregistreerd lid
- Hanneke2
- Zeer actief
:p: Je mag op mij ook best reageren hoor.hvanrensen schreef:deze reactie was trouens op het 1nalaatste bericht.. ik zie dat iemand me voor is geweest
Ik heb er natuurlijk niet heel veel zicht op, maar ik denk dat straffen de boel echt niet oplost. In mijn vorige bericht heb ik al aangegeven hoe ik het aan zou pakken, en daar zou ik toch nog aan toe willen voegen dat het misschien een goed idee zou zijn om aan die angst voor andere honden te werken. Ik ben legio van die bange kleine happertjes tegengekomen, en volgens mij zouden ze stuk voor stuk zielsgelukkig zijn als ze *wel* met andere hondjes durfden te spelen. Ga gewoon eens op zoek naar een supersociale zelfverzekerde hond, en gooi ze samen los op een veilige plek. En dan maar oefenen, oefenen, en oefenen. Ik ken bange happertjes die inmiddels heel voorzichtig maar wel een beetje blij met een stel grote honden mee banjeren. En echt, er is niks lekkerder dan een hondje dat enthousiast (ook al zit z'n staart nog half tussen z'n benen) op z'n vriendjes afrent.
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes