Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijtgraag..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Kya
Vaste gebruiker

Bijtgraag..

Ongelezen bericht door Kya »

Hallo..

Kya is nu 8 weekjes jong.. en sinds een paar daagjes is ze erg bijterig.. het is denk ik wel speels bedoeld.. maar alles wat ze te pakken kan krijg... bijt ze in :? en met de dag bijt ze harder..
Ik weet dat het bij puppies hoort dat ze bijten... maar heeft er misschien iemand tips voor me.. tegen bijten? of moet ik het voorlopig maar aankijken?

Groetjes !
Hyperdepieper
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Je kunt haar als ze bijt blij maken met een speeltje en als ze die pakt braaf zeggen en als ze jou bijt fooi. Wij leren het nooit helemaal af omdat het bijten noodzakelijk is voor onze hobby. Wat wij doen is het likken zo belonen dat ze dat liever doen meestal werk dat maar je hebt wel geduld nodig.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Volgens mij hoort dat gewoon bij het pup zijn.
Gaat van zelf weer over, tenminste hier wel.
Heb heel wat bijt wondjes en blauwe plekken gehad, die melktandjes zijn vlijm scherp. :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Als ze bijt tijdens het spelen stoppen met spelen en je zegt bijv, au!!!!. Als ze het nog een keertje doet weglopen. Spelletje is over. Als ze in je broekspijpen gaat bijten, een balletje de andere kant op gooien. Dus afleiden. Proberen om verkeerd gedrag niet aan te leren door er geen aandacht aan te schenken en te zorgen dat ze het zo weinig mogelijk doet zodat het ook niet belonend kan zijn voor haar. Toen ze bij mij ouder waren zei ik heel rustig Nee!!!. en maakte ze los. Ik had ze toen al wel geleerd wat nee betekend. Mijn hond was al wel een half jaar toen het eindelijk wat minder werd. En voldoende kauwstokjes en andere kauwartikelen overal neerleggen.

Bij alle drie mijn honden is het nu over. Eentje bijt nog snel tijdens het spelen, maar als ik" nee, zachtjes" zeg is het gelijk gestopt.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”