runninggirl schreef:Ik zou me als ik jou was maar vlot inlezen over de lichaamstaal van een hond. Als je dit na 3 jaar nog steeds niet weet te plaatsen, wat al die signalen betekenen... Dan vind ik het ook niet raar dat je je hond niks afgeleerd krijgt zoals blaffen, aangezien de communicatie die jouw hond je geeft niet eens begrepen wordt. En communicatie die beide kanten op begrepen wordt, is toch wel nodig om je hond te kunnen trainen. Misschien kan je hier nog wel een heleboel in winnen voor de toekomst.Baasje van ... schreef:En nu is ze dus drie jaar oud en nooit een leuke hond geworden. Dat heb ik toch direct goed gezien. Geen fijne hond. In de mensenwereld zou je zeggen dat ze altijd het laatste woord wil hebben. Toen ik laatst de verjaardagshapjes op tafel wilde redden door mijn hand ervoor te houden en nee te zeggen blafte ze heel snel naar me en keek me heel brutaal aan. Ik schrok me hartstikke dood. Mijn schoonmoeder corrigeerde haar met de stem en vervolgens trok ze haar lip op, gromde en tongelde als een slang.
Dit hondje is moeder inmiddels en mijn schoonouders hebben een pup gehouden. Een schatje van vier maanden en helemaal leuk zoals een hond moet zijn. Moeder is een loeder, excusez les mots.
Maar......wat betekent dat lipje, grommen en tongelen nou precies?
Hier een snelcursus hondenlichaamstaal op een filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=aZdcxC0 ... cation=ufi
Het is mijn hond niet, zelf ook even lezen misschien?