Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
broek verkorten
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Re: broek verkorten
Heb je een enkele of een dubbele? Bij een dubbele moet je veel meer knippen zetten voordat er haar vanaf gaat. De schroef van de schaar moet ook aan de buitenkant van je hand zitten anders knipt hij niet.Gollum schreef:Dat lijkt me sterk, hij is spiksplinternieuw en was niet goedkoopMarjoleine schreef:Effileerschaar heet zo'n ding.Gollum schreef:Ik weet niet waar je woont maar ik heb nog wel zo'n efileerschaar liggen als je het wilt uitproberen. Ik ben er niet zo'n fan van omdat het eeuwen duurde voordat ik daarme iets voor elkaar kreeg bij Mika.
En als het zo lang duurt heb je geen goede, dan is ie dus bot.
Paisley, je zult het wel te duur vinden maar als je hond inderdaad de castratenvacht gaat tonen is een paar keer per jaar wat onderhoud door een vakman/vrouw toch aan te raden hoor.
Paisley, is een workshop niets voor je? Dan kan je onder begeleiding een dagje aan de slag met je eigen hond. Weet je ook meteen welke materialen fijn zijn voor de vacht van jouw hond.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik ben ook voorstander van een nette verzorgde broek. Ik dun uit, als ik trek de oude haren eruit, maar dan moet je wel weten welke haren je moet pakken en de techniek. Dat heb ik toch echt van een trimster geleerd. Je kan ook naar een trimster gaan met de vraag of ze het jou kan leren. Ik heb van verschillende trimsters verschillende dingen geleerd, dus zo gek is dat niet.
Verder gebruik ik ook de effileerschaar. Ik heb een simpele kappers effileerschaar bij volgens mij de etos ofzo gekocht. Nog geen 5 euro en doet het supergoed (heb ook een duurdere van de dierenwinkel, maar daar kan ik dus weer heel weinig mee.
Soms knip ik vooraf het grove werk met een gewone schaar.
En plas en poep wil ik hier dus absoluut niet in de vacht. Daarbij lopen die van mij 3 x per dag door een dikke laag drek, het moet verzocht eruit blijven zien. Ik scheerde ook een poep en plasgoot bij onze Schotse Collies. Daarnaast is de ene vacht de andere niet. Norah heeft een mooie volle brok, Kay wat piekende lange haren, die moet ik dus bijwerken, die van Norah nauwelijks (1 keer per half jaar?)
Verder gebruik ik ook de effileerschaar. Ik heb een simpele kappers effileerschaar bij volgens mij de etos ofzo gekocht. Nog geen 5 euro en doet het supergoed (heb ook een duurdere van de dierenwinkel, maar daar kan ik dus weer heel weinig mee.
Soms knip ik vooraf het grove werk met een gewone schaar.
En plas en poep wil ik hier dus absoluut niet in de vacht. Daarbij lopen die van mij 3 x per dag door een dikke laag drek, het moet verzocht eruit blijven zien. Ik scheerde ook een poep en plasgoot bij onze Schotse Collies. Daarnaast is de ene vacht de andere niet. Norah heeft een mooie volle brok, Kay wat piekende lange haren, die moet ik dus bijwerken, die van Norah nauwelijks (1 keer per half jaar?)

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik denk dat het aan mijn geduld ligtMarjoleine schreef:Misschien doe je iets niet goed dan?Gollum schreef: Dat lijkt me sterk, hij is spiksplinternieuw en was niet goedkoop
Hoewel het natuurlijk niet zo snel gaat als bij een gewone schaar.
Maar knippen moet je leren. Kan het ook niet helpen, ik heb het niet verzonnen
@Paisley, ga er eind van de zomer eens mee langs naar een trimmer. Kijken wat die ervan zegt. Er zitten een paar heel goede in Leeuwarden (daar woon je toch nog?)

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, als je dat zelf zegt....Gollum schreef:Ik denk dat het aan mijn geduld ligt