Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pomsky pups

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: Pomsky pups

Ongelezen bericht door Yara »

Jeetje wat een geld voor een kruising. Je moet het er maar voor over hebben.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

En dan weer die foto erbij van een finse lapphund puppy, weten duidelijk waarmee ze bezig zijn... :roll:

Voor alle duidelijkheid, deze dus:
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Linsey schreef:En dan weer die foto erbij van een finse lapphund puppy, weten duidelijk waarmee ze bezig zijn... :roll:

Voor alle duidelijkheid, deze dus:
Afbeelding
Ja, dat had ik ook al gezien, heel vreemd. En waarom het 2600 euro moet kosten is me een godsraadsel, maar helaas zullen er ongetwijfeld weer mensen in trappen.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Neeltje schreef:
Marjoleine schreef:
jvanringen schreef:Dit is een grap neem ik aan...?
Er zijn ontzettend veel mensen die niet of nauwelijks met hun hond wandelen.
Echt ontzéttend veel.
Hier in de straat kan ik er zo al twee aanwijzen, oh en om de hoek zitten nog twee bearded collies die ook nooit worden uitgelaten. Toen ze klein waren nog wel, maar dat was maar even.
Hier in de straat: een herder en een witte bulldog die nooit buiten hun eigen tuintjes komen. En dan nog een stuk of 20 honden die als 'wandeling' even een blokje om krijgen iedere dag. Of alleen in het weekend een wandeling. Heb wel eens met de baasjes erover gepraat maar die verklaren ons voor gek dat we zoveel met onze hond lopen. Dan wil die namelijk steeds meer en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik denk dat ongeveer 20 procent van de honden hier echt elke dag mag (vrij) wandelen en dat langer dan een half uur.
63673J

runninggirl schreef:
Neeltje schreef:
Marjoleine schreef:
jvanringen schreef:Dit is een grap neem ik aan...?
Er zijn ontzettend veel mensen die niet of nauwelijks met hun hond wandelen.
Echt ontzéttend veel.
Hier in de straat kan ik er zo al twee aanwijzen, oh en om de hoek zitten nog twee bearded collies die ook nooit worden uitgelaten. Toen ze klein waren nog wel, maar dat was maar even.
Hier in de straat: een herder en een witte bulldog die nooit buiten hun eigen tuintjes komen. En dan nog een stuk of 20 honden die als 'wandeling' even een blokje om krijgen iedere dag. Of alleen in het weekend een wandeling. Heb wel eens met de baasjes erover gepraat maar die verklaren ons voor gek dat we zoveel met onze hond lopen. Dan wil die namelijk steeds meer en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik denk dat ongeveer 20 procent van de honden hier echt elke dag mag (vrij) wandelen en dat langer dan een half uur.
Bij ons in de straat ook, een Bearded collie die alleen maar een blokje om gaat, een Berner Sennenhond die helemaal nooit de tuin uit komt en een hele batterij kleine hondjes die ook niet meer dan een paar honderd meter per keer lopen.
Heb wel eens met de baasjes erover gepraat maar die verklaren ons voor gek dat we zoveel met onze hond lopen. Dan wil die namelijk steeds meer en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ja, en dit dus. Dan wennen ze er aan en gaan ze er om vragen. Je moet ze er juist aan wennen dat ze niks uitvoeren, dan kun je zelf ook lekker blijven zitten. Er was ook een mevrouw die tegen me zei dat ze het heel erg zielig vond dat ons hondje zoveel 'moet' lopen van ons, want ze zag me weleens heel ver van huis lopen, en dan moet dat arme beest ook maar mee zei ze. Toen vroeg ik haar of ze zich weleens heeft afgevraagd waar die 4 pootjes eigenlijk voor zijn. Ik snap ook niet hoe die mensen dat thuis doen met hun hond, Polly zou knettergek en strontvervelend worden als ze de hele dag thuis moest zitten en alleen af en toe een blokje om mocht. Als je niet van lopen houdt, waarom neem je dan een hond vraag ik me af.

Edit: als je een mopshond hebt of een Franse bulldog o.i.d. dan snap ik dat je het beestje ontziet. Maar met een normale hond hoef je toch niet bang te zijn dat die zo snel oververmoeid raakt of zijn pootjes op slijt.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

wolvster schreef:Hier in de straat ook twee. Een maltheser en een corgi mixje. Heel af en toe een plasje in de struikjes voor het huis, maar verder zie je ze niet. Echt zielig.
Dat kunnen ze van hier ook zeggen. Ze komen 3x per dag even los, maar gaan dagelijks mee op pad volledig uit de regio wat niemand ziet.

M'n moeder haar corgi komt denk ik 2x per week uit bij haar op straat / in de buurt maar wordt ook 2x per week opgehaald door de uitlaatservice en gaat alle andere dagen 1-1,5 uur met m'n moeder wandelen maar dan eerst een half uur mee in de auto ;) en in de garage in de auto dus ook nieuwsgierige buren zien niks
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hie bij de buren ook twee shi-tzu achtige boomertjes die nooit buiten de tuin komen. "want ze zijn bang buiten"
Maar bizar genoeg denk ik dat ze het er prima op doen. Die hondjes zit zo weinig leven in, die vinden een balletje gooien in de tuin al een heel avontuur.
Beetje op de bank liggen meuren, dat is waar ze zin in hebben de hele dag.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als jullie dat in de gaten houden komen jullie er ook niet vaak uit met de hond waarschijnlijk. Weet van 3 buren dat ze een hond hebben maar er wonen er meer maar waar en bij wie zou ik niet weten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

bouvierpoedel schreef:Als jullie dat in de gaten houden komen jullie er ook niet vaak uit met de hond waarschijnlijk.
Niet dat ik het in de gaten houd, maar toen ik vroeg of ze het leuk vond om een keer samen met de honden te wandelen, kreeg ik de reactie "ik wandel nooit met de honden" :80:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

bouvierpoedel schreef:Als jullie dat in de gaten houden komen jullie er ook niet vaak uit met de hond waarschijnlijk. Weet van 3 buren dat ze een hond hebben maar er wonen er meer maar waar en bij wie zou ik niet weten.
Of je hebt gewoon wel eens contact met je buren?
Tijdens de korte rondes zie ik hier toch wel welke honden er in de buurt wonen. En ook welke ik steeds aan het einde van de straat weer terug zie lopen, en nooit in het losloopgebied tref :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Maeve schreef:
bouvierpoedel schreef:Als jullie dat in de gaten houden komen jullie er ook niet vaak uit met de hond waarschijnlijk. Weet van 3 buren dat ze een hond hebben maar er wonen er meer maar waar en bij wie zou ik niet weten.
Tijdens de korte rondes zie ik hier toch wel welke honden er in de buurt wonen. En ook welke ik steeds aan het einde van de straat weer terug zie lopen, en nooit in het losloopgebied tref :mrgreen:
Ken genoeg mensen (waaronder ikzelf) die niet in het lokale losloopgebied komen maar verderop
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Nou, ik zou dus inderdaad over het algemeen niet weten welke honden in de buurt waar wonen en of (en hoe vaak) ze uit gelaten worden. Enige waarvan ik het weet is het huis recht hiertegenover, wonen twee hussels en die komen hooguit 1 keer per week uit de postzegeltuin. En dat weet ik niet omdat ik er op let, maar omdat ik de eigenaar regelmatig spreek :P

En Pomsky pups dus -__-
63673J

Maeve schreef:
Precies.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Maeve schreef:
Ja precies, zoals ik al schreef ik heb ze gewoon zelf gesproken en die mensen geven gewoon zelf antwoord. We hebben hier best een gezellige buurt dus je klets eens wat op het stukje dat je samen door de straat oploopt.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

crutz schreef:
wolvster schreef:Hier in de straat ook twee. Een maltheser en een corgi mixje. Heel af en toe een plasje in de struikjes voor het huis, maar verder zie je ze niet. Echt zielig.
Dat kunnen ze van hier ook zeggen. Ze komen 3x per dag even los, maar gaan dagelijks mee op pad volledig uit de regio wat niemand ziet.

M'n moeder haar corgi komt denk ik 2x per week uit bij haar op straat / in de buurt maar wordt ook 2x per week opgehaald door de uitlaatservice en gaat alle andere dagen 1-1,5 uur met m'n moeder wandelen maar dan eerst een half uur mee in de auto ;) en in de garage in de auto dus ook nieuwsgierige buren zien niks
Dat kan best, maar hier dus niet. Van de 2 chihuahua's eigenaars, komt een mevrouw nooit buiten, ik heb haar in ieder geval nog nooit gezien. Ik weet dat er een chihuahua zit, want die begint iedere keer te keffen als de hulp 's morgensvroeg komt en die komt 99% van de tijd tegelijk als ik naar werk vertrek. De chihuahua om de hoek die mevrouw kan ook haast niet lopen en haar vorige teckel daar werd ook niet mee gewandeld. Een van de andere buurvrouwen neemt de chihuahua nu wel eens voor een kleine wandeling, maar eigenlijk vinden we dat zoon en/of dochter dit zouden moeten doen, die wonen hier nl. ook in de straat.

Als je ergens 26 jaar woont, weet je redelijk goed hoe het een beetje reilt en zeilt in de straat.
Neeltje

Maeve schreef:
Ik weet hier in de straat precies wie wel een hond heeft of niet, van wie welke auto is. Het is maar een kleine straat en de meeste zijn hier tegelijk met mij komen wonen 26 jaar geleden. En zeker van de honden. Toen Yentle is overleden heb ik dat hier in het dorp niet hoeven te vertellen. Want als de ene hondeneigenaar iets weet van een andere hondeneigenaar, zeker als honden zijn overleden, gaat dat zo het rondje. Ik weet ook waar de meeste honden wonen die we tegenkomen, en ze weten ook waar ik woon, alhoewel ik van de week thuiskwam met Lotje en een andere hondeneigenaar voorbij kwam die zei dat ze dacht dat ik op de Boschdijk woonde.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Neeltje schreef:
crutz schreef:

Dat kan best, maar hier dus niet. Van de 2 chihuahua's eigenaars, komt een mevrouw nooit buiten, ik heb haar in ieder geval nog nooit gezien. Ik weet dat er een chihuahua zit, want die begint iedere keer te keffen als de hulp 's morgensvroeg komt en die komt 99% van de tijd tegelijk als ik naar werk vertrek. De chihuahua om de hoek die mevrouw kan ook haast niet lopen en haar vorige teckel daar werd ook niet mee gewandeld. Een van de andere buurvrouwen neemt de chihuahua nu wel eens voor een kleine wandeling, maar eigenlijk vinden we dat zoon en/of dochter dit zouden moeten doen, die wonen hier nl. ook in de straat.

Als je ergens 26 jaar woont, weet je redelijk goed hoe het een beetje reilt en zeilt in de straat.
Ik denk dat ze dat zelf moeten uitmaken.
Ook al woon je allang in dezelfde straat, dat wil niet zeggen dat je de redenen weet waarom het niet gebeurt (als dat al zo is).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
aletta
Actief
Mijn ras(sen): grote witte kees

Ongelezen bericht door aletta »

Ik begrijp dat een pomsky een kruising is tussen een pomeriaan en een husky en eigenlijk snap ik dat niet. Een husky is toch redelijk groot en een pomeriaan de kleinste keeshond (echt klein). Is dan de moeder altijd een husky? andersom past toch niet?
63673J

aletta schreef:Ik begrijp dat een pomsky een kruising is tussen een pomeriaan en een husky en eigenlijk snap ik dat niet. Een husky is toch redelijk groot en een pomeriaan de kleinste keeshond (echt klein). Is dan de moeder altijd een husky? andersom past toch niet?
Dat vroeg ik me dus ook af.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Met een beetje pech scheurt je hele teef uit. Maar het is niet zo dat de combinatie kleine teef + grote reu onvruchtbaar is helaas :)
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb ooit eens begrepen dat het lichaam van de teef het zo regelt dat de grootte van de pups daaraan wordt aangepast. Dus een klein teefje zal nooit Husky pups baren van 400-500g. Godzijdank :mrgreen:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Even naïef................ Als mijn witte DSL (een NEK) nu eens hele mooie puppy's weet te maken met.......(doe maar een voorstel) En mensen zijn weg van die puppy's dus ze gaan als warme broodjes over de toonbank. Kan ik er dan een leuke naam bij verzinnen en zeggen dat er een nieuw ras in de maak is ??????

Labradoodles, Pomsky's...........allemaal kruisingen of de Biewer; een genetische afwijking ?????

Ik blijf dit allemaal erg lastig vinden. Ook die rasbeschrijvingen van al lang bestaande rassen die dus gewoon aanpasbaar zijn aan de mode van alle dag (gezien b.v. het topic over die doggen en overige)
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

cornelia schreef:Even naïef................ Als mijn witte DSL (een NEK) nu eens hele mooie puppy's weet te maken met.......(doe maar een voorstel) En mensen zijn weg van die puppy's dus ze gaan als warme broodjes over de toonbank. Kan ik er dan een leuke naam bij verzinnen en zeggen dat er een nieuw ras in de maak is ??????

Labradoodles, Pomsky's...........allemaal kruisingen of de Biewer; een genetische afwijking ?????

Ik blijf dit allemaal erg lastig vinden. Ook die rasbeschrijvingen van al lang bestaande rassen die dus gewoon aanpasbaar zijn aan de mode van alle dag (gezien b.v. het topic over die doggen en overige)
De Bieuwer is toch geen genetische afwijking? Ook een NEK, maar dan met een hippe benaming :denken:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Maeve schreef:
cornelia schreef:Even naïef................ Als mijn witte DSL (een NEK) nu eens hele mooie puppy's weet te maken met.......(doe maar een voorstel) En mensen zijn weg van die puppy's dus ze gaan als warme broodjes over de toonbank. Kan ik er dan een leuke naam bij verzinnen en zeggen dat er een nieuw ras in de maak is ??????

De Bieuwer is toch geen genetische afwijking? Ook een NEK, maar dan met een hippe benaming :denken:
Aaah, je hebt gelijk, heb het nog eens op gezocht;

De Biewer Yorkshire Terrier is van oorsprong een bonte Yorkshire Terrier,waarbij een genetisch recessief gen is opgetreden.
Hij is ontstaan in Duitsland op 20.Januari 1984,bij de fokkers Gertrud en Werner Biewer.
http://www.biewerhome.nl/62457108" onclick="window.open(this.href);return false;

Een vriendin heeft er 1 en noemt hem steeds "de genetische afwijkeling".
Overgins net als die Pomsky's ziet ook het Biewertje er heel erg schattig uit.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ja het klinkt heel spannend maar het zijn gewoon bonte Yorkies :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lemuria schreef:
jvanringen schreef:Ja, ik weet ook wel dat ze bestaan, maar elke keer verbaast het me toch weer en word ik er verdrietig van. Maar ja, van heel veel mensen met een hond snap ik sowieso niet waarom ze er ooit aan begonnen zijn.
Och het verhaal is nog erger dan dat hoor. Maar goed, je kunt er niets aan doen want ze hebben een dak boven het hoofd, voer en water. Kwestie van mooi weer spelen en je fijn voelen bij die rol.
Een eindje verderop wonen mensen met een bordje bij de tuindeur "Let op! Loslopende honden!" Hun tuin grenst aan de straat en als je er langsloopt hoor je ook hondjes achter de schutting. Niemand, werkelijk niemand in de buurt heeft die honden ooit op straat gezien. En dan heb ik het ook over mensen die vier huizen verder wonen en er al tientallen jaren wonen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

In principe is iedere hond al een afwijking op zich. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Pomsky :ugh: *houd mond verder*

Mensen hier om ons heen zouden dat van mij ook heel goed kunnen denken dat ze nooit buiten komen, nou fouter dan fout kunnen ze het niet hebben kan ik je vertellen :hmmm:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maar van sommige mensen weet je gewoon hoe het zit.
Ik ken mensen die zelf zeggen dat de honden nooit los komen, en die hebben geen auto. En ik zie ze langskomen en tien minuten laten weer thuiskomen van de groenstrook hier verderop.
OEB's trouwens. En dat boomertje van hun dochter komt ook niet verder dan het eind van de straat, zij laten het beestje tweemaal daags uit omdat hun dochter er alweer op uitgekeken is.
Gelukkig hebben ze een tuin. Zeg maar.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Neeltje

ranetje schreef:
Neeltje schreef:
crutz schreef:

Ik denk dat ze dat zelf moeten uitmaken.
Ook al woon je allang in dezelfde straat, dat wil niet zeggen dat je de redenen weet waarom het niet gebeurt (als dat al zo is).
Ja dat is zo, zoon en dochter wandelen 100% zeker niet met het hondje. Soms weet je dingen gewoon wel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”