Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenhok

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Hondenhok

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

maart schreef:TS voert helemaal geen oorlog met haar vriend. 3/4 van het forum voert oorlog tegen haar vriend, dat dan weer wel :F:
:zweep: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou de hond dat toch niet los in de tuin doen. Ik weet niet hoe goed deze is afgezet, maar het stelen van honden, is niet iets wat maar zelden voorkomt, dus behalve een goed hondenhok, zou ik dan toch ook een kennel o.i.d. maken.

Maar waarom dan niet een kamer in huis maken voor de hond, zodat deze dan daar kan blijven, is dat niet veel handiger?
Eva_NJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër

Ongelezen bericht door Eva_NJ »

Marjoleine schreef:Nou, blijkbaar is overleggen voor jullie hetzelfde als toestemming vragen?
Voor mij niet.

Ik overleg alles, dat vind ik volstrekt normaal, maar du moment dat ik toestemming moet vragen voor dingen, met dus het risico dat iets "niet mag" ben ik vertrokken.
In een volwassen relatie heb je het niet over toestemming.
Daar heb je het over overleg, over samen tot een besluit komen en vooral over je eigen dingen blijven doen.

Ik val volledig over de woorden "toestemming" en "mogen".
Maar het zal wel weer zo zijn dat ze dat in België anders zeggen.
Overleggen is niet hetzelfde als toestemming vragen. Maar je moet er wel samen uitkomen als dat echt niet lukt... Tja, dan zullen er andere beslissingen genomen moeten worden. Je kan inderdaad als je er niet uit komt ervoor kiezen om het toch te doen zoals je het zelf wilt zonder dat er ruzie of confrontatie van komt. Dat is vind ik, niet respectvol toe naar je partner.
Shiloh86 schreef:
maart schreef:TS voert helemaal geen oorlog met haar vriend. 3/4 van het forum voert oorlog tegen haar vriend, dat dan weer wel :F:
:zweep: :LOL: :LOL:
Inderdaad. :pop:

Ik zou graag het gesprek terug naar mijn eigenlijke vraag willen buigen met informatie over die hondenhokken. Waar op te letten? Hoe aan te pakken... Uiteraard mag dit ook gaan over het welzijn van mijn hond. :wink: Maar nogmaals er is nog niets besloten, het is informeren en er wordt verder over gebabbeld.
Neeltje schreef:Ik zou de hond dat toch niet los in de tuin doen. Ik weet niet hoe goed deze is afgezet, maar het stelen van honden, is niet iets wat maar zelden voorkomt, dus behalve een goed hondenhok, zou ik dan toch ook een kennel o.i.d. maken.

Maar waarom dan niet een kamer in huis maken voor de hond, zodat deze dan daar kan blijven, is dat niet veel handiger?
Dat van die hondendieven is me ook al door mijn hoofd gegaan of inbrekers die met peperspray afkomen. Dit stelen gebeurd hier toch zelden. Herinner me ook geen meldingen en verhalen hierover in de streek waar ik ga wonen. Uiteraard kan je altijd pech hebben hé en het is iets om over na te denken. Een kennel, daar is de tuin niet groot genoeg voor. Het is geen enorm kleine tuin, maar als je daar nog eens een kennel gaat in zetten die aan mijn normen voldoet schiet er niet veel over.

Het probleem is dat er geen extra kamer is beneden waar dit kan. De garage en de kleine gang naar de tuin toe zijn de enige plaatsen die overschieten. Ik ben ook de optie aan het bekijken om met een luikje te werken. Met de nadruk op bekijken.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Ik zie mbt dieven geen voordeel voor een kennel over de tuin eigenlijk. Een kennel heb je ook zinloos als je een hond wilt stelen. En als het geen super dure ras hond, hoef je voor stelen echt niet zo bang te zijn hoor.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Eva_NJ schreef:Overleggen is niet hetzelfde als toestemming vragen.
Nou, goed zo. Maar je hébt het wel over toestemming.

Dus dan zeg ik toch nog een keer:
Marjoleine schreef:In een volwassen relatie heb je het niet over toestemming.
Ik zou trouwens de voorkeur geven aan die garage. Maak daar een mooie plek in.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou niet bang zijn voor stelen, maar wel voor mensen die zich tegen je hond aan gaan bemoeien. Misschien leuk vind om te plagen, als het een hond is die waaks is.
Het ligt er volledig aan wat voor huis je komt te wonen. Buitenaf zou ik mijn hond prima in de tuin alleen laten, in een woonwijk niet.
Afbeelding
Eva_NJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër

Ongelezen bericht door Eva_NJ »

Ik zou trouwens de voorkeur geven aan die garage. Maak daar een mooie plek in.
Tips om de garage hond vriendelijk te maken zijn altijd welkom. Vond dat in mijn belevenis erger dan buiten zitten bij goed weer. Het is er immers donker.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Nanna schreef: Wat een geneuzel. Die hond zit nu toch ook probleemloos binnen? Hou dat gewoon zo :19: En als je vent zit te zeiken en een hartaanval krijgt vanwege een paar haren dan pakt ie gewoon de stofzuiger. Ik was trouwens allang klaar met zo'n zeikerd. Wegwezen.
Garage voelt voor mij ook als een mindere optie eigenlijk. In de woonkamer heb je toch licht van buiten, een garage is alleen artificieel ligt, lijkt me voor een hond meer voelen als in een hol weggestopt worden, dan lekker buiten. Echt het voelt alsof ik in een compleet andere wereld me hier begeef dan op andere fora/internet/het leven. Buiten is raar, en de garage is perfect? Ik snap er echt geen drol meer van.

Ik begrijp echt nog steeds niet wat nou het grote drama is van een hond buiten houden als er niemand thuis is (mits rekening gehouden met temperatuur extremen, wat TS volgens mij keurig doet). En ik begrijp de intolerantie hier niet richting mensen die het wellicht wat minder hebben op honden en gewoon wat tijd nodig hebben om aan het idee te wennen. Daar is toch niks mis mee. :denken: Ik ben toch blij dat ik in mijn leefomgeving een stuk tollerantere mensen heb. Hallelujah.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Hou nou toch op over dat gezeur over eisen. Ze heeft het nu al 3 keer verduidelijkt dat daar helemaal geen sprake van is. Daar alsmaar over door zaniken heeft dus echt totaal geen nut. Djees, ik maak niet vaak zulk kinderachtig gedrag mee.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 17 apr 2015 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Shiloh86 schreef:Djees, ik maak niet vaak zulk kinderachtig gedrag mee.
Vind je dit al kinderachtig? Je bent duidelijk nog niet lang op het forum :mrgreen:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zie het probleem ook niet van een hond die binnen is als er niemand thuis is.
Hij heeft toch altijd binnen gezeten?
Ik zou ook snel klaar zijn met het gezeur over een hond die ts al lang had voor ze die vriend kende.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Shiloh86 schreef:Hou nou toch op over dat gezeur over eisen. Ze heeft het nu al 3 keer verduidelijkt dat daar helemaal geen sprake van is. Daar alsmaar over door zaniken heeft dus echt totaal geen nut. Djees, ik maak niet vaak zulk kinderachtig gedrag mee.
De hond is al 8 jaar en heeft altijd binnen gezeten. En nu wordt-ie in z'n eentje naar buiten gebonjourd. En het hoeft geen dure rashond te zijn die wordt gestolen, meer een hond die geschikt is om leuke wollie bollie broodfokhondjes te maken, en daar is denk ik een Cairn Terrier best heel wel erg geschikt voor.

Mocht ik ooit nog zo idioot zijn om met iemand te gaan samenwonen, maar hij heeft iets tegen mijn hond of welk huisdier ik dan zou hebben, tja, dan heeft hij pech en kan hij ergens anders gaan wonen. Als ze nu een of ander groot bakbeest zou hebben, maar een Cairn Terrier, hij mag geluk hebben als hij er niet over valt.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik zou niet eens overwegen om de hond naar buiten te doen als hij dat niet gewend is. Ik denk dat het veel handiger is dat je vriend er gewoon aan went dat er een hondje in huis is. Wat is zijn probleem, alleen de haren?
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Shiloh86 schreef:
Nanna schreef: Wat een geneuzel. Die hond zit nu toch ook probleemloos binnen? Hou dat gewoon zo :19: En als je vent zit te zeiken en een hartaanval krijgt vanwege een paar haren dan pakt ie gewoon de stofzuiger. Ik was trouwens allang klaar met zo'n zeikerd. Wegwezen.
Garage voelt voor mij ook als een mindere optie eigenlijk. In de woonkamer heb je toch licht van buiten, een garage is alleen artificieel ligt, lijkt me voor een hond meer voelen als in een hol weggestopt worden, dan lekker buiten.

Ik begrijp echt nog steeds niet wat nou het grote drama is van een hond buiten houden als er niemand thuis is (mits rekening gehouden met temperatuur extremen, wat TS volgens mij keurig doet). En ik begrijp de intolerantie hier niet richting mensen die het wellicht wat minder hebben op honden en gewoon wat tijd nodig hebben om aan het idee te wennen. Daar is toch niks mis mee. :denken: Ik ben toch blij dat ik in mijn leefomgeving een stuk tollerantere mensen heb. Hallelujah.
Net als hier een paar huizen verder, hond zit ook 'probleemloos' buiten. Als hij wat hoort slaat hij aan, fijn in een woonwijk.
Komen wij voorbij met de fiets, wij moeten langs hun huis om achterom te kunnen, hoor je dat hij ergens op en af springt in een vast patroon. Ook wel bekend als stereotype gedrag, maar geen probleem hoor om een hond buiten te houden, kan hij best tegen..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Omega schreef:Net als hier een paar huizen verder, hond zit ook 'probleemloos' buiten. Als hij wat hoort slaat hij aan, fijn in een woonwijk.
Komen wij voorbij met de fiets, wij moeten langs hun huis om achterom te kunnen, hoor je dat hij ergens op en af springt in een vast patroon. Ook wel bekend als stereotype gedrag, maar geen probleem hoor om een hond buiten te houden, kan hij best tegen..
Huh? Maar het gaat toch helemaal niet echt om de hond? Alle honden vinden het namelijk prettig om buiten te zijn, altijd, hoe jong of oud en welke vacht dan ook. En daarbij, de eigenaren vinden het natuurlijk gewoon fijn. Wat een goede eigenaren zijn ze toch, hun hond mag lekker overdag buiten zitten als ze aan het werk zijn. Lekker in z'n hondenhok en met de ruimte in de tuin. Vindt 'ie leuk.

:jank:
Ik snap het écht niet. Waarom wil je je hond nou buiten hebben zitten? Ik las ergens dat het buiten in de zomer koeler is. Nou, hier echt niet hoor. Als het buiten 25 graden is zijn de plavuizen hier in huis heerlijk koel om op te liggen. En als het buiten koud is, is het hier lekker warm. Vloerverwarming aan voor als hij op de grond wil liggen en kussens op de bank voor als hij daar wil liggen. Nee, mijn hond doe je -ook niet toen hij jonger was- er absoluut geen plezier mee om alleen in de tuin te zijn. De tuin is hier een plek waar we samen in het bad zitten, spelletjes spelen, samen zonnen of samen liggen. Af en toe gaat hij naar buiten als ik binnen zit om even te rollen in het warme gras, maar daarna komt hij weer binnen. En als ik niet beneden ben ligt hij ook binnen.
Neeltje schreef:ls ze nu een of ander groot bakbeest zou hebben, maar een Cairn Terrier, hij mag geluk hebben als hij er niet over valt.
Het gaat niet om een cairn, maar een iets grotere hond. Ergens eerder in dit topic staat een foto. Geen enorme hond trouwens, verre van.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Misschien net als vroeger; een schuifwandje in de living met een aparte pronkkamer en de hond dan wel in het andere gedeelte - de woonkeuken - mag.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Shiloh86 schreef:Hou nou toch op over dat gezeur over eisen. Ze heeft het nu al 3 keer verduidelijkt dat daar helemaal geen sprake van is. Daar alsmaar over door zaniken heeft dus echt totaal geen nut. Djees, ik maak niet vaak zulk kinderachtig gedrag mee.
Behalve dat er toestemming moet zijn. Dat heeft verdraaid veel met eisen te maken hoor, anders was het namelijk geen toestemming maar overleg.

"Na overleg zijn we het samen eens geworden dat...."

Zoiets.

Ik snap ook het probleem niet trouwens.
En al helemaal niet dat je daarom een hond van 8 opeens in een hok gaat zetten als je er niet bent. Daar snapt dat beest niks van.

Afbeelding

Shiloh86
Zeer actief

Honden zijn geen porseleinen popjes hoor. Die hebben een prima aanpassingsvermogen. Ik zie gewoon echt niet in wat er nou verschrikkelijk is aan buiten zijn voor een hond. Dat hij ineens in een nieuw huis is snapt hij toch ook niet. Echt. Er is nog niemand die me een argument heeft kunnen geven wat er nu eigenlijk mis mee is.

Zie niet in waarom je een hond van 8 niet kan aanwennen buiten te zijn. Kan prima. Zeker als je in gunstige tijden begint. Als je niet thuis binnenin het net zo saai. En ze heeft al drie keer dat mogen/toestemming verduidelijkt dat het wel degelijk allemaal in overleg gaat en ze heeft ook al meerdere keren verduidelijkt dat het helemaal niet over 24/7 buiten gaat van vries kou tot snik hitte. Dus dat door gedram over dat ene woordje slaat gewoon nergens op, want daar is helemaal geen sprake van.

En ja. In mijn huis is het als de zon kei hard schijnt buiten achter in de schaduw een stuk beter vertoeven dan in binnen. Ik zit dan zelf als ik thuis ben ook liever daar, dat is een stuk beter vertoeven. En dan lekker regelmatig met de pootje in het water voor afkoeling.

Volgens mij is het enige punt waar jullie allemaal niet tegen kunnen, dat die jongen honden gewoon niet zo gewend is. Dat kan ECHT niet hoor! Elke mens dat een hond niet leuk vind is natuurlijk uitschot.
Afbeelding
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Wij hadden vroeger (20 jaar geleden ;) ) dit ideehttp://www.grootplezier.nl/hondenhokken ... oC9Ufw_wcB voor onze malamute. Dit was wel een hond die er van pup af aan in ging 's nachts en als ze alleen moest zijn. Het hok stond ook nog eens in een kennel die van drie kanten dicht was en overdekt, dus malamute heeft het nooit koud gehad. En toch, als zij mocht kiezen lag ze liever binnen in d'r mand, ook als er verder niemand was. Dus ik weet niet hoe gelukkig je hond gaat worden van dit plan, TS.

Off topic: wat een discussie weer, ik heb gelijk, nee wij hebben gelijk, en dat allemaal zonder argumenten :pop:
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
Shiloh86
Zeer actief

Nanna schreef:Mij is nog steeds niet duidelijk waarom die hond niet binnen mag als er niemand thuis is ;-) En als ze wel thuis zijn wel.
Als je dan zo bang voor honden bent/ er vies van bent/ het niet gewend bent/ zou je het juist omgekeerd verwachten. :mrgreen:
Waarom zou je dat duidelijk moeten zijn. Gaat je geen ene flikker aan toch? Ze vraagt advies over wat een goed hondenhok is. Niet een hele psychoanalyse over der relatie.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Shiloh86 schreef:
Nanna schreef:Mij is nog steeds niet duidelijk waarom die hond niet binnen mag als er niemand thuis is ;-) En als ze wel thuis zijn wel.
Als je dan zo bang voor honden bent/ er vies van bent/ het niet gewend bent/ zou je het juist omgekeerd verwachten. :mrgreen:
Waarom zou je dat duidelijk moeten zijn. Gaat je geen ene flikker aan toch? Ze vraagt advies over wat een goed hondenhok is. Niet een hele psychoanalyse over der relatie.
We willen TS de kosten van de aankoop van een hondenhok besparen :mrgreen: Dat is alles :pffff:

Als ze wil weten wat een goed hondenhok is een geen vragen op prijs stelt, kan ze ook kritisch naar de openingspost kijken. Want daar staat het bijna verontschuldigend dat ze een hok nodig heeft. Door haar vriend.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Nanna schreef: Hou je chagrijnige kop :hmmm: Dit is het HF en zo gaat het hier altijd :pffff: Het zal me trouwens jeuken of die hond wel of niet buiten komt te zitten want ik denk dat honden prima buiten kunnen zitten. Ik probeer alleen net als Marjoleine TS na te laten denken over de gang van zaken. Echt, pas op met een partner die dingen van je eist. Later zul je nog eens aan Nanna's wijze woorden terugdenken :engel:
Als ik mijn kop niet wil houden, houd ik mijn kop niet. (wie de bal kaatst...)
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Paisley schreef: kan ze ook kritisch naar de openingspost kijken. Want daar staat het bijna verontschuldigend dat ze een hok nodig heeft. Door haar vriend.
Ik lees geen verontschuldigingen hoor. Enkel wat info, dat ze zich zogenaamd verontschuldigd dat vul jij in. Meer dan, ik ga samenwonen en het is voor mijn vriend wat wennen, staat er niet.

Maar goed, we vallen voor de 1000ste keer in herhaling, er wordt doorgezeefd over dezelfde woordjes die al helemaal verduidelijkt en opgehelderd zijn door TS, verder lees ik 0 overtuigende argumenten en blijf ik mezelf ook alsmaar herhalen. Ik ben wel een beetje klaar met dit topic geloof ik... Tabée :zwaai

(jammer dat je hier niet net als op bokt een topic kan ontstippen dat die uit je eigen berichten lijst verwijderd :( )
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

De vriend van Eva houdt niet van haren.
Hopelijk komt Eva nooit in de rui.
Ik zou me maar vast beginnen te scheren voordat hij een losse haar in zijn mond krijgt. :mrgreen:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Paisley
Zeer actief

Je kunt ook gewoon niet meer reageren hoor. Die 'functie' zit ook op dit forum.
Je hebt t er maar druk mee
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Shiloh86 schreef:
Nanna schreef: Hou je chagrijnige kop :hmmm: Dit is het HF en zo gaat het hier altijd :pffff: Het zal me trouwens jeuken of die hond wel of niet buiten komt te zitten want ik denk dat honden prima buiten kunnen zitten. Ik probeer alleen net als Marjoleine TS na te laten denken over de gang van zaken. Echt, pas op met een partner die dingen van je eist. Later zul je nog eens aan Nanna's wijze woorden terugdenken :engel:
Als ik mijn kop niet wil houden, houd ik mijn kop niet. (wie de bal kaatst...)
En ik ook niet ;)

Ik geef Nanna volkomen gelijk, en zij mij gelukkig :mrgreen:
Partners die dingen eisen en vooral, partners die willen dat je dingen verandert :schrik:
Géén goed idee :neenee:

Afbeelding

Shiloh86
Zeer actief

Paisley schreef:Je kunt ook gewoon niet meer reageren hoor. Die 'functie' zit ook op dit forum.
Je hebt t er maar druk mee
Waar dan :( als ik op het stipje klik gebeurd er niks :( ?
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Shiloh86 schreef:
Paisley schreef: kan ze ook kritisch naar de openingspost kijken. Want daar staat het bijna verontschuldigend dat ze een hok nodig heeft. Door haar vriend.
Ik lees geen verontschuldigingen hoor. Enkel wat info, dat ze zich zogenaamd verontschuldigd dat vul jij in. Meer dan, ik ga samenwonen en het is voor mijn vriend wat wennen, staat er niet.

Maar goed, we vallen voor de 1000ste keer in herhaling, er wordt doorgezeefd over dezelfde woordjes die al helemaal verduidelijkt en opgehelderd zijn door TS, verder lees ik 0 overtuigende argumenten en blijf ik mezelf ook alsmaar herhalen. Ik ben wel een beetje klaar met dit topic geloof ik... Tabée :zwaai

(jammer dat je hier niet net als op bokt een topic kan ontstippen dat die uit je eigen berichten lijst verwijderd :( )
Jammer, jammer, jammer met je tabée. Hiermee geef je aan gefaald te hebben voor de test.
Ik adviseer je om psychologisch advies in te winnen voordat je verder gaat.
Je krijgt namelijk nog een aantal herkansingen voordat je gillend weg loopt. :wink:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Shiloh86
Zeer actief

Jemig wat nemen jullie het allemaal serieus zeg. Ik zeg gewoon netjes doei en jullie maken er gelijk weer een drama van! *grin*
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 17 apr 2015 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Nee, ik wacht nog op instructie hoe ik het topic moet ontstippen. Wil dat echt graag weten. De enige methode die ik ken werkt niet. (In de lijst op de stip klikken)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”