Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik doe alles fout

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Re: Ik doe alles fout

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Jullie verklaren me vast allemaal voor gek, maar ik ga zondag toch een keer meedoen met de beginnersgroep :mrgreen:.
Ik heb gevraagd of ik een losse les mag betalen en dit mag.

Ik heb de afgelopen dagen wat rondgekeken op internet en wat gemaild naar hondenscholen. Ik kon geen andere hondenschool vinden die voor mij handige trainingstijden heeft, goed bereikbaar is met het openbaar vervoer en honden accepteert die uitvallen naar andere honden.

Ik ga het dus gewoon proberen bij deze school. Ik kijk gewoon wat Wilma en ik ervan kunnen leren en als ik het ergens niet mee eens ben dan doe ik het lekker niet.
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief

Dubbel
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sabi85 schreef:Jullie verklaren me vast allemaal voor gek, maar ik ga zondag toch een keer meedoen met de beginnersgroep :mrgreen:.

Ik heb de afgelopen dagen wat rondgekeken op internet en wat gemaild naar hondenscholen. Ik kon geen andere hondenschool vinden die voor mij handige trainingstijden heeft, goed bereikbaar is met het openbaar vervoer en honden accepteert die uitvallen naar andere honden.

Ik ga het dus proberen bij deze school. Ik kijk gewoon wat Wilma en ik ervan kunnen leren en als ik het ergens niet mee eens ben dan doe ik het lekker niet.
Goh, dat leek me nou eigenlijk juist een reden om naar een hondenschool te gaan? :denken:
Het lijkt net alsof ze alleen zeer gehoorzame brave hondjes willen :engel:

Als je denkt dat je het aankunt prima toch?
In ieder geval heb je toch een losse les kunnen regelen :ok:
Ga je er alleen niet lopen ergeren, dat is niet goed voor jou en voor je hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sabi85 schreef:Reactie op mijn mail gehad. Ze vinden het jammer dat ik de introductieles zo heb ervaren en het benoemen wat ze fout zien is juist om te helpen. Ze kunnen mij niet nog een gratis les aanbieden omdat dit niet eerlijk is tegenover de andere cursisten. Ik moet nu beslissen of ik voor een half jaar bij ze wil trainen. Pffff nou dan houdt het op hoor! Ik wilde ze nog een kans geven.
Toedeledokie, en nu een andere goeie hondenschool zoeken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sabi85 schreef:Jullie verklaren me vast allemaal voor gek, maar ik ga zondag toch een keer meedoen met de beginnersgroep :mrgreen:.

Ik ga het dus gewoon proberen bij deze school. Ik kijk gewoon wat Wilma en ik ervan kunnen leren en als ik het ergens niet mee eens ben dan doe ik het lekker niet.
Je hoeft niet perse op een cursus he? Ik ben nog nooit bij een school geweest en ik ben ook niet van plan ooit een cursus te doen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

teleurgesteld schreef: Is er geen keurmerk of zo?
Theoretisch mag iedereen zich dan ook Kynoloog noemen. Kynoloog betekent eigenlijk hondenliefhebber.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het een beetje suf allemaal. Je accepteert gewoon alles wat er gezegd wordt en gaat klakkeloos lesjes betalen daar terwijl zij alles anders lijken te zien... :19: Wat wil je hier nu mee bereiken?

Je kan je niet vinden in hoe ze een buitenlandse hond zien, je kan je niet vinden in hoe ze jou beoordelen en je manier van omgang afkeuren en ondanks dat ga je daar LESSEN volgen in hoe zij het zien. Omdat de tijden je goed uitkomen... :oohja: Schiet mij maar lek hoor. Je zet je kinderen toch ook niet op een gelovige school om vervolgens te zeggen dat ze niet naar leraren moeten luisteren en dat ze lekker moeten doen waar ze zelf zin in hebben. :piew:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Tara schreef:
laeken schreef:Ik vind het een beetje suf allemaal. Je accepteert gewoon alles wat er gezegd wordt en gaat klakkeloos lesjes betalen daar terwijl zij alles anders lijken te zien... :19: Wat wil je hier nu mee bereiken?

Je kan je niet vinden in hoe ze een buitenlandse hond zien, je kan je niet vinden in hoe ze jou beoordelen en je manier van omgang afkeuren en ondanks dat ga je daar LESSEN volgen in hoe zij het zien. Omdat de tijden je goed uitkomen... :oohja: Schiet mij maar lek hoor. Je zet je kinderen toch ook niet op een gelovige school om vervolgens te zeggen dat ze niet naar leraren moeten luisteren en dat ze lekker moeten doen waar ze zelf zin in hebben. :piew:
Dat was één trainer hè, het is helemaal niet gezegd dat de andere trainers ook zo zijn. :wink:
Wat ze op het naastliggende veld zag bij een andere trainer stond haar wel aan.
Dus ze gaat het proberen.
Geen lesjes betalen maar één lesje.

Ik vind het best handig. :ok:
Als die school goed bereikbaar is en het blijkt bij deze andere trainer wel leuk te zijn, waarom dan niet? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
aletta
Actief
Mijn ras(sen): grote witte kees

Ongelezen bericht door aletta »

mooi zo en nu maar hopen op een leukere trainer (1 waarmee het wel klikt)
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

laeken schreef:Ik vind het een beetje suf allemaal. Je accepteert gewoon alles wat er gezegd wordt en gaat klakkeloos lesjes betalen daar terwijl zij alles anders lijken te zien... :19: Wat wil je hier nu mee bereiken?

:denken:
Sabi85
Zeer actief

Afgelopen weekend heb ik met Wilma meegedaan aan de beginnersgroep. De vaste trainer van die groep was er niet, dus we kregen les van.... dezelfde vrouw die de introductieles deed :LOL: .Ik wilde bijna wegrennen, maar ik ben toch maar gebleven.

De les ging over contact maken met je hond als deze gestressed is. Precies hetgene waar we problemen mee hebben met Wilma. Als ze een andere hond ziet aan de lijn krijgen we geen contact met haar. Ze gaf goede tips en ze zei het ook als ik iets goed deed :lol1:
In grote lijnen ben ik het wel eens met deze hondenschool, anders zou ik er zeker niet gaan trainen. Ik laat haar nu uit aan een leren riem ipv de flexi en laat haar naast me lopen. Ik probeer af en toe met haar te spelen met een flostouw, maar dit doet ze nog niet. Ik blijf lekker met haar met balletjes spelen en ik blijf haar knuffelen, ook als ze haar neus onder mijn hand duwt :tongue:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Misschien hebben je opmerkingen toch geholpen.
Wat een grap om juist haar als vervangende trainer te krijgen :mrgreen:

Je hebt kennelijk wat aan de training.
Fijn :ok:
Afbeelding
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Ik vind het ontzettend knap hoe je dit opgelost hebt moet ik zeggen. Hopelijk valt de vaste trainer niet tegen.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”