Precies dit.ranetje schreef:Het spijt me zeer maar ik vindt de argumentatie om die honden in beslag te nemen werkelijk volslagen krankzinnig.
Ik snap ook niet dat iemand kan zeggen dat het niet natuurlijk is voor een hond om een kat te grijpen.
Het is wel natuurlijk en het gebeurt veel vaker dan bekend wordt.
Bazen van die honden vinden dat niet leuk en voor de eigenaar van de kat is het heel akelig.
Maar ga me niet vertellen dat die kat in zijn "eigen voortuin" daar niet uit kon.
Tot zo ver het "je kat bij je houden" ................. hij lag toevallig in de eigen voortuin na een wandelingetje door de buurt.
Iets anders kan je me niet wijsmaken.
En uiteraard was die kat daar niet beschermd tegen natuurlijk gedrag van honden.
Als dat wel zo was geweest hadden die honden er namelijk niet bij gekund.
Er is nu door de eigenaar van de kat een rel over geschopt en de gemeente heeft in zijn oneindige stupiditeit deze beslissing genomen.
Het zou beter zijn als mensen zich eens gingen realiseren dat we niet in Disneyworld leven.
Genoegdoening voor de katteneigenaar is prima.
Maar dit is veruit overdreven handelen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 honden in beslag genomen na doodbijten kat
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: 2 honden in beslag genomen na doodbijten kat
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
"Vroeger" deed men daarentegen weer veel minder moeilijk dan nu over een bijtincident en zou men niet zo snel naar de politie gaan om zo iets. Tegenwoordig gebeurt dit meer en meer, en niet altijd in alle redelijkheid, als ik veel verhalen lees of hoor. Ik ben als kind een keer gebeten door een Duitse Dog van kennissen, daar is geen politie, aangifte of inbeslagname bij komen kojken. In die tijd was een verontschuldiging gewoon nog voldoende en realiseerde men zich dat dieren nu eenmaal wel eens onvoorspelbaar kunnen zijn en het omgaan met dieren risico's met zich meebrengt.Nakisha schreef: Soms denk ik wel eens dat ik heel ouderwets ben... maar soms verlang ik wel terug naar grootvaders tijd, waarin men gewoon verantwoordelijkheid nam voor wat er gebeurde. Of ze het nu zelf deden of dat hun huisdier het uitvrat.
Ik vind de huidige tendens wat te ver doorslaan, zeker in combinatie met de willekeur van de uitvoerende macht. Bij het ene incident komt men weg met een waarschuwing, bij een ander incident wat minder ernstig is wordt een hond direct in beslag genomen. Ik vind die willekeur verre van prettig moet ik zeggen.
Nog even en een paard wat in een schrikreactie een trap geeft aan een mens of een koe die de boer omver holt worden ook in beslag genomen en getest op gedrag...
De hond is in de huidige maatschappij figuurlijk toch wel erg de gebeten hond geworden vind ik. Of dat terecht is? Ik betwijfel het. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Tussen verwijten en verantwoordelijk zit inderdaad een verschil.Biet schreef:Ach, eigenaar "aanpakken" vind ik nogal zwaar uitgedrukt.Marco88 schreef:Ze moeten die eigenaar gewoon aanpakken, niet de honden.
Eigenaar is aansprakelijk, altijd.
De volgende vraag is dan of eigenaar iets te verwijten valt (: om een dergelijke maatregel als inbeslagname te rechtvaardigen).
En dat is afhankelijk van de omstandigheden.
Mij is eens een gloednieuwe musketonhaak geknapt, waardoor de hond op een schaap kon vliegen.
Gelukkig geen schade aan het schaap, maar was het een kat geweest, was die mogelijk gesneuveld.
Uiteraard ben ik 100% aansprakelijk (eventuële aansprakelijkheid van de musketonfabriek zou mijn probleem zijn), maar ik vind niet dat het gebeurde mij te verwijten zou zijn.
Ik had nota bene die nieuwe lijn aangeschaft om dergelijke ongelukken met versleten materiaal te voorkomen.
In dit geval was het niet verwijtbaar, maar eventuele schade was wel je verantwoordelijkheid geweest.
Ongelukken kunnen altijd gebeuren.
Ik geloof heus niet dat de eigenaar van de husky's wilde dat zijn dieren die kat wat aan zouden doen. Ik denk WEL dat het redelijk is te zorgen dat het nooit weer kan voorvallen. Maar inbeslagname had van mij ook echt niet gehoeven.

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Eens. Het is dan ook verdrietig dat men het tegenwoordig vaak niet meer netjes kan oplossen. Dan zou politie niet nodig zijn, zou de eigenaar herhaling voorkomen en kon het gewoon met de verzekering geschikt worden.LongFields schreef:"Vroeger" deed men daarentegen weer veel minder moeilijk dan nu over een bijtincident en zou men niet zo snel naar de politie gaan om zo iets. Tegenwoordig gebeurt dit meer en meer, en niet altijd in alle redelijkheid, als ik veel verhalen lees of hoor. Ik ben als kind een keer gebeten door een Duitse Dog van kennissen, daar is geen politie, aangifte of inbeslagname bij komen kojken. In die tijd was een verontschuldiging gewoon nog voldoende en realiseerde men zich dat dieren nu eenmaal wel eens onvoorspelbaar kunnen zijn en het omgaan met dieren risico's met zich meebrengt.Nakisha schreef: Soms denk ik wel eens dat ik heel ouderwets ben... maar soms verlang ik wel terug naar grootvaders tijd, waarin men gewoon verantwoordelijkheid nam voor wat er gebeurde. Of ze het nu zelf deden of dat hun huisdier het uitvrat.
Ik vind de huidige tendens wat te ver doorslaan, zeker in combinatie met de willekeur van de uitvoerende macht. Bij het ene incident komt men weg met een waarschuwing, bij een ander incident wat minder ernstig is wordt een hond direct in beslag genomen. Ik vind die willekeur verre van prettig moet ik zeggen.
Nog even en een paard wat in een schrikreactie een trap geeft aan een mens of een koe die de boer omver holt worden ook in beslag genomen en getest op gedrag...
De hond is in de huidige maatschappij figuurlijk toch wel erg de gebeten hond geworden vind ik. Of dat terecht is? Ik betwijfel het. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Maar in deze situatie weten we toch niet of de eigenaar van de Husky's aangeboden heeft om het verlies van de kat geldelijk te vergoeden, en of er door de eigenaar maatregelen genomen zijn om herhaling te voorkomen? Ik lees volgens mij alleen dat de kat al in december is doodgebeten en dat nu pas besloten is de honden in beslag te nemen en aan een gedragstest te onderwerpen. Om een kulreden dat dit prooigedrag ook wel eens richting kinderen zou kunnen optredenNakisha schreef:Eens. Het is dan ook verdrietig dat men het tegenwoordig vaak niet meer netjes kan oplossen. Dan zou politie niet nodig zijn, zou de eigenaar herhaling voorkomen en kon het gewoon met de verzekering geschikt worden.LongFields schreef:"Vroeger" deed men daarentegen weer veel minder moeilijk dan nu over een bijtincident en zou men niet zo snel naar de politie gaan om zo iets. Tegenwoordig gebeurt dit meer en meer, en niet altijd in alle redelijkheid, als ik veel verhalen lees of hoor. Ik ben als kind een keer gebeten door een Duitse Dog van kennissen, daar is geen politie, aangifte of inbeslagname bij komen kojken. In die tijd was een verontschuldiging gewoon nog voldoende en realiseerde men zich dat dieren nu eenmaal wel eens onvoorspelbaar kunnen zijn en het omgaan met dieren risico's met zich meebrengt.Nakisha schreef: Soms denk ik wel eens dat ik heel ouderwets ben... maar soms verlang ik wel terug naar grootvaders tijd, waarin men gewoon verantwoordelijkheid nam voor wat er gebeurde. Of ze het nu zelf deden of dat hun huisdier het uitvrat.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat triest
Dit soort dingen voorkom je niet als hondeneigenaar. De honden waren aangelijnd, wat wil je nog meer doen? Het is donker en de eigenaar heeft de kat niet gezien, dat is niet zo gek. Zo werkt dat nou eenmaal met prooigedrag, dat heeft niet zoveel met appél te maken, in een fractie van een seconde haalt een hond uit en daar is niemand op verdacht. Het argument over dat een kind mogelijk een volgend slachtoffer is slaat helemaal nergens op
Ik had eerder deze week een omgekeerde situatie. Liep met Coda richting huis toen uit een voortuin een kat sprong die haar meteen aanviel. En niet even slaan en wegrennen, maar echt vol in de aanval. Ik heb hem er uiteindelijk vanaf gekregen door een paar keer met de riem te slaan, Coda had de kat helemaal niet gezien en schrok zich wild. Zou ik dan nu ook aangifte moeten doen tegen de eigenaar van de kat? Ze zien me aankomen bij de gemeente

Ik had eerder deze week een omgekeerde situatie. Liep met Coda richting huis toen uit een voortuin een kat sprong die haar meteen aanviel. En niet even slaan en wegrennen, maar echt vol in de aanval. Ik heb hem er uiteindelijk vanaf gekregen door een paar keer met de riem te slaan, Coda had de kat helemaal niet gezien en schrok zich wild. Zou ik dan nu ook aangifte moeten doen tegen de eigenaar van de kat? Ze zien me aankomen bij de gemeente

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
verantwoordelijk ja, verwijtbaar nee en daarom is een beslagname echt overdreven.
Als we als maatschappij accepteren dat katten overal rond kunnen lopen moeten we ook accepteren dat daar risico's aan verbonden zijn.
Een ieder dient zijn verantwoording te nemen (en aan de lijn lopen is daar een voorbeeld van) of de consequenties te accepteren.
Heel triest dit, voor de kat, zn eigenaar, de honden en hun eigenaar!
Als we als maatschappij accepteren dat katten overal rond kunnen lopen moeten we ook accepteren dat daar risico's aan verbonden zijn.
Een ieder dient zijn verantwoording te nemen (en aan de lijn lopen is daar een voorbeeld van) of de consequenties te accepteren.
Heel triest dit, voor de kat, zn eigenaar, de honden en hun eigenaar!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nakisha schreef:Waarom vinden we het abnormaal als een vechthond (die daarvoor de achtergrond heeft) een andere hond molt, maar valt het mollen van andere (huis)dieren door honden, onder het excuus van prooidrift, ineens onder de "kan gebeuren" noemer? Je hond heeft geen dieren van anderen te slopen, punt. Ik vind daar niks normaals aan, hooguit als het een werkende jachthond met wild betreft. We laten onze honden toch ook niet los op konijnen, koeien, schapen, geiten? Onder controle houden die handel!
Houders van andere dieren horen geen last te hebben van onze dieren, of het nou gaat om een kat die buurmans voliere uitmoord of een hond die een kat in eigen tuin naar de andere wereld helpt. Gewoon NIET. In de openbare ruimte kunnen altijd ongelukken gebeuren, maar dan nog is de veroorzaker van de schade verantwoordelijk.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Als mijn honden een aangelijnde vechthond benaderen en daardoor gewond raken zou ik enorm balen maar dan is het mijn schuld, ik had moeten voorkomen dat mijn honden daar konden komen. De honden waren aangelijnd en meer kan je niet doen, dat is in dit geval ook zo.-Saskia- schreef:Nakisha schreef:Waarom vinden we het abnormaal als een vechthond (die daarvoor de achtergrond heeft) een andere hond molt, maar valt het mollen van andere (huis)dieren door honden, onder het excuus van prooidrift, ineens onder de "kan gebeuren" noemer? Je hond heeft geen dieren van anderen te slopen, punt. Ik vind daar niks normaals aan, hooguit als het een werkende jachthond met wild betreft. We laten onze honden toch ook niet los op konijnen, koeien, schapen, geiten? Onder controle houden die handel!
Houders van andere dieren horen geen last te hebben van onze dieren, of het nou gaat om een kat die buurmans voliere uitmoord of een hond die een kat in eigen tuin naar de andere wereld helpt. Gewoon NIET. In de openbare ruimte kunnen altijd ongelukken gebeuren, maar dan nog is de veroorzaker van de schade verantwoordelijk.
Ik had het anders gevonden als beide Hussen los liepen en die kat hadden gegrepen, maar ze waren aangelijnd. Dus ja: voor de wet verantwoordelijk en ik zou als eigenaar bijvoorbeeld wel DA kosten betalen hoor. Maar een inbeslagname vind ik zwaar overdreven en oneerlijk.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Heavy schreef:Ik liep woensdag in Assen in het centrum en daar lopen nogal wat honden . Je ziet er van alles een pitbull een akita een husky . Maar tot mijn grote verbazing liep er een jonge vrouw met een kat aan een tuigjedat kan ook nooit lang goed gaan. Dan kun je wel zeggen iedereen moet gewoon zijn eigen dier bij zich houden maar je verwacht toch geen kat midden in een winkelcentrum?
Verleden jaar had ook iemand haar kat bij haar in het bos samen met haar honden, gelukkig pakte ze de kat op toen ze ons aan zag komen en hadden mijn honden de kat nog niet gezien. Ik had geloof ik toen mijn honden aan de riem omdat ze loops waren, dat weet ik niet heel zeker meer maar dat moet wel anders hadden mijn honden de kat vast wel gezien, mijn honden lopen namelijk in het bos als ze loslopen een meter of twee voor me.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Heavy schreef:Ik liep woensdag in Assen in het centrum en daar lopen nogal wat honden . Je ziet er van alles een pitbull een akita een husky . Maar tot mijn grote verbazing liep er een jonge vrouw met een kat aan een tuigjedat kan ook nooit lang goed gaan. Dan kun je wel zeggen iedereen moet gewoon zijn eigen dier bij zich houden maar je verwacht toch geen kat midden in een winkelcentrum?
Ben er (volgens mij met Charlie) zelfs één tegengekomen met haar aangelijnde kat op een druk treinperron.
Sommige mensen zijn echt volledig van de pot gerukt.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh joh, zo ben ik eens wat kinderen met een konijn aan een tuig tegengekomen in een hondenlosloopgebied 

-
- Zeer actief
Maeve schreef:Oh joh, zo ben ik eens wat kinderen met een konijn aan een tuig tegengekomen in een hondenlosloopgebied
Of mensen met een fret aan een lijntje in het bos en een keer lieten ze de fret loslopen op een grasveld in het bos.
Heb ook weleens iemand met een papegaai op haar schouder in het bos gezien ze had hem ook weleens op een karretje zitten.
Laatst gewijzigd door gonnie op 19 apr 2015 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Gonnie.
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik in een parkje en elke keer zette ze dat konijn op de glijbaan en lieten ze hem naar beneden glijdenMaeve schreef:Oh joh, zo ben ik eens wat kinderen met een konijn aan een tuig tegengekomen in een hondenlosloopgebied

Of los op de draaimolen en hem dan draaien.
Ik was zelf nog een kind toen maar heb ze toch maar even verteld hoe breekbaar zo;n rug was.
'Dit doen wij altijd, gaat altijd goed.'

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
in helmond sprong een husky over het hek van een hertenkamp en beet een hert dood. de eigenaars kregen alleen een boete. dat is dan wel heel krom.
het is denk ik wel bewezen dat de eigenaar van deze 2 husky's ze niet kon houden, anders hadden ze niet in die voortuin kunnen komen. om de honden dan in beslag te nemen gaat mij te ver, een boete was rechtvaardiger geweest. en hoewel ik zelf een kat heb die buiten loopt, zou ik geen aangifte doen als hij doodgebeten wordt. dat is het risico dat je loopt.
het is denk ik wel bewezen dat de eigenaar van deze 2 husky's ze niet kon houden, anders hadden ze niet in die voortuin kunnen komen. om de honden dan in beslag te nemen gaat mij te ver, een boete was rechtvaardiger geweest. en hoewel ik zelf een kat heb die buiten loopt, zou ik geen aangifte doen als hij doodgebeten wordt. dat is het risico dat je loopt.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Als een voortuin bestaat uit een buxushaagje met daarachter een bankje heeft dat niet zoveel te maken met je hond niet kunnen houden. Je loopt pal naast die tuintjes en als je er als baas niet op verdacht bent dat daar een kat zit, kan een aangelijnde hond daar gewoon bij. En dat gebeurt in een seconde, zodra jij de hond terugtrekt heeft hij de kat al vast hoor.lunaquinty schreef:in helmond sprong een husky over het hek van een hertenkamp en beet een hert dood. de eigenaars kregen alleen een boete. dat is dan wel heel krom.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Of als je een smalle stoep hebt, met aan de ene kant fietspad en weg en aan de andere kant een tuin bestaande uit 1 meter tegels met een bankje... Dan loopt je hond al in de tuin als ie een halve meter bij je vandaan loopt...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Hier redelijk ruime voortuinen. Maar tig mensen die hun kat bij het naar hun werk gaan of 's avonds voor het naar bed gaan vriendelijk tot vanmiddag/morgen toewensen. 2 van de katten hebben de liefhebberij om met je mee te sluipen en onverwacht uit de struikjes te springen.. Spaniel is geen kattenkiller maar wordt wel knettergek. Vorige hond labrador had waarschijnlijk korte metten met ze gemaakt. Ben ik dan fout/is mijn hond fout of katten eigenaar.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Beetje offtopic, nee, kat was bij de betreffende hond niet dood geweest, mevrouw doet haar bek niet open... Ze heeft het kunnen doen toen mijn vader haar niet goed vast had, kat zat geheel om haar kop heen af en toe, en mevrouw stond enkel stom te kijken. Ze had alleen haar bek maar open hoeven doen.. Bij de cavia's doet ze dat ook niet.Biet schreef:Ach, eigenaar "aanpakken" vind ik nogal zwaar uitgedrukt.Marco88 schreef:Ze moeten die eigenaar gewoon aanpakken, niet de honden.
De volgende vraag is dan of eigenaar iets te verwijten valt (: om een dergelijke maatregel als inbeslagname te rechtvaardigen).
Mij is eens een gloednieuwe musketonhaak geknapt, waardoor de hond op een schaap kon vliegen.
Gelukkig geen schade aan het schaap, maar was het een kat geweest, was die mogelijk gesneuveld.
Uiteraard ben ik 100% aansprakelijk (eventuële aansprakelijkheid van de musketonfabriek zou mijn probleem zijn), maar ik vind niet dat het gebeurde mij te verwijten zou zijn.
Ik had nota bene die nieuwe lijn aangeschaft om dergelijke ongelukken met versleten materiaal te voorkomen.

- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
No worries.Jeannettebo schreef:Beetje offtopic, nee, kat was bij de betreffende hond niet dood geweest, mevrouw doet haar bek niet open... Ze heeft het kunnen doen toen mijn vader haar niet goed vast had, kat zat geheel om haar kop heen af en toe, en mevrouw stond enkel stom te kijken. Ze had alleen haar bek maar open hoeven doen.. Bij de cavia's doet ze dat ook niet.Biet schreef:Ach, eigenaar "aanpakken" vind ik nogal zwaar uitgedrukt.Marco88 schreef:Ze moeten die eigenaar gewoon aanpakken, niet de honden.
Al had ik indertijd wel bedacht dat, gezien haar kaliber en haar reactiesnelheid, ze 's nachts niet uitgelaten werd aan de lange lijn, maar aan de 2 meter lijn van Biet.
Omdat ze me dan ook te snel af geweest zou zijn, en mocht ze echt bijten, het fataal zou kunnen wezen.
Wat ik ook bedoel met verwijtbaar.
Je hoort als eigenaar (of geleider op dat moment) te weten wat je aan de lijn hebt, gezien ras, karakter, etc. en daar dan ook, redelijkerwijs, op te anticiperen.
Dat niet doen (of niet weten), is verwijtbaar.
Voor eventuële ongelukken die dan nog gebeuren ben je aansprakelijk en kan je ook zodanig handelen (: ondanks dat er geen schade was aan het schaap, heb ik het de eigenaar toch verteld. Heb nooit een probleem gehad met het uitlaten van honden op die terreinen).
Wiel
-
- Zeer actief
Dat zijn zo van die rampen, waarvoor je alleen kunt bidden dat het niet gebeurt.
Kan het ook niemand kwalijk nemen, als je een kat niet de hele dag wilt opsluiten.
Kan het ook niemand kwalijk nemen, als je een kat niet de hele dag wilt opsluiten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je bent niet fout in ieder geval niet verwijtbaar fout, maar ik vrees wel aansprakelijk als die kat aan gort gaat.Veenmug schreef:Hier redelijk ruime voortuinen. Maar tig mensen die hun kat bij het naar hun werk gaan of 's avonds voor het naar bed gaan vriendelijk tot vanmiddag/morgen toewensen. 2 van de katten hebben de liefhebberij om met je mee te sluipen en onverwacht uit de struikjes te springen.. Spaniel is geen kattenkiller maar wordt wel knettergek. Vorige hond labrador had waarschijnlijk korte metten met ze gemaakt. Ben ik dan fout/is mijn hond fout of katten eigenaar.
En als je in die idiote gemeente woont waar TS het over heeft .....................

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou het doen. Ik heb niks tegen katten op straat, ik heb katvriendelijke honden en hondvriendelijke (buiten hondvermijdende) katten, en het is me al zo vaak overkomen dat ik met schoppen en takken en zelfs met twee volwassenen met heel veel moeite zo'n etter bij mijn honden vandaan moest houden, ik ga de volgende keer ook de politie bellen. Hondagressieve katten zijn doodeng en levenslink en horen niet op straat. Ik heb ooit lang geleden het eindresultaat gezien (mijn eigen hondhatende katten destijds met een vreemde hond in onze eigen tuin), en het is vreselijk hoe katten een hond kunnen toetakelen. Ik heb bijna nooit een hond zo horen gillen.Maeve schreef:Wat triestDit soort dingen voorkom je niet als hondeneigenaar. De honden waren aangelijnd, wat wil je nog meer doen? Het is donker en de eigenaar heeft de kat niet gezien, dat is niet zo gek. Zo werkt dat nou eenmaal met prooigedrag, dat heeft niet zoveel met appél te maken, in een fractie van een seconde haalt een hond uit en daar is niemand op verdacht. Het argument over dat een kind mogelijk een volgend slachtoffer is slaat helemaal nergens op
![]()
En dit specifieke geval, ja dieptriest voor alle partijen en bezopen dat de honden in beslag zijn genomen, want die gaan echt niet opeens kinderen aanvallen. Maar een kat in je eigen voortuintje hoort veilig te zijn. En als je honden hebt die gespitst zijn op katten dan heb je ervoor te zorgen dat ze niet de kans krijgen om een kat te pakken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
Ik vind dat aangifte doen altijd zo
jeutje we zitten op elkaars lip en shit happens( niemand doet dit soort dingen expres en als je er onderling niet uit komt is het weer iets anders), maar goed er zijn dus mensen die al aangifte doen als ze een scheet dwars zit en ze denken dat de buren de oorzaak zijn.

-
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:Ik vind dat aangifte doen altijd zojeutje we zitten op elkaars lip en shit happens( niemand doet dit soort dingen expres en als je er onderling niet uit komt is het weer iets anders), maar goed er zijn dus mensen die al aangifte doen als ze een scheet dwars zit en ze denken dat de buren de oorzaak zijn.
Precies.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik denk dat als het in plaats van een kat een chihuahua of maltesertje was geweest die daar in de EIGEN voortuin was aangevallen, de wereld te klein was geweest.
Maar een kat die in de eigen voortuin een dutje ligt te doen onder een bankje, tja...die zou ook nog in andere tuinen kattenkwaad kunnen uithalen dus die mag wel doad.
Maar een kat die in de eigen voortuin een dutje ligt te doen onder een bankje, tja...die zou ook nog in andere tuinen kattenkwaad kunnen uithalen dus die mag wel doad.
-
- Zeer actief
dat is natuurlijk flauwekul, maar aangifte doen maakt het niet ongedaan- terug draaien gaat niet en maakt het gevoelsmatig ook niet veel beter - die kat blijft dood en het blijft een ongeluk
-
- Zeer actief
Het is al van je hink, stap, sprong om zonder poep aan je schoen thuis te komen.S@ndr@ schreef:Ik vind dat aangifte doen altijd zojeutje we zitten op elkaars lip en shit happens( niemand doet dit soort dingen expres en als je er onderling niet uit komt is het weer iets anders), maar goed er zijn dus mensen die al aangifte doen als ze een scheet dwars zit en ze denken dat de buren de oorzaak zijn.
Als je dan ook nog 2 Hussen aan de lijn tot op de 10 centimeter moet sturen.
-
- Zeer actief
als dat teveel moeite is dan maar 1 voor 1, als het spitsuur was dan liet ik de bullen ook niet samen uit, gewoon omdat t niet verantwoord is, dus hink stap sprong 2 maal een rondje doen zou ik zeggenkorthaar schreef:Het is al van je hink, stap, sprong om zonder poep aan je schoen thuis te komen.S@ndr@ schreef:Ik vind dat aangifte doen altijd zojeutje we zitten op elkaars lip en shit happens( niemand doet dit soort dingen expres en als je er onderling niet uit komt is het weer iets anders), maar goed er zijn dus mensen die al aangifte doen als ze een scheet dwars zit en ze denken dat de buren de oorzaak zijn.
Als je dan ook nog 2 Hussen aan de lijn tot op de 10 centimeter moet sturen.

-
- Zeer actief
dat is zoiets als van , ja mijn hond deed dat maaaaaaaaaaaaarrrrrrrr. je hebt ze aan de lijn dus je hoort ze in bedwang te hebben.Heavy schreef:Maar een eigenaar van een kat moet ook een kat een veilige slaapplek bieden vind ikS@ndr@ schreef:als dat teveel moeite is dan maar 1 voor 1, als het spitsuur was dan liet ik de bullen ook niet samen uit, gewoon omdat t niet verantwoord is, dus hink stap sprong 2 maal een rondje doen zou ik zeggenkorthaar schreef:Het is al van je hink, stap, sprong om zonder poep aan je schoen thuis te komen.S@ndr@ schreef:Ik vind dat aangifte doen altijd zojeutje we zitten op elkaars lip en shit happens( niemand doet dit soort dingen expres en als je er onderling niet uit komt is het weer iets anders), maar goed er zijn dus mensen die al aangifte doen als ze een scheet dwars zit en ze denken dat de buren de oorzaak zijn.
Als je dan ook nog 2 Hussen aan de lijn tot op de 10 centimeter moet sturen.gewoon voor de veiligheid en goed voor je conditie
die kat gaat slapen waar hij wil, en als er iemand met honden aan de lijn langs komt dan zou dat veilig genoeg moeten zijn