Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blaffen, iemand ervaring met ultrasone geluid?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tieme98
Vaste gebruiker

blaffen, iemand ervaring met ultrasone geluid?

Ongelezen bericht door tieme98 »

mijn hond reageerd op elk geluidje wat hij buiten hoort. prettig dat hij zo waaks is maar niet prettig als hij op alles reageerd...
ik woon aan een doorgaande weg in een appartement dus als de buurvrouw naar haar deur loopt of kinderen buiten pratend naar school lopen dan gaat hij al tekeer.
als ik thuis ben dan corrigeer ik hem uiteraard en dan is het ook klaar.
maar ik ben natuurlijk ook wel eens een paar uur weg en dan gaat meneer dus gewoon door met blaffen. hij kan prima alleen zijn, dat is het probleem niet. hij reageerd gewoon op alles.
hij heeft hiervoor een blafband met schokjes. 1 die reageerd op trillingen van zn keel. (dus niet 1 die puur op geluid reageerd).
soms werkt die maar vaak ook niet. dan blaft hij er gewoon doorheen. hij kan deze ook niet te vaak om, hij krijgt drukplekken en wondjes van de 2 pinnentjes.

nu zoek ik dus een andere oplossing. die moet echt snel komen, ik krijg last met de buren en ik vind het niet prettig dat hij zoveel zit te blaffen en overlast bezorgt.
iemand ervaring met zo'n kastje met últrasone piep? helpt dat?

ohja, gordijnen zijn al dicht dus hij kan niet naar buiten kijken, radio staat aan.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: blaffen, iemand ervaring met ultrasone geluid?

Ongelezen bericht door Miranda »

Ben je serieus? :oeps:

Je hond heeft verlatingsangst en jij straft dat af?
Een bange hond corrigeren werkt averechts. Het wordt - zoals je inmiddels hebt gemerkt - alleen maar erger, en niet beter.

Ik zou beginnen met oppas zoeken als je weg bent (familie/vrienden/dagopvang) en daarnaast heel langzaam aan gaan beginnen met het alleen zijn opbouwen. Als dat nog gaat lukken, het gedrag is er inmiddels natuurlijk stevig in gecorrigeerd :oeps:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Inderdaad een goede oppas regelen of je hond naar een goede dagopvang. En dan heel rustig trainen
Voor zulke dingen bestaat er geen "quick-fix" en zoals je zelf al hebt ervaren doet het je hond alleen maar kwaad en geen goed dit soort oplossingen zoals schokbanden... :(
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ongelofelijk ! zou de hond naar een dagopvang doen of oppas aan huis als je weg moet
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Dat wordt oefenen, oefenen, oefenen. Oefenen met minder reactief worden op geluiden. Oefenen met alleen blijven. Oefenen met geblaf inperken. Of zorgen dat je hond nooit alleen hoeft te zijn (oppas, meenemen, opvang, eventueel herplaatsen als je je hond niet kunt geven wat die nodig heeft)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb hetzelfde met Mika, ik heb de tip gekregen om het alleen zijn weer op te bouwen zoals bij een pup. Eerst dacht ik ook dat het uit waaksigheid kwam, dat was dus niet (altijd) zo. Ik ben weer begonnen met een paar minuten alleen met een lekkere kluif en dat zo steeds een beetje opbouwen. Dat kan alleen als je hond nog eten wilt aannenem als je weg bent. En niet meer alleen laten totdat hij het kan.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Gollum schreef:Eerst dacht ik ook dat het uit waaksigheid kwam, dat was dus niet (altijd) zo.
Als een hond op alle geluiden aanslaat is dat bijna nooit waaksheid. Dan heb je te maken met onzekerheid of (veel te) hoge spanning.
And few will ever climb
Gollum
Zeer actief

Miranda schreef:
Gollum schreef:Eerst dacht ik ook dat het uit waaksigheid kwam, dat was dus niet (altijd) zo.
Als een hond op alle geluiden aanslaat is dat bijna nooit waaksheid. Dan heb je te maken met onzekerheid of (veel te) hoge spanning.
Ja dat moest ik nog leren, ik ben een hond gewend met te lage spanning :mrgreen:
tieme98
Vaste gebruiker

en meteen komen de vooroordelen weer.....

hij heeft absoluut geen verlatingsangst. zoals ik in het eerste berichtje al schreef, hij reageert ook op geluiden als ik gewoon in de kamer zit. ik corrigeer hem dan en dan stopt het geblaf. corrigeer ik hem niet, dan gaat hij ook door met blaffen. ook als ik er naast zit. hij ligt rustig te slapen, hoort een geluid en springt blaffend op. en niet eens altijd. er zijn ook tijden dat hij amper reageerd.
hij kan prima alleen thuis blijven. het is dus niet zo dat hij uren achter elkaar zit te blaffen om niks of op een geluid. hij gaat alleen af en toe iets te lang door. daarnaast is hij trouwens ook geen uren achter elkaar alleen.
blaffen is ook niet dagelijks.

hij is NIET gespannen. hij is super rustig. er is al eens een gedragsdeskundige bij geweest (voor wat anders en heb dit probleem toen besproken)en die vertelde dat het waaksheid was en dat hij absoluut geen verlatingsangst heeft. geloof me maar, deze hond is helemaal door gelicht door een aantal gedragsdeskundigen alleen dit probleem is erin gebleven.
hij heeft voor het bijtincident nog 2 weken intern gezeten bij martin gaus, ook daar gaven ze aan dat hij waaks was. absoluut niet gestrest, gespannen, onzeker of whatever.

deze hond is 9 jaar oud, en kan NIET met een uitlaatservice mee of in een pension. hij is niet te vertrouwen bij andere honden en bij vreemden. de enige die er mee lopen ben ik of mijn vader.
hij kan om deze reden dus ook niet naar familie. (waar hij trouwens exact hetzelfde doet. op geluiden reageren. en ze zijn zelf ook weg van huis ). verder word hij vanwege medische reden niet geeent dus wat dat betreft kan hij ook met geen enkele uitlaatservice mee of in pension.
hij word ook niet ergens anders onder gebracht, vanwege zn verleden met bijt-incidenten en zn gezondheid. niemand wil een hond die niet te vertrouwen is en die dure medicatie en voeding nodig hebt hoor...
deze hond blijft hier tot zn dood.
Annabel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie x Friese stabij en Border collie x border terrier

Ongelezen bericht door Annabel »

Als je wilt dat hij niet meer op elke geluidje waaks is, dan een andere taak geven. Zo te horen moet hij vooral iedereen beschermen en neemt hij dat ook als zijn taak voor de 200%. Ik denk alsnog ook naar zijn andere 'problemen' dat hij onzeker is, diep van binnen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

@tieme98
Jij schrijft dat hij niet te vertrouwen is bij andere honden en met vreemden.
In je andere topic vertelde je over zijn medische probleem.

Als een hond niet lekker in zijn vel zit heeft hij doorgaans een kort lontje.
Dat kan mede de oorzaak zijn van het vele blaffen.

Eigenlijk vind ik het een nare gedachte dat hij een antiblafband om heeft terwijl hij eigenlijk ook ziek is. :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

ranetje schreef:Eigenlijk vind ik het een nare gedachte dat hij een antiblafband om heeft terwijl hij eigenlijk ook ziek is. :?
Haal dat eigenlijk maar weg. Zeker als ik ook nog lees dat de hond er wonden door oploopt. En dat hij er doorheen blaft.
Ik vind het krankzinnig en grenzen aan mishandeling (en ik ben echt niet tegen een oordeelkundig gebruik van een TT), maar ik lees dat TS het allemaal erg goed weet, dus dat wij met onze vooroordelen niks mogen zeggen.
Bij deze: Dag hoor :zwaai
tieme98 schreef:hij heeft hiervoor een blafband met schokjes. 1 die reageerd op trillingen van zn keel. (dus niet 1 die puur op geluid reageerd).
soms werkt die maar vaak ook niet. dan blaft hij er gewoon doorheen. hij kan deze ook niet te vaak om, hij krijgt drukplekken en wondjes van de 2 pinnentjes.
Oh nee, het zijn schokJES. En wondJES.
Dat maakt het al véél minder erg voor de hond.
And few will ever climb
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

tieme98 schreef:dan blaft hij er gewoon doorheen. hij kan deze ook niet te vaak om, hij krijgt drukplekken en wondjes van de 2 pinnentjes.
Ik snap dat je het blaffen irritant vindt, ik zou me ook groen en geel ergeren als ik zo'n herrieschopper in huis had....maar gaan je alarmbellen niet rinkelen als je dit van jezelf terugleest? Dat je hond, waar je neem ik aan van houd, drukplekken krijgt en verwondingen oploopt van zo'n apparaat? M'n hart zou breken.

Zoals al eerder geopperd is, zou je je hond een taak moeten geven. Iets waar hij 100% zijn ei in kwijt kan. Ik weet niets van de medische achtergrond van je hond en eerlijk gezegd geen zin om het op te gaan zoeken, maar geef 'm wat te doen. Gegarandeerd dat hij dan binnenshuis minder de neiging heeft om dingen te regelen en organiseren.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

:(:
Gollum
Zeer actief

tieme98 schreef:en meteen komen de vooroordelen weer.....

hij heeft absoluut geen verlatingsangst. zoals ik in het eerste berichtje al schreef, hij reageert ook op geluiden als ik gewoon in de kamer zit. ik corrigeer hem dan en dan stopt het geblaf. corrigeer ik hem niet, dan gaat hij ook door met blaffen. ook als ik er naast zit. hij ligt rustig te slapen, hoort een geluid en springt blaffend op. en niet eens altijd. er zijn ook tijden dat hij amper reageerd.
hij kan prima alleen thuis blijven. het is dus niet zo dat hij uren achter elkaar zit te blaffen om niks of op een geluid. hij gaat alleen af en toe iets te lang door. daarnaast is hij trouwens ook geen uren achter elkaar alleen.
blaffen is ook niet dagelijks.

hij is NIET gespannen. hij is super rustig. er is al eens een gedragsdeskundige bij geweest (voor wat anders en heb dit probleem toen besproken)en die vertelde dat het waaksheid was en dat hij absoluut geen verlatingsangst heeft. geloof me maar, deze hond is helemaal door gelicht door een aantal gedragsdeskundigen alleen dit probleem is erin gebleven.
hij heeft voor het bijtincident nog 2 weken intern gezeten bij martin gaus, ook daar gaven ze aan dat hij waaks was. absoluut niet gestrest, gespannen, onzeker of whatever.

deze hond is 9 jaar oud, en kan NIET met een uitlaatservice mee of in een pension. hij is niet te vertrouwen bij andere honden en bij vreemden. de enige die er mee lopen ben ik of mijn vader.
hij kan om deze reden dus ook niet naar familie. (waar hij trouwens exact hetzelfde doet. op geluiden reageren. en ze zijn zelf ook weg van huis ). verder word hij vanwege medische reden niet geeent dus wat dat betreft kan hij ook met geen enkele uitlaatservice mee of in pension.
hij word ook niet ergens anders onder gebracht, vanwege zn verleden met bijt-incidenten en zn gezondheid. niemand wil een hond die niet te vertrouwen is en die dure medicatie en voeding nodig hebt hoor...
deze hond blijft hier tot zn dood.
Tja mijn Mika reageert ook gewoon op geluiden als ik in de kamer zit en stopt ook bij correctie, geruststelling/ beloning. Wanneer ze zonder mij is kan ik die dingen niet doen en kan waaksheid snel omslaan in paniek. Ze moet blijkbaar iets te doen hebben waarbij ze zo afgeleid is dat ze niet meer aan mij of geluiden denkt. Gelukkig is dat heel lekker stinkend voer.
Heb je het gedrag wel eens gefilmd wanneer er niemand bij is?
Het klinkt wel als een hond waarbij weinig mogelijkheden zijn..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als jij zegt dat t geen verlatingsangst is zou ik es beginnen met opvoeden. Ik heb honden die waken en goed ook... maar alleen als t echt nodig is. De buren sprinten hun bed uit als mijn hond(en) 's nachts blaffen want dan is er ook iets.
Ik zou maar ver weg blijven van elektronische hulpmiddelen die moeten alleen gebruikt worden door mensen die weten hoe ermee te werken.
En nee ik ben ook niet tegen een tt. Maar wel dmv goed en deskundig gebruik.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tieme98
Vaste gebruiker

ranetje schreef:@tieme98
Jij schrijft dat hij niet te vertrouwen is bij andere honden en met vreemden.
In je andere topic vertelde je over zijn medische probleem.

Als een hond niet lekker in zijn vel zit heeft hij doorgaans een kort lontje.
Dat kan mede de oorzaak zijn van het vele blaffen.

Eigenlijk vind ik het een nare gedachte dat hij een antiblafband om heeft terwijl hij eigenlijk ook ziek is. :?
Dat niet met andere honden samen kunnen en het blaffen heeft hij al vanaf het begin. Al ver van voor hij ziek was. Heeft niks met zn ziekte te maken.

Hij is verder vrolijk en datgeen waar ik een tijdje terug een topic over opende, is opgelost. Daar krijgt hij nu speciaal voer voer. Hij is volledig opgeknapt. Daarnaast alleen epi wat chronisch is en daar krijgt hij medicatie voor.

En die blafband heeft hij al tijden niet meer om. Omdat hij er doorheen blafte en ik drukplekjes vond. Hij is toen af gegaan en af gebleven.
tieme98
Vaste gebruiker

Miranda schreef:
ranetje schreef:Eigenlijk vind ik het een nare gedachte dat hij een antiblafband om heeft terwijl hij eigenlijk ook ziek is. :?
Haal dat eigenlijk maar weg. Zeker als ik ook nog lees dat de hond er wonden door oploopt. En dat hij er doorheen blaft.
Ik vind het krankzinnig en grenzen aan mishandeling (en ik ben echt niet tegen een oordeelkundig gebruik van een TT), maar ik lees dat TS het allemaal erg goed weet, dus dat wij met onze vooroordelen niks mogen zeggen.
Bij deze: Dag hoor :zwaai
tieme98 schreef:hij heeft hiervoor een blafband met schokjes. 1 die reageerd op trillingen van zn keel. (dus niet 1 die puur op geluid reageerd).
Oh nee, het zijn schokJES. En wondJES.
Dat maakt het al véél minder erg voor de hond.
Misschien moet jij eens kritisch kijken naar hoe je zelf antwoord. Je doet het namelijk voor alsof je exact weet hoe het er hieraan toe gaat. Sorry, dat weet je niet. weet niet alles beter, ik zeg je hoe het ervoor staat. IK weet hoe mijn hond in elkaar zit, jij niet. Ik heb al veel met deze hond mee gemaakt, het is een hond met gedragsproblemen en hiermee heb ik al van een paar gedragsdeskundigen hulp gehad. Problemen zijn voor 80% verminderd, behalve het blaffen.
Op advies van hun ook de anti blafband. Alles is al geprobeerd. En klets alsjeblieft niet over stroom. Heb je het zelf wel eens gevoeld? Blijbaar niet. Je doet net alsof er 220 volt op staat zeg. Deze band kan je instellen en hij staat op de allerlaagste stand. Een lichte prikkelingl meer niet. Hoger kan hij wel maar wil ik niet.
Hij is NIET ziek. Ja, hij heeft epi en een zware voedselallergie maar dat is allemaal onder controle en hier heeft hij verder geen last van zolang hij zn medicatie en speciale voer krijgt. Toen hij ziek was, dus toen ik vorige topic in medische opende, toen had hij die band niet om.
Toen hij hem wel om had had hij vrij snel wondjes en de band is sindsdien ook af. Nog 1x om gehad maar na eenkorte tijd kreeg hij al weer geirriteerde plekjes. Volgens de da heeft hij door de medicatie een dunne en gevoelerige huid gekregen.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Je hebt na je eerste topic nog een aantal dingen aangevuld. Bijvoorbeeld dat de blafband al heel lang geleden is.
Opzich wel handig om te weten, haha. Als je nog meer aanvullingen hebt zou ik die eerst even aangeven ;)
Afbeelding
Lemuria

Ja maar in je openingspost lijkt het of je het ding met vlagen nog steeds gebruikt. Pas net zeg je dat het ding een poos terug af is gegaan en niet meer omgedaan is;
soms werkt die maar vaak ook niet. dan blaft hij er gewoon doorheen. hij kan deze ook niet te vaak om
Dan kun je anderen niet kwalijk nemen dat ze denken dat je dat bedoelt. Je had er beter nog achter kunnen zetten "Maar aangezien het geen effect heeft, heb ik het onding aan de kant gegooid en niet meer naar omgekeken."

Plus, de wondjes van zo'n kreng kunnen niet mis zijn:

Afbeelding

Vandaar dat er hier wordt gereageerd met vraagtekens en zorgen. Je vraagt een oplossing, dit is het hondenforum...je krijgt gewoon ongezouten meningen en adviezen. Jouw beslissing of je je stekels opzet of er iets mee doet.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

De wondjes kunnen ook veroorzaakt worden door een nikkel allergie vanwege die pinnetjes. Een van mijn honden had daar ook last van. Nadat ik de halsband door een tuigje vervangen had was het leed snel geleden.

Overmatig blaffen blijft voor veel honden moeilijk af te leren. Heb je als een halsband geprobeerd waar een vleugje citroengeur bij vrij komt als je hond blaft?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lemuria

Dat is symptoombestrijding. Die hond blaft waarschijnlijk omdat-ie iets moet/uit gewoonte, niet omdat-ie er zo gelukkig van wordt en het zijn ultieme levensdoel is om herrie te maken.
tieme98
Vaste gebruiker

Gollum schreef: Tja mijn Mika reageert ook gewoon op geluiden als ik in de kamer zit en stopt ook bij correctie, geruststelling/ beloning. Wanneer ze zonder mij is kan ik die dingen niet doen en kan waaksheid snel omslaan in paniek. Ze moet blijkbaar iets te doen hebben waarbij ze zo afgeleid is dat ze niet meer aan mij of geluiden denkt. Gelukkig is dat heel lekker stinkend voer.
Yep, is ook gefilmd door de gedragsdeskundige. Hij lag eigenlijk alleen maar te slapen of was met zn kong bezig. Zodra hij een geluidje hoorde, sprong hij op en begon te grommen en te blaffen. Totaal geen tekenen van stress. Gaat daarna ook rustig liggen maar blafte wel vrij lang door. Er is al van alles mee geprobeerd. Geestelijk moe maken voordat je weg gaat, lichamelijk, beiden, nog een tijdje anti-stress medicatie gehad icm training om evt stress uit te sluiten. Alleen zijn opbouwen vanaf het begin om evt verlatingsangst uit te sluitdn, Niks hielp. Het is inderdaad een hond met weinig mogelijkheden. Dat hebben een aantal gedragsdeskundige inderdaad ook toegegeven. Een paar hebben het toen ook opgeven. Alleen bij martin gaus hebben ze de problemen er grotendeels uit gekregen maar ook daar gaven ze aan dat dit echt een hond was waar je echt alle mogelijkheden uit de kast moet trekken om een oplossing te vinden wat bij hem werkt. Daar zagen ze ook dat het juist geen gestreste hond was en over beschermend naar mij toe. En dat is ook de oorzaak van het waakse gedoe. Geen hond waar je de standaard oplossingen op kan gebruiken.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

malinois schreef:Als jij zegt dat t geen verlatingsangst is zou ik es beginnen met opvoeden. Ik heb honden die waken en goed ook... maar alleen als t echt nodig is. De buren sprinten hun bed uit als mijn hond(en) 's nachts blaffen want dan is er ook iets.
Ik zou maar ver weg blijven van elektronische hulpmiddelen die moeten alleen gebruikt worden door mensen die weten hoe ermee te werken.
En nee ik ben ook niet tegen een tt. Maar wel dmv goed en deskundig gebruik.
Wat is dan precies een deskundige: een onderzoeker die op universitair niveau het effect van de stroomband op het welzijn van de hond heeft onderzocht of iemand met zo veel overredingskracht, dat ie z'n schoonmoeder nog kan verkopen?
tieme98
Vaste gebruiker

Thomas schreef:Je hebt na je eerste topic nog een aantal dingen aangevuld. Bijvoorbeeld dat de blafband al heel lang geleden is.
Opzich wel handig om te weten, haha. Als je nog meer aanvullingen hebt zou ik die eerst even aangeven ;)
Ja, niet handig maar er is al zoveel met die hond gebeurd en aan de hand geweest, ik weet het zelf onderhand al niet meer wat we allemaal al geprobeerd hebben. En achteraf denk je:" he, dat is er ook nog geprobeerd, dat ben ik vergeten te vermelden in mn verhaal". En dat van de band staat er inderdaad een beetje vreemd. Maar goed, probeer maar eens een duidelijk verhaal te typen met 2 kids die de aandacht opeisen :-)
Gollum
Zeer actief

tieme98 schreef:
Gollum schreef: Tja mijn Mika reageert ook gewoon op geluiden als ik in de kamer zit en stopt ook bij correctie, geruststelling/ beloning. Wanneer ze zonder mij is kan ik die dingen niet doen en kan waaksheid snel omslaan in paniek. Ze moet blijkbaar iets te doen hebben waarbij ze zo afgeleid is dat ze niet meer aan mij of geluiden denkt. Gelukkig is dat heel lekker stinkend voer.
Yep, is ook gefilmd door de gedragsdeskundige. Hij lag eigenlijk alleen maar te slapen of was met zn kong bezig. Zodra hij een geluidje hoorde, sprong hij op en begon te grommen en te blaffen. Totaal geen tekenen van stress. Gaat daarna ook rustig liggen maar blafte wel vrij lang door. Er is al van alles mee geprobeerd. Geestelijk moe maken voordat je weg gaat, lichamelijk, beiden, nog een tijdje anti-stress medicatie gehad icm training om evt stress uit te sluiten. Alleen zijn opbouwen vanaf het begin om evt verlatingsangst uit te sluitdn, Niks hielp. Het is inderdaad een hond met weinig mogelijkheden. Dat hebben een aantal gedragsdeskundige inderdaad ook toegegeven. Een paar hebben het toen ook opgeven. Alleen bij martin gaus hebben ze de problemen er grotendeels uit gekregen maar ook daar gaven ze aan dat dit echt een hond was waar je echt alle mogelijkheden uit de kast moet trekken om een oplossing te vinden wat bij hem werkt. Daar zagen ze ook dat het juist geen gestreste hond was en over beschermend naar mij toe. En dat is ook de oorzaak van het waakse gedoe. Geen hond waar je de standaard oplossingen op kan gebruiken.
Tja advies op een hondenforum lijkt me dan ook een beetje mosterd na de maaltijd. Is de hond dan wel op zijn plek vraag ik me dan af..
tieme98
Vaste gebruiker

Lemuria schreef:
tieme98 schreef:
Zoals al eerder geopperd is, zou je je hond een taak moeten geven. Iets waar hij 100% zijn ei in kwijt kan. Ik weet niets van de medische achtergrond van je hond en eerlijk gezegd geen zin om het op te gaan zoeken, maar geef 'm wat te doen. Gegarandeerd dat hij dan binnenshuis minder de neiging heeft om dingen te regelen en organiseren.
Hij heeft een kong en een voerbal waar hij zeer druk mee bezig is. Zo'n puzzel vind hij ook helemaal geweldig om te doen. Maar verder is het lastig om hem iets te doen te geven. Iig iets met voer is lastig ivm zn epi. Meg een kluif kan hij uren zoet zijn maar die mag hij helaas niet meer. Daar krijgt hij gegarandeerd flinke last van. Al het voer en tractaties moet eerst voor "behandeld" zijn met medicijnen. Iets met granen of veel vet gaat al helemaal verkeerd. Erg lastig...
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je zegt dat hij te beschermend is naar jou toe. Dan is het hoog tijd om
1.) Kritisch naar je eigen uitstraling te kijken (je straalt blijkbaar een bepaalde kwetsbaarheid uit)
2.) Je hond duidelijk te maken dat jij alles regelt en onder controle hebt, ook zonder zijn hulp
3.) Je hond een afgebakende taak te geven waarin hij korte tijd mag toegeven aan die drang tot waaksheid/blaffen
In de tussentijd moet je hem niet alleen laten, omdat hij dan niet leert dat dat nieuwe gedrag/de nieuwe onderlinge verhoudingen altijd gelden
tieme98
Vaste gebruiker

Gollum schreef:
Tja advies op een hondenforum lijkt me dan ook een beetje mosterd na de maaltijd. Is de hond dan wel op zijn plek vraag ik me dan af..
Volgens de gedragsdeskundige van martin gaus is hij hier prima op zn plek. Ik weet verder exact hoe ik met hem om moet gaan en tot hoever je bij hem kan gaan. Dat hij niets van vreemden en andere honden moet hebben dat neem ik voor lief. Dat weet ik en ik zorg er dus ook voor dat we niet in dat soort situaties komen. Om te voorkomen dat hij inderdaad denkt dst hij dingrn voor mij moet op te lossen. Zoals ik al zei, de gedragsproblemen zijn veel groter geweest en na martin gaus kreeg ik een totaal andere hond terug. Op dit blaffen na dan. En blaffen vind ik geen reden om een hond bij een ander te dumpen. Maar zoals ik al schreef, dat kan niet en gaat ook niet gebeuren. Voor mij en de kinderen is hij super lief, ook voor mensen die hij kent. Het is alleen dat geblaf
tieme98
Vaste gebruiker

Fotogravinnetje schreef:Je zegt dat hij te beschermend is naar jou toe. Dan is het hoog tijd om
1.) Kritisch naar je eigen uitstraling te kijken (je straalt blijkbaar een bepaalde kwetsbaarheid uit)
2.) Je hond duidelijk te maken dat jij alles regelt en onder controle hebt, ook zonder zijn hulp
3.) Je hond een afgebakende taak te geven waarin hij korte tijd mag toegeven aan die drang tot waaksheid/blaffen
In de tussentijd moet je hem niet alleen laten, omdat hij dan niet leert dat dat nieuwe gedrag/de nieuwe onderlinge verhoudingen altijd gelden
Het stomme is dat het beschermende er buiten wel helemaal uit is. Bij martin gaus kwam eruit dat hij overbeschermd naar mij toe was. Hier is op getraind en buiten heb ik hier geen last meer van. Volgens hun kwam ik ook heel zelfverzekerd over op mn hond. Het is alleen binnen :scratch:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”