Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
broek verkorten
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
broek verkorten
Mijn hond heeft een lange broek. Harstikke weelderig.
Dan kan ook iets minder weelderig, vond ik ineens. Na rokjes dag is een lange broek echt not-done.
Ik heb mezelf vermaand, geprobeerd te denken "meid wat kan jou het schelen" maar ik snap ineens wat mensen met een dwangneurose zich bezig houdt. Ik heb de schaar gepakt, ben in het wilde weg gaan snoeien en alle opgekropte frustratie over lange broeken vloeide uit mij vandaan.
Maar voordat ik echt mijn dag en hond 'verknipte', ben ik gestopt.
Heeft iemand tips over hoe ik die broek kan snoeien, maar dan op een manier zonder dat ik lukraak van start ga en achteraf hoef te denken: dat had je ook wel wat minder lukraak aan kunnen pakken?
Ik vind dat reetgordijn echt geen porem, temeer omdat ze over haar hele lijf eigenlijk behoorlijk kortharig is behalve daar en haar staart. Ze sleept er ook het halve bos mee naar huis
Dan kan ook iets minder weelderig, vond ik ineens. Na rokjes dag is een lange broek echt not-done.
Ik heb mezelf vermaand, geprobeerd te denken "meid wat kan jou het schelen" maar ik snap ineens wat mensen met een dwangneurose zich bezig houdt. Ik heb de schaar gepakt, ben in het wilde weg gaan snoeien en alle opgekropte frustratie over lange broeken vloeide uit mij vandaan.
Heeft iemand tips over hoe ik die broek kan snoeien, maar dan op een manier zonder dat ik lukraak van start ga en achteraf hoef te denken: dat had je ook wel wat minder lukraak aan kunnen pakken?
Ik vind dat reetgordijn echt geen porem, temeer omdat ze over haar hele lijf eigenlijk behoorlijk kortharig is behalve daar en haar staart. Ze sleept er ook het halve bos mee naar huis

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: broek verkorten
Zoiets vraag ik me ook wel eens af ja 
Ik heb er ook zo 1 thuis zitten.

Ik heb er ook zo 1 thuis zitten.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- krullie
- Zeer actief
uitdunnen zoals bij een golden retriever?
http://www.isselhoeve.nl/grooming/indexnl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.isselhoeve.nl/grooming/indexnl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb gewoon de tondeuze eroverheen gehaald, heerlijk zo'n kort kontje
Maar ik snap dat je het iets minder heftig wilt
Met een efileerschaar knutselen?

Maar ik snap dat je het iets minder heftig wilt

Met een efileerschaar knutselen?
- Paisley
- Zeer actief
Zo'n efileerschaar lijkt me ideaal! Maar ja, die ligt niet in huize Paisley voor het grijpen. Misschien kijk ik even of ik zo'n ding kan lenen.
Het resultaat van net heb ik even nader bekeken. Het leek eerst heel hakkelig maar na dr even uitgeklopt en gekamd te hebben, valt dat hartstikke mee.
Ik denk dat ik het ook wel red met een gewone schaar, en iedere keer een klein stukje doen zodat je geen happen eruit krijgt.
Ze vind dat gefrunnik te lang achter elkaar ook maar niets, maar als ze langsloopt haal ik iedere keer even uit met de schaar
Ik zit foto's te bekijken van februari - daar had ze veel minder haar zie ik nu! Het lijkt erop dat het effect van de castratie in dr vacht zichtbaar begint te worden. Opzich wel mooi, want ze had eerst een heel iel en lijzig vachtje en begint er nu als een stabij uit te zien.
Het resultaat van net heb ik even nader bekeken. Het leek eerst heel hakkelig maar na dr even uitgeklopt en gekamd te hebben, valt dat hartstikke mee.
Ik denk dat ik het ook wel red met een gewone schaar, en iedere keer een klein stukje doen zodat je geen happen eruit krijgt.
Ze vind dat gefrunnik te lang achter elkaar ook maar niets, maar als ze langsloopt haal ik iedere keer even uit met de schaar

Ik zit foto's te bekijken van februari - daar had ze veel minder haar zie ik nu! Het lijkt erop dat het effect van de castratie in dr vacht zichtbaar begint te worden. Opzich wel mooi, want ze had eerst een heel iel en lijzig vachtje en begint er nu als een stabij uit te zien.

- Paisley
- Zeer actief
Gollum schreef:Ik heb gewoon de tondeuze eroverheen gehaald, heerlijk zo'n kort kontje![]()
Heb je daar foto's van?

Ik vind die langere en vollere vacht die ze begint te krijgen wel mooi maar mag op dr billen wel wat minder. Scheren zie ik mezelf niet doen inderdaad

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
D'r zijn mensen die er hun vak van gemaakt hebben en die je best willen helpen 
http://www.abhb.nl/trimsalons" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Paisley
- Zeer actief
Rosita Compagner schreef:D'r zijn mensen die er hun vak van gemaakt hebben en die je best willen helpen
Er zijn ook mensen die een vak hebben gemaakt van het schoonmaken van andermans huizen, toch doe ik ook dat gewoon zelf

Broek een beetje snoeien, daar ga ik mijn hond niet voor naar een trimsalon brengen. Kan ik ook zelf met veel plezier, en als het blijkt dat ik het niet kan dan leer ik dat maar

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
ik heb toch maar meteen de trimsalon gebeld want ik had het er al een tijdje over.
en weer lekker fris voor de zomer kan wel weer eens.
en weer lekker fris voor de zomer kan wel weer eens.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Paisley schreef:Rosita Compagner schreef:D'r zijn mensen die er hun vak van gemaakt hebben en die je best willen helpen
Er zijn ook mensen die een vak hebben gemaakt van het schoonmaken van andermans huizen, toch doe ik ook dat gewoon zelfKappers, schilders, hovenieren, glazenwassers, hondenuitlaatservices en automonteurs hebben aan mij ook een hele slechte, want dat doe ik ook zelf.
Broek een beetje snoeien, daar ga ik mijn hond niet voor naar een trimsalon brengen. Kan ik ook zelf met veel plezier, en als het blijkt dat ik het niet kan dan leer ik dat maar
Vanwaar dit topic dan, vraag ik me af

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Een redelijke effileerschaar kost bij de dierenwinkel misschien 10 euro. Ik bewerk Raffie z'n fladders er ook mee, ideaal want het verbergt mijn gebrek aan vakmanschap 

- Paisley
- Zeer actief
Tips plz! Efileer schaar had ik niet aan gedacht, dat is prima opbrengst van dit topic!labje schreef:Paisley schreef:Rosita Compagner schreef:D'r zijn mensen die er hun vak van gemaakt hebben en die je best willen helpen
Er zijn ook mensen die een vak hebben gemaakt van het schoonmaken van andermans huizen, toch doe ik ook dat gewoon zelfKappers, schilders, hovenieren, glazenwassers, hondenuitlaatservices en automonteurs hebben aan mij ook een hele slechte, want dat doe ik ook zelf.
Vanwaar dit topic dan, vraag ik me af
Wist niet eens wat een efileerschaar was. Nu wel, wat leer ik veel vandaag!
De trimsalon was ook een prima tip. Net als dat het prima tip is om een linkje naar autobedrijf te sturen als iemand vraagt waar hij ruitenwisservloeistof moet bijvullen

- dre
- Zeer actief
Jups hier ookalm@ schreef:Een redelijke effileerschaar kost bij de dierenwinkel misschien 10 euro. Ik bewerk Raffie z'n fladders er ook mee, ideaal want het verbergt mijn gebrek aan vakmanschap

Ik vind de lange broek wel mooi, maar soms plassen de dames bijna over hun broek heen en dan gaat toch echt de effileerschaar erin. Hun kort en ik kom er redelijk mee weg.
Hoewel ik laatst niet helemaal oplette en de gewone schaar nog beet bleek te hebben, dat vond ik toch wat rigoureus

Je gaat het toch niet knippen omdat het vies wordt omdat ze er overheen plassen? Ik heb hier voor Lotje shampoo staan die je niet uit hoeft te spoelen en daar ga ik ong. 2x per week mee over haar achterkantje met een washandje en het is weer helemaal schoon. Zeker als je de lange broek mooi vindt, is dit echt een fijne oplossing. Ik gebruik er No Rinse Shampoo van Pet Silk voor.dre schreef:Jups hier ookalm@ schreef:Een redelijke effileerschaar kost bij de dierenwinkel misschien 10 euro. Ik bewerk Raffie z'n fladders er ook mee, ideaal want het verbergt mijn gebrek aan vakmanschap![]()
Ik vind de lange broek wel mooi, maar soms plassen de dames bijna over hun broek heen en dan gaat toch echt de effileerschaar erin. Hun kort en ik kom er redelijk mee weg.
Hoewel ik laatst niet helemaal oplette en de gewone schaar nog beet bleek te hebben, dat vond ik toch wat rigoureus
- Paisley
- Zeer actief
Nou ik wel hoor. Ik ga niet iedere plas met verzorgingsproducten lopen mieren. Dat getut is niets voor mij en gezond lijkt het me ook niet om voor mijn hond een hele apotheek aan te leggen.Neeltje schreef:
Je gaat het toch niet knippen omdat het vies wordt omdat ze er overheen plassen?
Lekker kort, knappe meid als ze er nu nòg overheen zeiken kan

- Dutch_Dynamite
- Actief
- Mijn ras(sen): Mix bordercollie/alaskan malamute
Shiwa heeft ook een beste broek...met van die zakken aan de zijkant. Mooi niet dat ik dat weghaal. Als ik iets vies vind is t recht in mn hond zn anus kijken als ie voor me loopt. Daarom heb ik ook niks met korthaar 

- Paisley
- Zeer actief
Ja daar wordt ik ook altijd onpasselijk van, maar ze draagt haar staart laag en als ze hem niet laag draagt is de staart voldoende behaard om niet tegen die ster aan te hoeven kijken.Dutch_Dynamite schreef: Als ik iets vies vind is t recht in mn hond zn anus kijken als ie voor me loopt.
Haar broek begint overigens lager dan haar anus. Als ik het zo beschrijf, moet ik ineens denken aan dat soort types die hun broek onder hun billen hebben hangen.
Zo loopt mijn hond er dus ook bij

Voor zo ver ik weet, behoort shampoo nog steeds niet thuis in een apotheek, tenzij het een medicinale shampoo is. De persoon die ik antwoordde schrijft dat ze de broek wel mooi vindt, vandaar mijn tip.Paisley schreef:Nou ik wel hoor. Ik ga niet iedere plas met verzorgingsproducten lopen mieren. Dat getut is niets voor mij en gezond lijkt het me ook niet om voor mijn hond een hele apotheek aan te leggen.Neeltje schreef:
Je gaat het toch niet knippen omdat het vies wordt omdat ze er overheen plassen?
Lekker kort, knappe meid als ze er nu nòg overheen zeiken kan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Voor de broeken van mijn honden gebruik ik een king coat.
Die snijdt de haren netjes weg.
Ik vind het echt ideaal. Gebruik die wel alleen voor de broeken.
Maar ik knip ook wel eens wat weg als er te veel haar zit.
Die snijdt de haren netjes weg.
Ik vind het echt ideaal. Gebruik die wel alleen voor de broeken.
Maar ik knip ook wel eens wat weg als er te veel haar zit.
- Dutch_Dynamite
- Actief
- Mijn ras(sen): Mix bordercollie/alaskan malamute
Ohh dat scheelt haha. Die van mij heeft t begin van de broek heel hoog zitten en dr staart is wek behaard, maar dun dus als ik die broek uitdun/weghaal krijg ik wel dat gatkijkeffect..Paisley schreef:Ja daar wordt ik ook altijd onpasselijk van, maar ze draagt haar staart laag en als ze hem niet laag draagt is de staart voldoende behaard om niet tegen die ster aan te hoeven kijken.Dutch_Dynamite schreef: Als ik iets vies vind is t recht in mn hond zn anus kijken als ie voor me loopt.
Haar broek begint overigens lager dan haar anus. Als ik het zo beschrijf, moet ik ineens denken aan dat soort types die hun broek onder hun billen hebben hangen.
Zo loopt mijn hond er dus ook bij![]()

- dre
- Zeer actief
Dat is wel een idee misschien, ik knip er niet zoveel vanaf hoorNeeltje schreef:Je gaat het toch niet knippen omdat het vies wordt omdat ze er overheen plassen? Ik heb hier voor Lotje shampoo staan die je niet uit hoeft te spoelen en daar ga ik ong. 2x per week mee over haar achterkantje met een washandje en het is weer helemaal schoon. Zeker als je de lange broek mooi vindt, is dit echt een fijne oplossing. Ik gebruik er No Rinse Shampoo van Pet Silk voor.dre schreef:Ik vind de lange broek wel mooi, maar soms plassen de dames bijna over hun broek heen en dan gaat toch echt de effileerschaar erin. Hun kort en ik kom er redelijk mee weg.

- Gollum
- Zeer actief
Niet iedereen vind het mooi maar ik vind het heerlijk praktisch. Geen pies, poep en klitten meer in haar vacht:Paisley schreef:Gollum schreef:Ik heb gewoon de tondeuze eroverheen gehaald, heerlijk zo'n kort kontje![]()
Heb je daar foto's van?Ben wel benieuwd!
Ik vind die langere en vollere vacht die ze begint te krijgen wel mooi maar mag op dr billen wel wat minder. Scheren zie ik mezelf niet doen inderdaad
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=298278" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet waar je woont maar ik heb nog wel zo'n efileerschaar liggen als je het wilt uitproberen. Ik ben er niet zo'n fan van omdat het eeuwen duurde voordat ik daarme iets voor elkaar kreeg bij Mika.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
wat een zelfbeheersing. Ik heb dit al vaak gedaan, maar dan met mijn eigen haarPaisley schreef:

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Inderdaad. Efileerschaar en dan in de lengte knippen/uitdunnen i.p.v. haaks op de haren.krullie schreef:uitdunnen zoals bij een golden retriever?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Effileerschaar heet zo'n ding.Gollum schreef:Ik weet niet waar je woont maar ik heb nog wel zo'n efileerschaar liggen als je het wilt uitproberen. Ik ben er niet zo'n fan van omdat het eeuwen duurde voordat ik daarme iets voor elkaar kreeg bij Mika.
En als het zo lang duurt heb je geen goede, dan is ie dus bot.
Paisley, je zult het wel te duur vinden maar als je hond inderdaad de castratenvacht gaat tonen is een paar keer per jaar wat onderhoud door een vakman/vrouw toch aan te raden hoor.
- Gollum
- Zeer actief
Dat lijkt me sterk, hij is spiksplinternieuw en was niet goedkoopMarjoleine schreef:Effileerschaar heet zo'n ding.Gollum schreef:Ik weet niet waar je woont maar ik heb nog wel zo'n efileerschaar liggen als je het wilt uitproberen. Ik ben er niet zo'n fan van omdat het eeuwen duurde voordat ik daarme iets voor elkaar kreeg bij Mika.
En als het zo lang duurt heb je geen goede, dan is ie dus bot.
Paisley, je zult het wel te duur vinden maar als je hond inderdaad de castratenvacht gaat tonen is een paar keer per jaar wat onderhoud door een vakman/vrouw toch aan te raden hoor.

-
- Zeer actief
Heb je een dubbele of enkele efileerschaar. Dat maakt ook nog veel uit volgens mij.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Paisley
- Zeer actief
Nee hoor ik vind het niet te duur als het nodig is, maar voor nu heeft ze een prachtige luchtige vacht welke niet klit. Alleen haar broek mocht wat korter vind ik.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Misschien doe je iets niet goed dan?Gollum schreef: Dat lijkt me sterk, hij is spiksplinternieuw en was niet goedkoop
Hoewel het natuurlijk niet zo snel gaat als bij een gewone schaar.
Maar knippen moet je leren. Kan het ook niet helpen, ik heb het niet verzonnen

@Paisley, ga er eind van de zomer eens mee langs naar een trimmer. Kijken wat die ervan zegt. Er zitten een paar heel goede in Leeuwarden (daar woon je toch nog?)