Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik doe alles fout
Moderator: moderatorteam
- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
- Aantal honden: 1
Ik doe alles fout
Vandaag ben ik voor het eerst naar gehoorzaamheidstraining geweest met Wilma. Ik dacht dat we gewoon in een groep mee zouden gaan doen, maar een 'introductieles' blijkt in te houden dat je hond en jij worden beoordeeld. Er was nog 1 vrouw met haar hond voor het eerst en wij moesten apart van de groep bij een trainster gaan staan. De andere hond kwam uit Griekenland en was al 3 jaar bij zijn baas. Als eerste kregen we een preek over het halen van zielige hondjes uit het buitenland en dat dit altijd probleemhonden zijn waar veel werk in zit. Daarna ging ze veel vragen stellen. Daar bleek uit dat ik zo'n beetje alles fout doen. We laten haar meestal uit aan een flexi - Fout. Ik knuffel haar regelmatig - Fout. (Dit is wel begrijpelijk omdat ze een zielige hond uit Spanje is, maar knuffelen mag alleen als beloning). Als ze blaft naar een andere hond zeg ik NEE, ik houd haar kort en ik trek haar mee - Fout. (De riem moet altijd slap blijven ze ze moet zelf meelopen). Die andere vrouw had natuurlijk veel betere antwoorden, dus ik voelde me echt de slechtste leerling van de klas. Ondertussen was Wilma druk aan het blaffen omdat verderop op het veld honden aan het blaffen waren.
We moesten een stukje lopen met de honden. Wilma ging een paar keer snuffelen en toen trok ik even aan de riem, maar dit mag niet. Ik liep ook te gespannen. Van die andere vrouw had ze na 2 keer wel gezien dat het goed ging en ik moest nog een paar keer lopen. Waarbij ik steeds meer gespannen raakte omdat ik in de gaten gehouden werd en ik het gevoel had dat ik het niet goed deed. Daarna ging de trainster een stukje met Wilma lopen om te laten zien hoe het moet.
We moesten de honden laten zitten en liggen, dit deed Wilma prima. In de uitnodiging stond dat we een speeltje mee moesten nemen. Ik had een bal meegenomen, want dat is tot nu toe het enige speeltje dat Wilma leuk vindt.
Natuurlijk was dit niet goed. Apporteren is wel leuk maar het wakkert ook het jachtinstinct aan. Die andere vrouw had wel een goed speeltje meegenomen. Ik mocht een speeltje van de hondenschool gebruiken en we moesten een trekspelletje doen. Dit doet Wilma thuis ook niet, dus natuurlijk deed ze dit niet. Ik moet meer met haar gaan spelen. Ik had al gezegd dat ze het alleen leuk vindt om achter een bal aan te rennen, maar ik moet toch echt trekspelletjes met haar gaan doen.
De trainster heeft een aantal keer gezegd dat ze kon zien dat ik totaal nog geen band met Wilma heb. Ik vind juist dat ik al een hele goede band met haar heb.
Ik heb ondertussen een beetje naar de beginners groep gekeken die naast ons aan het trainen was. Het was een hele gevarieerde groep met honden en ik vond de oefeningen er wel leuk uit zien. Die groep wordt door een andere trainer gegeven.
Ik voel me nu heel verdrietig. Ik had juist het idee dat het super goed ging tussen Wilma en mij.
We moesten een stukje lopen met de honden. Wilma ging een paar keer snuffelen en toen trok ik even aan de riem, maar dit mag niet. Ik liep ook te gespannen. Van die andere vrouw had ze na 2 keer wel gezien dat het goed ging en ik moest nog een paar keer lopen. Waarbij ik steeds meer gespannen raakte omdat ik in de gaten gehouden werd en ik het gevoel had dat ik het niet goed deed. Daarna ging de trainster een stukje met Wilma lopen om te laten zien hoe het moet.
We moesten de honden laten zitten en liggen, dit deed Wilma prima. In de uitnodiging stond dat we een speeltje mee moesten nemen. Ik had een bal meegenomen, want dat is tot nu toe het enige speeltje dat Wilma leuk vindt.
Natuurlijk was dit niet goed. Apporteren is wel leuk maar het wakkert ook het jachtinstinct aan. Die andere vrouw had wel een goed speeltje meegenomen. Ik mocht een speeltje van de hondenschool gebruiken en we moesten een trekspelletje doen. Dit doet Wilma thuis ook niet, dus natuurlijk deed ze dit niet. Ik moet meer met haar gaan spelen. Ik had al gezegd dat ze het alleen leuk vindt om achter een bal aan te rennen, maar ik moet toch echt trekspelletjes met haar gaan doen.
De trainster heeft een aantal keer gezegd dat ze kon zien dat ik totaal nog geen band met Wilma heb. Ik vind juist dat ik al een hele goede band met haar heb.
Ik heb ondertussen een beetje naar de beginners groep gekeken die naast ons aan het trainen was. Het was een hele gevarieerde groep met honden en ik vond de oefeningen er wel leuk uit zien. Die groep wordt door een andere trainer gegeven.
Ik voel me nu heel verdrietig. Ik had juist het idee dat het super goed ging tussen Wilma en mij.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: Ik doe alles fout
Als jij verder geen problemen met je hond hebt, en jouw gevoel is niet goed bij deze hondenschool, zou ik snel vertrekken! Ze kunnen je ook opbouwende kritiek geven als iets niet goed is ipv alles maar afkraken.
Je eigen gevoel zegt vaak genoeg. Als dat beestje toch de bal leuker vind dan een trekspel, waarom dan in vredesnaam een trekspel moeten doen! Vind ik raar.
Misschien zitten er wel andere hondenscholen in de buurt?
Je eigen gevoel zegt vaak genoeg. Als dat beestje toch de bal leuker vind dan een trekspel, waarom dan in vredesnaam een trekspel moeten doen! Vind ik raar.
Misschien zitten er wel andere hondenscholen in de buurt?
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vind die trainster bezopen eerlijk gezegd....
Knuffelen/lichamelijk contact versterkt juist de band. Dat meelopen moet ze leren, daarvoor ben je daar.
Ik zou geloof ik een andere school zoeken
Knuffelen/lichamelijk contact versterkt juist de band. Dat meelopen moet ze leren, daarvoor ben je daar.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Niet teveel van aantrekken. Als je band goed is met je hond is dat toch prima.
Lekker als je een trainster hebt die je helemaal de grond in boort.
Lekker als je een trainster hebt die je helemaal de grond in boort.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Daar zouden ze mij niet meer terug zien.
Lekker op zoek gaan naar een andere school waar jullie op een leuke manier samen dingen kunnen leren en met een leuke enthousiaste trainer.
Probeer je ook niet teveel aan te trekken van wat er allemaal al gezegd is hoor, dit is slechts de mening van 1 "trainster" en die is niet heilig, integendeel: iedere hond, iedere baas en iedere hond/baascombinatie is anders en er zijn zowat net zoveel meningen over trainen als dat er trainers zijn dus lekker op zoek gaan naar iets passends
Lekker op zoek gaan naar een andere school waar jullie op een leuke manier samen dingen kunnen leren en met een leuke enthousiaste trainer.
Probeer je ook niet teveel aan te trekken van wat er allemaal al gezegd is hoor, dit is slechts de mening van 1 "trainster" en die is niet heilig, integendeel: iedere hond, iedere baas en iedere hond/baascombinatie is anders en er zijn zowat net zoveel meningen over trainen als dat er trainers zijn dus lekker op zoek gaan naar iets passends
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dit. Acuut wegwezen daar.Jeannettebo schreef:Ik vind die trainster bezopen eerlijk gezegd....
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Safari
Niets van aantrekken hoor. Gewoon op zoek naar een andere hondenschool.
- runninggirl
- Zeer actief
Ik zou vooral op zoek gaan naar een trainer (of dat nou op deze school is of een andere, of een priveles) waar jij je ontspannen bij voelt. Er is niet één goede manier, maar je moet er wel achter komen welke werkwijze bij jou en jouw hond past.
Het is best lastig om daar achter te komen als beginnend baasje met een hond die al een 'rugzakje' heeft. Maar geef niet op en laat je vooral niet uit het veld slaan door iemand die jou en jouw hond maar zo kort heeft gezien.
Het is best lastig om daar achter te komen als beginnend baasje met een hond die al een 'rugzakje' heeft. Maar geef niet op en laat je vooral niet uit het veld slaan door iemand die jou en jouw hond maar zo kort heeft gezien.
- runninggirl
- Zeer actief
En misschien kan je een oproepje doen in de buitenlandse honden groep op fb voor een geschikt wandelmaatje waar Wilma ook wat aan kan hebben?
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Zwaai zwaai wegwezen daar. Tjonge zeg. Zo bouw je zelfvertrouwen op bij baasjes. Jakkes.

-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Gauw wegwezen! Je gaat om wat te leren maar ook voor je lol, en je de grond in laten trappen hoort daar niet bij.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Tjonge zeg afkraken is zo makkelijk.
Ze zou ook opbouwende kritiek kunnen geven.
Snel wegwezen dus.
Ze zou ook opbouwende kritiek kunnen geven.
Snel wegwezen dus.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
S@ndr@
- Zeer actief
Kleine correctie, ze geeft je het gevoel dat je alles fout doet, en wat een bagger houding
snel iets anders zoeken,
snel iets anders zoeken,
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
korthaar
- Zeer actief
Wat gek; er zijn hondenscholen waar een vermogen aan de hond wordt verspijkerd om een apport aan te leren.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Jeetje zeg! Als er één ding is wat ik ondertussen heb geleerd is dat als het niet goed voelt, het niet goed is. Ik vind dit niet normaal, snel wegwezen daar, of evt een gesprek aan gaan met een andere trainster als je perse daar wilt trainen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Een goede trainer kijkt naar wat werkt bij baas + hond, deze doet dat duidelijk niet. Ik zou wegwezen
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Precies!S@ndr@ schreef:Kleine correctie, ze geeft je het gevoel dat je alles fout doet, en wat een bagger houding![]()
snel iets anders zoeken,
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik schoot bijna in de lach
Dit is een typisch voorbeeld van een trainer die je niet moet hebben.
Goeie genade wat een stroom van onzinnigheden.
Net zoals de anderen zou ik zeggen zoek snel wat anders.
Als ik het zeggen mag, ..................
Niet jij, maar die trainster deed voor en bij jou alles fout.
-
Neeltje
Ik ben ook bij de eerste school na de eerste les nooit meer terug gegaan. De kerel probeerde er bij Lotje nog snoepjes in te werken, terwijl ze helemaal in paniek was. Nee, nee, ze moest gaan zitten en snoepjes geven. ja ja....
Vertrekken en andere school zoeken.
Vertrekken en andere school zoeken.
-
Sita
- Zeer actief
Inderdaad! Wat een rare trainster. Lekker doorgaan met Wilma zoals je al bezig bent en op zoek naar een andere hondenschool die wel kijken naar de hond/baas combinatie.ranetje schreef:Ik schoot bijna in de lach![]()
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Roompie
- Zeer actief
Wat een stom wijf. Kom je daar als nieuwbakken baas vol positief gevoel en je gaat weg als een wrak.
Of inderdaad een andere school zoeken of een andere trainster.
Of inderdaad een andere school zoeken of een andere trainster.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een bekrompen trainster zeg, daar zou ik echt niet bij willen trainen.
Rare gang van zaken ook. Ik neem aan dat je naar een hondenschool komt om wat te leren, en niet om op je eerste bezoek als een klein kind beoordeeld te worden op alles wat er niet (schijnt te) deugen.
Bizar hoe dit gegaan is, ik zou lekker op zoek gaan naar een club waar ze gewoon normaal doen, geen oordeel hebben over de herkomst van je hond, diens ras of de band die je met je hond hebt.
Rare gang van zaken ook. Ik neem aan dat je naar een hondenschool komt om wat te leren, en niet om op je eerste bezoek als een klein kind beoordeeld te worden op alles wat er niet (schijnt te) deugen.
Bizar hoe dit gegaan is, ik zou lekker op zoek gaan naar een club waar ze gewoon normaal doen, geen oordeel hebben over de herkomst van je hond, diens ras of de band die je met je hond hebt.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik zou daar mee stoppen.
Als iemand jou hond goed kent ben jij het wel!
Als je hond niet van trekspelletjes houd dan is de kans klein dat ie het wel leuk gaat vinden.
En knuffelen moet kunnen! Alsof ze altijd wat goed moeten doen en alleen als beloning een knuffel krijgt? Nee toch, je bouwt juist een band op door te knuffelen en aandacht te geven.
Blijkbaar doet die trainster alsof ze al heel veel weet, maar weet er blijkbaar bar weinig van!
Als iemand jou hond goed kent ben jij het wel!
Als je hond niet van trekspelletjes houd dan is de kans klein dat ie het wel leuk gaat vinden.
En knuffelen moet kunnen! Alsof ze altijd wat goed moeten doen en alleen als beloning een knuffel krijgt? Nee toch, je bouwt juist een band op door te knuffelen en aandacht te geven.
Blijkbaar doet die trainster alsof ze al heel veel weet, maar weet er blijkbaar bar weinig van!
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Daar zou ik dus nooit weer heen gaan. Raar figuur om je klanten zo af te kraken
Er is vast wel een andere hondenschool in de buurt te vinden waar ze wel gewoon normaal doen en waar je wat aan hebt.

-
Lieske1977
Je niet de put in laten praten, hoor! Zo zonde van het positieve gevoel dat je eerst had en dat echt niet uit de lucht zal zijn komen vallen. Als ik jou was, zou ik lekker op zoek gaan naar een andere hondenschool.
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Ja, dat is het.S@ndr@ schreef:Kleine correctie, ze geeft je het gevoel dat je alles fout doet, en wat een bagger houding![]()
snel iets anders zoeken,
Zo raar dat positief trainen bij sommige trainers niet voor de baasjes geldt. Dit klinkt inderdaad als een gefrustreerde trut die zich verheven voelt als ze iemand de grond in kan trappen.
Ik lees jouw berichtjes over Wilma wel eens en daar lees ik juist een hoop liefde en betrokkenheid in. Ik kan me echt niet voorstellen dat er geen band is tussen jullie. Dus laat je niet ontmoedigen en zoek een trainer die jou wel iets te leren heeft.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Zou inderdaad niet meer terug gaan.
Ben wel benieuwd bij welke hondenschool je geweest bent. Heb wel een vermoeden.
Mag via pb.
Ben wel benieuwd bij welke hondenschool je geweest bent. Heb wel een vermoeden.
Mag via pb.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat klinkt niet bepaald als een training waar je plezier hebt samen met je hond en gemotiveerd en geïnspireerd vandaan komt.
Dat is voor mij persoonlijk wel wat ik zoek in een training.
Als ik alleen maar kritiek zou krijgen, geen positieve feedback en het gevoel zou hebben dat ik daar alleen maar beoordeeld werd in plaats van dat mijn hond en ik er iets leren, zou ik ook op zoek gaan naar een andere hondenschool of instructeur.
Dat is voor mij persoonlijk wel wat ik zoek in een training.
Als ik alleen maar kritiek zou krijgen, geen positieve feedback en het gevoel zou hebben dat ik daar alleen maar beoordeeld werd in plaats van dat mijn hond en ik er iets leren, zou ik ook op zoek gaan naar een andere hondenschool of instructeur.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Oh, ik krijg er haast plaatsvervangend een rotgevoel van zeg. Niks van aantrekken hoor. Spelen met de bal is perfect, bouwt een goede band op, en dat het jachtinstinct zou aanwakkeren is klinkklare onzin hoor (de meeste windhonden, volgens mij ultieme jagers, zijn vaak juist helemaal niet van het ballen apporteren). Knuffelen is superbelangrijk en bij veel honden juist heel ongeschikt als beloning - Zorro wil gewoon voer of een bal en Dalí zit al helemaal niet te wachten op gepluk aan zijn lijf buiten de ontspannen setting van binnenshuis. En lang niet alle honden houden van trekspeeltjes. Pfff, ik kan nog even doorgaan.
Lekker een ander zoeken! Of even kijken hoe het met die andere trainer gaat.
Lekker een ander zoeken! Of even kijken hoe het met die andere trainer gaat.

[/url]