Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: 2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

Ongelezen bericht door ranetje »

Iedereen heeft het maar over die "voortuin", waar die kat veilig zou moeten zijn.

Waar heb je het dan over?
Is dat de voortuin die hier wordt beschreven?
Twee stoeptegels diep (dus 60 cm), met een heggetje waardoor je die kat waarschijnlijk niet eens kan zien ..............zonder hekje uiteraard, want anders houd je helemaal niks over aan tuin .................
(en gelegen naast een openbare stoep die ook al niet overhoudt in ruimte)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Jeetje :ugh:
Ik word van dit soort verhalen een beetje angstig. Net als die Husky die een schaap gebeten had en wekenlang in beslag genomen was.

Dit zou mij ook overkomen. De honden lopen nooit naast me, tenzij ik een hond moet passeren o.i.d. Ze lopen voor me uit.
Ik screen de omgeving altijd op katten en al het andere, maar je mist er soms zomaar eentje. Laatst een kat onder de auto en ze doen niks zolang het stil zit maar gaat het vluchten worden ze wel debielen. Manu lost wel, Uma weet ik niet.
Ik kan al niet normaal langs de slootkant lopen, voor ik het weet ligt Manu op een meerkoet-nest. Dat houd ik in de gaten.

Laatst hadden we wel een kat die achter ons aan bleef lopen. Dan heb ik echt wel moeite met die honden. Gelukkig heb ik zoveel overwicht dat ik maar 300x hoef te zeggen dat ze :gvd: :boos: :gvd: dóór moeten lopen.

Ik zou in ieder geval ook niet op tijd zijn in de situatie.
En een kat vergelijken met kinderen :piew:
Er bestaan cartoons van honden vs. katten, het is algemeen bekend dat honden en katten niet zo heel lekker gaan vanzelf. Natuurlijk had die kat nooit gebeten mogen worden maar het was een ongeluk. Katten lopen overal en nergens en dan heb je er ook nog tussen zitten die je hond achtervolgen of er bovenop springen.
Waar is die eigenaar te vinden van de kat die Manu als pup toegetakeld heeft?

Ik vind het een debiele situatie.
Ik kan me de boosheid en het verdriet van de katteneigenaar heel goed voorstellen, maar probeer er uit te komen met de eigenaar van de honden. En dergelijke eisen stellen vind ik debiel.
Ook je hond buiten moeten muilkorven omdat er overal katten loslopen die zich soms zelfs op je hond storten vind ik debiel.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ranetje schreef:Iedereen heeft het maar over die "voortuin", waar die kat veilig zou moeten zijn.

Waar heb je het dan over?
Is dat de voortuin die hier wordt beschreven?
Twee stoeptegels diep (dus 60 cm), met een heggetje waardoor je die kat waarschijnlijk niet eens kan zien ..............zonder hekje uiteraard, want anders houd je helemaal niks over aan tuin .................
(en gelegen naast een openbare stoep die ook al niet overhoudt in ruimte)

De poes die pluis in haar billen heeft gebeten lag in een nisje buiten zicht te zonnen, voor haar huis. Mensen hebben daar bloempotten en bankjes staan, dus vermoed dat een aantal dat nisje wel als hun voortuin zal beschouwen.
Dat soort dingen kunnen zo snel en onverwacht gaan. Ik vind mezelf toch erg oplettend, maar je kunt simpelweg niet alles voorzien.
Met Charlie had ik hele die egel nooit gezien, ze plast altijd op dat stukje en gaat dan een paar meter vooruit aan de flex. Dacht in eerste instantie dat ze met een graspol liep.
Van Niko en Pjotr had ik nooit verwacht dat ze in jachtmodus zouden schieten van een heel klein hondje in een wapperende jas, maar ook niet dat mensen zo'n extreem bang diertje zonder enige bescherming of wat te zeggen op hoop van zegen in losloopgebied kieperen.
Dan weet je weer waar je voor traint en let je nog beter op, maar het had natuurlijk net zo makkelijk anders kunnen lopen. Het zijn geen robotjes. Inbeslagname vind ik echt van de gekken.
Alle katten in de straat die het zelf opzochten zijn inmiddels "gelukkig" dood of verhuisd.
Je weet aan welk risico je je kat blootstelt, vooral als je je kat kent/in de gaten houdt hoe die zich buiten gedraagt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je je huisdier als publiek bezit de straat opdonderd ja dan moet je niet zeiken . Je hebt alle 2 de plicht dat je huisdier veilig is.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Jeetje, wat een naar bericht dit.
Persoonlijk snap ik nog steeds niet dat mensen hun kat naar buiten laten in een woonwijk of stad. je stelt je huisdier aan zoveel gevaren bloot en daarnaast was er vorige jaar nog een onderzoek, dat katten de "fauna" van nederland verstoren. Hoe vaak ik hier bij de weg dode katten etc zie lig.. Bah.. Ik had ook een échte buitenkat en woonde ergens waar ook gewoon verkeer was. Omdat ik zag dat hij niet gelukkig was bij mij en aan een grote kattenren niet genoeg had, heb ik hem gegeven aan een boer in de buurt waar hij op het erf en door de weilanden kan struinen. Daarom neem ik nooit meer een kat, ik kan ze niet bieden wat ze nodig hebben zónder dat zij elke dag weer gevaar lopen.

Maar goed, dat is een andere discussie. Luna heeft niks met katten, zal er nooit achter aan gaan of bijten. Sultan vindt ze wel boeiend, maar kijkt het een beetje aan. Hij gaat er elk geval niet naar toe en wanneer ik bij iemand ben met katten, laat hij katten gewoon met rust.
Maar als ik kijk naar onze oude Jack Russel, die vrat ze het liefst op. Dus ja, dan ben je altijd alert op katten. Maar daarom kan ik dit ongeluk ook goed begrijpen, zéker in het donker. Ik denk zo maar dat de eigenaren van de honden, de kat niet hebben gezien. Dan is zo'n situatie snel gebeurd.

Ik blijf er bij dat je als katteneigenaar er voor moet zorgen dat je kat veilig is. Heb je een kat als huisdier? Laat hem dan binnen slapen. Maar goed, ik denk daar gewoon anders over.. Er lopen hier zóveel katten buiten, dat het soms een slalom aan het worden is. Hoe vaak ik niet vol op mijn remmen moet staan omdat er een kat oversteekt.. Hart in mijn keel elke keer. En de tuinen die worden omgegraven en vol worden gepist en gepoept.. Neuh, ik ben niet zo voorstander van katten die zonder toezicht buiten lopen in een woonwijk. Ook niet in je voortuin, mijn honden zijn ook niet in een voortuin zonder dat ik er bij ben. Maar goed, dat vind ik :)
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

S@ndr@ schreef:dat is natuurlijk flauwekul, maar aangifte doen maakt het niet ongedaan- terug draaien gaat niet en maakt het gevoelsmatig ook niet veel beter - die kat blijft dood en het blijft een ongeluk
Ik vind het geen ongeluk en aangifte doen is m.i. wel degelijk op zijn plaats.
Dat vind ik omdat die eigenaar hoe dan ook zijn aangelijnde honden niet onder controle heeft.
Dit betekent dat ze dus bij wijze van spreken 100 meter verderop een aangelijnd klein hondje ook kunnen aanvliegen en stuk bijten.
De zin van aangifte doen ligt ook in het voorkomen dat deze combinatie eigenaar honden opnieuw de fout in gaat.
Als er aangifte is gedaan en er volgt toch weer en incident, is deze combi reeds in kaart gebracht.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Sulluna schreef:Jeetje, wat een naar bericht dit.
Persoonlijk snap ik nog steeds niet dat mensen hun kat naar buiten laten in een woonwijk of stad. je stelt je huisdier aan zoveel gevaren bloot en daarnaast was er vorige jaar nog een onderzoek, dat katten de "fauna" van nederland verstoren. Hoe vaak ik hier bij de weg dode katten etc zie lig.. Bah.. Ik had ook een échte buitenkat en woonde ergens waar ook gewoon verkeer was. Omdat ik zag dat hij niet gelukkig was bij mij en aan een grote kattenren niet genoeg had, heb ik hem gegeven aan een boer in de buurt waar hij op het erf en door de weilanden kan struinen. Daarom neem ik nooit meer een kat, ik kan ze niet bieden wat ze nodig hebben zónder dat zij elke dag weer gevaar lopen.
Ik pik dit er even uit, wij nemen dagelijks risico`s door in een auto te stappen, door aan het verkeer deel te nemen en soms door te sportten, ( en noem het maar op) 100% veiligheid is er niet. neemt niet weg dat je in een stad niet moet verwachten dat er never nooit iets zal gebeuren, maar katten die in huizen wonen en nooit buiten komen ( en dat is natte vinger werk ik geef t toe) sterk de indruk dat deze katten vaker iets mankeren en minder weerstand hebben en echt niet veel langer of gelukkiger leven dan buiten katten gemiddeld genomen.
dagmar88
Zeer actief

kooi schreef:
S@ndr@ schreef:dat is natuurlijk flauwekul, maar aangifte doen maakt het niet ongedaan- terug draaien gaat niet en maakt het gevoelsmatig ook niet veel beter - die kat blijft dood en het blijft een ongeluk
Dat vind ik omdat die eigenaar hoe dan ook zijn aangelijnde honden niet onder controle heeft.
Dit betekent dat ze dus bij wijze van spreken 100 meter verderop een aangelijnd klein hondje ook kunnen aanvliegen en stuk bijten.
De zin van aangifte doen ligt ook in het voorkomen dat deze combinatie eigenaar honden opnieuw de fout in gaat.
Als er aangifte is gedaan en er volgt toch weer en incident, is deze combi reeds in kaart gebracht.
Met jouw achtergrond vind ik dit moeilijk te begrijpen.
Jij had in hetzelfde schuitje kunnen zitten. Kun je het je voorstellen?
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
kooi schreef:
Met jouw achtergrond vind ik dit moeilijk te begrijpen.
Jij had in hetzelfde schuitje kunnen zitten. Kun je het je voorstellen?
Ja hopelijk is er geen aangifte gedaan van haar 2 mensenbijters. :oeps:
Sulluna
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Ik pik dit er even uit, wij nemen dagelijks risico`s door in een auto te stappen, door aan het verkeer deel te nemen en soms door te sportten, ( en noem het maar op) 100% veiligheid is er niet. neemt niet weg dat je in een stad niet moet verwachten dat er never nooit iets zal gebeuren, maar katten die in huizen wonen en nooit buiten komen ( en dat is natte vinger werk ik geef t toe) sterk de indruk dat deze katten vaker iets mankeren en minder weerstand hebben en echt niet veel langer of gelukkiger leven dan buiten katten gemiddeld genomen.
Maar een mens kan je niet vergelijken met een huisdier :) Wij kunnen veel beter nadenken en van ons handelen veel beter consequenties overzien dan een kat. 100% veiligheid is er nooit, maar ik vind dat je verantwoordelijk bent voor je huisdier. Wanneer je je huisdier dus in zijn eentje naar buiten laat, vind ik dat je die verantwoordelijkheid niet goed op je neemt.

Uiteraard zijn katten vast véél gelukkiger buiten. Ze zullen vast ook gemiddeld veel ouder worden als zij naar buiten gaan. Daarom nam ik de beslissing dat mijn kat niet goed zat bij mij. Omdat ik een woonwijk woon en ik vind dat niet verantwoordelijk. Nu loopt hij bij een boer in the middle of nowhere, tussen weilanden. Geen gevaren van mensen elk geval en geen gevaren van situaties die door mensen zijn veroorzaakt.

Een kat hoort, vind ik, gewoon niet in een woonwijk of stad. Daar komen die dieren niet tot hun recht én zorgen zij voor hinderlijke of gevaarlijke situaties voor zichzelf en voor bijv mensen. Bijvoorbeeld als er een kat oversteekt en ik sta vol op mijn rem van schrik, kan dat gevaarlijk zijn.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

kooi schreef:
Dus als jij je honden aan een korte lijn hebt en ze binnen die anderhalve meter een kat te pakken krijgen, hadden ze ook bij wijze van spreken 100 meter verderop een aangelijnd klein hondje kunnen aanvliegen en stuk bijten? Dat vind ik best knap, die conclusie. Als de situatie in de straat nu net zo was als in onze straat, dan was het verwijtbaar geweest. Helemaal mee eens (stoep is er slechts aan 1 kant, tuinen zijn allemaal minstens 4 meter diep). Maar als je binnen een meter of drie een fietspad, stoep en volledige voortuin hebt, is het toch echt een heel andere situatie. En dat is de situatie daar aan de Groningerstraat in Assen. Dus nee, ik denk niet dat het hier gaat om honden die bij wijze van spreken 100 meter verderop etc.

En er is nog een andere optie dan aangifte doen, namelijk een melding doen. Is wel het begin van een dossier, maar toch veel minder ingrijpend dan aangifte. In dit geval moet je het volgens mij echt zien als een ongeluk, vanwege de ieniemienie-voortuintjes in die straat naast een toch al niet brede stoep
Sulluna
Zeer actief

Heavy schreef:Er staan verschillende huizen aan die straat maar het grootste gedeelte is dus zo

http://www.funda.nl/koop/assen/huis-481 ... 292/fotos/" onclick="window.open(this.href);return false;

En bij zo'n huis kan ik me voorstellen dat als je 2 honden voor je hebt lopen dat het mis gaat.
Ik vind dit geen veilige slaap plek voor een kat.
Helemaal mee eens.. Ik vind dat ook geen veilige slaapplek voor katten.
S@ndr@
Zeer actief

Sulluna schreef:
S@ndr@ schreef:
Maar een mens kan je niet vergelijken met een huisdier :) Wij kunnen veel beter nadenken en van ons handelen veel beter consequenties overzien dan een kat. 100% veiligheid is er nooit, maar ik vind dat je verantwoordelijk bent voor je huisdier. Wanneer je je huisdier dus in zijn eentje naar buiten laat, vind ik dat je die verantwoordelijkheid niet goed op je neemt.

Uiteraard zijn katten vast véél gelukkiger buiten. Ze zullen vast ook gemiddeld veel ouder worden als zij naar buiten gaan. Daarom nam ik de beslissing dat mijn kat niet goed zat bij mij. Omdat ik een woonwijk woon en ik vind dat niet verantwoordelijk. Nu loopt hij bij een boer in the middle of nowhere, tussen weilanden. Geen gevaren van mensen elk geval en geen gevaren van situaties die door mensen zijn veroorzaakt.

Een kat hoort, vind ik, gewoon niet in een woonwijk of stad. Daar komen die dieren niet tot hun recht én zorgen zij voor hinderlijke of gevaarlijke situaties voor zichzelf en voor bijv mensen. Bijvoorbeeld als er een kat oversteekt en ik sta vol op mijn rem van schrik, kan dat gevaarlijk zijn.
tja, this is al mans world en alles moet wijken , zo werkt dat, helaas
Ik had laatst een haas onder de auto, net zo vervelend, reed niet eens hard, maar hij sprong in het licht van mijn koplamp :U: ......... het is nu eenmaal niet anders, soms gebeurt er wat :ugh: ben terug gegaan om het beest te bekijken of hij wel dood was, en dat was hij, op slag, gelukkig voor hem/haar. bij het leven hoort de dood, onlosmakelijk.
Maar ik snap je punt
bouvierpoedel
Zeer actief

Heavy schreef:Er staan verschillende huizen aan die straat maar het grootste gedeelte is dus zo

http://www.funda.nl/koop/assen/huis-481 ... 292/fotos/" onclick="window.open(this.href);return false;

En bij zo'n huis kan ik me voorstellen dat als je 2 honden voor je hebt lopen dat het mis gaat.
Oke nu weten we ook gelijk welk bankje er bedoeld werd. :engel:
Sulluna
Zeer actief

S@ndr@ schreef: tja, this is al mans world en alles moet wijken , zo werkt dat, helaas
Ik had laatst een haas onder de auto, net zo vervelend, reed niet eens hard, maar hij sprong in het licht van mijn koplamp :U: ......... het is nu eenmaal niet anders, soms gebeurt er wat :ugh: ben terug gegaan om het beest te bekijken of hij wel dood was, en dat was hij, op slag, gelukkig voor hem/haar. bij het leven hoort de dood, onlosmakelijk.
Maar ik snap je punt
Ja, snap jouw punt ook hoor. Die van de meeste hier wel. Maar je hoort zo vaak over overlast van honden en zo weinig over katten. Terwijl ik juist de katten uit de hand zie lopen. Ik zie er steeds meer buiten, zelfs jonge kittens.. Tuintje van mijn bejaarde lieve onderbuurtje die helemaal is verwoest.. Dode katten langs de weg.. En nu zijn, vind ik, 2 honden de dupe van weer een kat die in een mini-voortuin lag. Als die eigenaar van de kat gewoon haar kat veilig onderbracht, was dit niet gebeurd. Dus als die kat daar vaker sliep, bouw dan een hoog hek ofzo in je voortuin. Beschutting en veiligheid.

Maar ja, mensen nemen het niet zo nauw met katten lijkt het soms.. Zelfs met oud en nieuw lopen katten buiten, "hij redt zich wel". Dus dan is zo'n voortuin al helemaal veilig genoeg denk. :ugh:

Sneu voor beide partijen natuurlijk. Maar honden in beslag genomen, gaat mij veel te ver. Ik vind dit gewoon een ongeluk.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

kooi schreef:Ik denk dat als het in plaats van een kat een chihuahua of maltesertje was geweest die daar in de EIGEN voortuin was aangevallen, de wereld te klein was geweest.
Maar een kat die in de eigen voortuin een dutje ligt te doen onder een bankje, tja...die zou ook nog in andere tuinen kattenkwaad kunnen uithalen dus die mag wel doad.
Want een chi of Malteser is ook een katachtige???? Net zo'n kromme vergelijk als dat een hond die katten bijt ook kinderen bijt.
dagmar88
Zeer actief

crutz schreef:
kooi schreef:Ik denk dat als het in plaats van een kat een chihuahua of maltesertje was geweest die daar in de EIGEN voortuin was aangevallen, de wereld te klein was geweest.
Maar een kat die in de eigen voortuin een dutje ligt te doen onder een bankje, tja...die zou ook nog in andere tuinen kattenkwaad kunnen uithalen dus die mag wel doad.
Want een chi of Malteser is ook een katachtige???? Net zo'n kromme vergelijk als dat een hond die katten bijt ook kinderen bijt.
Als er een mini hondje in een drukke woonwijk helemaal alleen verstopt ligt onder een bankje of in de bosjes zou ik die ook over het hoofd kunnen zien.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
crutz schreef:
Als er een mini hondje in een drukke woonwijk helemaal alleen verstopt ligt onder een bankje of in de bosjes zou ik die ook over het hoofd kunnen zien.

En wanneer ligt een mini hondje zonder toezicht aan de openbare weg verstopt onder een bankje?
S@ndr@
Zeer actief

Sulluna schreef:
S@ndr@ schreef: tja, this is al mans world en alles moet wijken , zo werkt dat, helaas
Maar ik snap je punt
Ja, snap jouw punt ook hoor. Die van de meeste hier wel. Maar je hoort zo vaak over overlast van honden en zo weinig over katten. Terwijl ik juist de katten uit de hand zie lopen. Ik zie er steeds meer buiten, zelfs jonge kittens.. Tuintje van mijn bejaarde lieve onderbuurtje die helemaal is verwoest.. Dode katten langs de weg.. En nu zijn, vind ik, 2 honden de dupe van weer een kat die in een mini-voortuin lag. Als die eigenaar van de kat gewoon haar kat veilig onderbracht, was dit niet gebeurd. Dus als die kat daar vaker sliep, bouw dan een hoog hek ofzo in je voortuin. Beschutting en veiligheid.

Maar ja, mensen nemen het niet zo nauw met katten lijkt het soms.. Zelfs met oud en nieuw lopen katten buiten, "hij redt zich wel". Dus dan is zo'n voortuin al helemaal veilig genoeg denk. :ugh:

Sneu voor beide partijen natuurlijk. Maar honden in beslag genomen, gaat mij veel te ver. Ik vind dit gewoon een ongeluk.
die honden hadden nog een mens bij zich met de nodige hersens,( ga ik vanuit) ...... als het goed is, die honden zijn natuurlijk niet de dupe van die kat dat is helemaal de wereld op zijn kop.( vind ik) er is een ongeluk gebeurt, meer kan ik er niet van maken
dagmar88
Zeer actief

crutz schreef:
dagmar88 schreef:
crutz schreef:

En wanneer ligt een mini hondje zonder toezicht aan de openbare weg verstopt onder een bankje?
:tongue: Niet hoop ik, dat is nu net het lastige met katten.
Manu

Maar ik snap je punt
Die haas heeft geen eigenaar die het had kunnen voorkomen.

Je laat toch ook je konijnen niet over straat lopen? Zullen het vast ook heerlijk vinden om lekker te struinen maar er zitten gewoon teveel risico's aan vast. Een loslopende kat in een vrij drukke wijk vind ik een no go.
Ik woon naast een park, vrijwel alle katten gaan naar buiten maar blijven allemaal in dat park. Dan komen ze wel eens honden tegen maar de meeste katten zijn heel goed in verstoppen, ontwijken of groot maken en blazen. Die katten zouden gek zijn om verder weg te lopen dan dat park. Je ziet ook vaak dezelfde zitten.
Het enige is wel dat het straks bezaaid ligt met dode, jonge vogels :ugh:

Mijn honden gaan niet los zonder toezicht omdat ze gevaar vormen voor andere dieren, zoals katten. En ik denk dat ze ook zomaar tuinen in zouden lopen om te stropen.
Mijn paard niet, die zou dat niet doen. Die zou lekker lanterfanten en een beetje gras eten. Toch staat ook die binnen hekken.
Ik vind het een beetje ouderwets dat een kat in de stad gewoon los zou moeten kunnen lopen. Honden liepen vroeger ook los door ons dorp, zonder baas, die liet gewoon de voordeur open. Dat is al jaren niet meer, het is te druk, er zijn meer risico's. Ik vind echt dat in veel omgevingen het hartstikke debiel is je kat buiten te gooien.
En als je je kat door een dergelijke omgeving binnen moet houden en het is ongelukkig, zul je of moeten verhuizen of moeten herplaatsen. Vind ik dan hè.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Heavy schreef:Ik liep woensdag in Assen in het centrum en daar lopen nogal wat honden . Je ziet er van alles een pitbull een akita een husky . Maar tot mijn grote verbazing liep er een jonge vrouw met een kat aan een tuigje :80: dat kan ook nooit lang goed gaan. Dan kun je wel zeggen iedereen moet gewoon zijn eigen dier bij zich houden maar je verwacht toch geen kat midden in een winkelcentrum?
Ja maar hier lopen bv kinderen met konijntjes aan een riempje, wel in de woonwijk maar tochje moet als baasje gewoon altijd op blijven letten en zorgen dat jou dier een ander geen schade doet.
Maar een ongeluk zit gewoon in een klein hoekje en ik vind dit denk een ongeluk
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Manu schreef:
Maar ik snap je punt
Die haas heeft geen eigenaar die het had kunnen voorkomen.

Je laat toch ook je konijnen niet over straat lopen? Zullen het vast ook heerlijk vinden om lekker te struinen maar er zitten gewoon teveel risico's aan vast. Een loslopende kat in een vrij drukke wijk vind ik een no go.
Ik woon naast een park, vrijwel alle katten gaan naar buiten maar blijven allemaal in dat park. Dan komen ze wel eens honden tegen maar de meeste katten zijn heel goed in verstoppen, ontwijken of groot maken en blazen. Die katten zouden gek zijn om verder weg te lopen dan dat park. Je ziet ook vaak dezelfde zitten.
Het enige is wel dat het straks bezaaid ligt met dode, jonge vogels :ugh:

Mijn honden gaan niet los zonder toezicht omdat ze gevaar vormen voor andere dieren, zoals katten. En ik denk dat ze ook zomaar tuinen in zouden lopen om te stropen.
Mijn paard niet, die zou dat niet doen. Die zou lekker lanterfanten en een beetje gras eten. Toch staat ook die binnen hekken.
Ik vind het een beetje ouderwets dat een kat in de stad gewoon los zou moeten kunnen lopen. Honden liepen vroeger ook los door ons dorp, zonder baas, die liet gewoon de voordeur open. Dat is al jaren niet meer, het is te druk, er zijn meer risico's. Ik vind echt dat in veel omgevingen het hartstikke debiel is je kat buiten te gooien.
En als je je kat door een dergelijke omgeving binnen moet houden en het is ongelukkig, zul je of moeten verhuizen of moeten herplaatsen. Vind ik dan hè.
er zijn niet zoveel gebieden meer in Nederland waar je nog naar kunt uitwijken hoor,( alles is zo ongeveer overbevolkt en mensen irriteren zich overal aan - :wink: hier lopen de kippen ook los op straat, voor mij geen probleem Gil drijft ze hooguit terug naar de boerderij en Sneeuw laat ze tegenwoordig met rust( kostte wat moeite maar we zijn er) dus zijn ze geen probleem. als je hond ze wil killen en bijna niet te houden is snap ik heus wel dat je het een probleem vind. :U: .
verder kan ik me voorstellen dat als het parkje bij jullie zo overbevolkt is met katten dat er ook behoorlijk gevechten zullen zijn, want katten zijn nogal territoriaal en dat die jonge vogels er liggen is ook best vreemd want een kat zal een vogel vangen( als hij de kant krijgt ( muizen zijn makkelijker die vliegen niet) en dan met zijn buit vertrekken zeker als we zoveel concurrentie is, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
de regelgeving zal heus echt wel eens veranderen, kan bijna niet missen- maar dat is een andere discussie :wink:
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Ik begrijp de goedpratende reacties niet zo goed. Of er nu een minihondje zonder toezicht onder een bankje ligt verstopt, of een kat, of voor mijn part, een fret. Het maakt geen zak uit, andermans hond heeft niets te zoeken in andermans tuin. Stel dat het in de achtertuin was gebeurd, dan had iedereen heel anders gereageerd, terwijl, zowel de voor, als achtertuin gewoon eigendom zijn.
Stel nou, dat je je hele dure fiets in je voortuin hebt staan en op een dag word hij gestolen, ga je dan geen aangifte doen van diefstal omdat hij in je voortuintje stond ?
A Man and his Dog
S@ndr@
Zeer actief

Heavy schreef:In ons dorp lopen de kippen en konijnen op straat :wink:
Ik zou hier nooit met een husky of jachthond willen lopen.
Ik ook niet, vind het wel prachtig om te zien dat mijn CC van nature drijft, maar idd jagen is hier ook een Nogo, dus ik ben in het begin nogal van die kleine geschrokken, maar gelukkig is ze wat bij te sturen geweest :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Geeft een beetje beeld zo :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sulluna
Zeer actief

S@ndr@ schreef:die honden hadden nog een mens bij zich met de nodige hersens,( ga ik vanuit) ...... als het goed is, die honden zijn natuurlijk niet de dupe van die kat dat is helemaal de wereld op zijn kop.( vind ik) er is een ongeluk gebeurt, meer kan ik er niet van maken
Hoezo is dat de wereld op zijn kop? Die honden zijn toch in beslag genomen door deze actie? Dus die zijn ook de dupe door deze situatie.

Verder ga ik helemaal mee met Manu, dat een huisdier vrij buiten laten lopen niet meer van deze tijd is.
Manu

S@ndr@ schreef: er zijn niet zoveel gebieden meer in Nederland waar je nog naar kunt uitwijken hoor,( alles is zo ongeveer overbevolkt en mensen irriteren zich overal aan - :wink: hier lopen de kippen ook los op straat, voor mij geen probleem Gil drijft ze hooguit terug naar de boerderij en Sneeuw laat ze tegenwoordig met rust( kostte wat moeite maar we zijn er) dus zijn ze geen probleem. als je hond ze wil killen en bijna niet te houden is snap ik heus wel dat je het een probleem vind. :U: .
verder kan ik me voorstellen dat als het parkje bij jullie zo overbevolkt is met katten dat er ook behoorlijk gevechten zullen zijn, want katten zijn nogal territoriaal en dat die jonge vogels er liggen is ook best vreemd want een kat zal een vogel vangen( als hij de kant krijgt ( muizen zijn makkelijker die vliegen niet) en dan met zijn buit vertrekken zeker als we zoveel concurrentie is, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
de regelgeving zal heus echt wel eens veranderen, kan bijna niet missen- maar dat is een andere discussie :wink:
Oei kippen op straat :schrik: Dat hebben we gelukkig in onze wijk niet ;)
Overbevolkt is het niet hoor, ik bedoelde met dat stukje juist dat onze wijk ideaal is voor loslopende katten. Gevechten zijn er wel maar daar heb ik geen last van. En de jonge vogels vind je hier zat, ik heb er vorig jaar ook heel wat opgeraapt. Soms leven ze nog en kunnen ze niet meer vliegen/overeind blijven en bloeden ze, soms liggen ze er al uit elkaar getrokken. Ik zou niet weten welk ander beest dat doet :scratch:

Is dikgedrukte een sneer?
Ik heb honden met flinke jachtdrift en die worden daar erg enthousiast van ja, rennende katten. Als ze stil zitten is er weinig aan de hand, maarja dat heb ik niet in de hand. Nu heb ik ze altijd aangelijnd en luisteren ze behoorlijk naar mijn gesnauw op zo'n moment. Maar er zijn dus ook een aantal katten die met kromme rug achter je aan lopen tot aan huis.
Ik heb eentje een keer bijna een mep gegeven met een paardenzweep omdat ik echt voor zijn leven vreesde. Hij kwam altijd op ons afgerend vanuit de bosjes, altijd hetzelfde punt, en Manu werd helemaal gek als we er langs moesten. Ik wist zeker dat die kat in zijn bek zou eindigen. Toen kwam ie weer en heb ik RATS uitgehaald. Ik raakte niks maar hij is zo geschrokken dat ik hem sindsdien niet meer gezien heb.
Ik vind die pokkehondjes los hier ook niks, die wil ik er ook niet bij hebben lopen. En die bijten mijn honden niet. Katten wel.
Natuurlijk kan IK dat proberen te voorkomen door alert te blijven maar schijtirritant vind ik het wel. Een ander gooit lekker de verantwoordelijkheid op straat en ik moet er daardoor eentje extra bij nemen.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

crutz schreef:
Precies dit. Lara is een kattenkiller, heeft helaas al een kat van ons gedood. Dit gebeurde toen wij haar net hadden een we wisten dit niet. Onze kat liep buiten, Lara ook. Duurde geen twee tellen, het was meteen gebeurd.
Nu we dit weten houden we haar gescheiden van onze katten. Maar we hebben ook chihuahua's, vier stuks. Die doet ze niets, dat verschil kent ze donders goed.
We hebben ook kinderen. Ook die zal ze nooit wat doen. De vergelijking hond bijt kat, dus ook kleine hondjes of kinderen gaat in mijn ogen echt niet op.
AfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Sulluna schreef:
S@ndr@ schreef:die honden hadden nog een mens bij zich met de nodige hersens,( ga ik vanuit) ...... als het goed is, die honden zijn natuurlijk niet de dupe van die kat dat is helemaal de wereld op zijn kop.( vind ik) er is een ongeluk gebeurt, meer kan ik er niet van maken
Hoezo is dat de wereld op zijn kop? Die honden zijn toch in beslag genomen door deze actie? Dus die zijn ook de dupe door deze situatie.

Verder ga ik helemaal mee met Manu, dat een huisdier vrij buiten laten lopen niet meer van deze tijd is.
de honden zijn in beslag genomen omdat er aangifte is gedaan, en dat is niet de kat geweest, die was al hemelen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”