Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenhok

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Eva_NJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër
Aantal honden: 1

Hondenhok

Ongelezen bericht door Eva_NJ »

Het is zo ver. Ik ga samenwonen met mijn vriend en Nouca gaat uiteraard mee. Het is enorm wennen voor hem, omdat hij thuis nooit dieren had. Nu ben ik aan het kijken voor een hondenhok, maar zie het bos door de bomen niet meer.
Waar dien ik op te letten bij de aanschaf van een hok? Hoe groot moet dit zijn (Nouca heeft een schofthoogte van 50cm)? Ik las namelijk dat een hok ook niet te groot mag zijn ivm lichaamswarmte. Hoe dien ik het te onderhouden?...

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar deze. Dit in de medium size.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hondenhok

Ongelezen bericht door laeken »

Woonde je hond al in een hok? Want je gaat me niet vertellen dat je vriend geen hond in huis wil en jij je hond nu in een hok gaat doen omdat je vriend hem niet in huis wil? :ugh:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

laeken schreef:Woonde je hond al in een hok? Want je gaat me niet vertellen dat je vriend geen hond in huis wil en jij je hond nu in een hok gaat doen omdat je vriend hem niet in huis wil? :ugh:
Nou dit dus...

Maar om.antwoord te geven. Deze zou ik niet kopen. er dient een sluis in te zitten zodat je hond altijd uit de wind kan liggen. En dat is hier niet het geval.
Daarnaast zal je er iets van isolatie in moeten leggen. mijn zus heeft er stro en wat dekens in liggen vinden die beide stuiterballen heerlijk.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik krijg een heel naar gevoel van deze topic omdat je je zorgen maakt dat je hond het koud zal gaan krijgen. In feite voel ik dat je je hond helemaal niet buiten wil sluiten in een hok. Maar dat je dat doet omdat je vriend dat zo wil.

Als jij kiest voor je vriend is het toch veel eerlijker om je hond elders een plaats in een leuk gezin te geven? Want als je vriend haar niet in huis wil dan zal hij er ook niks mee hebben. En als hij niks met je hond heeft zal je hond dat voelen en zich heel ellendig gaan voelen alleen buiten in een hok. Gadver, ik krijg de kriebels van deze topic.

Ik hoop heel erg dat ik dit allemaal helemaal verkeerd zie. Ik las nl in je berichten altijd veel liefde naar je hond. Maar nu lees ik dus dat je je hond buiten gaat zetten tegen je zin in? Waarom wil je vriend haar niet in huis?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Eva_NJ schreef:Het is zo ver. Ik ga samenwonen met mijn vriend en Nouca gaat uiteraard mee. Het is enorm wennen voor hem, omdat hij thuis nooit dieren had. Nu ben ik aan het kijken voor een hondenhok, maar zie het bos door de bomen niet meer.
Waar dien ik op te letten bij de aanschaf van een hok? Hoe groot moet dit zijn (Nouca heeft een schofthoogte van 50cm)? Ik las namelijk dat een hok ook niet te groot mag zijn ivm lichaamswarmte. Hoe dien ik het te onderhouden?...

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar deze. Dit in de medium size.

Kijk eens voor een iglo?
Verder ga ik met de rest mee dat je niet voor je vriend de hond buiten moet gaan sluiten, dan kan je beter herplaatsen (en ik heb zelf m'n honden buiten, maar dus omdat ik dat wil niet omdat dat opgelegd is.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Gimmick schreef: Maar om.antwoord te geven. Deze zou ik niet kopen. er dient een sluis in te zitten zodat je hond altijd uit de wind kan liggen. En dat is hier niet het geval.
Dat wordt (werd) hier steevast eruit gegooid door de hond zelf, dus nu is het zonder :pffff:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mooi niet dat ik mijn hond buiten zou zetten voor mijn vriend :80:
Dan zet ie zelf maar een stretcher in de tuin.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Eva, er zijn meer mannen dan Kerken in Nederland. Ook hele lieve mannen die van honden houden. Die het heerlijk vinden met een hond naast zich op de bank. Die het heerlijk vinden om in hun vrije tijd hand in hand met jou te lopen waarbij de hond lekker voor jullie loopt.
Met dat soort mannen hoef je nooit op je tenen te lopen omdat vriendlief misschien een hondenhaar ziet liggen.
Mensen die niet van dieren/honden houden zijn over het algemeen niet de prettigste mensen om om je heen te hebben.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

De hond is er en moet nu de tuin in voor vriendlief? Of snap ik het niet goed. Hier had ik net een hondje aangeschaft toen meneer JYBD zich aandiende. Ik heb van meet af aan aangegeven dat als hij Shauna er niet bij zou nemen het een no-go zou zijn wat betreft relatie. Hond is gebleven (in huis) Meneer is echt meneer JYBD geworden en er zijn nog 2 bullen gevolgd. (Hij was trouwens een kattenmensch)
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
maart
Zeer actief

Er staat hier toch nergens dat de hond buiten vliegt omdat ze gaan samenwonen :U:
Mss is het wel gewoon omdat de hond overdag buiten komt te zitten als TS werken is :denken:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als je hem al überhaupt buiten zou willen houden, zou ik er ook een ren aanmaken zodat hij ook naar buiten kan en niet alleen opgesloten zit in een hok. Maar goed, ik zou eerder de vriend buiten zetten, hij went er maar aan.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Hier weigerden de honden in het hok te gaan liggen. Ze hobbelen dus vrij door de tuin en hebben nu ieder een mand onder de terrasoverkapping staan.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vond het al op het randje van onacceptabel dat mijn hond niet meer op bank 'mocht' na het samenwonen :LOL:
Een onenigheid die ik gewonnen heb overigens, maar wat me wel tot "chef stofzuigen" heeft gemaakt.

Je hond in een hok om je vriend... dat lijkt me geen goed begin van het samen wonen. Ik vind honden in hokken eigenlijk altijd zielig als ze alleen zitten, met uitzondering van de gevallen dat de hond ook dagelijks tijd in huis doorbrengt en alleen in het hok zit als de baas van huis is.

Als dit op initiatief is van je vriend, vind ik het niet alleen zielig voor de hond maar ook voor jou. Bij een gelijkwaardige relatie geef je ruimte aan elkaar voor wat je gelukkig maak. Zo heeft mijn vriend (soms tandknarstend) een heel legioen opvanghondjes aan zich voorbij zien trekken, de ene nog ongemanierder dan de ander. Ook heeft hij helemaal niets met mijn eigen hond, maar ze hoort bij mij en dus ook bij hem.
We houden van elkaar, en ik heb mijn ruimte nodig om de dingen te doen die ik leuk vind, en die ruimte heeft hij ook.
Dat betekent dat je elkaar af en toe in de weg zit ja, maar dat is de moeilijke kant van samenwonen.

En even practisch: wat ga je doen als je hond gaat blaffen snachts of ongelukkig word? Is er een plan B?
Afbeelding
Eva_NJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër

Ongelezen bericht door Eva_NJ »

Ik ben hier niet om mijn relatie uit te doeken te doen. :-) Ik snap jullie (bezorgdheden) allemaal en ik geef jullie ook allemaal gelijk. Het is ook bij mij of mijn hond en ik of niemand en die boodschap is aangekomen Ik ben zelfs opgelucht dat ik niet alleen van dat standpunt ben. :love: Wolfsblut je hebt ook helemaal gelijk.
We zijn nu aan het zoeken hoe we het samen zouden kunnen aanpakken. Daarom dat ik me informeer over een hondenhok. Als het er komt is het inderdaad zoals Maart zegt voor wanneer iedereen is gaan werken. Zelf werk ik halftijds. Het is helemaal niet de bedoeling dat ze steeds buiten moet blijven en het hok gesloten is hoor. O weeeeee als dat gebeurd, mag je me serieus de wind vanvoren geven en een serieuze sjot onder mijn gat. :devil: Ze mag ook door heel de tuin als ze dit wil en als iemand van ons thuis is mag ze ook binnen uiteraard. Maar goed ik ben er vrij zeker van dat ze ook gewoon binnen zal mogen. :D

Verder ga ik nog eens heeeel goed nadenken. ;-)

edit: taalfout
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik ben zelf ook aan het rondneuzen voor een hondenhok, voor het buitenblijven als ik overdag weg ben.

Ik neig nu zelf naar deze:

http://www.lindortuinhout.nl/hondenhok- ... leerd.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Die hebben ze ook in meerdere maten. Ik vind het toch wel een voorkeur om een geïsoleerd hok te hebben, in de winter helpt dat bij de kou, in de zomer helpt het tegen de snik hitte. Het is wat duurder.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Eva_NJ schreef:Ik ben hier niet om mijn relatie uit te doeken te doen. :-) Ik snap jullie (bezorgdheden) allemaal en ik geef jullie ook allemaal gelijk. Het is ook bij mij of mijn hond en ik of niemand en die boodschap is aangekomen Ik ben zelfs opgelucht dat ik niet alleen van dat standpunt ben. :love: Wolfsblut je hebt ook helemaal gelijk.
We zijn nu aan het zoeken hoe we het samen zouden kunnen aanpakken. Daarom dat ik me wil informeren over een hondenhok. Als het er komt is het inderdaad zoals Maart zegt voor wanneer iedereen is gaan werken. Zelf werk ik halftijds. Het is helemaal niet de bedoeling dat ze steeds buiten moet blijven en het hok is open hoor. O weeeeee als dat gebeurd, mag je me serieus de wind vanvoren geven en een serieuze sjot onder mijn gat. :devil: Ze mag ook door heel de tuin als ze dit wil en als iemand van ons thuis is mag ze ook binnen uiteraard.

Oh gelukkig, dat klinkt al wat anders :D
Natuurlijk is het geven en nemen in een (samenwoon)relatie, honden waren gelukkig geen probleem aangezien mijn vriend erg van dieren houd. Maar hij had wel een beetje moeite met mijn kleurenvoorkeur :mann:
Dus hebben we besloten eerst maar alles wit te schilderen en onze spullen in het huis gezet en daarna gingen we kijken of het huis nog meer kleur nodig had. Nou de muren dan niet maar er kwamen wel wat extra roze plantenpotten :LOL:
En ik heb het voor elkaar gekregen dat de Ghost-Buster poster niet in de kamer kwam te hangen maar op de wc :F:
Paisley
Zeer actief

Eva_NJ schreef:
Ja doe maar, want een hond die het grootste deel van dat binnen bij de cv ligt, schop je niet naar buiten gedurende de winter. Dan gaat hij het hartstikke koud krijgen.

Maar goed ik ben er vrij zeker van dat ze ook gewoon binnen zal mogen. :D
Nog steeds verontrustend... Want wie beslist daarover - jij toch zeker?
Afbeelding
maart
Zeer actief

Eva_NJ schreef:Ik ben hier niet om mijn relatie uit te doeken te doen. :-) Ik snap jullie (bezorgdheden) allemaal en ik geef jullie ook allemaal gelijk. Het is ook bij mij of mijn hond en ik of niemand en die boodschap is aangekomen Ik ben zelfs opgelucht dat ik niet alleen van dat standpunt ben. :love: Wolfsblut je hebt ook helemaal gelijk.
We zijn nu aan het zoeken hoe we het samen zouden kunnen aanpakken. Daarom dat ik me informeer over een hondenhok. Als het er komt is het inderdaad zoals Maart zegt voor wanneer iedereen is gaan werken. Zelf werk ik halftijds. Het is helemaal niet de bedoeling dat ze steeds buiten moet blijven en het hok gesloten is hoor. O weeeeee als dat gebeurd, mag je me serieus de wind vanvoren geven en een serieuze sjot onder mijn gat. :devil: Ze mag ook door heel de tuin als ze dit wil en als iemand van ons thuis is mag ze ook binnen uiteraard. Maar goed ik ben er vrij zeker van dat ze ook gewoon binnen zal mogen. :D

voila :wink:

Niets van aantrekken hoor, ze zijn hier nogal erg voor het zelf invullen van omstandigheden. Dat relt en veroordeelt lekker :wink: Maar ook dat went !
Gewoon op het gemak rondkijken naar wat de mogelijkheden zijn en al doende leert men :ok:
Gollum
Zeer actief

maart schreef:

voila :wink:

Niets van aantrekken hoor, ze zijn hier nogal erg voor het zelf invullen van omstandigheden. Dat relt en veroordeelt lekker :wink: Maar ook dat went !
Gewoon op het gemak rondkijken naar wat de mogelijkheden zijn en al doende leert men :ok:
Ja nou ja, jij vulde ook in en toevallig had je het goed :wink:
Paisley
Zeer actief

Gollum schreef: En ik heb het voor elkaar gekregen dat de Ghost-Buster poster niet in de kamer kwam te hangen maar op de wc :F:
Ik zit hier tegen een hele rits traditionele afrikaanse maskers te kijken, die altijd een beetje bozig terug staren.
Heb je nog tips over hoe ik die op de wc krijg? :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Paisley schreef:
Gollum schreef: En ik heb het voor elkaar gekregen dat de Ghost-Buster poster niet in de kamer kwam te hangen maar op de wc :F:
Ik zit hier tegen een hele rits traditionele afrikaanse maskers te kijken, die altijd een beetje bozig terug staren.
Heb je nog tips over hoe ik die op de wc krijg? :mrgreen:
Neeee, die moesten hier in de woonkamer :LOL:

Misschien dezelfde manier waarop ik de Ghost busters poster naar de wc heb gekregen; ik krijg zo snel liedjes in mijn hoofd. Dus dan ben ik weer ghost busters aan het neuriën. Misschien kun je wat Afrikaanse liedjes leren? :F:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Paisley schreef:
Eva_NJ schreef: Maar goed ik ben er vrij zeker van dat ze ook gewoon binnen zal mogen. :D
Exact. Mógen?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Paisley schreef:
Eva_NJ schreef:
Ja doe maar, want een hond die het grootste deel van dat binnen bij de cv ligt, schop je niet naar buiten gedurende de winter. Dan gaat hij het hartstikke koud krijgen.
Geen probleem hier hoor? Overdag als ik weg ben zit Tay buiten, 's nachts ook(op wat nachten na dat hij stiekem toch naast me ligt), maar komt ook in de winter net zo makkelijk binnen. Hij heeft het eerder te warm binnen, dan koud buiten. Daarom juist een goed geisoleerd hok en bij ons nog stro er in en een dubbel tochtschot.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Dat is buster zijn officiële naam en die hoort niet op de wc :hmmm: :hmmm: maar wel in de kamer :engel:

Marjoleine schreef:
Paisley schreef:
Eva_NJ schreef: Maar goed ik ben er vrij zeker van dat ze ook gewoon binnen zal mogen. :D
Exact. Mógen?

Nou inderdaad :zweep: En al helemaal niet in een kunststoffen koud niet geïsoleerd hokje wat jij op het oog hebt.
Maar beter is het helemaal niet te willen voor je hond
Laatst gewijzigd door fenneke op 16 apr 2015 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Het ligt natuurlijk een beetje aan het ras, maar de meeste honden kunnen in de winter prima buiten hoor. Als je maar zorgt voor een goed geïsoleerd hok.

Zeker als hij dat overdag eigenlijk al gewend raakt. Maanden binnen en dan in de winter hoppa in 1 keer elke dag de hele dag buiten, nee, dat lijkt mij ook niet verstandig. Maar dood zal hij er niet aan gaan als je een fatsoenlijk hok hebt.

Vind de reacties wel weer enorm invullend zeg. Wellicht zijn voorbeelden van een goed geïsoleerd hok, of uitleggen waarom het betreffende hok niet geschikt is, nuttiger dan deze verketterende reacties.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

TessaThomas schreef:
Paisley schreef:
Eva_NJ schreef:
Geen probleem hier hoor? Overdag als ik weg ben zit Tay buiten, 's nachts ook(op wat nachten na dat hij stiekem toch naast me ligt), maar komt ook in de winter net zo makkelijk binnen. Hij heeft het eerder te warm binnen, dan koud buiten. Daarom juist een goed geisoleerd hok en bij ons nog stro er in en een dubbel tochtschot.
Bij een herdervacht kan ik me er wat bij voorstellen, bij dit hondje kan ik me er niets bij voorstellen. Maar misschien heb ik het mis
Afbeelding

Mijn stabij zou het overigens zeker koud krijgen, als ze stil moet liggen in de vrieskou.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Uiteraard, maar een hond van 8,5, die, waar ik even vanuit ga, zijn hele leven binnen heeft gezeten, ook als er niemand thuis is, ineens buiten gooien en eigenlijk nog niet helemaal duidelijk is of hij wel binnen mag...
Ik zou nog eens een stevig woordje met je vriend babbelen
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Ze zegt toch helemaal niet dat die hond niet binnen mag. Ze zegt alleen dat de hond buiten ligt als zij van huis zijn, en dat hij gewoon binnen mag als ze thuis zijn. Die laatste zin, "hij zal vast ook wel binnen mogen" of hoe het er ook exact stond, bedoeld ze volgens mij mee, als ze dus niet thuis zijn.

Waarom alles gelijk zo negatief, gedsie, volgens mij is hier echt niks aan de hand en iedereen staat op zijn achterpoten.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Wellicht zijn voorbeelden van een goed geïsoleerd hok, of uitleggen waarom het betreffende hok niet geschikt is, nuttiger dan deze verketterende reacties.
Het is vanuit mij niet verketterend bedoeld, maar beschermend. Ze zal de eerste vrouw niet zijn die op het vlak van dieren meer water bij de wijn wilt doen dan gezond is voor een relatie.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Zoals ik haar berichten interpreteer is daar hier totaal geen sprake van. Ze zegt in het eerste bericht helemaal niks over dat die hond altijd buiten zou moeten blijven. Enkel dat ze gaat samen wonen en een hok zoekt. En iedereen vult in dat die hond dan wel altijd buiten zal komen liggen, terwijl daar helemaal geen sprake van is.

Misschien gaat ze wel van een appartement naar een huis met tuin, en vind ze het juist fijn dat het hondje overdag lekker buiten kan vertoeven, maar wel graag beschutting biedt en daarom een hok wil kopen.

En nu eenmaal duidelijk is dat van altijd buiten blijven helemaal geen sprake is, is er toch helemaal geen reden om daar op door te blijven hameren.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 16 apr 2015 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”