Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 honden in beslag genomen na doodbijten kat
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Re: 2 honden in beslag genomen na doodbijten kat
Ongeluk of geen ongeluk?
Paar jaar geleden liet ik mijn berner los in een losloopgebied.
Ze stoof meteen enthousiast naar de waterkant en ik was te laat om in te grijpen. Er zat daar een postduif in het zonnetje met de rug naar de hond toe, die hij dan ook niet aan zag komen. En voor ik 'nee' kon roepen, lag de postduif dood.
Ik ging op zoek naar zijn ringnummer en plaatste dit op de postduivensite met de plek waar het gebeurd was. Ik had begrepen dat men dat graag wilde. Toen werd ik gewaarschuwd dat het weleens een duur grapje voor mij zou kunnen worden; als het een topduif was en de eigenaar mij om een schadevergoeding zou vragen.
Ik heb er gelukkig nooit meer wat over gehoord, maar wat vinden jullie?
Ben je in zo'n geval aansprakelijk?
Ze stoof meteen enthousiast naar de waterkant en ik was te laat om in te grijpen. Er zat daar een postduif in het zonnetje met de rug naar de hond toe, die hij dan ook niet aan zag komen. En voor ik 'nee' kon roepen, lag de postduif dood.
Ik ging op zoek naar zijn ringnummer en plaatste dit op de postduivensite met de plek waar het gebeurd was. Ik had begrepen dat men dat graag wilde. Toen werd ik gewaarschuwd dat het weleens een duur grapje voor mij zou kunnen worden; als het een topduif was en de eigenaar mij om een schadevergoeding zou vragen.
- dagmar88
- Zeer actief
Je bent verantwoordelijk voor de schade die jouw dier veroorzaakt.
Verzekeringskwestie.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Voor de schade wel vind ik ondanks het een ongeluk is , aan de andere kan kan de duif ook door een vos of wat gegrepen worden
Ja.kooi schreef:Ongeluk of geen ongeluk?
Je bent verantwoordelijk voor je dier en als hij iets van een ander stuk maakt moet je dat vergoeden.
-
- Zeer actief
Ja, maar als je netjes je meldt moet je niet bang moeten zijn voor een of andere melding van mensen waardoor de hondenbrigade ineens op je stoep staat om je hond uit huis te halen voor een gedragstest!Manu schreef:Ja.kooi schreef:Ongeluk of geen ongeluk?
Je bent verantwoordelijk voor je dier en als hij iets van een ander stuk maakt moet je dat vergoeden.
Dit is de topic titel "Re: 2 honden in beslag genomen na doodbijten kat".
Het gaat mij echt te ver hoor als ik soms lees in bepaalde gemeenten waar een hond voor uit huis wordt gehaald. En ook hier op het forum is een mevrouw door lompe pech en een snap naar een kind haar hond tijdelijk kwijt geweest. Je moet er toch niet aan denken!
Dat bedoel ik soms dat je op eieren moet gaan lopen en je hond bijna in een houtgreep moet gaan nemen, want stel je voor dat mensen onterechte dingen over je hond gaan zeggen, meldingen maken die zich opstapelen bij een politie terwijl de waarheid niet geheel is verteld. Dan ben je in sommige gemeenten echt schuldig tot tegendeel is bewezen. Daar maak ik me tegenwoordig een beetje zorgen over.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
blondie schreef:Ja, maar als je netjes je meldt moet je niet bang moeten zijn voor een of andere melding van mensen waardoor de hondenbrigade ineens op je stoep staat om je hond uit huis te halen voor een gedragstest!Manu schreef:Ja.kooi schreef:Ongeluk of geen ongeluk?
Het gaat mij echt te ver hoor als ik soms lees in bepaalde gemeenten waar een hond voor uit huis wordt gehaald. En ook hier op het forum is een mevrouw door lompe pech en een snap naar een kind haar hond tijdelijk kwijt geweest. Je moet er toch niet aan denken!
Dat bedoel ik soms dat je op eieren moet gaan lopen en je hond bijna in een houtgreep moet gaan nemen, want stel je voor dat mensen onterechte dingen over je hond gaan zeggen, meldingen maken die zich opstapelen bij een politie terwijl de waarheid niet geheel is verteld. Dan ben je in sommige gemeenten echt schuldig tot tegendeel is bewezen. Daar maak ik me tegenwoordig een beetje zorgen over.
Inderdaad, daarom laat ik niemand mijn honden aaien. Houdt ik ze vast in de woonwijk en ontwijk ik kleine kinderen in het losloopgebied.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Ja dat is zorgelijk...Zelfs hier op het forum wordt soms te makkelijk gedacht over bijvoorbeeld het laten inslapen van een hond.blondie schreef:Ja, maar als je netjes je meldt moet je niet bang moeten zijn voor een of andere melding van mensen waardoor de hondenbrigade ineens op je stoep staat om je hond uit huis te halen voor een gedragstest!Manu schreef:Ja.kooi schreef:Ongeluk of geen ongeluk?
Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben hoor.
Hangt erg af van de reactie van zo'n hondeneigenaar. Maar ik hou ook zielsveel van honden en die kunnen er ook niets aan doen.
Wat me echter strijk en zet tegen de haren in gaat is het gemak waarmee katten hier worden gedemoniseerd en iedere eigenaar wel een onverschillige stomkop zal zijn.
Mijn voortuin is heel duidelijk afgezet en ruim en herkenbaar als voortuin en het tuintje in dit topic is dat niet. Toch vind ik dat die kat op eigen terrein zat e dat voorbijgangers daar hun honden, kinderen, bejaarden, kauwgom, fluimen en MacDonalds troep hebben uit te houden.
Zou de eigenaar van de huskies me met de hand op het hart beloven mijn smalle straatje voortaan te mijden, dan zouden we er samen uit gekomen zijn.
En wat mijn hond en de postduif betreft: het was honden-losloopgebied.
Ik kan me voorstellen dat als je werkelijk een prijspostduif uit laat vliegen, je zelf een goede verzekering hebt afgesloten. Geen idee wat de wet ervan zegt, maar ik wilde de eigenaar informeren zodat hij niet op het dier hoefde te wachten en hem eventueel kon ophalen...
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou dat hebben een paar mensen je al laten weten hierboven: je bent aansprakelijk voor de schade die jouw huisdier veroorzaakt.kooi schreef:En wat mijn hond en de postduif betreft: het was honden-losloopgebied.
Ik kan me voorstellen dat als je werkelijk een prijspostduif uit laat vliegen, je zelf een goede verzekering hebt afgesloten. Geen idee wat de wet ervan zegt, maar ik wilde de eigenaar informeren zodat hij niet op het dier hoefde te wachten en hem eventueel kon ophalen...
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nee daar zou ik ook niet voor kiezen de hond en kat het zelf uit laten zoeken.Tara schreef:Ik denk te begrijpen wat je bedoelt, en op zich heb je gelijk natuurlijk, alleen maakt het welbeschouwd weinig uit van wie die katten zijn als ik het toch te verkiezen vind om het de honden vs de katten NIET zelf uit te laten zoeken. Ik heb helemaal geen zin in dat gezeik en ik jaag die katten dus zelf wel terug.Tineke schreef:Volgens mij en ik geloof daar heb je niets aan als je het niet gewoon ter sprake brengt uiteraard.Tara schreef:Nou, die woont volgens mij in dat huis. Maar die heeft van die wegwerpkatten geloof ik.gonnie schreef:ja, en de eigenaar van die katten vindt je nooit.
Het jongt maar aan en ik geloof eigenlijk niet dat hij er erg mee zit als ze stuk gaan, maar om het ze nu allemaal zelf uit te laten zoeken gaat me ook weer wat ver eigenlijk.
Volgens hun en wellicht geloven zij dat alle hondenpoep uit de buurt van jou is terwijl dat toch ook niet zo is.
Dit soort zaken kun je enkel oplossen als je het gesprek aangaat en niet met veronderstellingen ben ik van mening.![]()
Voor alle duidelijkheid trouwens: mijn honden hebben nog nooit een kat gegrepen of verwond en dat wilde ik ook graag maar zo houden.
Ik doel meer op een normaal gesprek of dat niets kan opleveren.
Toen wij in Vogelenzang gingen wonen leefde Tijger en Mickey nog onze katten ,en de buren hadden een vogel voliere

Maar een simpel gesprek namen hun angsten weg want onze katten waren buiten op leeftijd niet in de gelegenheid om hun vogels te plunderen.
Als mensen zien dat je hun gevoelens tov hun dieren serieus neemt stelt hun dat toch wat gerust denk ik.
Uiteraard werkt dat twee kanten uit , iemand die vindt het natuurlijk is dat zijn hond katten dood en het daarom laat gaan , en geloof me die mensen bestaan ook buiten dit topic

Maar zoiets weet je pas na een gesprek uiteraard

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Welk artikel in het wetboek hebben we dat dan over?Zamunda schreef:Nou dat hebben een paar mensen je al laten weten hierboven: je bent aansprakelijk voor de schade die jouw huisdier veroorzaakt.kooi schreef:En wat mijn hond en de postduif betreft: het was honden-losloopgebied.
- iones
- Zeer actief
Je weet gewoon niet in hoeverre de wet daarin voorziet.dagmar88 schreef:Je bent verantwoordelijk voor de schade die jouw dier veroorzaakt.Verzekeringskwestie.
Wat als jouw dier een kat is die hetzelfde doet? Dit topic wekt bij mij de indruk dat ze voor katten en honden verschillende maatstaven hanteren, wat niet klopt. En de interpretatie van de regels is ook nogal variërend per persoon.....
Een kat mag een kat zijn maar een hond mag geen hond zijn, want dan is hij plotseling vals.
Ik ook. Men mag kennelijk maar lukraak beschuldigen en je hebt het hoe dan ook gedaan, nog lang voordat het is aangetoond dát je het ook gedaan hebt.blondie schreef: Dat bedoel ik soms dat je op eieren moet gaan lopen en je hond bijna in een houtgreep moet gaan nemen, want stel je voor dat mensen onterechte dingen over je hond gaan zeggen, meldingen maken die zich opstapelen bij een politie terwijl de waarheid niet geheel is verteld. Dan ben je in sommige gemeenten echt schuldig tot tegendeel is bewezen. Daar maak ik me tegenwoordig een beetje zorgen over.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Hanneke2
- Zeer actief
Okee, met een flat wordt het lastiger. Hier alleen laagbouw en ik weet echt van mijn rijtje en van de overkant waar welke kat woont. De buren op mijn rijtje hebben bijna allemaal wel eens mijn katten verzorgd tijdens vakanties en andersom, dus die weten ook dat ouwe Timber en Pindapoes van mij zijn, en de keer dat Morris (die niet buiten loopt) op het dak zat had ik meteen meerdere buren aan de deur. Die wisten ook echt wel dat die knapperd die vaak voor het keukenraam zit hier hoort.gonnie schreef:Hanneke2 schreef:Ik denk dat als je in een straat wat navraagt je best achter de eigenaar van een kat komt. Ik weet ook welke katten van welke buren zijn.gonnie schreef:ja, en de eigenaar van die katten vindt je nooit.
Nou, dat wordt hier wat moeilijker, hier staan drie flats en de katten zijn vast niet van een van mijn buren.
En waar de katten vandaan komen die hier rond de flats lopen is een raadsel, er staat natuurlijk ook laagbouw, maar vanuit een flat weten waar de kat vandaan komt wordt wat moeilijker.
Trouwens als ik in een eensgezinswoning woon zou ik ook niet weten waar welke kat woont, dat ze een bepaalde tuin in lopen wil niet zeggen dat ze daar wonen, over het algemeen poept een kat liever in de tuin van een ander dan in zijn eigen tuin.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Artikel 6:179 van het burgerlijk wetboek.kooi schreef:Welk artikel in het wetboek hebben we dat dan over?Zamunda schreef:Nou dat hebben een paar mensen je al laten weten hierboven: je bent aansprakelijk voor de schade die jouw huisdier veroorzaakt.kooi schreef:En wat mijn hond en de postduif betreft: het was honden-losloopgebied.
EDIT: Ik las ook dat je toch weet wat jouw hond doet met katten. Nou, eerlijk gezegd, ik heb geen idee. Nu zal het bij mij in de straat niet kunnen gebeuren dat honden een kat grijpen in een voortuin als ze aan de lijn zitten. Wij hebben voortuinen van 6 meter diep. Het zal wel kunnen dat mijn honden in mijn voortuin een kat grijpen, omdat dat een katten verzamelplaats is. Ik ga dus altijd de achterdeur uit.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er is in deze geen we. Daarnaast had je het op deze manier zelf op mogen zoeken, maar ik zie dat iemand je al terwille is geweest.kooi schreef:Welk artikel in het wetboek hebben we dat dan over?Zamunda schreef:Nou dat hebben een paar mensen je al laten weten hierboven: je bent aansprakelijk voor de schade die jouw huisdier veroorzaakt.kooi schreef:En wat mijn hond en de postduif betreft: het was honden-losloopgebied.
- TessaThomas
- Zeer actief
Zo moeilijk was het ook niet. Okee, ik wist hem uit mijn hoofd, maar je hoeft alleen te googelen op 'aansprakelijkheid dieren' en de 1000000en resultaten komen naar boven.
-
- Zeer actief
Geloof niet dat een duivenmelker een duif, die tijdens de vlucht rustig de tijd neemt om even je tuin onder te schijten, nog terug wil.
- TessaThomas
- Zeer actief
De meeste niet, nee. Mijn schoonvader rijdt half NL rond om duiven op te halen en zo ken ik er nog wel een paar, maar veel niet nee. Hoewel die beesten echt bizar duur kunnen zijn.korthaar schreef:Geloof niet dat een duivenmelker een duif, die tijdens de vlucht rustig de tijd neemt om even je tuin onder te schijten, nog terug wil.
- dagmar88
- Zeer actief
iones schreef:Je weet gewoon niet in hoeverre de wet daarin voorziet.dagmar88 schreef:Je bent verantwoordelijk voor de schade die jouw dier veroorzaakt.Verzekeringskwestie.
Wat als jouw dier een kat is die hetzelfde doet? Dit topic wekt bij mij de indruk dat ze voor katten en honden verschillende maatstaven hanteren, wat niet klopt. En de interpretatie van de regels is ook nogal variërend per persoon.....
Een kat mag een kat zijn maar een hond mag geen hond zijn, want dan is hij plotseling vals.

Wanneer jouw dier andermans eigendom vernielt, ben jij daar verantwoordelijk voor. Als mijn katten ontsnappen en later het ringetje van een postduif opbraken, dien ik die duif inderdaad te vergoeden.
Net als bij schade aan auto's, het aanvallen van een hond, konijntjes van de buren killen of de gejatte kipfilet van de buren.
Het vervelende is dat het zo moeilijk te bewijzen valt.
Hier zeikt iedere dag een kat vanaf buiten zo tegen de deur dat het naar binnen loopt.
Inmiddels vele uren schrobben, ondergezeken poststukken en twee vloeren verder. Ik weet welke het is, maar van wie? Kom er maar eens achter, en dan nog kun je er niets mee.
Een mevrouw laat haar hond hetzelfde doen, maar steeds nét buiten zicht. Denk dat ik maar eens met een lik op stuk beleid ga beginnen. Supersoaker + nachtpo en afwachten

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Zo doe je datEen mevrouw laat haar hond hetzelfde doen, maar steeds nét buiten zicht. Denk dat ik maar eens met een lik op stuk beleid ga beginnen. Supersoaker + nachtpo en afwachten

Wij hadden in het verleden een buurtbewoner die zijn hond in onze tuin liet poepen. Op een heterdaad ben ik naar hem toegestapt en heb ik gezegd; "wat een geweldig idee, lekker dicht bij huis, zo gaan we het doen, ik kom straks met die van mij bij u langs. Zoals u weet heb ik er 3 maar dat zal geen probleem zijn". Toen ben ik weer naar binnen gegaan. We hebben die man nooit meer in onze straat gezien maar toen wij door zijn straat liepen stond er zo'n bordje in zijn tuin a la "verboden voor honden".
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Waarom?dagmar88 schreef:Daar gaat het niet over.
Wanneer jouw dier andermans eigendom vernielt, ben jij daar verantwoordelijk voor. Als mijn katten ontsnappen en later het ringetje van een postduif opbraken, dien ik die duif inderdaad te vergoeden.
Net als bij schade aan auto's, het aanvallen van een hond, konijntjes van de buren killen of de gejatte kipfilet van de buren.
Het vervelende is dat het zo moeilijk te bewijzen valt.
Hier zeikt iedere dag een kat vanaf buiten zo tegen de deur dat het naar binnen loopt.
Inmiddels vele uren schrobben, ondergezeken poststukken en twee vloeren verder. Ik weet welke het is, maar van wie? Kom er maar eens achter, en dan nog kun je er niets mee.
Een mevrouw laat haar hond hetzelfde doen, maar steeds nét buiten zicht. Denk dat ik maar eens met een lik op stuk beleid ga beginnen. Supersoaker + nachtpo en afwachten
Hoe weet je dat je kat die duif gedood heeft?
Of hoe het komt dat hij de duif te pakken kon krijgen (bijv. kapotte vleugel o.i.d.)
Ita is wel eens met een geringde duif of kraai aan komen zetten.
Onmiskenbaar reeds enige tijd dood (koud).
De ring meld ik dan als gevonden dode vogel met ring.
Als ze met een duif met kapotte vleugel aan zou komen zou ik die ook melden als dode vogel met ring denk ik.
Zo'n beest overleeft niet als hij niet kan wegvliegen.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Diverse katten nog wel ? Ik zou zo denken dat je na de eerste keer je stinkende best doet om het te voorkomen.kooi schreef:En is er ook diverse keren aangifte gedaan, toen jouw hond diverse katten dood beet? Of gebeurde er helemaal niets?iones schreef:katten moeten toch wel heel heilig zijn.
Want als een hond door honden doodgebeten wordt, gebeurt er helemaal niets. En terwijl dat nu juist onnatuurlijk is. Mijn hond heeft ook diverse katten doodgebeten. Het is haar natuurlijke aard.
Moeten we nu ook katten in beslag gaan nemen omdat die vogeltjes en jonge haasjes en konijntjes vangen?
- iones
- Zeer actief
Dan zou ik haar altijd aangelijnd moeten laten, zelfs op eigen erf en terrein. Dat doe ik niet. Ga ik echt niet stinkend mijn best voor doen, ten koste van mijn hond, als andere mensen niet stinkend hun best doen om hun kat niet bij ons te laten.Cindy52 schreef: Diverse katten nog wel ? Ik zou zo denken dat je na de eerste keer je stinkende best doet om het te voorkomen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- dagmar88
- Zeer actief
iones schreef:Dan zou ik haar altijd aangelijnd moeten laten, zelfs op eigen erf en terrein. Dat doe ik niet. Ga ik echt niet stinkend mijn best voor doen, ten koste van mijn hond, als andere mensen niet stinkend hun best doen om hun kat niet bij ons te laten.Cindy52 schreef: Diverse katten nog wel ? Ik zou zo denken dat je na de eerste keer je stinkende best doet om het te voorkomen.
Lachen, dat onderschrift.
- iones
- Zeer actief
Lachen, jouw spiegelbeeld.dagmar88 schreef:iones schreef:Dan zou ik haar altijd aangelijnd moeten laten, zelfs op eigen erf en terrein. Dat doe ik niet. Ga ik echt niet stinkend mijn best voor doen, ten koste van mijn hond, als andere mensen niet stinkend hun best doen om hun kat niet bij ons te laten.Cindy52 schreef: Diverse katten nog wel ? Ik zou zo denken dat je na de eerste keer je stinkende best doet om het te voorkomen.
Lachen, dat onderschrift.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Hoe erg ik me ook ergerde aan de buurkat, Noah ging aan de riem mee de tuin in. Als ik zelf in de tuin ging zitten kon Noah los, de buurkat was wel zo slim om dan niet de tuin in te gaan. Maar zodra ik ging wandelen met Noah ging in huis de lijn er al aan. Ja heel oneerlijk maar een dode kat is ook weer zowat.iones schreef:Dan zou ik haar altijd aangelijnd moeten laten, zelfs op eigen erf en terrein. Dat doe ik niet. Ga ik echt niet stinkend mijn best voor doen, ten koste van mijn hond, als andere mensen niet stinkend hun best doen om hun kat niet bij ons te laten.Cindy52 schreef: Diverse katten nog wel ? Ik zou zo denken dat je na de eerste keer je stinkende best doet om het te voorkomen.
- dagmar88
- Zeer actief
duitse herder schreef:Hoe erg ik me ook ergerde aan de buurkat, Noah ging aan de riem mee de tuin in. Als ik zelf in de tuin ging zitten kon Noah los, de buurkat was wel zo slim om dan niet de tuin in te gaan. Maar zodra ik ging wandelen met Noah ging in huis de lijn er al aan. Ja heel oneerlijk maar een dode kat is ook weer zowat.iones schreef:Dan zou ik haar altijd aangelijnd moeten laten, zelfs op eigen erf en terrein. Dat doe ik niet. Ga ik echt niet stinkend mijn best voor doen, ten koste van mijn hond, als andere mensen niet stinkend hun best doen om hun kat niet bij ons te laten.Cindy52 schreef: Diverse katten nog wel ? Ik zou zo denken dat je na de eerste keer je stinkende best doet om het te voorkomen.

M'n abessijn is er één keer tussenuit gepiept en de jongste twee hebben allebei een keer op de kattenren gestaan.
Moet er niet aan denken dat die zo iemand tegen hadden kunnen komen

- iones
- Zeer actief
DAn hou je meer van de buurkat dan van je eigen hond. Dan had je niet aan een hond moeten beginnen. Ik vind het straal bezopen om je eigen hond nog niet in je eigen tuin los te laten omdat de buurvrouw haar kat in jouw tuin laat. Je kunt het voortaan misschien maar beter bij katten houdenduitse herder schreef:Hoe erg ik me ook ergerde aan de buurkat, Noah ging aan de riem mee de tuin in. Als ik zelf in de tuin ging zitten kon Noah los, de buurkat was wel zo slim om dan niet de tuin in te gaan. Maar zodra ik ging wandelen met Noah ging in huis de lijn er al aan. Ja heel oneerlijk maar een dode kat is ook weer zowat.iones schreef:Dan zou ik haar altijd aangelijnd moeten laten, zelfs op eigen erf en terrein. Dat doe ik niet. Ga ik echt niet stinkend mijn best voor doen, ten koste van mijn hond, als andere mensen niet stinkend hun best doen om hun kat niet bij ons te laten.Cindy52 schreef: Diverse katten nog wel ? Ik zou zo denken dat je na de eerste keer je stinkende best doet om het te voorkomen.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mensen zouden ook niet aan een hond moeten beginnen als ze die niet op hun erf kunnen en willen houden wetende dat die hond daarbuiten daadwerkelijk gevaar loopt. Ik vind het straal bezopen om niet te zorgen dat je hond veilig is en hem almaar hetzend zijn goddelijke gang te laten gaan. Die mensen zouden ook niet aan een hond moeten beginnen, überhaupt niet aan dieren ,als je die willens en wetens geen veiligheid wilt bieden.iones schreef:DAn hou je meer van de buurkat dan van je eigen hond. Dan had je niet aan een hond moeten beginnen. Ik vind het straal bezopen om je eigen hond nog niet in je eigen tuin los te laten omdat de buurvrouw haar kat in jouw tuin laat. Je kunt het voortaan misschien maar beter bij katten houdenduitse herder schreef:Hoe erg ik me ook ergerde aan de buurkat, Noah ging aan de riem mee de tuin in. Als ik zelf in de tuin ging zitten kon Noah los, de buurkat was wel zo slim om dan niet de tuin in te gaan. Maar zodra ik ging wandelen met Noah ging in huis de lijn er al aan. Ja heel oneerlijk maar een dode kat is ook weer zowat.iones schreef:Dan zou ik haar altijd aangelijnd moeten laten, zelfs op eigen erf en terrein. Dat doe ik niet. Ga ik echt niet stinkend mijn best voor doen, ten koste van mijn hond, als andere mensen niet stinkend hun best doen om hun kat niet bij ons te laten.Cindy52 schreef: Diverse katten nog wel ? Ik zou zo denken dat je na de eerste keer je stinkende best doet om het te voorkomen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Lees je wel? Als ik zelf in de tuin zat met Noah liep ze wel los, maar als ik haar uit ging laten zat de lijn in huis er al aan. Vreselijk vervelend was het, maar liever dat dan een dode kat.iones schreef:DAn hou je meer van de buurkat dan van je eigen hond. Dan had je niet aan een hond moeten beginnen. Ik vind het straal bezopen om je eigen hond nog niet in je eigen tuin los te laten omdat de buurvrouw haar kat in jouw tuin laat. Je kunt het voortaan misschien maar beter bij katten houdenduitse herder schreef:Hoe erg ik me ook ergerde aan de buurkat, Noah ging aan de riem mee de tuin in. Als ik zelf in de tuin ging zitten kon Noah los, de buurkat was wel zo slim om dan niet de tuin in te gaan. Maar zodra ik ging wandelen met Noah ging in huis de lijn er al aan. Ja heel oneerlijk maar een dode kat is ook weer zowat.iones schreef:Dan zou ik haar altijd aangelijnd moeten laten, zelfs op eigen erf en terrein. Dat doe ik niet. Ga ik echt niet stinkend mijn best voor doen, ten koste van mijn hond, als andere mensen niet stinkend hun best doen om hun kat niet bij ons te laten.Cindy52 schreef: Diverse katten nog wel ? Ik zou zo denken dat je na de eerste keer je stinkende best doet om het te voorkomen.
Ik hou niet meer van de kat van de buren, maar ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn hond een kat dood bijt. Waarom zou je een kat dood wensen?