Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blaffen, iemand ervaring met ultrasone geluid?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tieme98
Vaste gebruiker

Re: blaffen, iemand ervaring met ultrasone geluid?

Ongelezen bericht door tieme98 »

Fotogravinnetje schreef:Je zegt dat hij te beschermend is naar jou toe. Dan is het hoog tijd om
1.) Kritisch naar je eigen uitstraling te kijken (je straalt blijkbaar een bepaalde kwetsbaarheid uit)
2.) Je hond duidelijk te maken dat jij alles regelt en onder controle hebt, ook zonder zijn hulp
3.) Je hond een afgebakende taak te geven waarin hij korte tijd mag toegeven aan die drang tot waaksheid/blaffen
In de tussentijd moet je hem niet alleen laten, omdat hij dan niet leert dat dat nieuwe gedrag/de nieuwe onderlinge verhoudingen altijd gelden
Het stomme is dat het beschermende er buiten wel helemaal uit is. Bij martin gaus kwam eruit dat hij overbeschermd naar mij toe was. Hier is op getraind en buiten heb ik hier geen last meer van. Volgens hun kwam ik ook heel zelfverzekerd over op mn hond. Het is alleen binnen :scratch:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

tieme98 schreef:
Gollum schreef:
Tja advies op een hondenforum lijkt me dan ook een beetje mosterd na de maaltijd. Is de hond dan wel op zijn plek vraag ik me dan af..
Volgens de gedragsdeskundige van martin gaus is hij hier prima op zn plek. Ik weet verder exact hoe ik met hem om moet gaan en tot hoever je bij hem kan gaan. Dat hij niets van vreemden en andere honden moet hebben dat neem ik voor lief. Dat weet ik en ik zorg er dus ook voor dat we niet in dat soort situaties komen. Om te voorkomen dat hij inderdaad denkt dst hij dingrn voor mij moet op te lossen. Zoals ik al zei, de gedragsproblemen zijn veel groter geweest en na martin gaus kreeg ik een totaal andere hond terug. Op dit blaffen na dan. En blaffen vind ik geen reden om een hond bij een ander te dumpen. Maar zoals ik al schreef, dat kan niet en gaat ook niet gebeuren. Voor mij en de kinderen is hij super lief, ook voor mensen die hij kent. Het is alleen dat geblaf
Oh dat snap ik hoor, ik zou mijn hond ook nooit wegdoen alleen om het geblaf. Maar er is ook niet echt een andere oplossing zo voor handen.. Verhuizen naar een hutje op de hei is ook niet echt een optie en straffen terwijl je er niet bij bent blijkbaar ook niet. Wat moet je dan?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Binnen ben je waarschijnlijk gemakkelijker dan buiten, reageer je zelf minder op wat er om je heen gebeurt. En dan ziet hij daar zijn taak in
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Bij buitensporig veel blaffen zou ik zoiets wel het proberen waard vinden http://www.zooplus.nl/shop/honden/sport ... 52291#more" onclick="window.open(this.href);return false;

In het ergste geval zit je hond nog steeds te blaffen, maar wel met een irritant geluid om zich heen.
Maar goed dat maken je buren nu ook mee ;)

Maar misschien is het heel efficient. Het lijkt me in ieder geval een diervriendelijke oplossing dan een schokband, al zou ik er ook rekening mee houden dat je hond juist extra gestresst wordt en gaat blaffen vanwege irritant geluid wat hij niet kan plaatsen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”