Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje doodgestoken in Vondelpark
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Hondje doodgestoken in Vondelpark
Lekker dan. Wat heb je toch rare mensen op de wereld.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Killer deed vast z'n werk niet goed, en baas moest het even voordoen.
Wat een mafkezen heb je toch
Wat een mafkezen heb je toch

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nou dan hadden ze elkaar moeten ontlopen wat de doodgestoken hond is een staffordshireNanna schreef:Ik vind ook dat geen enkele actie van dat hondje een dergelijk weerwoord verdient.
Nou ja, eens te meer wordt duidelijk dat je volk met vechthonden moet ontlopen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
"Ja maar ik heb altijd een mes bij me om mezelf te kunnen verdedigen".

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
In de flowerpower tijd toen we daar met een blowtje kwamen i.p.v. een klapkaak, was het een stuk gezelliger.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
is dit niet vanwege de angst voor andere honden die zijn hond dood bijten?
Er is toch nog niet bekend wat eraan vooraf ging?
Niet dat ik het goedpraat trouwens maar we hebben er laatst ook al eens een discussie over gehad dat het ter sprake kwam.
Edit:ik lees net dat het artikel inmiddels wat uitgebreider is, vanmorgen wisten ze de oorzaak nog niet.
Er is toch nog niet bekend wat eraan vooraf ging?
Niet dat ik het goedpraat trouwens maar we hebben er laatst ook al eens een discussie over gehad dat het ter sprake kwam.
Edit:ik lees net dat het artikel inmiddels wat uitgebreider is, vanmorgen wisten ze de oorzaak nog niet.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat een wonderlijk zinnetje over die doodgestoken stafford staat er tussen .........
De eigenaar van de staffordshire heeft alles zien gebeuren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
goh, zijn we het ook eens eens, korthaar.korthaar schreef:In de flowerpower tijd toen we daar met een blowtje kwamen i.p.v. een klapkaak, was het een stuk gezelliger.

Ineens is een Stafford ook een "hondje".
Bizar verhaal zeg.
Bizar verhaal zeg.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Misschien heeft hij de hond neergestoken om zijn eigen hond te redden? Van wat ik lees was er een gevecht tussen een pitbull en stafford, geen idee wie begonnen is natuurlijk.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik heb toevallig deze ochtend een andere wandeling gemaakt, meestal ga ik ook naar deze plek in het park (ernaast is een groot grasveld waar altijd veel hondjes spelen).
De eigenaar van de doodgestoken hond ken ik ook. Hij fietst altijd rond met een aantal honden, waarvan sommigen van hemzelf zijn en voor de andere honden is hij een soort 'heropvoeder'. Niet de makkelijkste honden dus die hij bij zich heeft, maar voorheen ging het nooit fout voor zover ik weet.
Hoe dan ook verschrikkelijk nieuws. Ik ben heel blij dat ik er niet bij was om het te zien.
De eigenaar van de doodgestoken hond ken ik ook. Hij fietst altijd rond met een aantal honden, waarvan sommigen van hemzelf zijn en voor de andere honden is hij een soort 'heropvoeder'. Niet de makkelijkste honden dus die hij bij zich heeft, maar voorheen ging het nooit fout voor zover ik weet.
Hoe dan ook verschrikkelijk nieuws. Ik ben heel blij dat ik er niet bij was om het te zien.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Niet iedereen heeft schoenen als zeilschepen .Nanna schreef:Waarom denk je dat ik adviseer dit soort figuren met een héél grote boog te omzeilen.Cleva schreef: Wie loopt er nou met een pit bull en een mes rond? Dan ben je toch bij voorbaat een dossier?

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Oh ja want ze zijn allemaal zo.Hier lopen Antillianen met staffords en ik was net zo veroordelend bezig als jij,nou ik kan je zeggen dat ik liever hun tegen kom dan oudere mensen met hun stafford aan de lijn.Zij weten nog wat ze aan de lijn hebben die oudere totaal niet.Nanna schreef:Waarom denk je dat ik adviseer dit soort figuren met een héél grote boog te omzeilen.Cleva schreef: Wie loopt er nou met een pit bull en een mes rond? Dan ben je toch bij voorbaat een dossier?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Vreselijk bericht. Ik loop wat vaker in het Vondelpark de laatste tijd omdat we het Wester- en Erasmuspark nou wel kennen en er over het algemeen leuke honden en eigenaren lopen maar ik blijf wel even weg voorlopig...
Kennis van me loopt er ook vaak met haar pitbull die zelf denkt dat ze een labrador is, je zal toch maar net zo'n gek tegenkomen.
Kennis van me loopt er ook vaak met haar pitbull die zelf denkt dat ze een labrador is, je zal toch maar net zo'n gek tegenkomen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Ze brengt ze ook zeer netjes terug.Nanna schreef:Ted en Harry schreef: Kennis van me loopt er ook vaak met haar pitbull die zelf denkt dat ze een labrador isrent die kennis ook achter tennisballen aan?

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Heel eerlijk niet iedereen met die met een mes rond loopt is een gevaarlijke gek of een asociaal persoon!
Ik heb ook jaren lang rond gelopen met een flink scherp mes simpel vanwegen mijn werk wat ik deed.
Ik werkten toen op maneges en boerderijen en dan moet je altijd een mes bij je hebben voor het geval dat er iets mis gaat met de dieren.
Een paard die schrikt met koest en al in de sloot sprinkt en in het prikkeldraad hangt moet heel snel los gesneden worden.
Een koe die in de melk stal ongeduldig word en over de anderen koe heen springt en met zijn poot in diens halsband blijft hangen, weer een goede reden om een flink mes bij te hebben.
Zo heb ik nog 10 talen gevallen waarbij het mes in mijn zak een leven heeft gered, zo zijn er ook anderen beroepen waarbij het heel handig of noodzakelijk is om altijd een mes bij je te hebben.
Heel eerlijk als ik de eigenaar van de pit was geweest en die Stafford viel mijn hond aan en ik kon ze op geen enkele anderen manier van elkaar af krijgen terwel de eigenaar een end verderop alles ziet gebeuren dan zou ik ook mijn mes wel gebruiken om mijn hond te redden!
Daarbij vind ik dat je vecht honden gewoon niet los moet laten lopen waar veel anderen honden lopen, dat is gewoon echt niet veilig!
Hoe lief en geweldig ze ook voor mensen zijn ze zijn eeuwe gefokt om anderen honden te versnipperen, dat haal je er niet uit met opvoeding.
Daar moet je met heel zorgvuldig fokken iets aan veranderen, maar ook dat is niet 1,2,3 gebreurt.
Ik snap heel goed als je dat een Stafford of pit neemd, het zijn de meest lieven honden naar mensen en anderen dieren maar ze zijn gefokt als honden moordenaars.
Als je daar bewust van bent en ze altijd aan de lijn houd is er geen probeleem, maar ga ze niet los laten lopen in een park waar heel veel honden komen!
Als laaste oordeel niet voor dat je het helen verhaal van bijden kanten kent, je weet niet wat er gebreurt is en hoe die anderen hond er aan toe is.
Ik heb ook jaren lang rond gelopen met een flink scherp mes simpel vanwegen mijn werk wat ik deed.
Ik werkten toen op maneges en boerderijen en dan moet je altijd een mes bij je hebben voor het geval dat er iets mis gaat met de dieren.
Een paard die schrikt met koest en al in de sloot sprinkt en in het prikkeldraad hangt moet heel snel los gesneden worden.
Een koe die in de melk stal ongeduldig word en over de anderen koe heen springt en met zijn poot in diens halsband blijft hangen, weer een goede reden om een flink mes bij te hebben.
Zo heb ik nog 10 talen gevallen waarbij het mes in mijn zak een leven heeft gered, zo zijn er ook anderen beroepen waarbij het heel handig of noodzakelijk is om altijd een mes bij je te hebben.
Heel eerlijk als ik de eigenaar van de pit was geweest en die Stafford viel mijn hond aan en ik kon ze op geen enkele anderen manier van elkaar af krijgen terwel de eigenaar een end verderop alles ziet gebeuren dan zou ik ook mijn mes wel gebruiken om mijn hond te redden!
Daarbij vind ik dat je vecht honden gewoon niet los moet laten lopen waar veel anderen honden lopen, dat is gewoon echt niet veilig!
Hoe lief en geweldig ze ook voor mensen zijn ze zijn eeuwe gefokt om anderen honden te versnipperen, dat haal je er niet uit met opvoeding.
Daar moet je met heel zorgvuldig fokken iets aan veranderen, maar ook dat is niet 1,2,3 gebreurt.
Ik snap heel goed als je dat een Stafford of pit neemd, het zijn de meest lieven honden naar mensen en anderen dieren maar ze zijn gefokt als honden moordenaars.
Als je daar bewust van bent en ze altijd aan de lijn houd is er geen probeleem, maar ga ze niet los laten lopen in een park waar heel veel honden komen!
Als laaste oordeel niet voor dat je het helen verhaal van bijden kanten kent, je weet niet wat er gebreurt is en hoe die anderen hond er aan toe is.
-
- geregistreerd lid
Nee het tuig van het paard waarmee hij aan de koets vast zitCleva schreef:Goed, een mes komt te pas op een boerderij met vastgebonden dieren.Shenna schreef:Heel eerlijk niet iedereen met die met een mes rond loopt is een gevaarlijke gek of een asociaal persoon.
We hebben het nu over een stadspark.
Prikkeldraad doorsnijden met een mes daar geloof ik trouwens niet zo in maar daar hebben we het niet over.

Dat is van leer, daarom heb je een groot scherp mes nodig om dat los te kunnen snijden

Mijn vriend loopt ook met een mes op zak elke dag, hij moet vaak dozen of anderen dingen open snijden tijdens het werk.
Zo zijn er nog meer beroepen waar messen handig zijn om standaard bij je te hebben, ook in de stad.
Als iemand dan in zijn werk kleding 's ochtends zijn hond uit gaat laten is het heel logies om het mes toevallig in zijn zak te hebben.
Maar eerlijk is eerlijk je weet het niet!
Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is maar als de man van de pitbull uit paniek heeft gerepareerd dan snap ik dat heel goed.
Dat is ook waarom ik vind dat je dat soort honden niet hoor los te laten lopen, daar zijn ze te gevaarlijk voor!
Wat me wel weer verbaast is dat een strafford opeens een hondje is, was hij op een lab geklapt en die eigenaar had hem neer gestoken dan was het verhaal heel anders geweest

-
- Zeer actief
Gelijk heb je, een mes, vlijmscherp is gewoon nodig.Shenna schreef:Heel eerlijk niet iedereen met die met een mes rond loopt is een gevaarlijke gek of een asociaal persoon!
Je zou zo maar mijn zusje kunnen zijn.

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Gelukkig is de slabek die ik op kan zetten tot nu toe voldoende geweest om leipe klapkaakeigenaren en andere halve zolen op afstand te houden, maar tegen de tijd dat dat niet meer zo is wil ik geen honden meer.Wolfsblut schreef:Gelijk heb je, een mes, vlijmscherp is gewoon nodig.Shenna schreef:Heel eerlijk niet iedereen met die met een mes rond loopt is een gevaarlijke gek of een asociaal persoon!
Je zou zo maar mijn zusje kunnen zijn.
Ik verdom het om gewapend met een mes mijn honden uit te gaan laten. Dan maar geen honden meer

-
- geregistreerd lid
Dat is dus het punt wat ik probeer te maken, ik had het mes altijd bij me om dieren los te kunnen snijden als ze in de problemen kwamen.Anja schreef:
Gelukkig is de slabek die ik op kan zetten tot nu toe voldoende geweest om leipe klapkaakeigenaren en andere halve zolen op afstand te houden, maar tegen de tijd dat dat niet meer zo is wil ik geen honden meer.
Ik verdom het om gewapend met een mes mijn honden uit te gaan laten. Dan maar geen honden meer
Het was een gewoonte net zo als anderen mensen hun telefoon en sleutels altijd bij zich hebben had ik dat mes ook altijd bij me, niet van wegen anderen honden of om me te bewapenen er tegen.
Nou heb ik godzeidank nooit mee gemaakt dat ik een hond er niet af kreeg met herrie of er af trekken maar ik heb ook nooit echt een aanvaring gehad met een pit bull achtige.
Mijn vriend loopt ook altijd met een mes, niet vanwegen anderen mensen, niet voor honden of zelf verdediging maar simpel om dozen open te maken die plastik touwe vast zitten.
Mocht hij zich ooit moeten verdedigen tegen een idioot die kwaat wil dan zijn zijn bloten handen gevaarlijk genoeg

Wij wonen op loop afstand van het Vondel park, dus hij loop daar ook met een mes op zak als we gelijk uit zijn werk daar zouden gaan wandelen.
Betekend niet dat hij een gevaarlijke gek is, of dat hij het bewust mee neemt.
Het feit dat iemand er nu een hond mee dood gestoken heeft betekend niet dat hij het mes daar voor speciaal bij zich had, maar kan om zijn hond te beschermen dat hij het uit wanhoop gebruikt heeft.
Ik zeg niet dat het zo gegaan is, hij kan het ook wel speciaal als wapen mee hebben genomen.
Ik zeg allen dat er ook in de stad genoeg beroepen zijn waar het handig is om een mes altijd bij je te hebben en dat je daar niet zo maar over kan oordelen.
Beroepen waar het handig kan zijn om een mes bij je te hebben:
Alle beroepen waar je met dieren werkt
Bouwvakker
elektricien
Beroepen waar je veel dingen moet uitpakken of los snijden
En zo zijn er vast nog wel meer.
Trouwens de levens die ik met mijn mes heb gered zijn dieren levens van beesten die totaal in paniek waren of gewoon te stom voor woorden

Voorbeeld:
We reden met een koest met een super mak en rustig paard er voor, helemaal verkeers mak knipperden nog niet eens als hij in werd gehaald door een toeterde vrachtwagen.
Op een gevenmoment kwamen we lang een boerederij met buiten lopende kalkoen, het zag er wit van.
Voor mensen die kalkoenen niet kennen het zijn flinke grote vogels die echt griezelig zijn en altijd alleemaal tegelijkertijd knetterhard klokklokklokklok moeten zeggen ( stomen besten

Dus toen wij er langs reden schrok ons bomproef paard daar zo van dat zijn eerste reactie was om bij ze weg te springen, hop zo een heuveltje af tegen een sprikkeldraad aan.
Daar sta je dan met je paard vast aan de koets die hem het prikkeldraad in duwed, hem los gespen lukt niet en duurt te lang.
Bedenk je dat het paard ook niet even rustig blijft staan om het wat makkelijker te maken, dan heb je een flik super scherp mes nodig om het dikken leren tuig los te snijden.
Met je gemiddeld zakmesje kom je er echt niet hoor.
Toen ik hem los had gesneden kon ik de bomen van de koest om hoog doen en hem uit het prikkeldraad halen, godzeidank viel het daar door mee maar had ik geen mes gehad dan weet ik niet hoe hij het er van af had gebracht!
In die tijd ben ik ook een keer spontaan met een stel vrienden naar een discotheek gegaan, toen ik daar kwam en het portje ging piepen bedacht ik me opeens dat het ook mijn mes zo als altijd bij me had

Gelijk gepakt laten zien en uitgelegd waarom ik hem bij me had, de potiers vonden het aannemelijke en wouden wel even op mijn mes letten zo lang ik binnen was

Dus mensen met groote engen messen zijn niet altijd engen mensen

- iones
- Zeer actief
Over de toedracht was nog niets bekend.
Dus er was geen duidelijke aanleiding. Het was gewoon een hondenhater die dat deed, die helaas ook een hond heeft. Ik vrees ook voor die hond. Mensen die niet van honden houden moeten geen hond willen hebben.
Dus er was geen duidelijke aanleiding. Het was gewoon een hondenhater die dat deed, die helaas ook een hond heeft. Ik vrees ook voor die hond. Mensen die niet van honden houden moeten geen hond willen hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- geregistreerd lid
Misschien toch eens leren lezeniones schreef:Over de toedracht was nog niets bekend.

In de bron staat duidelijk dat de 2 honden aan het vechten waren, dat is in mijn ogen een duidelijke aan leiding

Dus de conclusie die je trekt is dus echt bagger!
Als je ook nog kan lezen ergens veder op fiets de Stafford eigenaar vaak rond met zijn los lopende honden waar vaak ook probleem gevallen bij zitten, puur met dezen informatie kan je er dus al van uit gaan dat er meer aan de hand was dan iemand die uit het niets een hond neer steekt!
Zo lang je niet alle feiten weet is de enige conclusie die je kan trekken dat het heel kut is dat de hond dood is en dat je geen idee heb van wat er gebeurd is.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hoe bedoel je dat nou?iones schreef:Over de toedracht was nog niets bekend.

Als er over de toedracht niets bekend is kan je daar toch niet de conclusie uit trekken dat er geen duidelijke aanleiding was?

-
- geregistreerd lid
Cleva schreef:Oh, ben je er zo een?Shenna schreef:
Dus de conclusie die je trekt is dus echt bagger!
Ben ik er wat voor een?
Als iemand niet de moeiten neemd om alles te lezen en gelijk tot een conclusie sprinkt die echt schadelijk kan zijn voor de de personen die er mee gemoeit zijn is dat in mijn ogen erg slecht, in anderen worden bagger.
Tegen woordig is het normaal geworden om gewoon je "eigen mening" te hebben zonder dat ze ook daadwerkelijk genoeg info hebben om die te kunnen vormen.
Ik word regelmatig misselijk van de uitspraken die er gedaan worden zonder dat het ergens op gebaseerd is, het is namelijk wel degelijk schadelijk.
Tuurlijk mag iedeen zijn eigen mening hebben maar met zo weinig informatie stellen dat de man een honden hater was en er veder niks aan de hand was vind ik echt een beetje te ver gaan!
Dus als je bedoeld dat ik iemand ben die mijn menig bouwd op informatie en niet zomaar tot conclusies spring ja dan ben ik er zo een, als je bedoeld dat ik het afkeur als iemand op1 klein onduidelijk zinnetje zo vergaande harde theorie als waarheid gaat neer zetten ja dat klopt.
Als je bedoeld dat ik iemand ben die mensen met goed onderbouwde meningen die anders is dan mijn mening niet respecteer of serieus neem dan heb je het mis.
maar goed als ik jou zou volgend in je "oh, ben je er zo een"
Dan zou ik kunnen stellen dat jij ook iemand bent die zomaar op conclusies trekt zonder een goede onderbouwing of alle informatie er bij te beterken, want dat is wat je laat zien door enkel dit zinnetje uit mijn post te pakken.
Dus ben jij er zo een?
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Ik vermoed dat zijn pitbull een potje ging knokken met de stafford, en aangezien dit type honden niet ophouden tot er eentje dood is, de man in paniek schoot en het zo oploste.
Maar dat is enkel mijn vermoeden, ik ben er gelukkig niet bijgeweest.
Maar dat is enkel mijn vermoeden, ik ben er gelukkig niet bijgeweest.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Het is een gave.Tara schreef:Wat wonderlijk, hoe jij een complete theorie kunt deduceren uit de mededeling dat er over de toedracht niks te melden is.iones schreef:Over de toedracht was nog niets bekend.
Dus er was geen duidelijke aanleiding. Het was gewoon een hondenhater die dat deed, die helaas ook een hond heeft.

Wat je zegt ben je zelfffff