Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Re: 2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

Ongelezen bericht door Sulluna »

S@ndr@ schreef:de honden zijn in beslag genomen omdat er aangifte is gedaan, en dat is niet de kat geweest, die was al hemelen
Haha, we praten een beetje langs elkaar :) Ik bedoelde gewoon weg te zeggen dat het een ongeluk is waarbij alle partijen de dupe zijn. De honden ook, uiteraard niet omdat de kat aangifte heeft gedaan :D

Baasjes kat -> Kat verloren.
Kat -> Is gaan hemelen..
Baasje hond -> Afhankelijk van de situatie, maar ik denk toch wel een vreselijke situatie moeten mee maken. Tenminste ik zou erg onder de indruk zijn als mijn hond een huisdier vermoord. Daarnaast nu ( tijdelijk?) zijn honden kwijt.
Honden -> Zitten waarschijnlijk ergens in een bench, te wachten op uitspraak. Omringt door onbekende mensen.

Al met al, iedereen is de dupe van het ongeluk.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Manu schreef:
S@ndr@ schreef: er zijn niet zoveel gebieden meer in Nederland waar je nog naar kunt uitwijken hoor,( alles is zo ongeveer overbevolkt en mensen irriteren zich overal aan - :wink: hier lopen de kippen ook los op straat, voor mij geen probleem Gil drijft ze hooguit terug naar de boerderij en Sneeuw laat ze tegenwoordig met rust( kostte wat moeite maar we zijn er) dus zijn ze geen probleem. als je hond ze wil killen en bijna niet te houden is snap ik heus wel dat je het een probleem vind. :U: .
verder kan ik me voorstellen dat als het parkje bij jullie zo overbevolkt is met katten dat er ook behoorlijk gevechten zullen zijn, want katten zijn nogal territoriaal en dat die jonge vogels er liggen is ook best vreemd want een kat zal een vogel vangen( als hij de kant krijgt ( muizen zijn makkelijker die vliegen niet) en dan met zijn buit vertrekken zeker als we zoveel concurrentie is, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
de regelgeving zal heus echt wel eens veranderen, kan bijna niet missen- maar dat is een andere discussie :wink:
Oei kippen op straat :schrik: Dat hebben we gelukkig in onze wijk niet ;)
Overbevolkt is het niet hoor, ik bedoelde met dat stukje juist dat onze wijk ideaal is voor loslopende katten. Gevechten zijn er wel maar daar heb ik geen last van. En de jonge vogels vind je hier zat, ik heb er vorig jaar ook heel wat opgeraapt. Soms leven ze nog en kunnen ze niet meer vliegen/overeind blijven en bloeden ze, soms liggen ze er al uit elkaar getrokken. Ik zou niet weten welk ander beest dat doet :scratch:

Is dikgedrukte een sneer?
Ik heb honden met flinke jachtdrift en die worden daar erg enthousiast van ja, rennende katten. Als ze stil zitten is er weinig aan de hand, maarja dat heb ik niet in de hand. Nu heb ik ze altijd aangelijnd en luisteren ze behoorlijk naar mijn gesnauw op zo'n moment. Maar er zijn dus ook een aantal katten die met kromme rug achter je aan lopen tot aan huis.
Ik heb eentje een keer bijna een mep gegeven met een paardenzweep omdat ik echt voor zijn leven vreesde. Hij kwam altijd op ons afgerend vanuit de bosjes, altijd hetzelfde punt, en Manu werd helemaal gek als we er langs moesten. Ik wist zeker dat die kat in zijn bek zou eindigen. Toen kwam ie weer en heb ik RATS uitgehaald. Ik raakte niks maar hij is zo geschrokken dat ik hem sindsdien niet meer gezien heb.
Ik vind die pokkehondjes los hier ook niks, die wil ik er ook niet bij hebben lopen. En die bijten mijn honden niet. Katten wel.
Natuurlijk kan IK dat proberen te voorkomen door alert te blijven maar schijtirritant vind ik het wel. Een ander gooit lekker de verantwoordelijkheid op straat en ik moet er daardoor eentje extra bij nemen.
Ja, weet je, als Gil ooit een wawa of iets dergelijks plat stampt zal ik die mensen even op hun verantwoordelijkheid wijzen :gvd: WTF had je in gedachte met een hond in het formaat van een cavia, die gaan stuk zie je nu wat je gedaan hebt :roll: neem dan ook een hond in een fatsoenlijk formaat, die breken niet zomaar. nu is mijn hond het slachtoffer :oohja: :blont:
zo op naar mijn werk, kijken of ik daar wel de logica in kan vinden
en nee dat dik gedrukte is geen sneer, maar een overweging, ik denk namelijk dat als je hond dat jacht instinct niet zou hebben en alles met rust liet dat je er zelf ook geen probleem mee zou hebben......... zomaar een gedachte
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

S@ndr@ schreef:
Ja, weet je, als Gil ooit een wawa of iets dergelijks plat stampt zal ik die mensen even op hun verantwoordelijkheid wijzen :gvd: WTF had je in gedachte met een hond in het formaat van een cavia, die gaan stuk zie je nu wat je gedaan hebt :roll: neem dan ook een hond in een fatsoenlijk formaat, die breken niet zomaar. nu is mijn hond het slachtoffer :oohja: :blont:
zo op naar mijn werk, kijken of ik daar wel de logica in kan vinden
en nee dat dik gedrukte is geen sneer, maar een overweging, ik denk namelijk dat als je hond dat jacht instinct niet zou hebben en alles met rust liet dat je er zelf ook geen probleem mee zou hebben......... zomaar een gedachte
Zo, lange tenen?

Mag ik het alsjeblieft irritant vinden dat een ander de verantwoordelijkheid gewoon op straat flikkert?
Dat mijn honden daarop reageren, ja jammer, ik let daardoor extra op. Maar irritant vind ik het wel. Schijtirritant.
En dat vind ik ook van de kleine hondjes die door vrouwtjes achter hun rollator achtervolgd worden, 300 meter verderop. Laat dan je beest niet los.
Ik heb zelfs een zweep meegenomen op straat omdat ik die kat niet in de bek van mijn hond wilde hebben.
Maar misschien ben ik daar raar in.
Tuurlijk laat je jouw hond niks slopen, daar doe je je best voor. En als je denkt dat ik zo denk als jij beschrijft heb je echt nooit goed mijn posts gelezen want dan zou je wel weten dat ik me daar dubbel en dwars voor in zet. Net als jij met Sneeuw doet en ook jij hebt je tegenslagen daarmee gehad. Dus ook jij weet dat je als mens fouten kan maken, ook al bedoel je het allemaal nog zo goed.

En wat betreft je laatste opmerking, ik vond het altijd al debiel dat je je kat buiten op straat gooit.
Ik heb nog niet zo lang honden ;)

Ik snap niet dat je zo fel reageert hoor. Je kan mij wel bespotten maar zulke gekke dingen zeg ik niet.
Je leest wat selectief denk ik. Ik heb zomaar het vermoeden dat jij in een drukke woonwijk je kat(ten) op straat hebt lopen?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Genoeg niet-hondeneigenaren die het kattengejank en kattenstront en kattennagels/haar op hun auto spuugzat zijn.
Daarnaast zie je om de 5 meter weer een poster met "Kat vermist". Via internet zie ik in de Flevolandgroep om de zoveel tellen weer een kat aangereden of een zwaar verwaarloosde kat gevonden.
Ik begrijp echt niet waarom het kwartje nog niet is gevallen.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

dagmar88 schreef:
kooi schreef:
S@ndr@ schreef:dat is natuurlijk flauwekul, maar aangifte doen maakt het niet ongedaan- terug draaien gaat niet en maakt het gevoelsmatig ook niet veel beter - die kat blijft dood en het blijft een ongeluk
Ik vind het geen ongeluk en aangifte doen is m.i. wel degelijk op zijn plaats.
Dat vind ik omdat die eigenaar hoe dan ook zijn aangelijnde honden niet onder controle heeft.
Dit betekent dat ze dus bij wijze van spreken 100 meter verderop een aangelijnd klein hondje ook kunnen aanvliegen en stuk bijten.
De zin van aangifte doen ligt ook in het voorkomen dat deze combinatie eigenaar honden opnieuw de fout in gaat.
Als er aangifte is gedaan en er volgt toch weer en incident, is deze combi reeds in kaart gebracht.
Met jouw achtergrond vind ik dit moeilijk te begrijpen.
Jij had in hetzelfde schuitje kunnen zitten. Kun je het je voorstellen?
Nee, ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt.
Kun je dat uitleggen?
kooi
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
kooi schreef:
S@ndr@ schreef:dat is natuurlijk flauwekul, maar aangifte doen maakt het niet ongedaan- terug draaien gaat niet en maakt het gevoelsmatig ook niet veel beter - die kat blijft dood en het blijft een ongeluk
Ik vind het geen ongeluk en aangifte doen is m.i. wel degelijk op zijn plaats.
Dat vind ik omdat die eigenaar hoe dan ook zijn aangelijnde honden niet onder controle heeft.
Dit betekent dat ze dus bij wijze van spreken 100 meter verderop een aangelijnd klein hondje ook kunnen aanvliegen en stuk bijten.
De zin van aangifte doen ligt ook in het voorkomen dat deze combinatie eigenaar honden opnieuw de fout in gaat.
Als er aangifte is gedaan en er volgt toch weer en incident, is deze combi reeds in kaart gebracht.
Dus als jij je honden aan een korte lijn hebt en ze binnen die anderhalve meter een kat te pakken krijgen, hadden ze ook bij wijze van spreken 100 meter verderop een aangelijnd klein hondje kunnen aanvliegen en stuk bijten? Dat vind ik best knap, die conclusie. Als de situatie in de straat nu net zo was als in onze straat, dan was het verwijtbaar geweest. Helemaal mee eens (stoep is er slechts aan 1 kant, tuinen zijn allemaal minstens 4 meter diep). Maar als je binnen een meter of drie een fietspad, stoep en volledige voortuin hebt, is het toch echt een heel andere situatie. En dat is de situatie daar aan de Groningerstraat in Assen. Dus nee, ik denk niet dat het hier gaat om honden die bij wijze van spreken 100 meter verderop etc.

En er is nog een andere optie dan aangifte doen, namelijk een melding doen. Is wel het begin van een dossier, maar toch veel minder ingrijpend dan aangifte. In dit geval moet je het volgens mij echt zien als een ongeluk, vanwege de ieniemienie-voortuintjes in die straat naast een toch al niet brede stoep
Sorry maar ik blijf erbij dat het geen ongeluk is.
Je bent in de openbare ruimte verantwoordelijk voor je aangelijnde hond.
Dat blijft buiten kijf.
En ja, het kan wel degelijk de volgende keer een hondje zijn. Zou niet de eerste keer zijn dat een klein hondje het jachtinstinct van grotere rassen triggert en dat met de dood moet bekopen.
Zijn hier ook topics genoeg over geweest.

Melding doen zou een optie kunnen zijn, maar dat hangt dan af van de houding van de eigenaar van de honden die gedood hebben. Zou een idee zijn om de gemoederen eerst te laten bedaren en dan met elkaar in gesprek te gaan. Maar dat vraagt wel wat van de eigenaar van het stuk gereten dier.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Op die foto van Funda zie je nog een miniem hegje voor het bankje. Kijk je met streetview in dezelfde straat thv nr 140/142, zie je dat er nog minder sprake is van een tuin. Je moet daar al uitkijken als je op het bankje zit dat je voeten niet op de stoep terechtkomen...
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum is eens uit haar halsband ontsnapt en zo de bek van 3 aangelijnde herders ingerend. Dat vond ik mijn verantwoordelijkheid omdat ze losschoot. En als een kat de bek van dezelfde herders in zou rennen is het ineens de baas van de herders haar verantwoordelijkheid?
Dat vind ik wel gek.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Gollum schreef:Gollum is eens uit haar halsband ontsnapt en zo de bek van 3 aangelijnde herders ingerend. Dat vond ik mijn verantwoordelijkheid omdat ze losschoot. En als een kat de bek van dezelfde herders in zou rennen is het ineens de baas van de herders haar verantwoordelijkheid?
Dat vind ik wel gek.
Dan heb je ze maar onder controle te houden :pffff:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Zonder de precieze details te kennen :wink: Kan ik me heel goed voorstellen dat dit een heel vervelend ongeluk is geweest. Ontzettend vervelend maar met loslopende katten is het soms gewoonweg erg lastig ongelukken te voorkomen. Schade moet vergoed worden maar inbeslagname van de honden vind ik echt van de zotte. Bizar toch hoe weinig kennis van zaken mensen hebben die dat soort beslissingen nemen. Een hond met prooidrift die een kind zou aanvallen :roll:

Ik heb ook een kattenmepper. Hij heeft er nog nooit eentje gedood (gelukkig) Maar ik heb er al wel 2 uit zijn bek moeten halen. Eentje zat in mijn eigen voortuin en schoot langs mijn voordeur toen ik daar ook net aangekomen was met sleutels in hand. (het was donker en kat zat achter een struik denk ik). Pas geleden een kat die in gemeente plantsoen in struiken net van pad af lag. Ik kon Diem tegenhouden maar kat schoot meppend naar voren ipv weg of op zelfde plek blijven.
Andere keer sprong een jonge kat jolig voor ons neus uit voortuin buurman. Diem liep naast me en we reageerde beiden even snel waardoor hij alleen pluk haar had. (Buurman zelf heeft geen katten, die heeft juist een hekel aan katten die zijn tuin onderschijten) Ik heb Diem altijd kort aangelijnd in de wijk omdat er zoveel katten lopen. Maar een kat die tussen z'n poten springt :19: Diem kan inmiddels een kat passeren op een meter of 3m afstand zonder spanning op de riem. Maar dan moeten ze niet onverwachts kiekeboe spelen dus.

Ik heb het avondrondje onhandig moeten aanpassen omdat er vaak een kat liep die ons achtervolgde. Ik was als de dood dat dat beest ook onverwachts binnen bereik van Diem zou komen. Ja, dan irriteer ik me mateloos. Ik moet mij aanpassen omdat het leven van die kat zonder toezicht te sparen. En ik vind katten tof hoor. Ik verzorg met plezier de (binnen)katten van mijn moeder.
Ik moet er niet aan denken dat het een keer mis gaat :ugh: Mocht het toch ooit misgaan dan zal ik (mijn verzekering) uiteraard kosten vergoeden. En ik zal met een bloemetje duizendmaal (oprecht gemeende) excuses maken. Maar meer kan je toch niet (hoeven) doen?

(En dan heb ik het nog niet over het feit dat ik niks in mijn tuin kan planten omdat de buurtkatten, van mijn overigens hartstikke aardige buren, alles kapot maken door mijn tuin als kattenbak te gebruiken. En ik nooit zomaar de achterdeur opengooi of altijd schrikkerig reageer als ik opwinding van de honden hoor in mijn eigen tuin)
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: ik denk namelijk dat als je hond dat jacht instinct niet zou hebben en alles met rust liet dat je er zelf ook geen probleem mee zou hebben......... zomaar een gedachte
Als mijn hond geen kattenhaatster zou zijn zou ik evengoed nog een probleem hebben met loslopende katten in de woonwijk. Ze rennen voor je auto langs en schijten in je tuin.
Ergens vind ik het ook heel krom om je kat met een 'tot vanavond' de straat op te schoppen. Ik zie het al dat ik dat bij Pirke zou doen, en dan van iedereen eisen het normaal te vinden dat hij overal piest en poept en in tuinen graaft of over de doorgaande weg wandelt. :19:
sommige mensen hebben gewoon een kattenluik, zodat de kat naar binnen en buiten kan. hoeven ze hem niet op straat te schoppen :wink:
en mijn kat doet dan ook nog zijn behoefte netjes op zijn kattenbak, aangezien ik die elke dag schoon moet maken. nu woon ik niet in een drukke woonwijk, maar dan nog.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

katten moeten toch wel heel heilig zijn.

Want als een hond door honden doodgebeten wordt, gebeurt er helemaal niets. En terwijl dat nu juist onnatuurlijk is. Mijn hond heeft ook diverse katten doodgebeten. Het is haar natuurlijke aard.

Moeten we nu ook katten in beslag gaan nemen omdat die vogeltjes en jonge haasjes en konijntjes vangen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

kooi schreef:Ik denk dat als het in plaats van een kat een chihuahua of maltesertje was geweest die daar in de EIGEN voortuin was aangevallen, de wereld te klein was geweest.
Maar een kat die in de eigen voortuin een dutje ligt te doen onder een bankje, tja...die zou ook nog in andere tuinen kattenkwaad kunnen uithalen dus die mag wel doad.
Dit is nu juist het punt.

Als het een hondje was geweest die aangevallen was, werd er niets aan gedaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef:
kooi schreef:Ik denk dat als het in plaats van een kat een chihuahua of maltesertje was geweest die daar in de EIGEN voortuin was aangevallen, de wereld te klein was geweest.
Maar een kat die in de eigen voortuin een dutje ligt te doen onder een bankje, tja...die zou ook nog in andere tuinen kattenkwaad kunnen uithalen dus die mag wel doad.
Dit is nu juist het punt.

Als het een hondje was geweest die aangevallen was, werd er niets aan gedaan.

Ligt er dus aan in welke plaats je woont. Met een beetje pech word je als honden eigenaar langs alle kanten genaaid :roll:
Een plaat-voor-de-kop-hond die niet tot de roedel behoort een snauw of knauw geven is ook niet meteen onnatuurlijk. Het gaat niet om de aard van het beestje, maar om wat wenselijk is.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb niet alles gelezen hoor.
Maar ik begrijp niet wat aangelijnde honden doen in iemands voortuin, ik vraag me af hoe dat kan? of iemand laat de honden gewoon aan de flex overal in de voortuintjes looen en kakken etc.
Als ik met Toots wandel laat ik hem echt niet in de tuin van de buurman als ze aangelijnd zijn moet het toch niet moeilijk zijn om je hond niet op andermans grond te laten lopen lijkt mij.
En mijn katten komen niet buiten, wij willen geen gezeik en geen problemen met buren maar ook willen wij onze katten veilig houden en daarbij vind ik het ook niet ok om je kat maar overal te laten scheiten.
Maar als de kat in kwestie in eigen tuin zat vind ik het niet vanzelfsprekend dat je kunt verwachten dat de kat gegrepen wordt door honden. Als dat ons zou gebeuren zouden wij het er ook zeker niet bij laten zitten.
Natuurlijk is een kind heel iets anders dan een kat. Maar het idee dat iemand met 2 grote honden loopt en ze niet onder appel heeft zelfs niet als ze aangelijnd zitten en ik neem aan dat ze ook de kans krijgen om idd een klein hondje te pakken dan of alles wat ze voor ogen krijgen. Of ze dat zouden doen dat zul je nooit weten. Als ze iig iets te pakken hebben verscheuren ze het. Maar ik zou daar vrees voor hebben en er alles gevoelsmatig aan willen doen dat te voorkomen. Een dode kat is er namelijk wel een teveel.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Ligt er dus aan in welke plaats je woont. Met een beetje pech word je als honden eigenaar langs alle kanten genaaid :roll:
Een plaat-voor-de-kop-hond die niet tot de roedel behoort een snauw of knauw geven is ook niet meteen onnatuurlijk. Het gaat niet om de aard van het beestje, maar om wat wenselijk is.
En dat is dus precies wat ik bedoel!
Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:
toots schreef:Ik heb niet alles gelezen hoor.
Maar ik begrijp niet wat aangelijnde honden doen in iemands voortuin, ik vraag me af hoe dat kan? of iemand laat de honden gewoon aan de flex overal in de voortuintjes looen en kakken etc.
Als ik met Toots wandel laat ik hem echt niet in de tuin van de buurman als ze aangelijnd zijn moet het toch niet moeilijk zijn om je hond niet op andermans grond te laten lopen lijkt mij.
En mijn katten komen niet buiten, wij willen geen gezeik en geen problemen met buren maar ook willen wij onze katten veilig houden en daarbij vind ik het ook niet ok om je kat maar overal te laten scheiten.
Maar als de kat in kwestie in eigen tuin zat vind ik het niet vanzelfsprekend dat je kunt verwachten dat de kat gegrepen wordt door honden. Als dat ons zou gebeuren zouden wij het er ook zeker niet bij laten zitten.
Natuurlijk is een kind heel iets anders dan een kat. Maar het idee dat iemand met 2 grote honden loopt en ze niet onder appel heeft zelfs niet als ze aangelijnd zitten en ik neem aan dat ze ook de kans krijgen om idd een klein hondje te pakken dan of alles wat ze voor ogen krijgen. Of ze dat zouden doen dat zul je nooit weten. Als ze iig iets te pakken hebben verscheuren ze het. Maar ik zou daar vrees voor hebben en er alles gevoelsmatig aan willen doen dat te voorkomen. Een dode kat is er namelijk wel een teveel.
Als ik met Heavy in de wijk loop dan loopt ze naast me en heb ik de riem kort en toch krijgt ze soms de kans om een kattendrol uit een voortuin te vreten. Heel snel hap slik weg , een voortuin zonder hek of haag en dan precies op de grens van stoep en voortuin. Nu laat ik haar dus aan de andere kant van me lopen dus aan de straatkant en daar staan auto's en raad eens wat daar onder ligt :idea:

Maar ik moet haar natuurlijk een muilkorf omdoen of aan haar halsband vasthouden of nog beter midden op straat gaan lopen?

Als deze voortuin echt zo klein was als op de foto dan lag de kat gewoon bijna op straat :wink:
hoe klein of groot de voortuin ook was dat doet er toch niet toe.
Als je van je hond weet dat hij of zij naar katten uitvalt vind ik idd dat je maatregelen moet treffen om dat te vermijden. Jou hond heeft niets te zoeken in andermans voortuin immers.

Als een kat bij een vreemde in de tuin loopt die een hond heeft rondlopen en daar gebeurd zo iets dan vind ik dat de katten eigenaar hier niets van kan zeggen.
Ik vind hier ook dat de honden hier niet zozeer fout zijn die volgen hun instinct. Maar de baas die uitliet daarintegen dus wel.

Deze kat zat dus in eigen voortuin. En ik vind het vreemd dat er hier gesproken wordt over dat de eigenaar van de kat dan maar de kat binnen had moeten houden. Ik denk dus precies het tegenover gestelde je hebt je hond van andermans terrein af te houden.

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

1 Keer moet de eerste keer zijn natuurlijk, dat een hond uitvalt naar een kat. Misschien was dit wel de eerste keer van deze honden?
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dat kan hoor.
Echter ken ik geen herder in dit geval zijn het geen herders maar husky,s zat met Duitse herders uit een ander toppic in mijn hoofd die niet fel zijn op katten buiten.
Daarbij verklaard het nog niet dat deze honden aan de riem de kans kregen bij iemand in de voortuin te lopen. Begrijp me niet verkeerd maar ik gebruik daarvoor meestal een stoep of openbare weg en niet de tuintjes van mensen ;) om mijn hond uit te laten. Niet iedereen zit erop te wachten namelijk.
Een ongeluk als een kat onverwachts onder een auto vandaan komt of gewoon ineens op de stoep voor je hond springt ofzo is natuurlijk lastig te vermijden en dat je dan te laat bent met ingrijpen is soms onvermijdelijk. Maar het is niet nodig dat dat gebeurd op iemands eigen grond.

Ik hou mijn katten bewust binnen. Maar als wij beneden zouden wonen in een hele rustige omgeving waar de katten wat verkeer betreft veilig naar buiten konden had dat mogelijk anders geweest. Er zijn veel katten dat de tuin niet eens verlaten. Als dat wel gebeurd is dat natuurlijk met alle risico,s vandien. Maar je zou niet bang hoeven zijn dat je kat in eigen tuin gevaar loopt. En dat is mijn punt.
je kunt er heel verontwaardig over zijn dat deze honden in beslag genomen zijn. Maar als het je eigen kat was dan zou je het er ook niet bij laten zitten. Grote kans dat de katten eigenaar net zoveel om de kat geeft als wij om onze honden.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 20 apr 2015 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Als al die incidenten zo doorgaan zullen we binnenkort de vraag wel voorgeschoteld krijgen of we meer of minder honden en katten willen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

toots schreef:Dat kan hoor.
Echter ken ik geen herder achtigen die niet fel zijn op katten buiten.

Bij deze, x 2.

Husky's zijn geen herders.
Pino2012
Actief

Ongelezen bericht door Pino2012 »

Er gaan wel eens dingen mis.
Helaas pindakaas.
Je kunt maar hopen dat het beestje niet te lang geleden heeft.
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Echter ken ik geen herder achtigen die niet fel zijn op katten buiten.

Bij deze, x 2.

Husky's zijn geen herders.
Weet ik ik heb het al aangepast dacht dat het om Duitse herders ging. Maar het ging dus om husky,s maar die zijn niet minder fel op katten. Maar een ongelukje zit vaak in een klein hoekje natuurlijk.

Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nanna schreef:
Heavy schreef:Een slapend klein hondje wat een jachtinstinct triggers lijkt me al heel sterk :wink:
Een hond is geen prooidier. Tenminste, voor een normále hond niet.
Een kat is ook geen prooidier. Dat sommige honden en sommige katten elkaar naar het leven staan is niet heel onnatuurlijk, maar katten zijn geen hondenvoer en honden zijn geen kattenvoer. Ik denk ook niet dat er na een moord op hond of kat smakelijk van gesmikkeld wordt. Het zijn in elk geval geen prooidieren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Zoals ik dit lees lijkt het mij gewoon een ongeluk wat andere ook zou kunnen overkomen.
Daar zou je in principe samen uit moeten komen lijkt mij.
Ik vind de inbeslagname dus nergens op slaan al helemaal de argumenten die daarvoor worden gebruikt :ugh:
Wel vind ik dat deze mensen , nu ze dit weten ,van hun honden maatregelen zouden moeten nemen om herhaling te voorkomen.
Maar daar moeten ze dan wel de kans voor krijgen en dat zal nu nog moeilijk gaan :roll:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
kooi
Zeer actief

iones schreef:katten moeten toch wel heel heilig zijn.

Want als een hond door honden doodgebeten wordt, gebeurt er helemaal niets. En terwijl dat nu juist onnatuurlijk is. Mijn hond heeft ook diverse katten doodgebeten. Het is haar natuurlijke aard.

Moeten we nu ook katten in beslag gaan nemen omdat die vogeltjes en jonge haasjes en konijntjes vangen?
En is er ook diverse keren aangifte gedaan, toen jouw hond diverse katten dood beet? Of gebeurde er helemaal niets?
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

S@ndr@ schreef: katten die in huizen wonen en nooit buiten komen ( en dat is natte vinger werk ik geef t toe) sterk de indruk dat deze katten vaker iets mankeren en minder weerstand hebben en echt niet veel langer of gelukkiger leven dan buiten katten gemiddeld genomen.
Wat een baarlijke nonsens...
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

gonnie schreef:
Maeve schreef:Oh joh, zo ben ik eens wat kinderen met een konijn aan een tuig tegengekomen in een hondenlosloopgebied :ugh:

Of mensen met een fret aan een lijntje in het bos en een keer lieten ze de fret loslopen op een grasveld in het bos.

Heb ook weleens iemand met een papegaai op haar schouder in het bos gezien ze had hem ook weleens op een karretje zitten.
Tja, misschien niet helemaal "standaard" maar iedereen heeft natuurlijk het recht met zijn/haar huisdier aangelijnd te gaan wandelen :19: :schrik:

Heavy schreef:Er staan verschillende huizen aan die straat maar het grootste gedeelte is dus zo

http://www.funda.nl/koop/assen/huis-481 ... 292/fotos/" onclick="window.open(this.href);return false;

En bij zo'n huis kan ik me voorstellen dat als je 2 honden voor je hebt lopen dat het mis gaat.
Ik vind dit geen veilige slaap plek voor een kat.
Heb ook foto's voorbij zien komen waarbij er nog minder "tuin" te zien was. Hoe dan ook. Het is en blijft treurig voor de eigenaar van de kat, maar zou de eigenaar ook aangifte hebben gedaan als de kat in de "tuin" van de buren zou hebben gelegen? Ik vind eigenlijk wel dat als je katten heb welke je als openbaar bezit rond laat lopen je eigenlijk niet zo "moet zeuren" als je kat onverhoopt iets overkomt. Kat kan ook ineens "de tuin" uitschieten en de weg oversteken. Rij je dan met je kind in de auto, bam. Kat dood! Of nog erger, je wijkt uit en je rijdt je auto total loss en je kind in het ziekenhuis?

crutz schreef:
Want een chi of Malteser is ook een katachtige???? Net zo'n kromme vergelijk als dat een hond die katten bijt ook kinderen bijt.
Dat zegt ze toch ook niet. En dat weet jij vast ook wel ;-)

Wat ik uit haar woorden op maak is dat mensen doorgaans (terecht) anders zouden reageren wanneer een "hond" gegrepen zou zijn in precies hetzelfde geval. Slapend in eigen tuin onder een bankje. Dan ligt het er ook nog maar net aan wat voor "ras" de hond zelf is. Indien een klapkaak zou er hoogstwaarschijnlijk direct al een spuitje in "motten".

Hoe dan ook. In dit geval vind ik het toch een beetje "eigen risico". Nu blijft men hangen in het feit dat de kat in "eigen voortuin" was (voor zover je van tuin kunt spreken) maar in 9 vd 10 gevallen denderen de katten gewoon door alle tuinen heen. Lopen ze je gewoon overal voor de voeten etcetc. Dat de honden in beslag zijn genomen vind ik in dit specifieke geval dan ook gewoon onvoorstelbaar en belachelijk! :piew:"
Bons schreef:
S@ndr@ schreef: katten die in huizen wonen en nooit buiten komen ( en dat is natte vinger werk ik geef t toe) sterk de indruk dat deze katten vaker iets mankeren en minder weerstand hebben en echt niet veel langer of gelukkiger leven dan buiten katten gemiddeld genomen.
Wat een baarlijke nonsens...

"Wat een onzin" is korter :F:

Maar he, waar waren we. Oh ja. Kat in "eigen tuin onder bankje"......

Afbeelding
http://www.street-view-maps.nl/Groningerstraat+274" onclick="window.open(this.href);return false;

Tja, tis natuurlijk maar net wat je onder "tuin" verstaat :schrik:

Naja beetje meten met 2 maten dus eigenlijk.....

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/los ... 13103.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze husky is 3 wkn geleden nog netjes terug gebracht naar het baasje nadat hij verschillende kippen en eenden in "omheind" gebied had doodgebeten en verwond.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Echter ken ik geen herder in dit geval zijn het geen herders maar husky,s zat met Duitse herders uit een ander toppic in mijn hoofd die niet fel zijn op katten buiten.
Daarbij verklaard het nog niet dat deze honden aan de riem de kans kregen bij iemand in de voortuin te lopen. Begrijp me niet verkeerd maar ik gebruik daarvoor meestal een stoep of openbare weg en niet de tuintjes van mensen ;) om mijn hond uit te laten. Niet iedereen zit erop te wachten namelijk.
Een ongeluk als een kat onverwachts onder een auto vandaan komt of gewoon ineens op de stoep voor je hond springt ofzo is natuurlijk lastig te vermijden en dat je dan te laat bent met ingrijpen is soms onvermijdelijk. Maar het is niet nodig dat dat gebeurd op iemands eigen grond.

Ik hou mijn katten bewust binnen. Maar als wij beneden zouden wonen in een hele rustige omgeving waar de katten wat verkeer betreft veilig naar buiten konden had dat mogelijk anders geweest. Er zijn veel katten dat de tuin niet eens verlaten. Als dat wel gebeurd is dat natuurlijk met alle risico,s vandien. Maar je zou niet bang hoeven zijn dat je kat in eigen tuin gevaar loopt. En dat is mijn punt.
je kunt er heel verontwaardig over zijn dat deze honden in beslag genomen zijn. Maar als het je eigen kat was dan zou je het er ook niet bij laten zitten. Grote kans dat de katten eigenaar net zoveel om de kat geeft als wij om onze honden.
Als je alles had gelezen had je gelezen dat de voortuinen daar maar twee stoeptegels diep zijn en geen hekjes of heggen en dat de stoep niet veel breder is, dan wordt het een beetje moeilijk om je hond uit zo tuin te houden als daar een kat zit.

En ik zou het er wel bij laten zitten, ik vind het niet nodig dat honden in beslag worden genomen, heb daar ook niet op gestaan toen ik gebeten werd door een buurhond.

Nou doen ze hier in Capelle niet zo moeilijk als je hond wat doet. Ik vind het wel gek dat er niet overal dezelfde regels zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

gonnie schreef:Als je alles had gelezen had je gelezen dat de voortuinen daar maar twee stoeptegels diep zijn en geen hekjes of heggen en dat de stoep niet veel breder is, dan wordt het een beetje moeilijk om je hond uit zo tuin te houden als daar een kat zit.
Dit dus :ok:

Vooooooortuin en bankje. Poehoe, wat een "tuin" zeg :schrik:

Afbeelding
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”