Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Shiloh86 schreef:Het ligt natuurlijk een beetje aan het ras, maar de meeste honden kunnen in de winter prima buiten hoor. Als je maar zorgt voor een goed geïsoleerd hok.
Maar worden ze er blij van?
Als je een hond daar niet van jongs af aan mee vertrouwd maakt is dat niet heel leuk voor zo'n dier.
Shiloh86 schreef:Ze zegt toch helemaal niet dat die hond niet binnen mag. Ze zegt alleen dat de hond buiten ligt als zij van huis zijn, en dat hij gewoon binnen mag als ze thuis zijn. Die laatste zin, "hij zal vast ook wel binnen mogen" of hoe het er ook exact stond, bedoeld ze volgens mij mee, als ze dus niet thuis zijn.
Waarom alles gelijk zo negatief, gedsie, volgens mij is hier echt niks aan de hand en iedereen staat op zijn achterpoten.
Omdat ze het heeft over "mogen".
Dat impliceert toestemming.
Ik sta niet bepaald snel op mijn achterste benen maar wel als mensen zich ondergeschikt dreigen te maken in een relatie. Daar kan ik nogal slecht tegen.
Niet alleen vanwege de hond maar vooral vanwege de persoon zelf. Niemand is minder dan een ander dus toestemming vragen is er in een relatie niet bij.
En als dat wel zo is, zit er iets goed fout.
Nogmaals, volgens mij ging dat "mogen" over, overdag als ze aan het werk is, niet over als ze allebei thuis zijn. Daar heeft ze het over dat de hond gewoon binnen kan. Zijn haar eigen woorden. Niet iedereen drukt zich even handig uit. Ipv gelijk van het ergste uit te gaan, zou je ook kunnen vragen of ze zichzelf kan verduidelijken, en vervolgens alsnog het bedoelde advies geven als het blijkt te zijn wat je dacht.
Volgens mij maakt van jongs af aan of niet geen drol uit, als je ze maar in gunstige tijden mee introduceert en ze geregeld buiten komen in de aanloop naar de winter. Dan past zo'n hondenvacht zich daar vanzelf op aan.
Nou dit zegt voor mij echt wel genoeg. Die vriend wil de hond buitenshuis, eva niet.
Eva_NJ schreef:Ik ben hier niet om mijn relatie uit te doeken te doen. Ik snap jullie (bezorgdheden) allemaal en ik geef jullie ook allemaal gelijk. Het is ook bij mij of mijn hond en ik of niemand en die boodschap is aangekomen Ik ben zelfs opgelucht dat ik niet alleen van dat standpunt ben. Wolfsblut je hebt ook helemaal gelijk.
We zijn nu aan het zoeken hoe we het samen zouden kunnen aanpakken.
Dat staat er helemaal niet. Er staat dat ze geen zin heeft om de inhoud van haar relatie te bespreken, en dat alles samen in goed overleg gebeurd.
En quote de rest van het bericht dan ook, waar gewoon staat dat het om overdag als er niemand thuis is gaat, dat de hele tuin gebruikt kan worden, en de hond gewoon binnen kan als ze thuis zijn. En met die laatste zin met mogen, interpreteer ik (gezien de zin ervoor) als, dat ze ook gewoon binnen zal mogen als er niemand thuis is.
Eva_NJ schreef: Als het er komt is het inderdaad zoals Maart zegt voor wanneer iedereen is gaan werken. Zelf werk ik halftijds. Het is helemaal niet de bedoeling dat ze steeds buiten moet blijven en het hok gesloten is hoor. O weeeeee als dat gebeurd, mag je me serieus de wind vanvoren geven en een serieuze sjot onder mijn gat. Ze mag ook door heel de tuin als ze dit wil en als iemand van ons thuis is mag ze ook binnen uiteraard. Maar goed ik ben er vrij zeker van dat ze ook gewoon binnen zal mogen.
Verder ga ik nog eens heeeel goed nadenken.
edit: taalfout
Kortom, niks aan de hand en TS wil advies over een goed hok. Dit geneuzel gaat nergens over en heeft ze niks aan.
In plaats daarvan wellicht tips over waar een goed hok aan moet voldoen?
Ook al interpreteer ik alles op alle mogelijke interpretabele manieren - ik heb nog steeds de bijsmaak dat toestemming van vriend het Veto is en dat er helemaal geen topic zou zijn als dr vriend Eva en haar hond de ruimte geeft om te leven zoals ze gewend zijn.
En ik denk dat ze er wel wat aan heeft - ze schrijft zelfs dat ze er goed over gaat nadenken.
Ik had vroeger ook als valkuil om teveel ruimte te geven aan mijn vriend en daarmee mezelf tekort te doen. Gelukkig waren er mensen die dat ook tegen me zeiden.
Shiloh86 schreef:Ik heb die bijsmaak dus absoluut niet. Vind dus echt dat er veel te overdreven gereageerd wordt.
En nu blijft het een wellus nietus spelletje ?
Ik lees blijkbaar ook negatief want ik zie ook alleen maar staan dat de hond nu naar buiten moet ivm samen wonen dit niet gewend is en vriend toestemming moet geven om de hond binnen te laten Komen die totaal geen hond gewend is
Maar dat zegt ze dus helemaal niet, dat vriend toestemming moet geven. Er staat dit:
Eva_NJ schreef:We zijn nu aan het zoeken hoe we het samen zouden kunnen aanpakken. Daarom dat ik me informeer over een hondenhok.
Oftewel, ik lees dat er overleg is. Ze is de opties aan het bekijken en ze zijn het samen aan het bespreken.
De hond is het nieuwe huis ook niet gewend? Ook maar nooit verhuizen dan? Ik snap niet wat nou het grote probleem is aan een hond buiten houden overdag. Dat kun je ze echt wel aanwennen hoor, zeker als je dat in de gunstige tijd van het jaar doet, en zeker als je een goed geïsoleerd hok hebt. Die lijkt ze niet 1 uitgekozen te hebben, maar daarom zoekt ze ook advies.
En wie weet vind de hond het juist wel hartstikke leuk om lekker buiten te zijn. Ik snap dat doemdenken gewoon niet zo. En begin nou niet weer over dat ene woordje "mogen", als ze dat niet iets gelukkiger opschreef, kraaide er geen haan naar. Alles in gelijkwaardig overleg waarbij beide consessies doen en je wellicht wat overredingskracht nodig hebt om je doel te bereiken, werkt doorgaans een stuk beter dan koppig je poot stijf houden, met "het gaat zo, anders kom ik niet."
Iedereen leest het dus op zijn/haar manier. Misschien kan TS, zonder verder over haar relatie uit te wijden, toch een tipje van de sluier oplichten over het hoe en wat wanneer de hond wel of niet buiten mag/kan?
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.
Ik heb een mening ja, en die verdedig ik en geef ik argumenten voor. Dat is iets anders dan overleggen omdat je gaat samenwonen. Ik zie hier inderdaad geen overtuigende argumenten of redenen om mijn mening bij te stellen. Het blijft een discussie forum. Gelukkig hoeven we ook niet samen te gaan wonen, dat scheelt
Eva_NJ schreef:Ik ben hier niet om mijn relatie uit te doeken te doen. Ik snap jullie (bezorgdheden) allemaal en ik geef jullie ook allemaal gelijk. Het is ook bij mij of mijn hond en ik of niemand en die boodschap is aangekomen Ik ben zelfs opgelucht dat ik niet alleen van dat standpunt ben. Wolfsblut je hebt ook helemaal gelijk.
Eva, je begrijpt het nog niet zo goed. Dat komt omdat je nog niet zo lang hier bent. Het is hier over het algemeen genomen toch wel belangrijk om alles over je relatie uit de doeken te doen. Dat lezen wij nu eenmaal graag. Hierop krijg je veel tips van je mede forumgenoten. De meesten schrijven graag en leven erg mee met hun lotgenoten. Vergeet niet dat velen zodra ze opstaan naar nieuwe berichten kijken. Dat gaat dan de hele dag door tot ze naar bed gaan. Niet dat ze nieuwsgierig zijn hoor. Nee hoor, helemaal niet, integendeel zelfs. Hier weet men gewoon graag alles. Vooral de relatieperikelen zijn erg favoriet. Voordat je er erg in hebt ben je dan al 213 pagina's verder. Dat leest heerlijk weg. Kopje koffie en een peuk erbij, nog leuker dan de Privé of de Story.
Kwestie van tijd, maar je went eraan hoor.
Shiloh86 schreef:Ik heb die bijsmaak dus absoluut niet. Vind dus echt dat er veel te overdreven gereageerd wordt.
Ga je niet ergeren Shiloh en ga je vooral niet verdedigen. Op dit forum heeft dat geen enkele zin, dat werkt alleen maar tegen je. Vergeet niet dat wij een grote familie zijn. Maar het went, mits je je aanpast natuurlijk.
een fijne dag nog.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Maar ik heb wel een hond en de hele dag de deur open zodat hij in en uit kan maar verder dan 3 meter van mij vandaan ligt hij nauwelijks .
Moet er niet aan denken dat als ik een vriend zou hebben hij daardoor dan nood gedwongen buiten zou moeten zijn
Want dat staat er . Nu er een vriend in het spel is moet de hond in een hondenhok
Tja, dat kan, ik vind van niet.
Als je dit negatief vindt bewijst dat dat je nieuw bent hier
Niet erg hoor, het went wel.
Ik lees dat Eva toestemming moet hebben over de hond in huis houden en dat geeft een vieze smaak.
Mijn interpretatie.
Niet gaan drammen. Jij mag het best anders lezen, maar ik lees het zoals ik het lees.
En dan mag ik best Eva daarop wijzen.
Gewoon omdat ik dat wil.
fenneke schreef:
Want dat staat er . Nu er een vriend in het spel is moet de hond in een hondenhok
Dan spreek jij blijkbaar een andere taal dan ik, want dat staat er helemaal niet. Er staat letterlijk dat als er iemand thuis is de hond gewoon naar binnen kan. En mogelijk als ze niet thuis zijn ook.
Marjoleine, Jammer dat je mijn mening geven drammen vindt. Ik noem dat discussiëren. Jij houdt je toch net zo hard vast aan jou mening en blijft ook steeds reageren? Gaat twee kanten op he.
Shiloh86 schreef:Volgens mij maakt van jongs af aan of niet geen drol uit, als je ze maar in gunstige tijden mee introduceert en ze geregeld buiten komen in de aanloop naar de winter. Dan past zo'n hondenvacht zich daar vanzelf op aan.
Ga weg joh. Ik zie bijvoorbeeld een beagle nog geen dikke ondervacht krijgen omdat hij af en toe buiten in een hondenhok slaapt. Haha! Nee, echt niet hoor. En een wat ouder hondje, dan is die kou ook helemaal niet zo goed meer voor gewrichten en dat soort dingen. 't Is gewoon koud, in de winter, buiten. En, eerlijk gezegd, snap ik het buiten houden van honden sowieso niet zo goed, ik vind het veel te gezellig als ze binnen liggen.
Nee, bij een bejaarde hond zou ik het ook niet meer doen nee. Maar een hond van een jaar of 5-8 kan dat makkelijk nog aanwennen hoor.
Er staat toch nergens dat die hond 24/7 buiten gaat verblijven? Mijn hond gaat straks ook lekker in de tuin als ik aan het werk ben. Zie daar het kwaad niet van in hoor.
Marjoleine schreef:Omdat ze het heeft over "mogen".
Ik sta niet bepaald snel op mijn achterste benen maar wel als mensen zich ondergeschikt dreigen te maken in een relatie. Daar kan ik nogal slecht tegen.
Niet alleen vanwege de hond maar vooral vanwege de persoon zelf. Niemand is minder dan een ander dus toestemming vragen is er in een relatie niet bij.
geen toestemming vragen in een relatie?
Bij mij draait alles om samenwerking
NIemand is minder waardig ok, maar net daarom draait het afspreken. Als je nergens toestemming voor moet vragen en maar gewoon doet omdat JIJ vindt dat het kan, lijkt het mij net dat je de ander toch wel serieus minderwaardig vindt.
Ik zie mij al thuiskomen en hier ineens een gans terrarium met vogelspinnen naast de zetel geïnstalleerd staan. Omdat het kan en toestemming niet hoeft in een relatie????
Ik dacht het niet.
Een relatie waar ieder maar wat doet zonder overleg met de ander, daar lijkt mij net iets goed fout te zijn.
Vooraleer jullie elkaar met uh leibanden te lijf gaan ga eerst wat duidelijkheid scheppen. Ik bedoelde met "Maar goed ik ben er vrij zeker van dat ze ook gewoon binnen zal mogen." op de momenten dat we zijn gaan werken dus dat ze steeds binnen mag zijn. Het mogen impliceert inderdaad toestemming Marjoleine. Omdat mijn vriend heel hard voelt dat dit voor mij een heel belangrijk en gevoelig punt is. Hij weet ondertussen ook wel wat honden voor mij betekenen. Dit wil niet zeggen dat hij het er gemakkelijk met heeft en dat begrijp ik. Een hond is immers een levend wezen dat ook veel verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Een levend wezen dat toch ook zomaar in zijn level komt. Hij accepteert dit, want Nouca hoort bij mij. Maar nogmaals hij heeft ook het recht om bedenkingen te hebben en hierover te praten. (Onder andere het vele haar dat ze verliest, een gebrek aan kennis en ervaring). En hier moet je samen uitkomen. Bovendien heeft hij jaren schrik gehad van een hond en dankzij Nouca is dat nu terug veel beter en bij zijn ouderlijk huis mogen ook geen dieren binnen. Als je wil gaan samen wonen vind ik persoonlijk dat je ook rekening moet houden met de partner die niet alles op dezelfde manier bekijkt dan jij. Misschien ben ik een wel een watje, omdat ik het er moeilijk met heb om te zeggen: ik wil het zo en jij kan op je kop gaan staan, het blijft zo. Dit deed ik deels met de no-go als ze niet mee mag verhuizen, maar overal mijn wil opleggen... Dan ben je ook niet goed bezig in een relatie vind ik. Dit even in een notendop en genoeg over de inhoud van mijn relatie.
Shiloh86 schreef:Nee, bij een bejaarde hond zou ik het ook niet meer doen nee. Maar een hond van een jaar of 5-8 kan dat makkelijk nog aanwennen hoor.
Er staat toch nergens dat die hond 24/7 buiten gaat verblijven? Mijn hond gaat straks ook lekker in de tuin als ik aan het werk ben. Zie daar het kwaad niet van in hoor.
Tja, het is niet mijn manier van met een hond omgaan. Als hij alleen thuis is ligt hij lekker in zijn warme mand te snurken of tussen de kussens op de bank. Ik zie me hem al in de tuin stoppen met z'n enkele vachtje in hartje winter of midden zomer Succes hè, Hilde is even werken
En naast een 'bejaarde' hond, sommige vachten hebben dat gewoon niet in zich om dik te worden en tegen flinke kou te kunnen.
Goedzo Eva_NJ, precies zoals ik dacht dus. Een hoop heisa om niks. Mocht je toch voor buiten verblijven gaan, investeer dan echt wat meer geld in een goed geïsoleerd hok, dit is zowel als het warm, als wanneer het koud is erg prettig!
@Hilde, ik heb gelijk in die eerste post al erkend dat dat niet voor alle hondenrassen geldt. Dus daar hoef je me echt niet op te wijzen. Ik ben ervan overtuigd dat mijn hond als het snik heet is liever in mijn achtertuin verblijft die vanaf 11 uur 60% schaduw is, met zijn tegen warmte geïsoleerde hok, eventueel met een verkoelend waterbadje, dan in mijn huis waar de temperatuur nog veel harder kan oplopen. Ik denk dat mijn hondje buiten veel meer ruimte en schik gaat krijgen dan binnen. En als jij er toch niet bent, wat dondert het dan waar dat beest ligt? Als het overdag vriest/rond de 0 is, dan zal ik hem niet buiten laten zitten, omdat dan toch mijn vermenselijking met "ochos" om de hoek komt kijken. Maar dat betekend niet dat die hond daar niet prima tegen gaat kunnen hoor. En als hij dan toch binnen is, dan blijft echt de verwarming niet aan voor de hond of zo. Dan koelt het binnen overdag ook af naar een graad of 12. Kunnen ze echt wel hebben hoor.
Het hondenhok was een mogelijkheid dat we aan het bespreken zijn/waren. Het is ook de reden waarom ik me aan het informeren ben, maar ik heb nog niets beslist. Het welzijn van mijn hond gaat wel voor op bepaalde soort (lees op de meeste al dan niet alle) argumenten. Te veel haar is voor mij bijvoorbeeld niet bezwarend genoeg om haar buiten te zetten tijdens de werkmomenten dan stofzuig ik maar wat meer. Want ja Nouca is immers bijna 9 en het nooit gewend om buiten te zitten overdag. Zou ze dat in de zomer enorm erg vinden? Dat denk ik niet, zolang ze echt het gevoel heeft dat ze een plaats heeft in het "gezin". Bovendien zie ik haar thuis wel genieten als ze overdag buiten kan met mij. Wat dan ook weer anders is natuurlijk, want dan is er iemand mee buiten. Maar in de winter en koudere dagen... daar twijfel ik aan. Praten, praten en nog eens praten met elkaar.
maart schreef:
Marjoleine schreef:Omdat ze het heeft over "mogen".
geen toestemming vragen in een relatie?
Bij mij draait alles om samenwerking
NIemand is minder waardig ok, maar net daarom draait het afspreken. Als je nergens toestemming voor moet vragen en maar gewoon doet omdat JIJ vindt dat het kan, lijkt het mij net dat je de ander toch wel serieus minderwaardig vindt.
Ik zie mij al thuiskomen en hier ineens een gans terrarium met vogelspinnen naast de zetel geïnstalleerd staan. Omdat het kan en toestemming niet hoeft in een relatie????
Ik dacht het niet.
Een relatie waar ieder maar wat doet zonder overleg met de ander, daar lijkt mij net iets goed fout te zijn.
Ja je DENKT vanalles wat je hond wel en niet wilt. Maar je hebt geen hond.
Nou, de honden die ik heb gehad zou ik er echt geen plezier mee doen om naar buiten te bonjouren als ik weg moet, terwijl ze de rest van de tijd voor de verwarming liggen.
Sterker nog, bij mijn huidige hond gaat het absoluut heibel met de buren opleveren. Die gaat de boel bij elkaar tetteren.
Paisley schreef:Ja je DENKT vanalles wat je hond wel en niet wilt. Maar je hebt geen hond.
Nou, de honden die ik heb gehad zou ik er echt geen plezier mee doen om naar buiten te bonjouren als ik weg moet, terwijl ze de rest van de tijd voor de verwarming liggen.
Sterker nog, bij mijn huidige hond gaat het absoluut heibel met de buren opleveren. Die gaat de boel bij elkaar tetteren.
Oh, maar over een paar weekjes wel, en die komt lekker buiten te liggen hoor als ik aan het werk ben
maart schreef:
Ik dacht het niet.
Grieks voor mij.
Ik zal het je nog doller vertellen. Als mijn partner me niet aanmoedigt om precies dat te doen wat ik wil doen hoeft het al niet meer. Zo.
En andersom natuurlijk ook, anders is het flauw.
och. Hij mag gerust 1000 terraria zetten. Maar niet zomaar ineens in de woonkamer neerploffen omdat hij dat wel een leuk plekje vindt.
Even overleggen, aparte ruimte waar ik nooit binnen ga komen en niets ga redden als de boel aan het afbranden moest zijn en hij gaat zijn vrolijke gang maar.
Maar niet zomaar doen dus omdat dat gewoon zou moeten horen in een relatie omdat je anders ineens een slof lijkt te zijn omdat je even overleg pleegt met de persoon waarmee je hopelijk de rest van je leven samen mee doorbrengt.
Toch niet als het iets betreft waar de ander schrik van heeft of niet mee vertrouwt is maar wat toch dagelijks ook in het leven van de ander meespeelt omdat het leeft en in je huis zit.
Kleur van ondergoed kiest hij maar volledig zelf zonder mijn goedkeuring
Paisley schreef:Ja je DENKT vanalles wat je hond wel en niet wilt. Maar je hebt geen hond.
Bonjouren niet, zo even van hop en nu woon je buiten.
Maar met voldoende ruimte en luxe warme plekjes om te slapen wil volgens mij elke hond liever buiten zijn dan binnen waar het niet om nabijheid van de baas gaat.
Maar dat los je dan weer het beste op door als baas óók naar buiten te gaan.
Als het niet om bij de baas zijn gaat is bijna elke hond het liefst buiten.
Ik weet zeker dat Hein graag van nu tot eind oktober buiten zou willen zijn en tegen die tijd is een fijn nachthok prima om in te gaan slapen. Geen centje pijn.
Ja dat denk ik ook.
Ds zou maar wat graag nu constant buiten zijn; helaas gaat dat niet wegens niet omheinde tuin in combinatie met een hond die wel even zou uitmaken wie wel en wie niet in de straat mag
Oh, maar over een paar weekjes wel, en die komt lekker buiten te liggen hoor als ik aan het werk ben
Maar je hebt geen idee wat die hond ervan vind om eerst 8 jaar binnen te liggen, en vervolgens naar buiten moet omdat de vriend komt.
Het zal ook niet de eerste keer zijn als de hond gedragsproblemen gaat vertonen, omdat hij met de komst van de vriend privileges moet inleveren en er achter komt dat de eigenaar er eigenlijk helemaal niet achter staat...
Nou, blijkbaar is overleggen voor jullie hetzelfde als toestemming vragen?
Voor mij niet.
Ik overleg alles, dat vind ik volstrekt normaal, maar du moment dat ik toestemming moet vragen voor dingen, met dus het risico dat iets "niet mag" ben ik vertrokken.
In een volwassen relatie heb je het niet over toestemming.
Daar heb je het over overleg, over samen tot een besluit komen en vooral over je eigen dingen blijven doen.
Ik val volledig over de woorden "toestemming" en "mogen".
Maar het zal wel weer zo zijn dat ze dat in België anders zeggen.
Marjoleine schreef:Nou, blijkbaar is overleggen voor jullie hetzelfde als toestemming vragen?
Voor mij niet.
Ik overleg alles, dat vind ik volstrekt normaal, maar du moment dat ik toestemming moet vragen voor dingen, met dus het risico dat iets "niet mag" ben ik vertrokken.
In een volwassen relatie heb je het niet over toestemming.
Daar heb je het over overleg, over samen tot een besluit komen en vooral over je eigen dingen blijven doen.
Ik val volledig over de woorden "toestemming" en "mogen".
Maar het zal wel weer zo zijn dat ze dat in België anders zeggen.
om even bij de spinnen te blijven.
'mag ik een spin naast de zetel houden?' dan is het antwoord gewoon nee.
Dan kan het overleggen beginnen.
Een hond in huis houden vind ik overigens niet zomaar een akkefietje hoor, als de partner het er niet mee eens is of niet mee bekend is. Levende wezens (hoe groot/klein ook) vind ik niet onder de noemer 'doe gewoon je goddelijke gang maar' vallen.
Daar hoeft geen oorlog over te komen hoor, TS voert helemaal geen oorlog met haar vriend. 3/4 van het forum voert oorlog tegen haar vriend, dat dan weer wel