Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hormonale problemen Taran. Laatste update blz 8
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 1
Re: Hormonale problemen Taran. Flinke terugval blz 6
Hoe vond hij die massages? Als hij dat fijn vond zou je dat kunnen blijven doen. Ik merk dat het bij Louis echt helpt in zijn gemoedstoestand.
Het kan natuurlijk ook een combinatie van factoren zijn. Dat hij de stress 4 weken redelijk kan managen, tot het punt dat er ook nog loopse teefjes zijn en dan loopt hij "over".
Het kan natuurlijk ook een combinatie van factoren zijn. Dat hij de stress 4 weken redelijk kan managen, tot het punt dat er ook nog loopse teefjes zijn en dan loopt hij "over".
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ze zijn pittiger geworden. 15 jaar geleden was de saarloosreu die ik toen had relaxter. Tegen andere honden vooral. Maar ook dat ze zich meer in hun lot schikte. Als er een dag minder beweging aan zat dan was dat zo. Dat gold niet alleen voor mijn saarloos, maar ook de saartjes die ik toen goed kende en dat waren er behoorlijk wat.Nanna schreef:O, dat vind ik best interessant. Hoe vind jij dan, als ervaringsdeskundige, dat ze veranderd zijn? En nog belangrijker: hoe komt dat dan?flamme schreef: het is een feit dat ik al meerdere Saarlooswolfhonden heb gehad. Misschien heb ik te veel vastgehouden aan het oude "meer gezapige" karakter. Misschien is het tijd om kritisch te kijken en in te zien dat de saarloos van 15 jaar geleden, die ik als eerste in huis had, niet meer de saarloos is van nu.
Nu is Taran ook met regelmaat een deurmatje hoor, maar als hij niet voldoende beweegt merk ik wel dat hij actiever is in huis en meer wil. Heel simpel, ik ben nu net terug uit het bos. Taran springt uit zichzelf in de auto. Dan weet ik dat hij thuis meteen "neerstort". Als hi me bij de auto aankijkt met een blik als onweer, weet ik dat ik niet voldoende gedaan heb met hem.
De reden is simpel, er zit divers ander bloed doorheen en er zijn combinaties gemaakt waarvan ik weet dat de voorouders ook al meer aan de actieve en pittige kant waren.
Het heeft zijn voordelen hoor, maar het is wel wennen en omschakelen en deels denk ik dat ik dat niet voldoende gedaan heb.
Om maar heeeeel erg in de kerk te vloeken, ik denk dat de saarloos van tegenwoordig wat meer tjech en poolhondjes vertoont.
De echte oude rotten in het vak zullen vertellen dat de meer pittige exemplaren er vroeger ook wel geweest zijn en dat geloof ik ook meteen maar ik kende ze niet. Nu ken ik weinig saartjes met het relaxte karakter van vroeger. Maar, moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen, ik ken niet meer heel veel saarloosjes goed omdat ik niet zo'n beste ervaringen heb in het wereldje en me er alleen zijdelings mee bezig houd.
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Ja toentertijd wel. Er is nu een "legale" outcross gedaan met een witte herder maar dat is pas van verleden jaar.Nanna schreef:Maar ik neem aan dat die kruisingen dan stiekem gedaan zijn?flamme schreef: De reden is simpel, er zit divers ander bloed doorheen.
Om maar heeeeel erg in de kerk te vloeken, ik denk dat de saarloos van tegenwoordig wat meer tjech en poolhondjes vertoont.
Het is ook lastig te bewijzen maar de geruchten zijn er en terugkijkend op bepaalde lijnen zeggen mensen die er veel meer verstand van hebben dan ik ook wat voor een honden en wanneer het ongeveer gebeurd is.
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Lief dat je het vraagt. Nou, goedHeavy schreef:Hoe gaat het nu met Taran?

Ik ben dus weer begonnen met de "medicijnen".
Omdat ik vond dat de sceptici hier zeker ook een punt hadden ben ik ook meer met hem gaan ondernemen op "gebruik je neus zoals je wilt" gebied.
Helaas was dit een kort leven beschoren omdat ik een fors incident op het werk heb gehad en al enkele weken thuis zit met een kapotte knie. De honden zijn daardoor veroordeeld tot minimale rondjes omdat ik ze niet zomaar aan iemand anders kan uitbesteden en ik niet goed kon lopen.
Maar ook nu, met minimaal beweging gaat het prima. Geen gepiep, geen gedrentel, gewoon eten, geen uren gestaar uit het raam. Ik voel me vervelend omdat de honden op dit moment niet krijgen wat ze nodig hebben maar het lijkt weinig effect te hebben op ze en dus ook niet op Taran.
De natuurgeneeskundige vertelde dat bij hormonale problemen de behandeling vaak langer duurde en dat we dus te snel gestopt waren. Nu Taran weer dagelijks een onderhoudsdosis krijgt is hij stukken rustiger en is zelfs met veel minder beweging dan anders gewoon zijn eigen zelf in huis.
Vanaf morgen ga ik de normale wandelingen weer oppakken en ik hoop over een week of 2 weer echt goed te kunnen lopen voor een paar uur. Kan ik weer lekker met de honden naar het bos.
Ik ben in ieder geval begonnen met meer splitsen omdat beide honden wel duidelijk wat anders nodig hebben.
Taran is inderdaad van het rondstruinen type. Kian ook, maar dan veel meer gericht op speuren naar wild en ook apporteren. Daar gaan we dus mooi mee verder, met beide honden.
Voorlopig ga ik dus zo door, met de celzouten en met de extra en andere beweging als ik dadelijk weer goed vooruit kan.
Zoals ik al eerder heb geschreven, ik heb veel gehad aan de verschillende inzichten

Ik ben overtuigd van het feit dat de celzouten werken en ik denk dat een andere manier van naar Taran kijken en aanpassingen doen waar hij dat nodig had met de natuurgeneeskundige behandeling een goede combi is

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Hormonale problemen Taran. update blz 8
Klinkt goed flamme
Wat de honden betreft dan.
Voor jou beterschap.
Ik hoop dat je binnenkort weer goed op de been bent.

Voor jou beterschap.
-
- Zeer actief
Ierse Setter
ranetje schreef:Klinkt goed flamme![]()
Voor jou beterschap.
Jawel, komt goed. Vandaag voor het eerst weer een rondje bos gedaan. Nog wel wat aangepast, maar toch bijna 3 kwartier weggeweest. De honden vonden het heerlijk en ik ook!
Dus weer wat opbouwen

-
- Zeer actief
Ierse Setter
De laatste update van mijn kant (tenzij mensen vragen hebben natuurlijk)
Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder.
Taran krijgt iedere dag zijn celzouten. Onderhoudsdosis van 1 pilletje.
Het gaat prima! Blijft alleen thuis, sloopt niet (jat wel van de aanrecht
) jankt niet en, het aller aller belangrijkst, hij is een blije vrolijke hond
Hij komt zelf met speeltjes aansjouwen om samen met ons te spelen, speelt met Kian en is lekker actief.
Op straat naar andere honden toe is en blijft een uitdaging, maar een die te sturen is.
Ik heb geen hormonaal gedrag meer waargenomen wat niet normaal is voor een gezonde reu en hij zit lekker in zijn (stoere) vel.
Buiten de terugval eerder dit jaar ben ik nog steeds enorm blij dat ik hier voor gekozen heb en dat het zo heeft uitgepakt. De krititische kijk van een aantal mensen heeft me alles meerdere malen doen overdenken en een aantal zaken heb ik meegenomen in de dagelijkse gang van doen hier. De reden dat ik er zeker van ben dat de stabiliteit in Taran niet alleen daardoor komt is dat in de tijd dat ik thuis zat met mijn pootje omhoog (en dat heeft weken geduurd) Taran zijn positieve gedragsverandering al had.
Taran en ik zijn blij
Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder.
Taran krijgt iedere dag zijn celzouten. Onderhoudsdosis van 1 pilletje.
Het gaat prima! Blijft alleen thuis, sloopt niet (jat wel van de aanrecht

Hij komt zelf met speeltjes aansjouwen om samen met ons te spelen, speelt met Kian en is lekker actief.
Op straat naar andere honden toe is en blijft een uitdaging, maar een die te sturen is.
Ik heb geen hormonaal gedrag meer waargenomen wat niet normaal is voor een gezonde reu en hij zit lekker in zijn (stoere) vel.
Buiten de terugval eerder dit jaar ben ik nog steeds enorm blij dat ik hier voor gekozen heb en dat het zo heeft uitgepakt. De krititische kijk van een aantal mensen heeft me alles meerdere malen doen overdenken en een aantal zaken heb ik meegenomen in de dagelijkse gang van doen hier. De reden dat ik er zeker van ben dat de stabiliteit in Taran niet alleen daardoor komt is dat in de tijd dat ik thuis zat met mijn pootje omhoog (en dat heeft weken geduurd) Taran zijn positieve gedragsverandering al had.
Taran en ik zijn blij

-
- Zeer actief
Ierse Setter
Re: Hormonale problemen Taran. Laatste update blz 8
Ik zal snel weer een verhaaltje vertellen in hun topic in "algemeen".
Met foto's
Met foto's

- ranetje
- Zeer actief
Samen met dat ene pilletje heb je een mooi evenwicht gevonden met Taran.
Klinkt goed
Klinkt goed

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
fijn natas!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat fijn 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Dank jullie
ja superfijn!

- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
-
- Zeer actief
Ierse Setter
En ook, een half jaar later, gaat het nog steeds prima. Inmiddels wat loopse teefjes in de buurt gehad maar niks aparts gemerkt aan Taran. hij is zo stabiel als een rots. En dat al maanden zonder pilletjes.
Wel hebben we besloten om niet te gaan fokken met hem. Ik wil niet het risico lopen dat zijn gedrag terugkomt. Dus we hebben gewoon een mooie volle reu in huis met alle bijpassende eigenschappen zonder extreem gedrag. Zelfs nu er een (geholpen) teefje rondloopt hier.
Geen kleine Tarans in de toekomst tot teleurstelling van velen (had diverse aanvragen liggen) maar een goede keuze voor ons. Heel egoïstisch misschien, maar dat is dan maar zo.
Wel hebben we besloten om niet te gaan fokken met hem. Ik wil niet het risico lopen dat zijn gedrag terugkomt. Dus we hebben gewoon een mooie volle reu in huis met alle bijpassende eigenschappen zonder extreem gedrag. Zelfs nu er een (geholpen) teefje rondloopt hier.
Geen kleine Tarans in de toekomst tot teleurstelling van velen (had diverse aanvragen liggen) maar een goede keuze voor ons. Heel egoïstisch misschien, maar dat is dan maar zo.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
geweldige update!
en jammer dan voor de mensen die anders gehoopt hadden, een hond die zich prima gedraagt in huis is veel belangrijker!
en jammer dan voor de mensen die anders gehoopt hadden, een hond die zich prima gedraagt in huis is veel belangrijker!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
Wat een mooie update flamme
Jammer dat hij niet gebruikt gaat worden, maar als jij daar een risico in ziet staat jouw belang (en dat van Taran) voorop.

Jammer dat hij niet gebruikt gaat worden, maar als jij daar een risico in ziet staat jouw belang (en dat van Taran) voorop.
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Dank jullie
Zo dachten wij er ook over.