Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Over takketeven en watjesreuen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Over takketeven en watjesreuen

Ongelezen bericht door ranetje »

gyanty schreef: Perfecte timing honden onderling en dat mensen dat niet zouden hebben, vind ik overigens ook bullshit. .

(ik vind nog altijd dat wij vooral niet moete proberen om hondentaal te spreken, want dat komt echt niet over,
?????????
Jij hebt kennelijk een perfecte timing.
Dat veel mensen dat niet hebben is geen bullshit.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Thomas schreef:
gyanty schreef: Perfecte timing honden onderling en dat mensen dat niet zouden hebben, vind ik overigens ook bullshit. .

(ik vind nog altijd dat wij vooral niet moete proberen om hondentaal te spreken, want dat komt echt niet over,
:19:
Nou Gyanty, grommen werkt hier anders vele malen beter dan mopperen o.i.d.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Lunatic schreef:
Thomas schreef:

Ja, hier ook.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

ranetje schreef:
gyanty schreef:Het is voor mij vooral een verwondering. Ik heb cm een tijdje gevolgd. Ik heb zelf besloten dat ik het geen fijne manier van omgaan met honden vind, omdat je snel in negatief spiraal komt, omdat je zoveel kijkt naar negatief gedrag.

Het ging mij vooral om het feit dat tegenstanders van CM en van het op de zij-gooien van honden aanvoeren dat honden onderling nooit doen. Ik heb nu twee situaties waarin honden het onderling wel doen. Hond van ts bij een onbekend hond en zelf in mijn eigen 'roedeltje'. En niks geen stress, juist honden die er door gekalmeerd worden, gedwongen gekalmeerd worden dus.

Perfecte timing honden onderling en dat mensen dat niet zouden hebben, vind ik overigens ook bullshit. Mensen reageren net zo instinctief als een hond. En ook een hond kan een slecht timing hebben. Dáár draait het echt niet om. Vreselijk ge-over-theoriseerd en in de praktijk nergens op gebaseerd.

Dus gewoon even een aha-momentje van mij. Gaat er niet over of wij het wel of niet zouden moeten toepassen (ik vind nog altijd dat wij vooral niet moete proberen om hondentaal te spreken, want dat komt echt niet over, als we maar duidelijk en fair tegen onze hond zijn en bewust zijn van het taalverschil)
Hoe het bij jou was @gyanty kan ik niet beoordelen.
Maar bij TS was het toch eigenlijk niet helemaal op de rug gooien en zeker niet zoals cm dat doet?
Dat begrijp ik tenminste uit de reactie van TS op mijn vraag.
Maeve schreef:
ranetje schreef:Hoe werken jullie honden een andere hond tegen de grond?

Ita staat sporadisch ook over een op de grond iggende hond heen te grommen, maar die honden gaan in de herrie dan wel zelf liggen.
Dat tegen de grond werken doet Ita dus niet.
Nou, ze beukt en blaft wel wat af :mrgreen: Maar het is inderdaad meer intimideren dan iets anders.
Hond van ts werkte de andere hond tegen de grond, dat is voor mij een beetje hetzelfde idee. De hond naar een lagere positie dwingen tegen de grond in ieder geval.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

ranetje schreef:

?????????
Nee het staat er wat krom, al begreep iemand eerder wel wat ik bedoelde...... en wat er uiteindelijk ook gewoon wel staat als je het goed leest

Dat honden evenmin zoiets als perfecte timing hebben als mensen.

En daarmee bedoel ik helemaal niet dat ik dus een perfectere timing dan wie dan ook heb. Snap niet hoe je dat er uit haalt. Ben nou niet iemand die zo zeker is van zichzelf om superkwaliteiten aan mezelf toe te dichten hoor
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Lunatic schreef:
Thomas schreef:

Wil je daarmee zeggen dat jij honden volledig begrijpt en volledig de hondentaal kan spreken? Nee het is die nieuwe mode (alhoewel het is niet zo nieuw), dat wij ons volledig honds op moeten stellen. Dat gaat er bij mij niet helemaal in. Prachtig dat jullie honden jullie grom begrijpen, maar daarmee kan je nog niet converseren op hond niveau zeg maar. Dat is al moeilijk in het engels of welke andere tweede mensentaal, laat staan in iets wat dus geen mensentaal is... We zullen het nooit 100% kunnen nabootsen en honden zullen het nooit 100% kunnen begrijpen.... (overigens grommen begrijpen ze hier totaal weer niet...)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

gyanty schreef:
ranetje schreef:

?????????
Nee het staat er wat krom, al begreep iemand eerder wel wat ik bedoelde...... en wat er uiteindelijk ook gewoon wel staat als je het goed leest

Dat honden evenmin zoiets als perfecte timing hebben als mensen.

En daarmee bedoel ik helemaal niet dat ik dus een perfectere timing dan wie dan ook heb. Snap niet hoe je dat er uit haalt. Ben nou niet iemand die zo zeker is van zichzelf om superkwaliteiten aan mezelf toe te dichten hoor
Omdat het heel goed zo te lezen is? :idea:

Maar dat bedoel je dus niet.
Nu is dat duidelijk :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”