Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Holy fatness
Moderator: moderatorteam
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: Holy fatness
Het lijkt bijna normaal te worden naja laat dat bijna er maar af 

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Het blijft triest, ze zouden er op gaan letten de afgelopen jaren.....nou dat blijkt 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Neenee, dat zie je verkeerd NannaNanna schreef:Het houdt dus gewoon niet op.
Nog steeds worden volgevreten Labradors geroemd en geprezen en op eerste plaatsen gezet...![]()
KLIK

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hier, ja.Lunatic schreef:Het blijft triest, ze zouden er op gaan letten de afgelopen jaren.....nou dat blijkt
Dat ze dat overal moeten doen is sinds een paar maanden en buiten dat, Engeland en AKC vallen daarbuiten.
Opletten is alleen binnen FCI-landen een regel.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
In Amerika is alles groterNanna schreef:Ik meende dat gewoon opletten of een hond niet een vet karikatuur van zichzelf is geworden iets is dat een normaal mens wel uit zichzelf kan. Maar nee, dat kan blijkbaar als als daar een regeltje voor is. En dan nog wordt dat vaak met voeten getreden.Marjoleine schreef:Hier, ja.Lunatic schreef:Het blijft triest, ze zouden er op gaan letten de afgelopen jaren.....nou dat blijkt
Dat ze dat overal moeten doen is sinds een paar maanden en buiten dat, Engeland en AKC vallen daarbuiten.
Opletten is alleen binnen FCI-landen een regel.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Mijn Bumper ziet er met bijna 8 hetzelfde uit als die honden van 100 jaar terug. Gaat nog met gemak 20km naast de fiets en heeft me beloofd dat ze minstens 40 wordt. Ik denk dat het ook veel aan de eigenaar ligt. Als je hond in conditie is ziet hij er meteen beter uit ondanks dat het een showmodel is.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ze staan alle 4 wel heel vertederend en lief naar hem te kijken. Misschien ook dat ze denken oh oh die gaat dood binnenkort aan een hartvezakking. 

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Actief
- Aantal honden: 3
Het blijft triest ! Met een hond die in werkconditie is word je hier in Nederland ook gewoon de ring uit gestuurd met een G , mijn meisje is voor een groot gedeelte uit de showlijn, maar ik ben 3x achter elkaar de ring uit gestuurd met het commentaar dat ze te slank is en kreeg bij een keurmeester zelfs de vraag of ik haar wel voerde.

Even voor de duidelijkheid dat ze niet broodmager is

- runninggirl
- Zeer actief
Zielig voor die honden vooral... Ik kwam laatst nog een jonge labrador tegen, nu al een rond tonnetje om de zien. En de baas maar trots zeggen dat ze nog wel wat dikker mag groeien. En natuurlijk afgeven op de labrador van iemand anders die veel te dun is en veel te lange poten heeft. 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Na hahaha omg.MBJ schreef:Het blijft triest ! Met een hond die in werkconditie is word je hier in Nederland ook gewoon de ring uit gestuurd met een G , mijn meisje is voor een groot gedeelte uit de showlijn, maar ik ben 3x achter elkaar de ring uit gestuurd met het commentaar dat ze te slank is en kreeg bij een keurmeester zelfs de vraag of ik haar wel voerde.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Het gaat hier wel om een veteraan, ik denk dat oudere labjes moeilijker op gewicht te houden zijn.
Maar inderdaad erg zwaar.
- dagmar88
- Zeer actief
Marie-Josée schreef:Het gaat hier wel om een veteraan, ik denk dat oudere labjes moeilijker op gewicht te houden zijn.
Hij is 8, geen 12, en al jaren moddervet.
http://www.belquest.com/trouble.html
- dagmar88
- Zeer actief
Judge's Critique: What a lovely stud dog, he certainly has it all, his beautiful head, excellent conformation, bone substance excellent coat and movement, all has he produced to his offsprings. I am in love!!!!

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
topic kan zo naar 'dier en leed' wat mij betreft. wat een varkentjes zeg... En het kan best anders, ze hoeven helemaal niet zo dik te zijn
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
En die foto is dus al van 4 jaar terug (2011), de hond was daar 4.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien willen ze het gebruiksdoel gaan veranderen naar vleeshonden. Fat for function.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die is wel langer bezig om dat bietenveld leeg te vreten dan 5 minuten of een uur.Cleva schreef:Maak er maar 5 minuten van.Nanna schreef: Dit obese vehikel houdt het in het bietenveld nog geen uur vol.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Domor schreef:En die foto is dus al van 4 jaar terug (2011), de hond was daar 4.
Ja, commentaar er bij is uit hetzelfde jaar

-
- Zeer actief

Doodzonde.
- samantha!
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Dit blijft toch een eeuwige discussie denk ik.
Mensen blijven ook gewoon nog steeds vet verwarren met bone
Een lab met mooi stevig bone kan ik best waarderen maar het moet wel een werkhond blijven en er moet geen overtollig vet opzitten.
die van mij kunnen enkel door als spareribs, maar volgens mij is dat wel gelijk duur vlees 
Mensen blijven ook gewoon nog steeds vet verwarren met bone

Een lab met mooi stevig bone kan ik best waarderen maar het moet wel een werkhond blijven en er moet geen overtollig vet opzitten.
sirene schreef:Misschien willen ze het gebruiksdoel gaan veranderen naar vleeshonden. Fat for function.

- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dit zal idd een eeuwige discussie blijven.
Ik snap gewoon echt niet dat mensen een ras zo willen verkloten, er zijn genoeg rassen! Iedereen kan toch zien dat die hond niet gezond is? Daar hoef je geen fci akc of wat dan ook voor te zijn.
Maar zolang mensen/fokkers blijven vertellen dat je hond bone krijgt door het voeren van macaroni zal dit nooit veranderen denk ik!
Ik ben iig super blij met mijn spareribs
hoe verzin je het Sam? 
Ik snap gewoon echt niet dat mensen een ras zo willen verkloten, er zijn genoeg rassen! Iedereen kan toch zien dat die hond niet gezond is? Daar hoef je geen fci akc of wat dan ook voor te zijn.
Maar zolang mensen/fokkers blijven vertellen dat je hond bone krijgt door het voeren van macaroni zal dit nooit veranderen denk ik!
Ik ben iig super blij met mijn spareribs

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- samantha!
- Zeer actief
Geen ideeLunatic schreef:Dit zal idd een eeuwige discussie blijven.
Ik ben iig super blij met mijn spareribshoe verzin je het Sam?

- Thomas
- Zeer actief
Binnen die macaroni heb je ook nog variaties wat bone betreft hè. Bruine bone bijvoorbeeld. Of sperziebone!

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind het ook verschrikkelijk om te zien. Slanke en atletische labradors zijn zo mooi om te zien!
Kan iemand een voorbeeld noemen van een lab met veel bone, die duidelijk slank en goed op gewicht is?
Ik kan er even geen voorstelling van maken, want als ik erop ga zoeken zie ik alleen honden die ik te dik vind.
Kan iemand een voorbeeld noemen van een lab met veel bone, die duidelijk slank en goed op gewicht is?
Ik kan er even geen voorstelling van maken, want als ik erop ga zoeken zie ik alleen honden die ik te dik vind.

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ach, je compenseert voor eventuele gewichtsproblemen gewoon door de hond niet op laminaat te laten opgroeien en geen trappen te laten lopen.

- samantha!
- Zeer actief
En vergeet niet dat ze niet mogen rennen en spelenAnne&Taar schreef:Ach, je compenseert voor eventuele gewichtsproblemen gewoon door de hond niet op laminaat te laten opgroeien en geen trappen te laten lopen.

Mijn honden hebben niet zoveel bone, iig minder dan de gemiddelde lab denk ik zo.
Over Fudge hoor ik steeds dat hij wel veel bone heeft en hij is inderdaad wel steviger gebouwd dan de fieldtrials hier.
Maar hij is nu ruim 6 maanden dus ik denk dat er nog niet zoveel over te zeggen valt.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik denk dat ik soms wat makkelijk praten heb.
Mijn honden hebben namelijk 0,0 neiging om dik te worden.
Wat en hoeveel ik ze ook voorschotel, het enige waar ik soms over na moet denken is: hebben ze wel genoeg?
Ze worden dus eerder te schraal dan te dik.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
samantha! schreef:
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik denk dat ik soms wat makkelijk praten heb.
Mijn honden hebben namelijk 0,0 neiging om dik te worden.
Wat en hoeveel ik ze ook voorschotel, het enige waar ik soms over na moet denken is: hebben ze wel genoeg?
Ze worden dus eerder te schraal dan te dik.
Ik denk dat jouw heren ook wat meer beweging krijgen dan de meeste labradors in Nederland

-
- Actief
Holy fatness
Ik heb een labrador uit een 100% Engelse showlijn, die is geen gram te dik en mooi gespierd. Hij heeft veel bone. Zal eens proberen een nieuwe sta foto van hem te maken. Hij weegt 38,5kg. Dit is hem vandaag naast mijn andere labrador reu die weegt 32kg, maar heeft ook duidelijk veel minder bone.

En dit is hem naast mijn teef, zij weegt maar 26kg en heeft beetje weinig bone

Ik wandel en fiets veel met ze en ze worden allemaal getraind

En dit is hem naast mijn teef, zij weegt maar 26kg en heeft beetje weinig bone

Ik wandel en fiets veel met ze en ze worden allemaal getraind

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik vind eigenlijk dat Macho van Sam wel veel bone heeft. En die is echt geen gram te zwaar. Wel gewoon heel erg grof gebouwd, met een ontzettend zware kop.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik snap echt niet waarom die honden zo dik moeten zijn, nooit gesnapt ook niet trouwens.
De macaroni en bone discussie is op het LF ook weleens gevoerd, was een leuk topic
De keurmeesters moeten zich doodschamen om een slanke lab zo de ring uit te sturen, te triest is het, bah! Zal eens kijken of ik een stafoto van Sam heb, hij heeft ook veel bone. En als je wat minder kunt lopen zoals hier kun je ook wat minder voeren, is niet direct hogere wiskunde
Macho is inderdaad een mooi voorbeeld
De macaroni en bone discussie is op het LF ook weleens gevoerd, was een leuk topic

De keurmeesters moeten zich doodschamen om een slanke lab zo de ring uit te sturen, te triest is het, bah! Zal eens kijken of ik een stafoto van Sam heb, hij heeft ook veel bone. En als je wat minder kunt lopen zoals hier kun je ook wat minder voeren, is niet direct hogere wiskunde

Macho is inderdaad een mooi voorbeeld