Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Postbode gebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Annika
Actief
Mijn ras(sen): keeshond
Aantal honden: 2

Postbode gebeten

Ongelezen bericht door Annika »

SINT-OEDENRODE - Met 'een flink aantal bijtwonden' is een vrouwelijke postbode uit Sint-Oedenrode vrijdag opgenomen in het ziekenhuis.
Ze is door een Amerikaanse staffordshire terriër en een kruising Amerikaanse stafford/cane corso aangevallen tijdens haar werk. Dat gebeurde in de Laan van Mariëndael, vrijdagmiddag rond de klok van 15.00 uur. Het slachtoffer werd geholpen door drie omstanders, die ook enkele bijtwonden opliepen, vertelt een woordvoerder van de politie.

De postbode liep wonden op aan haar kuit, been, buik en armen. Het is niet duidelijk of de dame al uit het ziekenhuis is ontslagen.

Spuitje gekregen

De honden die de vrouw hebben toegetakeld zijn kort daarna geëuthanaseerd. Een derde hond, een cane corso, is in beslag genomen door de politie en zit in een opvang. De hond krijgt gedragstherapie om te kijken of het dier weer naar de eigenaresse terug kan. De politie maakte proces-verbaal op, Justitie bepaalt of de eigenaresse van de honden strafbaar is.

De eigenaresse, Elly van Dinten, betreurt het incident ten zeerste. "De honden raakten door het dolle heen. Dat heb ik nog nooit gezien. Je kent je eigen honden op dat moment niet."

Bron:www.ed.nl

Het zullen je honden maar zijn die zoiets doen :O:
dagmar88
Zeer actief

Re: Postbode gebeten

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Annika schreef: Het zullen je honden maar zijn die zoiets doen :O:

Had ze in plaats van huilie huilie achteraf niet zo'n achterlijke kruising moeten nemen/maken, ze fatsoenlijk moeten houden en als je dat fokt verdien je zelf een spuitje.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
Annika schreef: Het zullen je honden maar zijn die zoiets doen :O:

Had ze in plaats van huilie huilie achteraf niet zo'n achterlijke kruising moeten nemen/maken, ze fatsoenlijk moeten houden en als je dat fokt verdien je zelf een spuitje.
Welke DA begint daaraan.? :engel:
Maar weer een bevestiging dat heel veel mensen niet weten wat ze in huis halen en wat ze aan het lijntje hebben .Gebeurt ook bij andere typjes en rassen hoor maar daar is het effect meest ietje minder .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Natuurlijk had die vrouw dramatische honden. Maar dat wordt hier op dit forum toch ook gewoon genomen? Waarom is deze vrouw slecht en anderen hier goed bezig?

Ik vind dit incident vreselijk. Denk wel dat de oorzaak was dat het hier om de postbode ging. Veel honden hebben een hekel aan de postbode omdat die zonder het te beseffen hondjes pest. Naar de deur lopen, klepperen met de brievenbus, hondjelief gaat uit zijn naad en meteen smeert de postbode hem weer. Uiteraard kan een postbode er niks aan doen verder maar dat is wel wat er gebeurd. Een hond van een vriend van mij beet iedereen met kleding van PostNL :ugh: :schrik: Maargoed, dat was een whippet/boerenfox :19:

Arme vrouw. Je zal maar aangevallen en echt gebeten worden door deze honden. Volgens mij voel je je een hertje dat gepakt wordt door wolven.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

De eigenaresse betreurt het incident ten zeerste. "De honden raakten door het dolle heen. Dat heb ik nog nooit gezien. Je kent je eigen honden op dat moment niet."
Het gaat er denk ik ook om dat je je "eigen ras" kent.
Ik verbaas en erger me steeds vaker over dat naïeve "nou moe, nooit gedacht dat mijn ……….dit zou doen, hij is altijd zo lief”.
Terwijl het toch ondertussen wel bekend mag zijn dat deze honden als ze gaan ze heel erg fout gaan, een soort Jeckel en Hyde als het op bijten aankomt.
Maar nee hoor, blijven vasthouden aan “dat doet hij anders nooit hoor” en “maar hij is zo lief”. Ja dat zal best maar er klopt ergens iets niet.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=298778" onclick="window.open(this.href);return false;

De houder van de honden is een idioot. Die had geen bord voor de kop, maar een complete betonnen muur.
Shenna
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Shenna »

brrrr je zou het maar mee maken :schrik:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dit niet hetzelfde topic als het gesloten topic. Dit is algemeen en in de andere topic vertelt de fokster wat er echt gebeurd is en waarom zij boos is. Ik vind het dus raar dat die topic gesloten is?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:Ik vind dit niet hetzelfde topic als het gesloten topic. Dit is algemeen en in de andere topic vertelt de fokster wat er echt gebeurd is en waarom zij boos is. Ik vind het dus raar dat die topic gesloten is?
Zat het net te lezen en dacht precies hetzelfde.
Weer open gooien dus.! :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Mijn God, wat een drama zeg. En wat had jij dit al zien aankomen blijkbaar. Pffff. Zet het hele verhaal in een ander perspectief aangezien in het artikel net gedaan wordt alsof het uit het niets kwam terwijl jij al lang geleden aangeeft dat het daar een bende is vwbt de opvoeding etc.
Ik zie het hele "andere perspectief" in deze niet hoor. Als of "uit het niets" anders is dan "een bende vwbt de opvoeding".
Natuurlijk is opvoeding belangrijk maar ik denk dat als je dit soort honden wil houden "beveiliging" een even grote, zo niet veel groter aandachtspunt moet zijn. Incidenten met dit soort honden gebeuren vaak uit het zogenaamde "niets" en dan kun je opvoeden zoveel je wil. Het gaat m.i. vaak ook gewoon domweg om wat er fysiek gebeurt zodra zo'n hond het signaal in zijn kop heeft van "ik ga bijten". Dan gaat er iets mis. Die hele bek zit verkeerd in elkaar, kaakspieren waarop je een steen kunt stuk slaan b.v. Dat gepaard met een enorme drang om vast te houden, die combinatie kan m.i. dodelijk zijn.
Ik ga er vanuit dat iedere hond een keer de behoefte voelt om te bijten (uit boosheid, angst, irritatie) Vele hebben denk ik dan net iets minder drive, minder kracht en minder vasthoudenheid en dat beperkt de schade.

De quote is uit een ander topic over hetzelfde onderwerp en inmiddels gesloten.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=298778" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=298778" onclick="window.open(this.href);return false;
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Gesloten

Terug naar “Dier en Leed”