Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenhok
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
- Shiloh86
- Zeer actief
Re: Hondenhok
Paisley zegt anders net dat dit forum die functie wel heeft.
En je geeft jezelf echt way to much credit als je denkt dat ik dat enkel om dit topic zou willen weten. Ik houd van orde en ben gewend die lijst opgeschoond te houden op fora. Dus als het kan weet ik dat echt heel graag. Maar goed. Dat jij schijt hebt aan wat mij blij maakt is wel erg voorspelbaar.
En je geeft jezelf echt way to much credit als je denkt dat ik dat enkel om dit topic zou willen weten. Ik houd van orde en ben gewend die lijst opgeschoond te houden op fora. Dus als het kan weet ik dat echt heel graag. Maar goed. Dat jij schijt hebt aan wat mij blij maakt is wel erg voorspelbaar.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Functie staat niet voor niets tussen haakjes in het bericht van Paisley. Ze doelt daarmee op de zin die ze daarvoor schrijft.

- Shiloh86
- Zeer actief
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Er is echt niks zieligs aan een hond buiten hoor, je kan ook overdrijven. Tenminste, niet elke hond buiten is zielig. Zou ik Tessa overdag buiten zetten, dan is het zielig. Zou ik Tay overdag binnen houden, is juist dat weer zielig. Je moet gewoon naar de hond kijken en rustig opbouwen. En het is geen hartje winter he? Er komt een warmere periode aan en dan moet je goed opletten dat de hond in de schaduw kan liggen en natuurlijk drinken.Hilde schreef:Huh? Maar het gaat toch helemaal niet echt om de hond? Alle honden vinden het namelijk prettig om buiten te zijn, altijd, hoe jong of oud en welke vacht dan ook. En daarbij, de eigenaren vinden het natuurlijk gewoon fijn. Wat een goede eigenaren zijn ze toch, hun hond mag lekker overdag buiten zitten als ze aan het werk zijn. Lekker in z'n hondenhok en met de ruimte in de tuin. Vindt 'ie leuk.Omega schreef:Net als hier een paar huizen verder, hond zit ook 'probleemloos' buiten. Als hij wat hoort slaat hij aan, fijn in een woonwijk.
Komen wij voorbij met de fiets, wij moeten langs hun huis om achterom te kunnen, hoor je dat hij ergens op en af springt in een vast patroon. Ook wel bekend als stereotype gedrag, maar geen probleem hoor om een hond buiten te houden, kan hij best tegen..
![]()
Ik snap het écht niet. Waarom wil je je hond nou buiten hebben zitten? Ik las ergens dat het buiten in de zomer koeler is. Nou, hier echt niet hoor. Als het buiten 25 graden is zijn de plavuizen hier in huis heerlijk koel om op te liggen. En als het buiten koud is, is het hier lekker warm. Vloerverwarming aan voor als hij op de grond wil liggen en kussens op de bank voor als hij daar wil liggen. Nee, mijn hond doe je -ook niet toen hij jonger was- er absoluut geen plezier mee om alleen in de tuin te zijn. De tuin is hier een plek waar we samen in het bad zitten, spelletjes spelen, samen zonnen of samen liggen. Af en toe gaat hij naar buiten als ik binnen zit om even te rollen in het warme gras, maar daarna komt hij weer binnen. En als ik niet beneden ben ligt hij ook binnen.
En dan kunnen we beter een advies over het hondenhok geven dat het wel geschikt is.

Waarom is het trouwens zielig om een hond die het niet gewend is naar buiten te doen? Tay heeft ook de eerste tijd binnen gelegen, die was het dus ook niet gewend, is dan wel geen 8 jaar, maar wel ruim een jaar toen hij naar buiten ging.
Maar wij zij 'oud' Nanna, wij begrijpen het niet......Nanna schreef:Hou je chagrijnige kopShiloh86 schreef:Waarom zou je dat duidelijk moeten zijn. Gaat je geen ene flikker aan toch? Ze vraagt advies over wat een goed hondenhok is. Niet een hele psychoanalyse over der relatie.Nanna schreef:Mij is nog steeds niet duidelijk waarom die hond niet binnen mag als er niemand thuis isEn als ze wel thuis zijn wel.
Als je dan zo bang voor honden bent/ er vies van bent/ het niet gewend bent/ zou je het juist omgekeerd verwachten.Dit is het HF en zo gaat het hier altijd
Het zal me trouwens jeuken of die hond wel of niet buiten komt te zitten want ik denk dat honden prima buiten kunnen zitten. Ik probeer alleen net als Marjoleine TS na te laten denken over de gang van zaken. Echt, pas op met een partner die dingen van je eist. Later zul je nog eens aan Nanna's wijze woorden terugdenken
Enne het advies van mij over een goed hondenhok, een lekker warme mand binnen.
- Hilde
- Zeer actief
Een hond met stereotype gedrag lijkt me niet bepaald gelukkig buiten, dus ja, dat vind ik zielig. Honden met stereotype gedrag binnen vind ik ook zielig. Ik snap gewoon niet waarom je een hond buiten zou willen houden, ik vind het gewoon geen leuke manier van een hond houden. Daar mag jij anders over denkenTessaThomas schreef:Er is echt niks zieligs aan een hond buiten hoor, je kan ook overdrijven. Tenminste, niet elke hond buiten is zielig. Zou ik Tessa overdag buiten zetten, dan is het zielig. Zou ik Tay overdag binnen houden, is juist dat weer zielig. Je moet gewoon naar de hond kijken en rustig opbouwen. En het is geen hartje winter he? Er komt een warmere periode aan en dan moet je goed opletten dat de hond in de schaduw kan liggen en natuurlijk drinken.Hilde schreef:Huh? Maar het gaat toch helemaal niet echt om de hond? Alle honden vinden het namelijk prettig om buiten te zijn, altijd, hoe jong of oud en welke vacht dan ook. En daarbij, de eigenaren vinden het natuurlijk gewoon fijn. Wat een goede eigenaren zijn ze toch, hun hond mag lekker overdag buiten zitten als ze aan het werk zijn. Lekker in z'n hondenhok en met de ruimte in de tuin. Vindt 'ie leuk.Omega schreef:Net als hier een paar huizen verder, hond zit ook 'probleemloos' buiten. Als hij wat hoort slaat hij aan, fijn in een woonwijk.
Komen wij voorbij met de fiets, wij moeten langs hun huis om achterom te kunnen, hoor je dat hij ergens op en af springt in een vast patroon. Ook wel bekend als stereotype gedrag, maar geen probleem hoor om een hond buiten te houden, kan hij best tegen..
![]()
Ik snap het écht niet. Waarom wil je je hond nou buiten hebben zitten? Ik las ergens dat het buiten in de zomer koeler is. Nou, hier echt niet hoor. Als het buiten 25 graden is zijn de plavuizen hier in huis heerlijk koel om op te liggen. En als het buiten koud is, is het hier lekker warm. Vloerverwarming aan voor als hij op de grond wil liggen en kussens op de bank voor als hij daar wil liggen. Nee, mijn hond doe je -ook niet toen hij jonger was- er absoluut geen plezier mee om alleen in de tuin te zijn. De tuin is hier een plek waar we samen in het bad zitten, spelletjes spelen, samen zonnen of samen liggen. Af en toe gaat hij naar buiten als ik binnen zit om even te rollen in het warme gras, maar daarna komt hij weer binnen. En als ik niet beneden ben ligt hij ook binnen.
En dan kunnen we beter een advies over het hondenhok geven dat het wel geschikt is.Ik heb geen voorbeeld, wij hebben ze zelf gemaakt.
Waarom is het trouwens zielig om een hond die het niet gewend is naar buiten te doen? Tay heeft ook de eerste tijd binnen gelegen, die was het dus ook niet gewend, is dan wel geen 8 jaar, maar wel ruim een jaar toen hij naar buiten ging.

En je schrijft zelf dat je het rustig hebt opgebouwd, dat is iets heel anders dan een hond van 8 ineens buiten te laten zitten.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Kwestie van lezen HildeHilde schreef:Functie staat niet voor niets tussen haakjes in het bericht van Paisley. Ze doelt daarmee op de zin die ze daarvoor schrijft.

En dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor haar .
Het gaat helemaal niet meer over het hok , het gaat over de relatie binnen de relatie .
Fenneke en Baloe

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Een hond zonder ondervacht hoort niet in de winter buiten. Niet iedereen heeft een herder of een akita.
Overigens ligt mijn haarbal gewoon binnen. Er worden toch echt genoeg honden gejat. Zeker ook in België.
Overigens ligt mijn haarbal gewoon binnen. Er worden toch echt genoeg honden gejat. Zeker ook in België.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Als hij weet dat dit belangrijk voor je, en het gaat om een paar haartjes, dan spreek je af om wat vaker stof te zuigen en dat de hond niet op de bank mag. Maar een senior buiten laten zo maar lijkt me niet zo'n goed plan. Dikke kans ook dat je hond het helemaal niet leuk vind
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Persoonlijk zou ik nog een tijd kiezen voor een latrelatie en dat hele idee van samenwonen nog loslaten.
Eerst de problemen samen leren oplossen en kijken hoe evenwichtig de bijdrage van beiden is.
Veel te veel vrouwen leveren onevenredig veel inspanning om de relatie goed te houden. Dat kan heel snel een gewoonte worden.
Soms zijn het aktiviteiten die niet meer gewenst zijn, omdat de partner het niks vindt.
Of de kledingsmaak moet aangepast enz, enz.
Nu gaat het over je hond. Wat is zijn inspanning om jouw omgang met je hond goed te laten zijn. Dat zou ik me afvragen, hoor of zie je wel positieve reacties naar je hond, of alleen probleemopmerkingen.
Dat hoef je natuurlijk niet op een forum te plempen, maar het is wel voor jezelf iets wat je je af kunt vragen.
Samenwonen kan heel leuk en ook praktisch zijn, maar soms leveren mensen gewoon teveel in en is het beter om eens goed te kijken. Het is prettig om jezelf te kunnen zijn in een relatie.
Een latrelatie lijkt me gewoon een hele goede leerschool voor beiden. Ik zou het gewoon voor iedereen willen promoten. Gewoon je eigen leven leren leiden binnen een relatie en een veilige eigen basis als het niet blijkt te werken.
Zelf zou ik maar heel weinig aanpassingen plegen t.a.v. mijn relatie met mijn huisdieren.
Eerst de problemen samen leren oplossen en kijken hoe evenwichtig de bijdrage van beiden is.
Veel te veel vrouwen leveren onevenredig veel inspanning om de relatie goed te houden. Dat kan heel snel een gewoonte worden.
Soms zijn het aktiviteiten die niet meer gewenst zijn, omdat de partner het niks vindt.
Nu gaat het over je hond. Wat is zijn inspanning om jouw omgang met je hond goed te laten zijn. Dat zou ik me afvragen, hoor of zie je wel positieve reacties naar je hond, of alleen probleemopmerkingen.
Dat hoef je natuurlijk niet op een forum te plempen, maar het is wel voor jezelf iets wat je je af kunt vragen.
Samenwonen kan heel leuk en ook praktisch zijn, maar soms leveren mensen gewoon teveel in en is het beter om eens goed te kijken. Het is prettig om jezelf te kunnen zijn in een relatie.
Een latrelatie lijkt me gewoon een hele goede leerschool voor beiden. Ik zou het gewoon voor iedereen willen promoten. Gewoon je eigen leven leren leiden binnen een relatie en een veilige eigen basis als het niet blijkt te werken.
Zelf zou ik maar heel weinig aanpassingen plegen t.a.v. mijn relatie met mijn huisdieren.
j.werkman schreef:Persoonlijk zou ik nog een tijd kiezen voor een latrelatie en dat hele idee van samenwonen nog loslaten.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Dikgedrukte ben ik helemaal mee eens! Echter kan dat in een goed gesprek worden opgelost en hoeft het het samen gaan wonen helemaal niet in de weg te zitten. Ik had die neiging ook, al helemaal in de lat-tijd dat ik voornamelijk bij mijn vriend was en dus me meer aanpaste.j.werkman schreef:Persoonlijk zou ik nog een tijd kiezen voor een latrelatie en dat hele idee van samenwonen nog loslaten.
Maar toen we zijn samen gaan wonen, samen naar een nieuw huis, is dat goed recht getrokken. En ik heb het idee dat mijn vriend dat ook een opluchting vind. Heel veel mannen vinden dat 'pleasen' van een vrouw eigenlijk ook maar vermoeiend.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Helemaal eens! Alleen kreeg ik uit sommige reactie het idee dat het gewoon helemaal not done is om een hond buiten te laten als je weg bent, zelfs al zou het niks met een relatie te maken hebben.Nanna schreef:Het hele verhaal in de notedop.Heavy schreef:Er is helemaal niks mis met een hond buiten. Maar er is wel iets mis als je je hond buiten laat omdat je samen gaat wonen en dat je je hond niet buiten zou laten als je alleen zou wonen![]()
Er is inderdaad niets mis met een hond die gedeeltelijk in de tuin leeft, maar er is wèl iets mis met dat opgelegd krijgen, en dat nog wel op voorhand.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Beide eens... hier liggen ze liever buiten dan binnen... die honden bestaan dus en allemaal wonen ze minimaal de 1e 2 jaar binnen.TessaThomas schreef:Helemaal eens! Alleen kreeg ik uit sommige reactie het idee dat het gewoon helemaal not done is om een hond buiten te laten als je weg bent, zelfs al zou het niks met een relatie te maken hebben.Nanna schreef:Het hele verhaal in de notedop.Heavy schreef:Er is helemaal niks mis met een hond buiten. Maar er is wel iets mis als je je hond buiten laat omdat je samen gaat wonen en dat je je hond niet buiten zou laten als je alleen zou wonen![]()
Er is inderdaad niets mis met een hond die gedeeltelijk in de tuin leeft, maar er is wèl iets mis met dat opgelegd krijgen, en dat nog wel op voorhand.
Maar geen haar op mn hoofd dat iemand anders zoiets voor mij gaat bepalen... mijn honden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ja? Is er dan ook wat mis als ik alleen zou wonen ik mijn muren paars en het plafond roze zou schilderen? Je kunt toch wel een beetje rekening met elkaar houden?Heavy schreef:Er is helemaal niks mis met een hond buiten. Maar er is wel iets mis als je je hond buiten laat omdat je samen gaat wonen en dat je je hond niet buiten zou laten als je alleen zou wonen
- Eva_NJ
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër
We hebben nog eens gesproken over dit onderwerp.
Ik kan jullie zowat allemaal denk ik, gerust stellen. Nouca gaat binnen!

Goe gedaan!Eva_NJ schreef:We hebben nog eens gesproken over dit onderwerp.
- Hilde
- Zeer actief
Eva_NJ schreef:We hebben nog eens gesproken over dit onderwerp.

-
- Zeer actief
Fijn om te horen.Neeltje schreef:Goe gedaan!Eva_NJ schreef:We hebben nog eens gesproken over dit onderwerp.
Ik zat al vol verwachting op het vervolg te wachten.
Hoe heb je dat spits gekregen, vertel?
Ging dat gepaard met ruzie?
Heb je hem voor het blok gezet?
Gaan jullie trouwen in gemeenschap van goederen?
Meent hij het wel echt?
Heeft hij een allergietest ondergaan voor hondenhaar, of heeft hij gewoon een algehele aversie tegen haren?
Heeft hij het al aan zijn moeder verteld?
Gooi alles maar in de groep, vergeet vooral de details niet. Is goed voor onze beeldvorming.
De adviezen komen dan vanzelf wel. Wij zijn nl heel erg sociaal. Heeft verder niets met nieuwsgierigheid te maken.

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Goed gedaan, fijn dat je hond gewoon binnen kan blijven zoals hij dat gewend is. Hopelijk gaat het geen problemen geven in de toekomst. Veel succes alvast!

- Eva_NJ
- Vaste gebruiker
Ik begrijp niet wat je bedoelt hoor.Wolfsblut schreef:Fijn om te horen.Neeltje schreef:Goe gedaan!Eva_NJ schreef:We hebben nog eens gesproken over dit onderwerp.
Ik zat al vol verwachting op het vervolg te wachten.
Hoe heb je dat spits gekregen, vertel?
Ging dat gepaard met ruzie?
Heb je hem voor het blok gezet?
Gaan jullie trouwen in gemeenschap van goederen?
Meent hij het wel echt?
Heeft hij een allergietest ondergaan voor hondenhaar, of heeft hij gewoon een algehele aversie tegen haren?
Heeft hij het al aan zijn moeder verteld?
Gooi alles maar in de groep, vergeet vooral de details niet. Is goed voor onze beeldvorming.
De adviezen komen dan vanzelf wel. Wij zijn nl heel erg sociaal. Heeft verder niets met nieuwsgierigheid te maken.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Volgens mij is dat helemaal niet zo gesteld. Maar goed, het is al opgelost want Nouca mag (of gaat voordat iemand over het woord 'mag' valtHeavy schreef:Rekening houden met elkaar moet zeker . Over de inrichting en of de hond wel of niet op bed of bank mag . Maar je gaat toch niet zeggen : ik wil met je samenwonen maar je hond sluit ik letterlijk en figuurlijk buiten?Gollum schreef:Ja? Is er dan ook wat mis als ik alleen zou wonen ik mijn muren paars en het plafond roze zou schilderen? Je kunt toch wel een beetje rekening met elkaar houden?Heavy schreef:Er is helemaal niks mis met een hond buiten. Maar er is wel iets mis als je je hond buiten laat omdat je samen gaat wonen en dat je je hond niet buiten zou laten als je alleen zou wonen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ah, wat zielig dat die hond nu nooit buiten mag zeg.
- Eva_NJ
- Vaste gebruiker
maart schreef:ah, wat zielig dat die hond nu nooit buiten mag zeg.