Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chemische Castratie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baxie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel
Aantal honden: 1

Chemische Castratie

Ongelezen bericht door Baxie »

Goede middag allemaal,

Wij hebben onze Jack Russell 2,5 weken geleden chemisch laten castreren, maar ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen wanneer dit gaat werken.

Want ik merk niet heel veel verschil, ook zijn de balletjes nog niet veel afgenomen in grote.

Groet baxie
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Chemische Castratie

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Heeft de Da niet verteld dat het gedrag eerst erger kan worden? Dat kan ongeveer 2 weken of langer duren. Als het tenminste met de chip gebeurd is? En qua verschil, het ligt er nogal aan waarvoor je het hebt laten doen, bij de meeste dingen moet je zelf alsnog heel hard werken om gedrag te veranderen. Het is geen wondermiddel.
Baxie
Vaste gebruiker

Ok, dus nog eventjes geduld hebben. Maar dan weet ik dat het bij de ene hond langer kan duren dan bij de andere hond.
Baxie
Vaste gebruiker

TessaThomas schreef:Heeft de Da niet verteld dat het gedrag eerst erger kan worden? Dat kan ongeveer 2 weken of langer duren. Als het tenminste met de chip gebeurd is? En qua verschil, het ligt er nogal aan waarvoor je het hebt laten doen, bij de meeste dingen moet je zelf alsnog heel hard werken om gedrag te veranderen. Het is geen wondermiddel.
Het is opzich niet erger geworden bij ons.
De DA heeft zeker het één en ander verteld, maar ik hoor het liever van mensen die er een ervaring mee hebben.
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Bij mijn hond merkte ik na 3 maanden nog geen verschil. Pas toen de tweede keer de chip werd gezet ging het werken. Toen werd zijn gedrag in een week of 5 veel minder. Het krimpen van de balletjes ging heel langzaam.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Bij Xavi heeft het best een poos geduurd voordat het effect "begon". Wel was het vrij snel duidelijk dat andere grote honden niet meer leuk waren.. dat was hier het eerste duidelijke kenmerk. Uitvallen aan de riem. De rest kwam later.. langzaam aan werd hij rustiger, verdween de puspiemel, geen gerij gejoel gehijg meer en zn ballen krompen idd.

Het is nu langzaam weer aan het uitwerken geloof ik :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wij hebben bij een Dober ook eens een suprelorin implantaat laten zetten. Het duurde ongeveer een maand voordat je wat ging merken, na slechts een half jaar werd zijn gedrag weer erger en ook zijn ballen werden toen al groter.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Is dit d.m.v. een chip gedaan of een injectie? als het via een chip is kan je wel even geduld moeten hebben. Bij mijn hond duurde het 6 weken eer we echt verschil merkten.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Baxie
Vaste gebruiker

cloris schreef:Is dit d.m.v. een chip gedaan of een injectie? als het via een chip is kan je wel even geduld moeten hebben. Bij mijn hond duurde het 6 weken eer we echt verschil merkten.
Dit is gedaan d.m.v. een chip.

Voor iedere hond is het dus anders en kan het wel even duren voor er verschil is.

Bedankt allemaal.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb ooit laten doen toen Kay bijna 2 was. We liepen die dogtrail met zijn aartsvijand en tja dan heb je wel een probleem. Echter ook te kort voor de dogtrail gezet: was een week of 4 ofzo volgens mij. Dus ik heb 2 dagen met een gillende, joelende en hysterische hond gelopen want hij werd alleen maar gekker....

Overigens heeft de chip hier pas na maanden iets laten zien. Echter geen gewenst effect: meneer zijn ballen krompen wel, maar ging ineens na maanden reageren toen de teef van buurvrouw weer eens loops was. Toen chip uitgewerkt was weer geen problemen verder..
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat voor gedragsveranderingen verwacht je?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”