Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
anti-trektuig
Moderator: moderatorteam
-
billy20
- Actief
- Aantal honden: 2
anti-trektuig
Wij zijn al een hele tijd bezig om onze hond het trekken aan de lijn af te leren en dat gaat de goede kant op. Echter in sommige situaties lukt het niet om hier op te trainen, bijvoorbeeld als ik met meerdere honden loop of in een drukke situatie. Nu wil ik in deze uitzonderingssituaties gebruik maken van een anti-trektuig of zoiets. Wie kan mij adviseren wat het beste tuig is of wat ik juist niet moet aanschaffen.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: anti-trektuig
Ik vind een U-lead een goede anti trek tuig die snel resultaat geeft, maar je moet wel weten hoe je er mee om moet gaan 

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
gewoon oefenen en en geduldig zijn met ''naast'' je te lopen, dan heb je al die onzin niet nodig.
Iedere hond kan leren normaal naast je te lopen, tenzij je faalt als baasje, en de hond jou uitlaat i.p.v andersom
Iedere hond kan leren normaal naast je te lopen, tenzij je faalt als baasje, en de hond jou uitlaat i.p.v andersom
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Mijn ouders hebben voor Nikki een "easy walk". Met name omdat mijn moeder nog wel eens niet zo stabiel op der voeten staat, nadat ze haar voet gebroken heeft had. Nikki gedraagt zich eigenlijk prima, maar kan nog wel eens onstuimig op mensen en honden reageren. Mijn moeder heeft dan gewoon de stabiliteit niet om dat goed tegen te gaan. Als een soort fail-safe gebruiken we dus een easy walk tuigje. Nikki trekt sindsdien eigenlijk helemaal niet meer. Zelfs in een onstuimige bui, zodra ze merkt dat ze op het einde van de lijn zit, houdt ze in. Persoonlijk vind ik het hele vriendelijke manier van een anti trek tuig. Doordat je de riem voor bevestigd, trekt het tuig scheef/trekt de hond zichzelf om als hij in de lijn gaat hangen. Doordat dat niet lekker zit, zal de hond minder/niet trekken. Daarnaast doordat het echt vast zit aan het tuig, maar ze dus niet vol in dat tuig kunnen gaan hangen, kunnen ze dus op geen enkele manier echt kracht in het tuigje gooien.
Daarnaast zit het als een gewoon normaal tuigje, als de lijn gewoon los hangt.
Daarnaast zit het als een gewoon normaal tuigje, als de lijn gewoon los hangt.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik gebruik, nu ik een nekhernia blijk te hebben
, de ulead en een soort gelijk op maat gemaakt tuig!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier werkte de u-lead maar heel matig bij Kay, in de zin van dat hij minder kracht kon zetten (wat voor mij voldoende was). Voor mij was het ook even ter overbrugging. Kay heeft hem eigenlijk maar heel weinig gedragen.
Norah trekt er gewoon doorheen. En draait op 1 of andere wonderlijke wijze tegen de druk in. Ja dat ze een rare hond is weet ik wel.
Met enkele cursisten wel wat betere resultaten geboekt btw
Ik kan me voorstellen dat je het in sommige situaties wil gebruiken. Echter laat je bij elk tuig voorlichten door iemand die echt weet waar hij het over heeft, want je kan er gemakkelijk verkeerd mee omgaan en dat is niet geheel zonder consequenties. Voor elk corrigerend middel geld dat je hem met het middel gebruikt wat niet corrigerend is en dat je het alleen hanteert als het op normale manier dan niet lukt. Dat maakt het lopen met een corrigerend middel met meerdere honden nog niet zo eenvoudig. Daarnaast schuilt het probleem dat je het te gemakkelijk gaat inzetten, waardoor afhankelijkheid van het middel ontstaat en de hond dus in feite nog steeds niets geleerd wordt. Juist het oefenen blijft belangrijk en dat wordt snel vergeten omdat men het middel het werk laat doen.
Norah trekt er gewoon doorheen. En draait op 1 of andere wonderlijke wijze tegen de druk in. Ja dat ze een rare hond is weet ik wel.
Ik kan me voorstellen dat je het in sommige situaties wil gebruiken. Echter laat je bij elk tuig voorlichten door iemand die echt weet waar hij het over heeft, want je kan er gemakkelijk verkeerd mee omgaan en dat is niet geheel zonder consequenties. Voor elk corrigerend middel geld dat je hem met het middel gebruikt wat niet corrigerend is en dat je het alleen hanteert als het op normale manier dan niet lukt. Dat maakt het lopen met een corrigerend middel met meerdere honden nog niet zo eenvoudig. Daarnaast schuilt het probleem dat je het te gemakkelijk gaat inzetten, waardoor afhankelijkheid van het middel ontstaat en de hond dus in feite nog steeds niets geleerd wordt. Juist het oefenen blijft belangrijk en dat wordt snel vergeten omdat men het middel het werk laat doen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
gyanty schreef:Hier werkte de u-lead maar heel matig bij Kay, in de zin van dat hij minder kracht kon zetten (wat voor mij voldoende was). Voor mij was het ook even ter overbrugging. Kay heeft hem eigenlijk maar heel weinig gedragen.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Deze schijnt ook heel fijn te zijn. http://www.fokkersplaza.com/a-37100470/ ... rektuig-s/
- Shiloh86
- Zeer actief
Dat is een beetje hetzelfde principe als die Easy walk waar ik het over had inderdaad.Shima schreef:Deze schijnt ook heel fijn te zijn. http://www.fokkersplaza.com/a-37100470/ ... rektuig-s/

-
billy20
- Actief
De u-lead en easy walker ken ik eigenlijk niet dus zal er een naar kijken. Zijn die ook gewoon bij de dierenwinkel of bij de Welkoop ofzo te koop of alleen online?

- Shiloh86
- Zeer actief
- Gimmick
- Zeer actief
Hier in het begin ook de u lead gebruikt.
Prima hulp middel vond ik het na verloop van tijd had ik m niet meer nodig en loopt ze nu zonder
Prima hulp middel vond ik het na verloop van tijd had ik m niet meer nodig en loopt ze nu zonder
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
billy20
- Actief
Ben vandaag bij de dierenwinkel geweest. Ik kwam eigenlijk voor een u-lead maar die hadden ze niet. Ze hadden wel een easy walker en ik zag vanaf het plaatje geen verschil met de u-lead. Weet iemand het verschil tussen beide?

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Hier verkopen ze een U-Lead;
http://www.hondenspul.nl/N_frame.html?h ... t_171.html
http://www.hondenspul.nl/N_frame.html?h ... t_171.html

- Shiloh86
- Zeer actief
Zo te zien is er geen verschil. Beide tuigjes zitten op dezelfde manier om en op dezelfde plek vast aan de riem.

-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Bij de Easy Walk zit er een extra stukje tussen waaraan de ring op de borst zit. Dit werkt als een soort halfcheck, hij valt los als er geen druk op staat. Zo te zien zit dat bij de U-lead niet. Ik ken alleen de Easy Walk. Mijn honden vinden het niet prettig zitten, maar het werkt wel super. Ik heb het gebruikt toen ik met mijn hernia geen schokken op mijn rug kon gebruiken.
http://www.bol.com/nl/p/petsafe-opvoedi ... 0031411572
http://www.bol.com/nl/p/petsafe-opvoedi ... 0031411572
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Die lijkt er inderdaad veel op. De MaZter heeft een handgreep op de rug, vind ik persoonlijk ook wel handig. Zo te zien heeft de Easy walk die niet?Shiloh86 schreef:Dat is een beetje hetzelfde principe als die Easy walk waar ik het over had inderdaad.Shima schreef:Deze schijnt ook heel fijn te zijn. http://www.fokkersplaza.com/a-37100470/ ... rektuig-s/
- Shiloh86
- Zeer actief
Klopt die zit op de easy walker niet. Zo'n handvat ziet er inderdaad toch ook wel handig uit. Als je hem dan voor nood moet vastgrijpen, trek je niet aan de riem dat tuig scheef terwijl hij dat niet verdient heeft, maar heb je hem gewoon stabiel vast. Slim.