Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beginnende dementie en sterfte van een hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

beginnende dementie en sterfte van een hond

Ongelezen bericht door vania »

Ik heb ff geen idee waar te plaatsen, dus maar ff hier.
ff de schets van hoe de honden hier zitten/zaten.
Darko, Jänta en Kita leefde buiten. De dood van Darko heeft Zena niet echt mee gemaakt, maar was achteraf wel wat pieperig.
Guapa en Zena zaten 24/7 samen binnen.

Ik heb al ff het idee dat Zena dement begint te worden, wel op een leuke manier.
Zo vergeet ze soms precies dat ik eigenlijk al 5 minuten thuis was en is dan ineens weer enorm vrolijk als ze mij ziet :cheer:
Nu Guapa er niet meer is, gaat ze altijd even lopen zoeken als ik terug de kamer in kom of terug thuis kom.
Ook als ik haar buiten laat, gaat ze altijd even lopen zoeken.

Nu weet ik dat het nog maar heel kort geleden is dat Guapa weg viel, maar is er een mogelijkheid om het Zena toch iets gemakkelijker te maken, ondanks dat ik de indruk heb dat ze het wel weet, maar ook weer vergeet?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: beginnende dementie en sterfte van een hond

Ongelezen bericht door ranetje »

Ignatia (D6 dacht ik).
Dat is een heimweemiddel uit de homeopathie.
Dat kan helpen.

Zoekt ze lang?
Want als het maar even is en dan weer wordt vergeten heeft ze er niet zo veel last van.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gewoon lekker veel afleiding geven.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ranetje schreef:Ignatia (D6 dacht ik).
Dat is een heimweemiddel uit de homeopathie.
Dat kan helpen.

Zoekt ze lang?
Want als het maar even is en dan weer wordt vergeten heeft ze er niet zo veel last van.

Ze zoekt niet echt lang, wel een paar keer per dag, de ene keer is haar ff extra aandacht geven genoeg, maar soms gaat ze dan (als je stopt met aandacht geven) wel weer lopen piepen en zoeken, de andere keer is ze afgeleid en lijkt ze vergeten te zijn wat ze eigenlijk aan het doen was.

haar veel afleiding geven, vind ik wat moeilijk op de moment, Zena heeft een verrotte achterhand, dus extra gaan wandelen of zo kan niet, ze is gek op alles wat op eten lijkt, dus zoekspelletjes zou een optie zijn maar dan word ze moddervet, wat weer niet goed is voor haar achterhand, iets anders laten zoeken (speelgoed of zo) is ze niet echt een krak in en na ff zoeken heeft ze het wel weer gezien.
Ik merk wel dat ze toch de aandacht van Kita en Jänta veel meer opzoekt als anders, maar gezien beide dames loops zijn en Jänta nogal een kreng kan zijn naar Zena toe tijdens haar loopsheid is dat niet echt een optie. Met Kita zou eventueel wel gaan, maar dan gaat Zena over haar grens heen en kan ze savonds niet meer van de bank af :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”